etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی M53 با سامسونگ گلکسی A53

5
(3)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
مقایسه گوشی سامسونگ گلکسی M53 با سامسونگ گلکسی A53

سامسونگ اخیرا گوشی‌های میان رده مناسبی را روانه بازار کرده. این گوشی‌ها که در دو سری A و M تولید می‌شوند دارای ویژگی‌های قابل توجه و در عین حال نزدیک به هم هستند که شاید خریدار را کمی با مشکل مواجه کند. دو گوشی میان‌رده گلکسی A53 و گلکسی M53 نیز در همین دسته از گوشی‌های میان‌رده سامسونگ قرار می‌گیرند که انتخاب را برای کاربر دشوار می‌سازند. ما در این مطلب از مجله اعتبارکالا سعی داریم تا این دو گوشی را از جنبه‌های مختلف با یکدیگر مقایسه کرده تا در نهایت بتوانید برای خرید تصمیم بهتری بگیرید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

مقایسه طراحی گوشی سامسونگ گلکسی M53 با سامسونگ گلکسی A53

طراحی M53 کمی قدیمی و ساده به نظر می‌رسد اما از نظر متریال ساخت، عالی و مقاوم است. این گوشی در ابعاد ۱۶۴.۷ در ۷۷ در ۷.۴ میلی‌متر و وزن ۱۷۶ گرم به فروش می‌رسد که جنس قاب پشتی و فریم آن پلاستیک مقاوم در برابر ضربه است.  این در حالی است که یکی از ویژگی‌های ممتاز گلکسی A53 طراحی آن بوده و در ابعاد ۱۵۹.۶ در ۷۴.۸ در ۸.۱ میلی‌متر و وزن ۱۸۹گرم به فروش می‌رسد. اگرچه گلکسی A53‌ نیز مانند M53‌از شیشه برای پنل جلویی و پلاستیک برای قاب پشتی و فریم استفاده کرده اما در مقایسه با آن شبیه به یک گوشی پرچمدار است تا یک گوشی میان‌رده.

البته این نکته را در نظر داشته باشید که علیرغم اینکه سامسونگ از یک باتری بزرگ برای M53 خود استفاده کرده، وزن زیادی نداشته و تنها ۱۷۶ گرم است، در حالی که A53 علیرغم اینکه ابعاد کوچکتری دارد از وزن بیشتری نسبت به M53 برخوردار است. از ویژگی‌های گلکسی M53 می‌توان به یکنواخت بودن وزن آن در تمامی قسمت‌ها اشاره کرد؛ این امر موجب می‌شود تا کاربر بتواند به راحتی در طول روز از آن استفاده کند.

از دیگر ویژگی‌های ممتاز گلکسی A53 می‌توان به گواهی‌نامه IP67 مقاومت در برابر گرد و غبار و آب آن اشاره کرد که با توجه به میان‌رده بودن این گوشی و قیمت مناسب آن، تحسین برانگیز است. اما سامسونگ برای گلکسی M53‌خود مشخص نکرده که تا چه میزان در برابر نفوذ مایعات و گرد و غبار مقاوم است.

دوربین‌ اصلی M53 شامل چهار لنز بوده که در داخل یک ماژول دوربین مربعی شکل در در قاب پشتی قرار گرفته است. اما سامسونگ برای ۴ لنز دوربین گلکسی A53 خود یک ماژول مستطیلی شکل در نظر گرفته که ظاهر آن را شبیه به گوشی‌های پرچمدار کرده است.

پنل جلویی گلکسی M53 از حاشیه کمی برخوردار است اما در قسمت زیرین پنل این حاشیه کمی ضخیم می‌شود. این درحالی است که حاشیه‌های گلکسی A53 باریک‌تر از گلکسی M53‌ است اما این تفاوت چندان زیاد نیست. سامسونگ گلکسی A53‌خود را در رنگ‌ها متنوع مشکی، سفید، هلویی، آبی و گوشی گلکسی M53 خود را تنها در سه رنگ سبز، آبی و قرمز به فروش می‌رساند.

