etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه گوشی گلکسی Z Fold 4 با گلکسی Z Flip 4 سامسونگ

5
(3)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
مقایسه گوشی گلکسی Z Fold 4 با گلکسی Z Flip 4 سامسونگ

گلکسی Z Fold 4 و گلکسی Z Flip 4 دو گوشی پرطرفدار سامسونگ هستند در حال حاضر هنوز به فروش نرسیده اند، در واقع، حتی معرفی نیز نشده‌اند. و شاید همین شایعات و اخبار ضد و نقیض که پیرامون این دو گوشی منتشر می‌شود، سبب شده تا سامسونگ گلکسی زد فولد ۴ و گلکسی زد فلیپ ۴ به چنین گوشی‌های پر طرفداری تبدیل شده که کاربران اندروید را بیش از پیش برای رونمایی از آن مشتاق کرده است.

انتظار می‌رود این دو گوشی در ۱۰ آکست (۱۹ مرداد) در رویداد سالانه سامسونگ به صورت رسمی معرفی شوند تا شایعات پیرامون آن خاتمه یابد. یکی از دلایل اشتیاق کاربران و دوستداران تکنولوژی برای رونمایی از این دو مدل گوشی سامسونگ، محبوبیت گلکسی Z Fold 4 و گلکسی Z Flip 4 بوده و حالا کاربران مشتاق هستند ببینند این گوشی‌های تاشو چه مسیری را طی کرده و قرار است به کجا برسند.

با در نظر گرفتن این موضوع، ما تمام اطلاعات درز پیدا کرده و شایعاتی را که در مورد تلفن‌ها شنیده‌ایم گردآوری کرده‌ایم، تا پیش از رونمایی آن دو را با یکدیگر مقایسه کرده و اطلاعات آن‌ها را در اختیار شما قرار دهیم. اگرچه این مقاله به زودی به‌روزرسانی خواهد شد و اطلاعات تکمیلی به آن افزوده خواهد شد، اما اگر علاقه‌مند هستید هر چه سریع‌تر به مقایسه آن بپردازید، تا انتهای این مطلب با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

مقایسه قیمت گلکسی Z Fold 4 با گلکسی Z Flip 4 سامسونگ

تا امروز هیچ شایعه‌ای که نشان دهنده قیمت احتمالی Samsung Galaxy Z Flip 4 یا Z Fold 4 باشد، منتشر نشده است، اما می‌توانیم از پیشینه قیمتی این گوشی‌های تاشو حدس بزنیم که در چه رنج قیمتی هستند.

سامسونگ Galaxy Z Flip 3 قیمتی معادل ۹۹۹ دلار / ۹۴۹ پوند / ۱۴۹۹ دلار استرالیا دارد که از قیمت نسخه اصلی پایین‌تر است، بنابراین می‌توانیم شاهد کاهش قیمت برای نسخه نسل بعدی باشیم که این کاهش قیمت باعث می‌شود این گوشی‌ها در دسترس کاربران و علاقه‌مندان بیشتری قرار بگیرد و افراد بیشتری را برای خرید، جذب کند.

از سوی دیگر، Galaxy Z Fold 3 با قیمت بسیار بالاتر از Z Flip 3، با قیمتی معادل ۱۷۹۹ دلار / ۱۵۹۹ پوند / ۲۴۹۹ دلار استرالیا شروع شد که انتظار می‌رود سامسونگ همان سیاست کاهش قیمتی که برای Z Flip 4 در نظر گرفته تا فروش را افزایش دهد، برای گوشی گلکسی Z Fold 4 نیز اجرا کند تا بتواند استفاده از گوشی‌های تاشو را در بین کاربران خود افزایش دهد.

مقایسه طراحی گلکسی Z Fold 4 با گلکسی Z Flip 4 سامسونگ

بزرگترین تفاوت بین گوشی‌های تاشو Fold و Flip سامسونگ در نام آن پیدا است، بنابراین می‌دانیم که برای مدل‌های نسل چهارم نیز این تفاوت در طراحی یکسان خواهد بود.

