etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه گوشی گلکسی A04 با پوکو C40

3.8
(14)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
مقایسه گوشی گلکسی A04 با پوکو C40

گوشی اقتصادی گلکسی A04 به تازگی وارد بازار شده که از قابلیت‌های خوبی  به عنوان یک گوشی اقتصادی برخوردار است. در مطالب قبلی برای روشن شدن بهبودهای صورت گرفته در این گوشی، آن را با گلکسی A03 مقایسه کردیم. همانطور که می‌دانید گوشی های اقتصادی شیائومی و زیر برندهای آن از اقبال خوبی در بازارهای جهانی برخوردار هستند؛ بنابراین در این مطلب قصد داریم گلکسی A04 را با پوکو C40 مقایسه کنیم و ببینیم کدام یک از این دو گوشی اقتصادی ارزش خرید بالاتری دارد.

مقایسه طراحی گوشی گلکسی A04 با پوکو C40

گلکسی A04 سامسونگ دارای بدنه‌ای از جنس پلاستیک بوده و فریم آن هم از پلاستیک است. از سویی دیگر  طراحی یکی از نقاط قوت Poco C40 به حساب می‌آید. شیائومی این گوشی را از پلاستیک ساخته است و در پنل پشتی دستگاه می‌توان شاهد پلاستیک طرح چرم مصنوعی بود.

 طراحی ناچ و حاشیه‌های گلکسی A04 بسیار زیاد آن توجه را به خود جلب خواهد کرد. در بخش بالا شاهد قرارگیری یک سنسور درون طراحی ناچ هستیم که کاربران از آن برای ثبت تصاویر سلفی خود استفاده می‌کنند. ناچ نمایشگر Poco C40 مانند گلکسی A04 است با این تفاوت که حاشیه نمایشگر Poco C40 به مراتب کم‌تر از A04 است.

در سمت راست هر دو گوشی گلکسی A04 و Poco C40 شاهد قرارگیری کلیدهای حجم صدا و پاور خواهید بود و شیار سیم کارت در لبه سمت چپ فریم هر دو گوشی اقتصادی قرار دارد. در بخش عقب نیز شاهد دو سنسور دوربین خواهید بود که به صورت عمودی قرار گرفته‌اند و در میانه سمت راست سنسورها یک فلاش ال ای دی قرار دارد.

وزن گلکسی A04 معادل ۱۹۲ گرم است اما شیائومی وزن پوکو C40 را ۲۰۴ گرم اعلام کرده که به مراتب سنگین‌تر از A04 خواهد بود.

از نظر استانداردهای طراحی POCO C40 دارای استاندارد IP52 است و این استاندارد برای یک گوشی میان رده یکی از نقاط مثبت طراحی به حساب می‌آید. این در حالی است که سامسونگ برای گلکسی A04 خود هیچ استانداردی را معرفی نکرده است.

برنده: شیائومی Poco C40

مقایسه نمایشگر گوشی گلکسی A04 با پوکو C40

سامسونگ در بخش جلوی گوشی گلکسی A04 از نمایشگر ۶.۵ اینچ PLS LCD استفاده کرده که وضوح آن ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل است. از سویی دیگر شیائومی نیز از یک نمایشگر ۶.۷۱ اینچی LCD با وضوح تصویر ۱۶۵۰ در ۷۲۰ پیکسل یا HD+ برای پوکو C40 استفاده کرده است که می‌توان نتیجه گرفت کیفیت پخش هر دو نمایشگر به یک میزان است. البته ابعاد بزرگ نمایشگر Pco C40 نسبت به گلکسی A04 یکی از برتری‌های آن به حساب می‌آید.

هر دو گوشی اقتصادی A04‌و Poco C40 از استاندارد رنگی خاصی پشتیبانی نمی‌کند. اما درون تنظیمات گوشی پوکو C40 می‌توانید استانداردهای رنگی را  به روی سه حالت Vivid، Saturated و Standard تنظیم کنید.

همچنین نسبت نمایشگر به بدنه دستگاه معادل ۸۱.۳ درصد است و نسبت ابعاد تصویر دستگاه معادل 20:9 بوده و می‌توان شرایط آن را قابل قبول دانست. در مقابل نسبت نمایشگر به بدنه Poco C40 برابر ۸۲ درصد است و از این رو حاشیه نمایشگر این دستگاه زیاد نیست. شیائومی از شیشه گوریلا گلس برای محافظت این پنل استفاده کرده است.

در صورتی که نیازمند یک نمایشگر با کیفیت هستید، نباید روی این دستگاه‌ها حساب کنید، اما اگر نیازمند یک نمایشگری هستید که بتوانید کارهای روزمره‌تان را به راحتی انجام دهید، نمایشگرهای این دو گوشی کاملا مناسب است.

برنده: شیائومی Poco C40

مقایسه دوربین گوشی گلکسی A04 با پوکو C40

گلکسی A04 مجهز به دوربین دوگانه با سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسل بوده و گشودگی دیافراگم آن معادل f/1.8 است. همچنین در کنار سنسور اصلی شاهد سنسور ۲ مگاپیکسل سنجش عمق خواهید بود که البته نمی‌تواند تاثیر زیادی روی کیفیت تصاویر داشته باشد. پوکو نیز ۲ مگاپیکسل برای سنسور تشخیص عمق گوشی C40‌خود در نظر گرفته است.