برنده: سامسونگ گلکسی A53

مقایسه نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی M53 با سامسونگ گلکسی A53

سامسونگ Galaxy M53 از نمایشگر فوق‌العاده‌ ۶.۷ اینچی Super AMOLED Plus برخوردار است. در بالای این نمایشگر یک دایره کوچک برای قرار گرفتن دوربین سلفی وجود دارد که چندان مزاحمتی برای دید ایجاد نمی‌کند. سامسونگ برای گوشی گلکسی A53‌خود نیز از نمایشگر ۶.۵ اینچی Super AMOLED Plus استفاده کرده که در مجموع هر دو گوشی از یک نوع نمایشگر برخوردار هستند.

نرخ نوسازی نمایشگر هر دو گوشی میان‌رده سامسونگ ۱۲۰ هرتزی بوده که به طور پیش‌فرض بر روی این نرخ تنظیم شده است و می‌توان آن را به نرخ‌های کمتری جهت بهینه سازی مصرف باتری، تنظیم کرد. نمایشگر هر دو گوشی از وضوح تصور ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل برخوردار هستند و به لطف روشنایی بالایی که این نمایشگرها دارد حتی در زیر نور تند آفتاب تابستان نیز به راحتی قابل مشاهده هستند.

نمایشگر Super AMOLED Plus روشن و درخشان بوده که قادر است از طیف رنگی گسترده‌ای پشتیبانی کند و تصاویری کاملا صاف و درخشان ارائه دهد. تنها تفاوت این دو گوشی در این بخش مربوط به مکان قرارگیری حسگر اثر انگشت است که این حسگر در گوشی A53 روی نمایشگر، و در گوشی M53 در کنار گوشی و روی فریم آن قرار گرفته است.

برنده: هر دو گوشی

مقایسه عملکرد گوشی سامسونگ گلکسی M53 با سامسونگ گلکسی A53

گلکسی M53  به پردازنده MediaTek Dimensity 900  مجهز است و دارای یک محفظه خنک کننده بوده که به کنترل دما کمک می‌کند. گلکسی A53‌خود از پردازنده Exynos 1280 استفاده کرده که نسبت به پردازنده Dimensity 900 عملکرد ضعیفی دارد. در حالی که عملکرد Galaxy M53 برای کاربران عادی با فعالیت روزمره بسیار عالی است، نتایج بنچمارک گلکسی A53 رضایت بخش نیست.

 یکی از ویژگی‌های گلکسی M53 عملکرد آن در هنگام بازی است. انتظار نمی‌رود که یک گوشی اقتصادی قادر باشد بازی‌هایی با گرافیک سنگین و حتی پایه را اجرا کند، اما گلکسی M53 می‌تواند این بازی‌ها را بر خلاف A53 به راحتی اجرا کند.

گوشی M53 در دو نسخه ۶ گیگابایت رم به همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم به همراه ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسد. این گوشی تک سیم‌کارتی بوده و به همین دلیل امکان افزایش فضای ذخیره سازی به کمک میکرو اس‌دی وجود ندارد. اما گلکسی A53   با رم ۴ گیگابایتی و یا ۸ گیگابایتی عرضه می‌شود که خرید نسخه ۴ گیگابایتی توصیه نمی‌شود. همچنین در دو نسخه فضای ذخیره سازی ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی به فروش می‌رسد که این فضای ذخیره سازی را بر خلاف M53 می‌توان تا ۱ ترابایت از طریق کارت microSD افزایش داد.

سامسونگ گلکسی M53  با اندروید ۱۲ با پوسته OneUI 4.1 سامسونگ در بالای صفحه اجرا می‌شود. اگرچه سامسونگ گلکسی A53 را مانند M53 با اندروید ۱۲ عرضه کرده اما رابط کاربری آن One UI 5 بوده و قابل ارتقا به اندروید ۱۳ است. در نهایت سامسونگ متعهد به دو سال به روز رسانی سیستم عامل اندروید و چهار سال به روز رسانی امنیتی برای M53 و A53 شده است.