گلکسی زد فلیپ ۴ یک گوشی تاشو خواهد بود. به این معنی که به عنوان یک گوشی معمولی شروع به کار می‌کند و می‌توان آن را از وسط تا کرد تا به یک دستگاه کوچک و تقریبا مربعی شکل تبدیل شود. برای درک بهتر تلفن‌های تاشوی قدیمی را به یاد بیاورید اما از نوع هوشمند با فناوری پیشرفته.

اما گوشی گلکسی Z Fold 4 برعکس است، زیرا مانند یک گوشی معمولی شروع به کار می‌کند اما بجای آنکه تا شده و تبدیل به یک دستگاه کوچک شود، می‌توان آن را باز کرد تا به دستگاهی شبیه تبلت تبدیل شود. این تفاوت موجب می‌شود تا Z Fold در مقایسه با Z Flip  بیشتر به یک دستگاه حرفه‌ای یا تجاری شبیه باشد.

مقایسه نمایشگر گلکسی Z Fold 4 با گلکسی Z Flip 4 سامسونگ

نمایشگر نیز مورد دیگری خواهد بود که گوشی‌های تاشو Z Fold 4 و Z Flip 4 را از یکدیگر به طور کامل متمایز می‌سازد. همانطور که می‌دانیم گلکسی زد فولد ۳ دارای یک نمایشگر اصلی ۷.۶ اینچی با وضوح تصویر ۱۷۶۸ در ۲۲۰۸ پیکسل و یک نمایشگر خارجی ۶.۲ اینچی با وضوح تصویر ۸۳۲ در ۲۲۶۸ پیکسل برای مواقعی که نمی‌خواهید دستگاه را باز کنید است. طبق اطلاعات فاش شده، گلکسی Z Fold 4 نیز مشخصات مشابهی را در این بخش حفظ خواهد کرد.

تنها ارتقاء شایعه شده این است که گفته می‌شود نمایشگر بیرونی دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی است، در حالی که نرخ نوسازی نمایشگر بیرونی Fold 3 تنها ۶۰ هرتز بود.

انتظار نمی‌رود نمایشگر Z Flip 4 نیز نسبت به نسل قبلی خود، یعنی Z Flip 3 تغییر زیادی کند. گفته می‌شود Z Flip 4 دارای نمایشگر اصلی ۶.۷ اینچی است، درست مانند نمایشگر Flip 3 سامسونگ.

سامسونگ معمولاً از یک نمایشگر بیرونی کوچک‌تر در این تلفن‌ها برای بررسی اعلان‌ها استفاده می‌کند، و انتظار می‌رود که در Flip 4 هم همینطور باشد. برخی از افشاگران می‌گویند که این نمایشگر بیرونی، در Z Flip 4 کمی بزرگتر از Flip 3 Z خواهد بود.

سامسونگ قبلاً با چروک‌های نمایشگر گوشی‌های خود مشکل داشته است. روی نمایشگر به راحتی می‌توانید خط تا شدن آن را احساس کنید. امیدواریم شاهد بهبودهایی در هر دو گوشی باشیم تا این امر کمتر به چشم بیاید. قرار است هر دو گوشی تاشو سامسونگ چروک‌های کمتری داشته باشند.

مقایسه دوربین گلکسی Z Fold 4 با گلکسی Z Flip 4 سامسونگ

شایعه شده است که سامسونگ گلکسی زد فولد ۴ نسبت به نسل قبلی خود دارای ارتقاء دوربین بزرگی خواهد بود که احتمالاً آن را برای عکاسی، بسیار بهتر از Z Flip 4 خواهد کرد.

ظاهرا، دوربین اصلی ۵۰ یا ۱۰۸ مگاپیکسلی و دوربین اولترا واید ۱۲ مگاپیکسلی، به علاوه دوربین تله فوتو برای زوم ۳ برابری ۱۰ یا ۱۲ مگاپیکسلی خواهد داشت. نسخه Z Fold 3  دارای سه دوربین ۱۲ مگاپیکسلی بود و تله فوتو از زوم ۲ برابری پشتیبانی می‌کرد.

