etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی A73 با شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو

4.6
(14)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی A73 با شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو

پس از شیوع کووید ۱۹ شیائومی توانست بازار خوبی در آسیا و اروپا در بخش گوشی‌های میان‌رده بدست آورد و فروش خود را نزدیک به سامسونگ کند. بنابراین همیشه این سوال در بین کاربران وجود دارد که هنگام خرید یک گوشی میان‌رده و یا اقتصادی، کدام برند را انتخاب کنند. در این مطلب از مجله اعتبارکالا ما به بررسی دو گوشی میان‌رده پر طرفدار، یعنی سامسونگ گلکسی A73 و شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو پرداخته‌ایم تا تصمیم را در هنگام خرید برای شما آسان کنیم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

مقایسه طراحی گوشی سامسونگ گلکسی A73 با شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو

گلکسی A73  دارای وزنی معادل ۱۸۱ گرم بوده و ضخامت آن فقط ۷.۶ میلی‌متر است. می‌توان گفت با وجود اینکه بدنه پشتی آن از جنس پلاستیک بوده، از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است و لک اثر انگشت بر روی آن باقی نمی‌ماند. ردمی نوت ۱۱ پرو نیز علیرغم ابعاد بزرگ ۱۶۴.۲ در ۷۶.۱ در ۸.۱ میلی‌متر، در دست بسیار خوب قرار می‌گرد و استفاده از آن راحت است. قاب شیشه‌ای پشت Redmi Note 11 Pro   مات بوده و برخلاف گوشی‌های براق، لک نمی‌شود و به راحتی پاک می‌شود.

گلکسی A73 دارای گواهی استاندارد IP67 است؛ به این معنی که قادر است به مدت ۳۰ دقیقه تا عمق یک متری آب دوام بیاورد. برخلاف گلکسی A73، با توجه به قاب و گلس اضافه‌ای که هنگام خرید در جعبه شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو وجود دارد، می‌توان نتیجه گرفت این گوشی ضد آب نیست ولی در برابر پاشش مایعات مقاوم است.

حسگر اثر انگشت درست در زیر نمایشگر قرار گرفته که از حساسیت بالایی برخوردار است. اسلات قرار گیری سیم‌کارت در قسمت بالایی فریم گوشی سامسونگ گلکسی A73 قرار دارد که قادر است ۲ سیم‌کارت نانو و یا یک سیم‌کارت و یک microSD یک ترابایتی را پشتیبانی کند. در گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو پورت USB-C گوشی در پایین و در کنار یک اسلات دو سیم کارته قرار دارد و دکمه تنظیم صدا و دکمه پاور نیز در سمت راست فریم آن قرار گرفته است که دکمه پاور به عنوان اسکنر اثر انگشت نیز عمل می‌کند.

سامسونگ گوشی‌های A73 ‌خود را  در رنگ‌های سبز، سفید و خاکستری به فروش می‌رساند که رنگ سبز آن یکی از چشمگیرترین رنگ‌های گوشی‌های سامسونگ است. از سویی دیگر شیائومی گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو خود را در رنگ‌های مشکی، سبز، آبی و بنفش عرضه می‌کند.

برنده: سامسونگ گلکسی A73

مقایسه نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی A73 با شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو

سامسونگ گلکسی A73 از یک نمایشگر ۶.۷ اینچی Full HD+ Super AMOLED+ Infinity-O برخوردار است و نرخ نو‌سازی را می‌توان به صورت دستی روی ۶۰ یا ۱۲۰ هرتز پیکربندی کرد. نمایشگر فول اچ دی ۶.۶۷ اینچی شیائومی Redmi Note 11 Pro نیز از نوع AMOLED بوده و نرخ نوسازی آن ۱۲۰ هرتز است.

وضوح تصویر هر دو گوشی A73 و ردمی نوت ۱۱ پرو برابر ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است. اما در حالی که شدت روشنایی ردمی نوت ۱۱ پرو ۷۰۰ نیت است، گلکسی A73‌از شدت روشنایی ۸۰۰ نیت برخوردار است. نمایشگر هر دو گوشی A73 و ردمی نوت ۱۱ پرو دارای محافظ کورنینگ گوریلا گلس ۵ است.

نکته قابل توجه نمایشگر همیشه روشن گلکسی A73 بوده که قادر است اعلان‌ها و اطلاعات کلیدی را نشان دهد. همچنین حاشیه اطراف نمایشگر باریک بوده و فضای زیادی را اشغال نمی‌کند، البته دوربین سلفی آن کمی بیش از حد از فضای نمایشگر را اشغال کرده است. نمایشگر ردمی نوت ۱۱ پرو فاقد ویژگی همیشه روشن بوده اما حاشیه‌های آن نیز مانند A73 باریک است.

برنده: هر دو گوشی

مقایسه عملکرد گوشی سامسونگ گلکسی A73 با شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو

گوشی گلکسی A73 دارای پردازنده هشت هسته‌ای کوالکام اسنپدراگون 778G است. گوشی ردمی نوت ۱۱ پرو Pro  به پردازنده Mediatek Helio G96  با فرآیند ۱۲ نانومتری مجهز بوده که در مقایسه با A73 قدرتمندی نیست. پردازنده Helio G96 دارای هشت هسته معمولی و دو هسته Cortex-A76 است.

