etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه گوشی های سامسونگ گلکسی A53 و گلکسی A33

5
(2)
عاطفه تاسا
2 سال پیش
مقایسه گوشی گلکسی A33 و گلکسی A53

اگر می‌خواهید با صرف هزینه مناسب، صاحب یک گوشی هوشمند با ویژگی‌های خوب شوید، گوشی‌های سری A سامسونگ گزینه مناسبی برای شما در سال ۲۰۲۲ هستند. سامسونگ، امسال دو گوشی جدید از سری A را معرفی کرد. این دو گوشی با توجه به قیمتشان ارزش خرید خوبی دارند. گلکسی A33 که جانشین سامسونگ گلکسی A32 به حساب می‌آید یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌ها در داخل ایران است. احتمال اینکه گوشی گلکسی A53 نیز مانند این گوشی، پر فروش باشد زیاد است. امروز ما قصد داریم ویژگی‌ها و قابلیت‌های این دو گوشی را با هم مقایسه کنیم. با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

 سامسونگ گلکسی  A33سامسونگ گلکسی A53
ابعاد و وزن۱۵۹.۷ در ۷۴ در ۸.۱ میلی متر
 ۱۸۶گرم
  ۱۵۹.۶ در  ۷۴.۸ در ۸.۱میلی متر 
۱۸۹ گرم
نمایشگرSuper AMOLED
اندازه نمایشگر ۶.۴ اینچ
رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل
دارای محافظ صفحه گوریلا گلس ۵
نرخ نوسازی  ۹۰ هرتز
 نسبت اندازه نمایشگر به بدنه ۸۳.۷ درصد
Super AMOLED
اندازه نمایشگر  ۶.۵ اینچ
 رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل
دارای محافظ صفحه  گوریلا گلس ۵
نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
دارای حداکثر روشنایی  ۸۰۰ نیت 
نسبت اندازه نمایشگر به بدنه ۸۵.۴ درصد
پردازندهاگزینوس ۱۲۸۰ با فناوری ساخت ۵ نانومتری
پردازنده گرافیکی Mali-G68
اگزینوس ۱۲۸۰ با فناوری ساخت ۵ نانومتری
پردازنده گرافیکی Mali-G68
حافظه داخلی  ۱۲۸-۲۵۶ گیگابایت۱۲۸-۲۵۶ گیگابایت
حافظه رم۴-۶-۸ گیگابایت رم۴-۶-۸ گیگابایت رم
سیستم عامل و رابط کاربری اندروید  ۱۲
 رابط کاربری One UI 4.1
اندروید  ۱۲ 
رابط کاربری One UI 4.1
قابلیت اتصال Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac
Bluetooth 5.1
GPS
Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac
Bluetooth 5.1
GPS
دوربین۴۸ مگاپیکسل اصلی-  ۸ مگاپیکسل اولترا واید- ۵ مگاپیکسل ماکرو – ۲ مگاپیکسل تشخیص عمق /  ۱۳ مگاپیکسل سلفی   ۶۴ مگاپیکسل دوربین اصلی –   ۱۲ مگاپیکسل اولترا واید – ۵ مگاپیکسل ماکرو- ۵ مگاپیکسل تشخیص عمق / دوربین سلفی  ۳۲ مگاپیکسل 
باتریظرفیت  ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت
 شارژ سریع ۲۵ واتی 
ظرفیت ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژ سریع  ۲۵ واتی 
سایر ویژگی‌هافناوری 5G
دو سیم‌ کارته
دارای گواهینامه IP67
فناوری 5G
دو سیم کارته
دارای گواهینامه IP67 

مقایسه طراحی گلکسی A53 و گلکسی A33 

هر دو گوشی سامسونگ گلکسی A33  و گلکسی A53  طراحی تقریبا مشابهی دارند که تفاوت‌هایی جزیی آن‌ها را از هم متمایز می‌کند. سامسونگ بدنه و فریم هر دوی این گوشی‌ها را مانند بیشتر گوشی‌های میان‌رده خود از پلاستیک ساخته است. در قسمت پشتی هر دوی این‌گوشی‌های سامسونگ یک برآمدگی مستطیل شکل وجود دارد که ۴ لنز دوربین این گوشی‌ها به همراه یک فلش را در داخل خود جای داده است.