همچنین گفته می‌شود که این گوشی دارای یک دوربین جلوی ۱۰ و ۴ مگاپیکسلی است که دومی در نمایشگر اصلی، دوربین زیر نمایشگر بوده که مانند Z Fold 3 است، بنابراین هیچ تغییر بزرگی در آن وجود ندارد.

تا کنون هیچ شایعه‌ای در مورد دوربین‌های اصلی Z Flip 4 منتشر نشده است، بنابراین انتظار داریم Z Flip 3 همان آرایه‌ مشابه Z Flip 3 را داشته باشد که شامل دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسلی و فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی است.

گلکسی Z Flip 3 از یک دوربین ۱۰ مگاپیکسلی برای دوربین جلو برخوردار بود و یکی از ارتقا هایی که افشاکنندگان فکر می‌کند Z Flip 4 از آن بهره می‌برد، یک دوربین زیر نمایشگر درست مانند Z Fold است. با این حال، همه افشاگران در این زمینه موافق نیستند.

مقایسه عملکرد و نرم‌افزار گلکسی Z Fold 4 با گلکسی Z Flip 4 سامسونگ

به نظر می رسد سامسونگ گلکسی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ به پردازنده اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ مجهز شوند. این پردازنده یک پله بالاتر از اسنپدراگون ۸۸۸ است که نسخه‌های قبلی یعنی زد فولد ۳ و زد فلیپ ۳ به آن مجهز بودند. پردازنده اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱ قدرتمندترین پردازنده‌ای است که تا کنون گوشی‌های پرچمدار اندرویدی از آن استفاده می‌کنند.

اگرچه هر دو گوشی تاشو از یک پردازنده استفاده می‌کنند اما عملکرد این دو گوشی با یکدیگر برار نیست. شایعات حاکی از آن است که Z Flip 4  تنها ۸ گیگابایت رم دارد در حالی که Z Fold به ۱۲ گیگابایت حافظه رم مجهز خواهد بود. این میزان رم برای دو مدل گوشی تاشو سامسونگ کاملا منطقی است، زیرا این میزان تفاوت در تخصیص حافظه رم با نسخه‌های نسل قبلی مطابقت دارد.

فضای ذخیره سازی این دو گوشی تاشو سامسونگ نیز با یکدیگر تفاوت دارد. گلکسی Z Fold 3 با حافظه ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی عرضه شد، در حالی که Z Flip 3 حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایتی داشت. احتمال می‌رود فضای ذخیره سازی Z Fold 4 نیز ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت و Z Flip 3 نیز ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت باشد.

گوشی‌های زد فولد ۴ و زد فیلپ ۴ نرم‌افزار یکسانی خواهند داشت. سامسونگ از اندروید با رابط کاربری One UI خود برای همه گوشی هایش استفاده می کند.

سخن پایانی

گوشی‌های گلکسی زد فولد سامسونگ، پریمیوم‌ترین محصولات آن هستند که دستگاه‌های بزرگی با فضای ذخیره‌سازی زیاد و دوربین‌های پیشرفته ارائه می‌کنند، اما باید در نظر داشت که باید هزینه بالایی نیز برای خرید آن پرداخت کنید. به نظر می‌رسد Z Fold 4 با پیشرفت‌های بیشتر در بخش دوربین، معرفی شود.

گلکسی Z Flip 4 کوچک‌تر قابل حمل‌تر است و از سویی نیز قدرت دوربین و فضای ذخیره سازی کم‌تری دارد. همچنین تنها یک نمایشگر ارائه می‌دهد. بنابراین گلکسی Z Flip 4 از قیمت کمتری نیز برخوردار خواهد بود و به عنوان گزینه مقرون به صرفه سامسونگ در خط تولید گوشی‌های تاشو معرفی می‌شود که همین موضوع احتمالاً آن را نسبت به همتای Fold خود محبوب‌تر خواهد کرد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

محبوبه گفت:

گوشی z fold 4 رو بخرم بهتره یا z flip 4رو؟؟؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گوشی ZFold 4 به مراتب ویژگی‌ها و قابلیت‌های بیشتر و بهبود یافته‌تری نسبت به Zflip 4 دارد. البته هنوز این دو گوشی وارد ایران نشده است