etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه شیائومی Redmi 9A با سامسونگ Galaxy A03 Core

4.6
(8)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
مقایسه شیائومی Redmi 9A با سامسونگ Galaxy A03 Core

گوشی‌های هوشمند اقتصادی یا ارزان قیمت یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار هستند چرا که بسیاری از کاربران همواره به دنبال یک گوشی ارزان قیمت با عملکردی مناسب هستند. در چند سال اخیر سازندگان گوشی‌های هوشمند، اقدام به ساخت و معرفی اسمارت فون‌هایی کردند که علاوه‌بر کارایی مناسب، مقرون به صرفه نیز باشند. کمپانی شیائومی پیشتاز در این عرصه بوده و با عرضه گوشی‌های اقتصادی و میان‌رده خود بخش بزرگی از بازار را به خود اختصاص داده است. از سویی دیگر توجه سامسونگ نیز به این بخش از بازار جلب شده و شروع به معرفی و عرضه گوشی‌های اقتصادی کرده و در حال حاضر این دو غول چینی و کره‌ای رقیب یکدیگر در زمینه گوشی‌های اقتصادی و میان رده هستند.

در این مقاله ما به بررسی دو گوشی اقتصادی با قیمتی باورنکردنی و عملکردی مناسب از دو برند سامسونگ و شیائومی پرداخته‌ایم. گوشی هوشمند گلکسی A03 Core و شیائومی Redmi 9A، دو تلفن هوشمند اقتصادی بوده که فروش بالایی در بازار موبایل دارند. اگر قصد خرید یک گوشی اقتصادی با عملکرد قابل قبولی را دارید و نمی‌دانید از بین دو برند شیائومی و سامسونگ کدام یک را انتخاب کنید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

جدول مشخصات فنی شیائومی Redmi 9A و سامسونگ Galaxy A03 Core

مشخصات فنیشیائومی Redmi 9A 
ابعاد و وزن۱۶۴.۹ در ۷۷ در ۹ میلی‌متر/ وزن ۱۹۴ گرم۱۶۴.۲ در ۷۵.۹ در ۹.۱ میلی‌متر/ وزن ۲۱۱ گرم
نمایشگرنمایشگر ۶.۵۳ اینچی HD+/ وضوح تصویر ۱۶۰۰ در ۷۲۰/ شیشه محافظ کورنینگ گوریلاگلس ۵نمایشگر ۶.۵ اینچی HD+ PLS TFT LCD/ وضوح تصویر ۷۲۰ در ۱۶۰۰
پردازندهOcta-core MediaTek Helio G25Octa-core Unisoc SC9863A
پردازنده گرافیکیImagination PowerVR GE8320IMG8322
حافظه رم و حافظه داخلی۲ گیگابایت حافظه رم/ ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا به ۵۱۲ گیگابایت۲ گیگابایت حافظه رم/ ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا به ۱ ترابایت
سیستم‌عاملاندروید ۱۰/ رابط کاربری MIUI 12اندروید ۱۱ Go Edition
دوربین‌هادوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسل، فلاش LED، دیافراگم f/2.2 / دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل با دیافراگم f/2.0 دوربین اصلی ۸ مگاپیکسل، دیافراگم f/2.0 / دوربین سلفی ۵ مگاپیکسل با دیافراگم f/2.2
باتریباتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت/ شارژر ۱۰ واتباتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت/ شارژر ۱۰ وات
رنگآبی/ خاکستری تیره/ سبزآبی / مشکی
حسگر‌هاشتاب‌سنج، موتور لرزش، حسگر نور محیطی، حسگر مجاورت، باز کردن قفل چهره با هوش مصنوعی شتاب سنج، حسگر مجاورت، سنسور نور
رابط و اتصالات4G، VoLTE، WiFi 802.11 b/g/n، بلوتوث 5.0، GPS/Glonass/Beidou، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون، پورت MicroUSB و اسلات اختصاصی کارت microSD 4G ، پشتیبانی از دو سیم کارت، Wi-Fi 802.11 b/g/n، Wi-Fi Direct، هات اسپات، بلوتوث 4.2، A2DP، GPS، A-GPS، GLONASS، MicroUSB 2.0، USB On-The-Go، بلندگو، جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون

مقایسه طراحی شیائومی Redmi 9A با سامسونگ Galaxy A03 Core

بدنه هر دو گوشی هوشمند شیائومی Redmi 9A و سامسونگ Galaxy A03 Core از پلاستیک ساخته شده است. استفاده از متریال پلاستیکی برای تمامی گوشی‌های اقتصادی از هر برندی رایج بوده و استفاده از پلاستیک مقاوم به جای آلومینیوم، تیتانیوم و شیشه گوریلا گلس که در گوشی‌های با قیمت بالاتر شاهد هستیم، یکی از دلایل قیمت ارزان‌تر این گوشی‌ها است.

گوشی هوشمند Redmi 9A  شیائومی ۹.۰۰ میلی‌متر ضخامت دارد در حالی که ضخامت Galaxy A03 Core  سامسونگ ۹.۱۰ میلی‌متر است. البته این میزان تفاوت بسیار اندک و قابل چشم پوشی است. از سویی دیگر ردمی 9A با ۱۹۶ گرم سبک‌تر از گلکسی A03 ‌بوده که ۲۱۱ گرم وزن دارد.

کیفیت ساخت هر دو دستگاه یکسان است. اما طراحی در قسمت پشتی کاملا متفاوت است، و انتخاب آن کاملا به سلیقه شخصی افراد بستگی دارد. شیائومی Redmi 9A در رنگ‌های خاکستری، آبی و سبز به فروش می‌رسد و گلکسی A03 Core تنها در دو رنگ مشکی و آبی در دسترس است.

برنده: شیائومی Redmi 9A

مقایسه نمایشگر شیائومی Redmi 9A با سامسونگ Galaxy A03 Core

گوشی هوشمند شیائومی Redmi 9A دارای نمایشگر ۶.۵۳ اینچی IPS LCD با وضوح تصویر ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل (HD+) است. حداکثر روشنایی این نمایشگر ۴۰۰ نیت بوده و PPI  آن ۲۶۹ است. ناچ نمایشگر Redmi 9A از طرح بریدگی قطره‌ای پیروی کرده است. این نمایشگر دارای حاشیه باریکی بوده که ابعاد بیشتری را در دید کاربر قرار می‌دهد.

از سویی دیگر، Samsung A03 Core از یک نمایشگر TFT با ابعاد ۶.۵ اینچی و وضوح تصویر ۱۶۰۰ در ۷۲۰ پیکسل (HD+) بهره می‌برد. ناچ نمایشگر گلکسی A03 Core  نیز همانند Redmi 9A از طرح قطره‌ای پیروی کرده و PPI سامسونگ Galaxy A03 Core نیز ۲۷۰ است که چندان تفاوتی با ردمی 9A شیائومی ندارد.

همانطور که می‌دانید، پنل‌های IPS دارای طیف رنگی وسیه‌تر و بهتر و همچنین زاویه دید بهتری نسبت به پنل‌های TFT هستند و در نتیجه گوشی هوشمند Redmi 9A با نمایشگر IPS LCD نسبت به نمایشگر نه چندان چشمگیر TFT LCD سامسونگ A03 برتر بوده و تا اینجا ردمی 9A از گلکسی A03 پیشتاز است. در اینجا پیشتاز است.

برنده: شیائومی Redmi 9A

مقایسه دوربین شیائومی Redmi 9A با سامسونگ Galaxy A03 Core

استفاده از دوربین با لنز اپتیکال برای گوشی‌های ارزان قیمت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. شیائومی Redmi 9A دارای یک دوربین اصلی ۱۳ مگاپیکسلی دیافراگم f/2.2 بوده در حالی که Samsung A03 Core به یک دوربین ۸ مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0 مجهز است که به مراتب ضعیف‌تر از ردمی 9A است و از نظر رزولوشن، Redmi از گلکسی برتری می‌یابد. همچنین، Redmi 9A دارای فوکوس خودکار تشخیص فاز است، در حالی که سامسونگ A03 Core به  فوکوس خودکار بسنده کرده است.

البته در نظر داشته باشید که این اعداد روی کاغذ است و در عمل کیفیت واقعی دوربین نباید تفاوت فاحشی داشته باشد. دوربین جلوی هر دو گوشی ۵ مگاپیکسل است. همچنین، Redmi می‌تواند توسط دوربین اصلی ویدیوها را با کیفیت ۱۰۸۰ پیکسل و با ۶۰ فریم در ثانیه ضبط کند، در حالی که سامسونگ به سرعت ۳۰ فریم در ثانیه محدود شده است. بنابراین، همچنان Redmi 9A پیشتاز این رقابت است.

برنده: شیائومی Redmi 9A

مقایسه پردازنده شیائومی Redmi 9A با سامسونگ Galaxy A03 Core

قلب یک دستگاه پردازنده آن است. یک پردازنده با عملکرد خوب، عمر باتری و تجربه کلی کار با گوشی را برای کاربر تعیین می‌کند. شیائومی Redmi 9A دارای پردازنده Mediatek Helio G25 با فناوری ساخت ۱۲ نانومتری نسبت به پردازنده Unisoc SC9863A با فناوری ساخت ۲۸ نانومتری سامسونگ گلکسی A03 Core، نسبتا قدرتمندتر بوده و عملکرد کلی بهتری دارد. پردازنده ۲۸ نانومتری از نظر مصرف شارژ باتری برای سامسونگ سنگین‌تر است و سامسونگ می‌توانست برای گوشی A03 Core پردازنده بهتری را انتخاب کند.