برنده: سامسونگ گلکسی M53

مقایسه دوربین گوشی سامسونگ گلکسی M53 با سامسونگ گلکسی A53

گلکسی M53 5G دارای یک دوربین چهارگانه در پشت بوده که شامل یک دوربین اصلی ۱۰۸ مگاپیکسلی، حسگر ۸ مگاپیکسلی فوق عریض، حسگر ماکرو ۲ مگاپیکسلی و حسگر عمق ۲ مگاپیکسلی است. از سویی دیگر گلکسی A53 دارای دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، حسگر فوق عریض ۸ مگاپیکسلی، ماکرو ۵ مگاپیکسلی و سنسور عمق ۵ مگاپیکسلی است.

هر دو گوشی در نور روز تصاویر روشن و با جزئیات دقیقی ثبت می‌کنند اما تصاویری که M53 با سنسور ماکرو ثبت می‌کند به مراتب بهتر از تصاویری است که A53 با همان سنسور ثبت می‌کند. اما هر دو گوشی قادر به ثبت تصاویر خوبی در نور شب نیستند. همچنین، در حالی که A53‌ تصاویر پرتره خوبی را ثبت می‌کند، برای استفاده از حالت پرتره در M53 باید کمی صبر کرد تا دوربین روی سوژه فوکوس کرده و پس‌زمینه را محو کند و در مجموع تصاویر با جزئیات تصاویر ثبت شده با A53 ‌نیستند.

هر دو گوشی M53 ‌و A53 سامسونگ دارای دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هستند که به طور پیش‌فرض عکس‌های ۸ مگاپیکسلی ثبت می‌کنند. در نور روز، سلفی‌های از جزئیات و رنگ‌ طبیعی خوبی برخوردار هستند، اما در نور کم، کیفیت خوبی نداشته و تار هستند.

همچنین گلکسی A53 5G قادر است با حداکثر سرعت 4K@30fps  با دوربین جلو و یا دوربین اصلی فیلم‌برداری کند که OIS‌ در لنز عقب باعث می‌شود در هنگام فیلم‌برداری با دوربین اصلی، تصاویری پایدار و واضحی را ثبت کنید.

برنده: سامسونگ گلکسی A53

مقایسه باتری گوشی سامسونگ گلکسی M53 با سامسونگ گلکسی A53

سامسونگ هر دو گوشی گلکسی M53 و گلکسی A53 را به باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی مجهز کرده که تقریبا برای یک روز استفاده سنگین دوام می‌آورد که شامل مرور رسانه‌های اجتماعی و اینترنت، چت در واتس‌اپ، ارسال ایمیل، تماس‌های صوتی، اجرای بازی‌ها و تماشای ویدیو در یوتیوب می‌شود.

هر دو گوشی تنها از شارژر سیمی ۲۵ واتی با قابلیت فست شارژ پشتیبانی می‌کنند و خبری از شارژر بی‌سیم نیست. کمپانی سامسونگ برای گوشی هوشمند گلکسی M53 و گلکسی A53 خود مانند بسیاری از گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده، شارژر همراه در نظر نگرفته و بدون شارژر به فروش می‌رسد، بنابراین، اگر شارژر USB نوع C ندارید، باید برای خرید شارژر اضافی هزینه کنید.

برنده: هر دو گوشی

سخن پایانی

همانطور که مشاهده کردید، هر دو گوشی میان‌رده سامسونگ از قیمتی تقریبا برابر برخوردار هستند و رقابت بین این دو گوشی بسیار نزدیک است. اما اگر به یک گوشی با دوربینی بهتر و ظاهری شبیه به گوشی‌های پرچمدار نیاز دارید، خرید گلکسی A53‌منطقی‌تر به نظر می‌رسد. همچنین، اگر به دنبال یک گوشی میان‌رده مناسب برای بازی‌هایی با گرافیک بالا هستید، ما خرید گلکسی M53 را توصیه می‌کنیم.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

چرا گوشی سامسونگ A53 گفت:

سریع داغ می شود و شارژ خالی می کند