در نگاه اول پوکو C40 دارای یک ستاپ دوربین سه گانه در پشت خود است. اما شیائومی از دو دوربین در ستاپ دوربین پشت پوکو C40 استفاده کرده است و اگر از نزدیک به جایگاه دوربین سوم نگاه کنید، متوجه عدم حضور دوربین و عبارت AI در این قسمت خواهید شد. و بر خلاف A04 ‌کیفیت تصاویر ثبت شده با دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی پوکو C40 کیفیت پایینی دارد.

در بخش جلوی A04 شاهد یک سنسور ۵ مگاپیکسل خواهید بود؛ بدون تردید استفاده از یک سنسور ضعیف ۵ مگاپیکسل در سال جاری میلادی جای تعجب دارد، اما این تعجب برای یک گوشی اقتصادی سودمند نخواهد بود. شما نباید روی کیفیت بالای سنسورهای دوربین گلکسی A04 حساب باز کنید، اما می‌توانند نیاز شما را پاسخ دهند. البته شیائومی نیز برای دوربین سلفی Poco C40‌خود از سنسور ۵ مگاپیکسلی استفاده کرده که در این زمینه هر دو گوشی با یکدیگر برابر هستند.

در نهایت کیفیت تصاویر ثبت شده در هر دو گوشی  متوسط است اما گلکسی A04‌ به دلیل استفاده از سنسور ۵۰ مگاپیکسلی تا حدی تصاویر بهتری ثبت می‌کند. اما در ثبت تصاویر سلفی و یا استفاده از سنسور سنجش عمق، هر دو عملکردی یکسان دارند.

برنده: گلکسی A04

مقایسه عملکرد و سخت افزار گوشی گلکسی A04 با پوکو C40

سامسونگ گلکسی A04 قدرت خود را از پردازنده اصلی اگزینوس ۸۵۰ دریافت می‌کند. البته هنوز اطلاعات بیشتری درباره پردازنده گرافیکی در دسترس قرار ندارد. این گوشی هوشمند از دو سیم کارت به صورت همزمان و یک میکرو اس دی پشتیبانی می‌کند. اما شیائومی برای پوکو C40 از تراشه ۱۱ نانومتری JR510 شرکت JLQ استفاده کرده است که کمتر گوشی هوشمندی از آن استفاده کرده است. این تراشه ۸ هسته‌ای، چهار هسته پردازشی با فرکانس ۲.۰ گیگاهرتز دارد و چهار هسته دیگر نیز فرکانس پردازشی ۱.۵ گیگاهرتزی دارد.

سامسونگ گوشی گلکسی A04 خود را در مدل‌های ۴ گیگابایت حافظه رم و ۳۲ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی و ۴ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی و ۶ گیگابایت حافظه رم و ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی و ۴ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی و ۸ گیگابایت حافظه رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی به فروش می‌رساند در حالی که شیائومی گوشی پوکو C40 را با ۳۲ یا ۶۴ گیگابایت حافظه ذخیره سازی داخلی عرضه کرده است که البته از طریق کارت حافظه جانبی امکان افزایش داد. بنابراین تنوع پیکربندی‌های سامسونگ A04 بسیار بالاست.

اگرچه قدرت پردازشی سخت‌افزار A04 چندان مشخص نیست اما دست کم سامسونگ برخلاف پوکو از پردازنده خوش نامی در گوشی خود استفاده کرده که قابل اعتمادتر است.

برنده: سامسونگ گلکسی A04

مقایسه باتری و شارژر گوشی گلکسی A04 با پوکو C40

گوشی گلکسی A04 سامسونگ انرژی خود را از باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت دریافت می‌کند، اما خبری از فناوری شارژ سریع نیست. این در حالی است که پوکو C40 از یک باتری قدرتمند ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی بهره برده که این موضوع اجازه باتری دهی یک و نیم الی دو روزه از دستگاه در استفاده متوسط و روزانه را به کاربر می‌دهد.

همچنین پوکو C40 از شارژ سریع ۱۸ واتی نیز پشتیبانی می‌کند که برای یک میان رده مناسب است. اما متاسفانه درون جعبه دستگاه یک شارژ ۱۰ وات قرار داده شده است. از این رو برای استفاده از شارژ سریع‌تر باید سری شارژر را به صورت جداگانه تهیه کنید.

اگرچه گلکسی A04‌از باتری ضعیف‌تری نسبت به Poco C40 استفاده می‌کند اما این به آن معنی نیست که باتری، عمر کوتاهی دارد بدون تردید این دستگاه می‌تواند پاسخگوی نیاز کاربران در زمینه اجرای بازی یا کارهای روزمره باشد.

برنده: Poco C40

سخن پایانی

هر دو گوشی اقتصادی از دو برند سامسونگ و شیائومی ارزش خرید بالایی دارند و قابلیت‌ها و ویژگی‌های خوبی را ارائه می‌دهند. اگر به دنبال گوشی هوشمند اقتصادی هستید که از نظر طراحی، نمایشگر و باتری و سرعت شارژ مانند یک میان‌رده عمل کند، پیشنهاد ما به شما گوشی پوکو C40 شیائومی است. اما اگر دوربین، عملکرد پردازنده و تنوع پیکربندی رم و حافظه در اولویت قرار دارد، سامسونگ گلکسی A04 بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

3.8 / 5. تعداد رای دهندگان: 14

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :