etebarkala snappay
etebarkala snappay

بررسی گوشی گلکسی S22+ 5G

4.7
(3)
عاطفه تاسا
2 سال پیش

مقدمه

هر ساله در این زمان، باید انتظار معرفی گوشی جدیدی از سری S سامسونگ را داشته باشیم . تا قبل از سال ۲۰۲۰ هر ساله گوشی‌های سری S از برند سامسونگ در هر نسل، نسبت به نسل قبلی ارتقاء یافته تر می‌شدند و ما شاهد تغییرات عمده‌ای در گوشی‌های نسل جدید سری S بودیم. اما از سال ۲۰۲۰ به بعد اوضاع تغییر کرد و سامسونگ ابداعات و نوآوری‌های خود را بیشتر در گوشی‌های سری Ultra خود به کار بست. این موضوع در مورد گوشی گلکسی S22+ 5G نیز صدق می‌کند. این گوشی پرچمدار که در ماه فوریه سال ۲۰۲۲ به بازار معرفی شد نسبت به نسل قبل خود، شاهد تغییرات زیادی نبود. با این وجود این گوشی از ویژگی‌های ظریفی نیز بهره ‌می‌برد که آن را برای خرید ارزشمند می‌کند. با مجله اعتبار کالا همراه باشید.

بررسی اجمالی

بدنه۱۵۷.۴ در ۷۵.۸ در ۷.۶ میلی متر
جلو شیشه‌ای (گوریلا گلس +victus)
پشت شیشه‌‌ای(گوریلا گلس +victus)
بدنه آلومینیومی Armor با مقاومت در برابر سقوط و خراش
دارای گواهینامه IP68 مقاوم در برابر گرد و غبار و آب
نمایشگراندازه نمایشگر ۶.۶ اینچ
 Dynamic AMOLED 2X
نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
+ HDR10
روشنایی ۱۷۵۰ نیت
رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۳۴۰ پیکسل
پردازندهورژن موجود در اروپا: اگزینوس ۲۲۰۰ (۴ نانومتر)
ورژن جهانی: اسنپدراگون 8 Gen 1 
فضای ذخیره سازی۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایت
حافظه رم۸ گیگابایت
دوربین اصلی۵۰ مگاپیکسل واید، ۱۰ مگاپیکسل  تله‌فوتو، ۱۲ مگاپیکسل  اولترا واید
فیلم‌برداری : کیفیت 8K با سرعت ۲۴ فریم بر ثانیه
کیفیت  4K با سرعت ۳۰ فریم و ۶۰ فریم بر ثانیه
 کیفیت ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰، ۶۰ و ۲۴۰ فریم بر ثانیه
کیفیت ۷۲۰p با سرعت ۹۶۰ فریم بر ثانیه
 دوربین سلفی۱۰ مگاپیکسل
 باتریظرفیت ۴۵۰۰ میلی آمپر ساعت
قابلیت شارژ سریع ۴۵ واتی
شارژ بی‌سیم برعکس ۴.۵ واتی
وزن۱۹۵ گرم

طراحی گوشی گلکسی S22+ 5G

شاید با یک نگاه به گلکسی S22+ 5G تفاوتی را در طراحی بدنه این گوشی با گلکسی S21+ 5G حس نکنید. ولی وجود نواری صاف در اطراف بدنه این گوشی و پشت و روی صاف بدنه، طراحی آن را نسبت به نسل قبلی خود مدرن‌تر و آیفونی‌تر کرده است. در کل بدنه گلکسی S22+ 5G نسبت به گلکسی  S21+ 5G صاف‌تر طراحی شده است. گلکسی S22+ 5G در مقایسه با نسل قبل خود یعنی گلکسی S21+ 5G کمی کوتاه‌تر و کمی عریض‌تر شده است. همچنین ضخامت این گوشی و نیز وزن آن نسبت به گلکسی S21+ 5G کمتر شده است.

گلکسی S21+ و گلکسی S22+ و گلکسی S22 اولترا

در تصویر بالا، از راست به چپ به ترتیب گلکسی +S21، گلکسی +S22 و گلکسی S22 اولترا را می‌بینید.

از تفاوت‌های دیگر طراحی بدنه این گوشی نسبت به نسل قبلی می‌توان به تغییر در رنگ‌بندی اشاره کرد. این گوشی در رنگ‌های مشکی، سفید، صورتی، طلایی و سبز معرفی شده است. رنگ سبز در رنگ‌بندی گلکسی S21+5G و گلکسی S22 5G وجود نداشت. جنس بخش پشتی و جلویی این گوشی گوریلا گلس +Victus است. هیچ کدام از گوشی‌های اندرویدی موجود در بازار از گوریلا گلس +Victus بهره نمی‌برند. در واقع این شیشه از بالاترین سطح محافظت بهره‌مند است.

رنگ پشت بدنه این گوشی مات است و به همین دلیل می‌توانید به راحتی اثر انگشت و سایر آلودگی‌ها را از روی آن پاک کنید. 