یکی از تفاوت‌هایی که در طراحی گوشی گلکسی A33  و A53 مشاهده می‌شود ابعاد آن‌هاست. پهنای بدنه گوشی گلکسی A53 به میزان ۸ میلی متر بیشتر از گلکسی A33  است. همچنین وزن این گوشی نیز به میزان ۳ گرم بیشتر از وزن برادر کوچکتر آن است. شاید در یک نگاه، طراحی گوشی گلکسی A53 به نظر زیباتر برسد و آن به دلیل بزرگ‌تر بودن نمایشگر آن و کم‌تر بودن حاشیه اطراف نمایشگر این گوشی نسبت به گلکسی A33 است.

نسبت اندازه نمایشگر به بدنه در گوشی گلکسی A33  به میزان ۸۳ درصد و در گوشی گلکسی A53  به میزان ۸۵ درصد است. یکی دیگر از تفاوت‌های این دو گوشی از نظر طراحی، شکل دوربین سلفی این گوشی‌ها است. دوربین سلفی در گوشی گلکسی A53 داخل پانچ هول جلوی نمایشگر قرار دارد. در حالی که دوربین سلفی گلکسی A33 در داخل ناچ قطره‌ای قرار داده شده است.

مقایسه نمایشگر گوشی گلکسی A33  و گلکسی A53
نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی A53

در کل، میزان حاشیه اطراف نمایشگر در گوشی گلکسی A33 مخصوصا در قسمت پایینی نمایشگر آن، بیشتر از گوشی رقیب است و این شاید مقداری از زیبایی ظاهری پنل جلویی بکاهد. هر دوی این گوشی‌ها گواهینامه IP67 را دارند که آن‌ها را در برابر پاشش آب و گردوغبار مقاوم می‌کند.

مقایسه دوربین گلکسی A53 و گلکسی A33

سامسونگ در قسمت پشتی هر دوی این گوشی‌ها ۴ دوربین را به کار گرفته است. متاسفانه دو لنز ماکرو و تشخیص عمق در هر دو گوشی‌، چندان خوب کار نمی‌کند. ولی دوربین اولترا واید و دوربین اصلی این گوشی‌ها این کمبود را جبران می‌کند. دوربین اصلی گوشی گلکسی A33 به نسبت قیمت آن عکس‌های خوب و با کیفیتی را ثبت می‌کند. ولی رنگ‌ها در عکس‌های ثبت شده با دوربین گلکسی A53 حالت اشباع شده‌ی بیشتری دارند و پر جنب و جوش تر نشان داده می‌شوند. دوربین گوشی گلکسی A53  جزییات را نیز به نسبت دوربین گوشی گلکسی A33 به میزان بیشتری نشان می‌دهد.

مقایسه دوربین گلکسی A33 با گلکسی a53

این دو گوشی در باقی دوربین‌ها (اولترا واید ماکرو و تشخیص عمق) تقریبا عملکرد یکسانی را از خود نشان می‌دهند. دوربین این دو محصول سامسونگ در فیلم‌برداری نیز عملکرد تقریبا یکسانی دارند. شما می‌توانید با کیفیت 4k و با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه با این دو گوشی فیلم برداری کنید که بهترین کیفیت موجود است. ولی لرزشگیر نرم افزاری ویدیو از کیفیت 4K پشتیبانی نمی‌کند. بنابراین در هنگام استفاده از دوربین فیلم‌برداری این گوشی‌ها شما مجبور خواهید بود کیفیت را به 1080P تغییر دهید تا نرم افزار از آن پشتیبانی کند.

یکی از مزیت‌های دوربین گوشی گلکسی A53  بر رقیب خود این است که شما می‌توانید از دوربین اولترا واید آن در هنگام فیلم برداری استفاده کنید. در حالی که دوربین گوشی گلکسی A33  فقط در هنگام فیلم‌برداری با کیفیت 1080P و یا پاین‌تر به شما اجازه استفاده از دوربین اولترا واید را می‌دهد.