ردمی 9A  با سرعت کلاک ۲۰۰۰ مگاهرتز در برابر سرعت کلاک ۱۶۰۰ مگاهرتزی سامسونگ از ۲۵ درصد سرعت کلاک CPU بالاتری برخوردار است. تفاوت عملکرد چندان زیاد نیست، اما مطمئناً Unisoc نسبت به Helio G25 باتری بیشتری مصرف خواهد کرد. پردازنده گرافیکی PowerVR GE8320 نیز در Redmi بهتر از IMG8322 در سامسونگ است.

هر دو گوشی به عنوان یک تلفن هوشمند اقتصادی برای اجرای بازی‌های سبک مناسب هستند و قادر به اجرای بازی‌هایی با گرافیک بالا و یا حتی متوسط نیستند. با این حال، Redmi 9A عملکرد بهتری نسبت به گلکسی A03 دارد.

برنده: شیائومی Redmi 9A

مقایسه نرم‌افزار شیائومی Redmi 9A با سامسونگ Galaxy A03 Core

شیائومی Redmi 9A با اندروید ۱۰ روی پوسته MIUI 12 شیائومی اجرا می‌شود. از سویی دیگر، Samsung Galaxy A03 Core دارای اندروید 11 Go Edition است. از نظر نرم‌افزاری، تجربه اندروید استوک با Android Go می‌تواند بهتر باشد. نرم‌افزار Android Go برنامه‌های اختصاصی خود را دارد که برای آن طراحی و ساخته شده است. از سوی دیگر، MIUI از نظر سفارشی سازی و ویژگی‌های اضافی غنی است. سیستم‌عامل Android Go یک تجربه نرم افزاری ساده است در حالی که MIUI 12 رنگ‌ها و سفارشی سازی بیشتری را اضافه می‌کند. البته انتخاب هر یک از این پوسته‌ها کاملا به سلیقه شخصی کاربر بستگی دارد و نمی‌توان گفت کدام‌یک انتخاب بهتری است.

برنده: هر دو گوشی Redmi 9A و Galaxy A03 Core

مقایسه سایر مشخصات شیائومی Redmi 9A و سامسونگ Galaxy A03 Core

هر دو گوشی هوشمند ردمی 9A و گلکسی A03 از یک پورت Micro USB و یک بلندگو در پایین قاب تشکیل شده‌اند. یک اسلات microSD اختصاصی با فضایی برای دو سیم کارت نیز وجود دارد. گلکسی A03 Core می‌تواند تا ۱ ترابایت حافظه microSD را پشتیبانی کند در حالی که 9A می‌تواند تا ۵۱۲ گیگابایت افزایش یابد. برای ذخیره سازی، eMMC 5.1 در هر دو دستگاه وجود دارد. ظرفیت باتری نیز یکسان و برابر ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت برای 9A و A03 Core است.

سخن پایانی

شیائومی Redmi 9A و گلکسی A03 Core هر دو ویژگی‌های قابل توجهی را با قیمتی بسیار مناسب و ارزان ارائه می‌دهند. نرم افزار Android Go گلکسی A03 تجربه رابط کاربری آسان‌تری را ارائه می‌دهد. اما در سایر موارد شیائومی ردمی 9A علیرغم اینکه یک سال زودتر از گلکسی A03 معرفی شده، با توجه به پردازنده نسبتا قدرتمندتری که در آن به کار رفته، عملکرد بهتری ارائه می‌دهد.

شیائومی Redmi 9A از نظر دوربین و نمایشگر نیز نسبت به Galaxy A03 تصاویر بهتری را ثبت و ضبط میکند در حالی که اختلاف قیمت این دو گوشی به اندازه‌ای ناچیز است که می‌توان هر دو را یک قیمت در نظر گرفت. در نهایت ردمی 9A‌ برنده این مقایسه بوده و ارزش خرید بالاتری نسبت به گلکسی A03 دارد، اما اگر قصد خرید یک گوشی اقتصادی از برند سامسونگ را دارید، گلکسی A03 نیز می‌تواند یک انتخاب ایده‌آل باشد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.6 / 5. تعداد رای دهندگان: 8

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

javad.baradaran گفت:

سوالی ندارم واینکه خیلی عالی به مقایسه این دو گوشی پرداخته بودید.سپاس

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
از حسن نظر شما سپاسگزاریم

javad گفت:

بسیا بسیار ممنون وتشکر بابت مقایسه این دو گوشی میان رده سامسونگ با ردمی 9A و اطلاعاتی در این رابطه نوشته بودید.

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
از حسن نظر شما سپاسگزاریم