گلکسی S22+ 5G

پردازنده گوشی گلکسی S22+ 5G

پردازنده‌ها همواره یکی از جالب‌ترین بخش‌های مورد بحث در گوشی‌های پرچمدار سامسونگ هستند و در عین حال، کم‌تر مورد بحث قرار می‌گیرند. کل خانواده گلکسی S22 از پردازنده‌های مشابهی بهره می‌برند. ورژن اروپایی این گوشی‌ها مجهز به پردازنده اگزینوس ۲۲۰۰ است در حالی که ورژن جهانی آن‌ها از پردازنده اسنپدراگون 8 Gen1 شرکت کوالکام  بهره می‌برد. امروزه بهترین گوشی‌های پرچمدار موجود در بازار از پردازنده اسنپدراگون 8 Gen1 استفاده می‌کنند.

پردازنده اسنپدراگون 8 Gen1 یکی از اولین پردازنده‌هایی است که از معماری Armv9 در داخل خود استفاده کرده است. این معماری محاسبات و یادگیری ماشین را تسریع و امنیت مبتنی بر سخت افزار را بهبود می‌بخشد. 

اسنپپدراگون 8  و اگزینوس 2200

پردازنده اگزینوس ۲۲۰۰ از پردازنده گرافیکی Xclipse 920 بهره می‌برد. این پردازنده گرافیکی حاصل همکاری شرکت سامسونگ و کمپانی AMD است و از معماری فوق‌العاده RDNA2 بهره می‌برد. این معماری همان معماری است که در پردازنده‌های گرافیکی کامپیوترها دیده می‌شود.

این ویژگی، این پردازنده را به یک پردازنده گرافیکی بی‌نظیر تبدیل می‌کند که ویژگی‌های پیشرفته‌ای مثل ردیابی پرتو و Variable Rate Shading (نرخ شیدینگ متغیر) را داراست. در واقع نرخ شیدینگ متغیر این امکان را فراهم می‌کند که پردازنده قدرت پردازشی خود را در یک فریم از بازی، تغییر داده و بخش‌هایی از آن فریم را با قدرت کمتر یا بیشتری به نمایش درآورد.

نمایشگر گوشی گلکسی S22+ 5G 

سامسونگ بدون شک بهترین  نمایشگرها را در بین گوشی‌های اندروید دارد و دائما در حال نوآوری در نمایشگرهای گوشی‌های خود است. در واقع نمایشگر یکی از جنبه‌هایی است که در ۳ گوشی گلکسی S22، گلکسی S22+ 5G و گلکسی S22 اولترا به طور قابل توجهی متفاوت است. سامسونگ، نور نمایشگر را در سری گوشی‌های گلکسی S22  به میزان چشم‌گیری ارتقاء داده است. البته حداکثر روشنایی نمایشگر در گلکسی +S22 و گلکسی S22 اولترا  نسبت به گلکسی S22 معمولی بیشتر است.

نمایشگر گوشی گکسی  S22+ 5G

گوشی گلکسی S22+ 5G مانند نسل قبل از +HDR10 پشتیبانی می‌کند. میزان روشنایی نمایشگر این گوشی  ۱۷۵۰ نیت است که به میزان ۲۵۰ نیت نسبت به مدل سال گذشته افزایش داشته است.  نرخ نوسازی نمایشگر این گوشی حداکثر  ۱۲۰ هرتز و حداقل  ۲۴ هرتز است. نرخ نوسازی در این گوشی، بسته به محتوای در حال پخش روی آن، تغییر می‌کند.

تنها عیب نمایشگر این گوشی این است که این نمایشگر از فناوری LTPO بهره نمی‌برد در حالی که نمایشگر برخی رقبای هم‌قیمت آن به این فناوری مجهز هستند. این فناوری باعث انطباق نرخ نوسازی با محتوای در حال پخش می‌شود. با این حال، نحوه تطبیق محتوای در حال پخش با نرخ نوسازی در این گوشی رضایت بخش است.

ویژگی جالب دیگری که شما می‌توانید در سری گوشی‌های +S22 مشاهده کنید وجود گزینه‌ای به نام روشنایی اضافی است که در سایر مدل‌های گلکسی S22 وجود ندارد. این گزینه که روشنایی صفحه نمایشگر را بیشتر می‌کند با ویژگی حداکثر روشنایی که در نور خورشید حاصل می‌شود متفاوت است و فقط موقعی فعال می‌شود که حالت روشنایی خودکار خاموش باشد.

باتری گوشی گلکسی S22+ 5G

سامسونگ تصمیم گرفته که در گوشی‌های گلکسی S22 و گلکسی +S22 ظرفیت باتری‌ها را  نسبت به نسل قبل کاهش دهد. باتری گلکسی S21+ به میزان ۳۰۰ میلی آمپر ساعت ظرفیت بیشتری نسبت به باتری گلکسی +S22 دارد. سامسونگ احتمالا امیدوار بوده‌اید که پردازنده قدرتمند ۴ نانومتری و نرخ بروز رسانی تطبیقی و همچنین نمایشگر کوچک‌تر این گوشی مصرف باتری را در آن کم‌تر کند. ولی ظاهرا محاسبات سامسونگ اشتباه از آب درآمده‌اند. 

 البته همچنان عملکرد و عمر باتری این گوشی نسبت به گوشی‌هایی مثل شیائومی ۱۲ پرو بهتر است. باتری این گوشی می‌تواند به مدت یک و نیم روز دوام بیاورد. در کل  باتری گلکسی +S22 استقامت بیشتری را نسبت به باتری گلکسی S21 FE با همان ظرفیت دارد.

نتایج آزمایش‌ها نشان می‌دهند که اگر روشنایی خودکار را غیر فعال کنیم و نور نمایشگر را روی ۵۰ درصد بگذاریم ۱۲ ساعت و ۲۳ دقیقه بعد شارژ گوشی گلکسی +S22  از ۱۰۰ درصد به ۲۰ درصد خواهد رسید. متاسفانه این نتیجه برای یک پرچمدار چندان قابل قبول نیست و برخی رقبا حتی با ظرفیت باتری کم‌تر زمان بیشتری را ثبت کرده‌اند.

دوربین گوشی گلکسی S22+ 5G 

سامسونگ تنظیمات دوربین جدیدی را برای سری گوشی‌های گلکسی S22 ارائه کرده است. در واقع گلکسی S22 اولترا مجموعه دوربین‌های متفاوتی را نسبت به گلکسی S22 و گلکسی +S22 دارد. ولی دوربین‌های  گلکسی S22 و گلکسی +S22 کاملا مشابه یکدیگر هستند. در بسیاری از گوشی‌های پرچمدار قبلی از جمله گلکسی +S21 رزولوشن دوربین اصلی ۱۲ مگاپیکسل بود که در این گوشی به ۵۰ مگاپیکسل ارتقا یافته است. در عوض، رزولوشن دوربین تله‌فوتو در این گوشی نسبت به نسل قبلی کاهش یافته است و به ۱۰ مگاپیکسل رسیده است. با این وجود، این دوربین از فوکوس خودکار و OIS پشتیبانی می‌کند که این ویژگی باعث شده است که عکس‌های پرتره فوق‌العاده‌ای بگیرد.

دوربین‌های گلکسی S22+ 5G

 این گوشی از لنز دوربین مخصوص سامسونگ موسوم به ISOCELL GN5 بهره می‌برد. لنز دوربین این گوشی به میزان قابل توجهی از لنز دوربین در گلکسی +S21 بزرگ‌تر است و اندازه آن ۱۰.۱۹ میلی متر است. در نتیجه می‌تواند میزان نور بیشتری را جذب کند. البته این بزرگ‌ترین لنز دوربینی نیست که تا به حال سامسونگ ساخته است.

پوشش شیشه‌ای مخصوصی موسوم به super clear glass در جلوی لنز دوربین این گوشی به کاررفته است. این پوشش شیشه‌ای از اختلال بازتاب نور در هنگام عکاسی در شب جلوگیری می‌کند. سامسونگ در این نسل تمرکز خود را بر عکاسی در شب گذاشته است. از جمله کارهایی که سامسونگ برای بهبود فیلم برداری در نور کم انجام داده است می‌توان به نرخ فریم خودکار برای فیلم برداری در نور کم اشاره کرد.

دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید تغییری نسبت به نسل گذشته نداشته است. این دوربین فوکوس خودکار ندارد و به همین دلیل نمی‌تواند از فاصله بسیار نزدیک عکس‌های با کیفیتی را ارائه دهد.  

سخن آخر

اگر به دنبال یک گوشی پرچم‌دار با دوربین خوب و پردازنده عالی هستید و طراحی گوشی نیز برای شما اهمیت دارد گلکسی +S22 انتخاب مناسبی برای شما خواهد بود. این گوشی طراحی بسیار زیبایی دارد و هر شخصی مجذوب زیبایی آن می‌شود ولی شاید از برخی جهات رقبای هم‌قیمت این گوشی بر آن برتری داشته باشند. از جمله این موارد باتری این گوشی است که ظرفیت آن نسبت به گلکسی +S21 کاهش  ۳۰۰ میلی آمپر ساعتی را شاهد بوده است و عمر آن نسبت به رقبای هم قیمتش در بازار رضایت بخش نیست. ولی در کل، این گوشی یک گوشی پرچمدار با ویژگی‌های خاص و بروز است که مجهز به پردازنده و سخت افزاری قدرتمند است.

شما حتی می‌توانید سنگین‌ترین بازی‌ها را روی این گوشی بدون نگرانی اجرا کنید و از بازی برروی صفحه نمایش فوق‌العاده   ۱۲۰ هرتزی این گوشی لذت ببرید. این گوشی در داخل ایران موجود است و می‌توانید آن را تهیه کنید. نظر شما در مورد گلکسی +S22 چیست؟ آیا این گوشی پرچمدار سامسونگ توانسته انتظارات کاربران را برآورده سازد؟ نظرات خود را با مجله اعتبار کالا در میان بگذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.7 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

hunterXhunter گفت:

ارزش داره به جای آیفون ۱۳ این گوشی رو بگیریم؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
اگر آیفون ۱۳ استاندارد دارید، بله و اگر آیفون ۱۳ پرو مکس دارید، چندان فرقی ندارد