گلکسی A73 با ۸ گیگابایت رم تولید شده است. این گوشی در دو مدل حافظه داخلی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی به فروش می‌رسد که نسخه ۲۵۶ گیگابایتی آن تنها در رنگ سبز نعنایی تولید می‌شود. اما ردمی نوت ۱۱ پرو در سه پیکربندی، رم ۶ گیگابایتی با ۶۴ گیگابایت فضای ذخیره سازی، ۶ گیگابایت رم با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی و ۸ گیگابایت رم با ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی موجود است و خبری از حافظه ۲۵۶ گیگابایتی نیست.

گلکسی A73 با پردازنده گرافیکی Adreno 642L، امکان وبگردی، گشت و گذار در شبکه‌های اجتماعی، انجام هم‌زمان چند کار، پخش ویدیو و موارد دیگر را به راحتی فراهم می‌سازد و در انجام هر یک از این فعالیت‌ها هیچ تاخیر یا مکثی وجود ندارد. ردمی نوت ۱۱ پرو نیز به پردازنده گرافیکی Mali-G57 مجهز است که امکان انجام کارای معمولی و روزمره را فراهم می‌سازد و به هیچ عنوان کند نیست.

برنده: سامسونگ گلکسی A73

مقایسه دوربین گوشی سامسونگ گلکسی A73 با شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو

دوربین اصلی یک سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 است و تصاویر به‌طور پیش‌فرض با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل ثبت می‌کند. عکس‌هایی که در نور روز یا در شرایط نوری خوب گرفته می‌شوند، از کیفیت بالایی در ثبت جزئیات، رنگ و وضوح برخوردار هستند. همچنین ردمی نوت ۱۱ پرو نیز به یک دوربین ۱۰۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 مجهز بوده که تصاویر به‌طور پیش‌فرض با رزولوشن ۱۲ مگاپیکسل ثبت می‌کند.

سامسونگ لنز زوم A73 را به نفع سنسور اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی کنار گذاشته است. امکان استفاده از زوم دیجیتال تا ۱۰ برابر وجود داشته که  نتایج چندان چشمگیر نیستند.

دوربین‌های سه‌گانه واقع در پشت گوشی گلکسی A73 نیز شامل لنزهای ۱۲ مگاپیکسلی فوق عریض، ۵ مگاپیکسلی عمیق و ماکرو هستند. و دوربین‌های ردمی نوت ۱۱ پرو نیز شامل دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق عریض و دوربین ماکرو با فوکوس ثابت ۲ مگاپیکسلی است.

ویژگی ثبت پرتره که در هر دو دوربین ۳۲ مگاپیکسلی سلفی و دوربین عقب، وجود دار به شما این امکان را می‌دهد تا در نور مناسب پرتره‌هایی با کیفیت بالا ثبت کنید. اما ردمی نوت ۱۱ پرو از یک دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسلی برخوردار بوده که تصاویر ثبت شده آن به خوبی A73 نیست.

برنده: هر دو گوشی

مقایسه باتری گوشی سامسونگ گلکسی A73 با شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو

سامسونگ گلکسی A73 به یک باتری بزرگ و قدرتمند ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز بوده که در شرایط استفاده نرمال از این گوشی، می‌تواند برای یک روز دوام بیاورد.

گلکسی A73 در تست باتری PCMark Work 3.0، ۱۲ ساعت و ۴۲ دقیقه دوام آورد که مدت زمان قابل توجهی است. متاسفانه سیاست‌های جدید سامسونگ موجب شده تا این کمپانی شارژر ۲۵ واتی را در جعبه گوشی قرار نداده و به صورت جداگانه به فروش برساند. لازم به ذکر است که این گوشی فاقد پشتیبانی از شارژر بی‌سیم است.

شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو نیز از یک باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌کند که به راحتی یک روز کامل دوام می‌آورد. همچنین شارژ سریع ۶۷ واتی باعث می‌شود که کل تجربه شارژ شبیه به یک گوشی پرچم‌دار باشد.

باتری ردمی نوت ۱۱ پرو تنها ظرف مدت ۱۵ دقیقه از صفر درصد شارژ به ۴۵ درصد رسیده و در مدت زمان ۳۰ دقیقه به ۷۸ درصد شارژ خواهد رسید.

برنده: شیائومی ردمی نوت ۱۱ پرو

سخن پایانی

همانطور که ملاحظه کردید، هر دو گوشی از ارزش خرید بالایی برخوردار هستند و در نهایت این به خود شما بستگی دارد که علاقه‌مند به کدام برند باشید. برخی از کاربران همچنان به گوشی‌های شیائومی اطمینان ندارند و سامسونگ را ترجیح می‌دهند و برخی دیگر به دلیل قیمت پایین‌تر شیائومی، این برند را به سایر برندها ترجیح می‌دهند. در نهایت باید گفت که هر دو گوشی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های چشمگیری برخوردار هستند و ارزش خرید بالایی دارند.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.6 / 5. تعداد رای دهندگان: 14

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

دیبا آزادی گفت:

این گوشی بهتره که بخرم یا خیر

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گوشی گلکسی A73‌بهترین گوشی میان رده سامسونگ است و از ارزش خرید بالایی برخوردار است