مقایسه نمایشگر گلکسی A53 و گلکسی A33

گوشی گلکسی A53  یک نمایشگر ۶.۵ اینچی Full HD+ دارد که از استاندارد +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند. در مقابل، نمایشگر گوشی گلکسی A33 از نظر اندازه، کمی از نمایشگر گوشی رقیب کوچک‌تر و ۶.۴ اینچ است. نمایشگر گوشی گلکسی A33 رزولوشن Full HD دارد که این نکته بسیار مثبتی است. ولی از استاندارد +HDR10 پشتیبانی نمی‌کند. رزولوشن نمایشگر هر دو گوشی ۱۰۸۰ در ۲۴۰۰ پیکسل است و سامسونگ در این گوشی‌ها از نمایشگر Super AMOLED استفاده کرده است.

نمایشگر گوشی گلکسی A33

در واقع گوشی گلکسی A53 نمایشگر خود را از گوشی گلکسی A52 5G به ارث برده است. تراکم پیکسلی نمایشگر گلکسی A53 به میزان  ۴۰۵ پیکسل در هر اینچ و نرخ نوسازی آن ۱۲۰ هرتز است. در حالی که تراکم پیکسلی در نمایشگر گلکسی A33 به میزان ۴۱۱ پیکسل در هر اینچ است و نرخ نوسازی آن از گوشی گلکسی A53 کم‌تر و به میزان ۹۰ هرتز است. این موضوع برای این گوشی کمی نا امید کننده است چون حتی گوشی‌های رقیب این محصول از برند شیائومی نیز در این قیمت از نمایشگر ۱۲۰ هرتزی بهره مند هستند. 

نمایشگر گوشی سامسونگ گلکسی A53

نمایشگر گوشی گلکسی A53 از نظر میزان روشنایی نیز بر نمایشگر گلکسی A33  برتری دارد. بیشینه روشنایی نمایشگر این گوشی به میزان ۴۲۷ نیت است و روشنایی آن زیر نور مستقیم خورشید نیز حداکثر تا ۸۳۰ نیت می‌رسد. حداکثر روشنایی نمایشگر گوشی گلکسی A33 به میزان ۴۰۷ نیت است و روشنایی آن در زیر نور خورشید حداکثر به ۷۲۸ نیت می‌رسد. در کل، نمایشگر گلکسی A53 یک نمایشگر عالی و بی نقص در این بازه قیمتی است. ولی نمایشگر گلکسی A33 کاملا در حد یک نمایشگر میان‌رده است.

مقایسه پردازنده گلکسی A53 و گلکسی A33

پردازنده‌ای که بر روی هر دوی این گوشی‌ها نصب است یکی از جدیدترین پردازنده‌های سامسونگ به نام اگزینوس ۱۲۸۰ است. اگرچه هر دوی این گوشی‌های سامسونگ از یک پردازنده و پردازنده گرافیکی بهره می‌برند، ولی تفاوت‌های جزیی از لحاظ سرعت عملکرد با هم دارند. این تفاوت به دلیل این است که هسته‌های پردازنده گلکسی A53 بزرگ‌تر، قدرتمندتر و سریع‌تر از هسته‌های پردازنده گلکسی A33 هستند.

اما باید بگوییم که این تفاوت در سرعت عملکرد خیلی نامحسوس است و به دلیل سایر قابلیت‌های سخت افزاری قدرتمندی که گلکسی A33 دارد عملکرد این دو گوشی تقریبا در یک سطح قرار دارد.

مقایسه حافظه گلکسی A53 و گلکسی A33

گوشی گلکسی A33  چهار گزینه متفاوت با میزان رم و حافظه داخلی مختلف را به شما ارائه می‌دهد. این گزینه‌ها عبارت اند از:

۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی / ۴ گیگابایت رم ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی / ۶ گیگابایت رم ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی / ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی / ۸ گیگابایت رم.

مقایسه حافظه گوشی گلکسی A53 و گلکسی A33

گوشی گلکسی A53 سامسونگ نیز ۵ گزینه مختلف برای حافظه دارد. این گزینه‌ها عبارت اند از:

۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی / ۴ گیگابایت رم ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی / ۶ گیگابایت رم ۱۲۸ گیگابایت حافظه داخلی / ۸ گیگابایت رم  ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی /  ۶ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی /  ۸ گیگابایت رم.

مقایسه باتری گلکسی A53 و گلکسی A33

ظرفیت باتری هر دو گوشی گلکسی A33 و گلکسی A53 به میزان ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است. در تست استقامت باتری که برای گوشی گلکسی A33 انجام شده است این گوشی توانسته است در مجموع،  امتیاز ۱۰۴ ساعت را کسب کند که امتیاز خوبی است. در این تست‌ها باتری این گوشی توانسته است ۲۹ ساعت و ۴۵ دقیقه تماس تلفنی، ۱۴ ساعت و ۵ دقیقه وبگردی و ۱۸ ساعت و ۳ دقیقه پخش ویدیو را پشتیبانی کند.

ولی این تست‌ها نشان داده‌اند که باتری گوشی گلکسی A53 سامسونگ عمر بیشتری از باتری رقیب خود دارد. این گوشی توانسته است امتیاز عالی ۱۱۳ ساعت را کسب کند. باتری این محصول می‌تواند ۳۲ ساعت و ۱۱ دقیقه تماس تلفنی، ۱۲ ساعت و ۴۳ دقیقه وبگردی و ۱۹ ساعت و ۵۸ دقیقه پخش ویدیو را پشتیبانی کند.

مقایسه باتری گوشی گلکسی A33  و گلکسی A53

هر دو گوشی در استفاده‌های سنگین، مصرف شارژ کمی دارند و نسبتا دیر شارژ خالی می‌کنند. هر دوی این محصولات سامسونگ از قابلیت شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می‌کنند و هر دو تقریبا در مدت زمان ۱ ساعت و نیم به شارژ کامل می‌رسند. در کل هر دو گوشی از نظر باتری عملکردی رضایت‌بخش و خوبی دارند. ولی عمر باتری گلکسی A53 کمی بیشتر است.   

مقایسه قیمت گلکسی A53 و گلکسی A33

تقریبا به میزان دو تا سه میلیون تومان بین این دو گوشی تفاوت قیمت هست. گوشی گلکسی A33 در این زمان در بازه قیمتی ۸ تا ۸.۵ میلیون تومان معامله می‌شود و گوشی گلکسی A53 قیمتی بین ۱۰ تا ۱۱.۵ میلیون تومان دارد.

سخن آخر

در آخر باید گفت که اگر دوربین و کیفیت نمایشگر برای شما اهمیت دارد گلکسی A53 را خریداری کنید. این گوشی به نسبت گوشی سامسونگ گلکسی A33 عمر باتری بیشتری نیز دارد و باید گفت که کیفیت عالی نمایشگر آن در این بازه قیمتی مهم‌ترین مزیت این گوشی به حساب می‌آید.

گوشی گلکسی A53 نمایشگر بزرگ‌تری نسبت به گلکسی A33 دارد و میزان حاشیه اطراف نمایشگر در این گوشی نسبت به گوشی رقیب کم‌تر است که این باعث زیبایی بیشتر آن می‌شود. این گوشی از نظر کیفیت ساخت نیز بر گلکسی A33 برتری دارد. ولی باید توجه داشته باشید که شما این مزایا را در مقابل پرداخت ۲ تا ۳ میلیون تومان هزینه بیشتر دریافت می‌کنید. خوشبختانه هر دوی این گوشی‌ها را می‌توانید در داخل ایران تهیه کنید. به نظر شما گوشی گلکسی A33  و سامسونگ گلکسی A53 چه تفاوت‌های دیگری با هم دارند؟ نظرات خود را با مجله اعتبارکالا در میان بگذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :