etebarkala snappay
etebarkala snappay

راهنمای خرید فلش مموری

4.3
(3)

۹ عاملی که هنگام خرید فلش مموری باید به آن‌ها توجه کنید

حسین رجب چالی
2 سال پیش
راهنمای خرید فلش مموری

فلش مموری‌ها ابزاری همه‌کاره هستند که به دلیل تنوع ظاهری، ظرفیت‌های مختلف و فرمت‌ها متفاوت، می‌توانید بنا به نیاز خود یکی از آن‌ها را خریداری کنید. اگر با فلش مموری‌ها آشنا نباشید، ممکن است خرید یکی از آن‌ها برای‌تان مشکل‌ساز باشد. در این مطلب راهنمای خرید فلش مموری را برای شما آماده کرده‌ایم تا بتوانید بنا به نیاز خود بهترین مدل را خریداری کنید.

در ادامه 9 عاملی که هنگام خرید فلش مموری باید به آن‌ها توجه کنید را مورد بررسی قرار می‌دهیم:

راهنمای خرید فلش مموری و مواردی که باید به آن‌ها توجه کنید

۱. موارد استفاده فلش مموری

از فلش مموری خود چطور استفاده می‌کنید؟ آیا می‌خواهید آن‌ها را به عنوان هدیه تبلیغاتی به مشتریان خود هدیه دهید؟ می‌خواهید از آن‌ها به عنوان ابزار بازاریابی استفاده کنید یا شاید می‌خواهید برخی اطلاعات خود را روی یک دستگاه کوچک و سبک ذخیره کنید؟ باید بدانید که این محصول قرار است کدام نیاز شما را برطرف کند تا بتوانید مناسب‌ترین و راحت‌ترین فلش را خریداری کنید که بتواند نیازهای شما را برطرف کند.

۲. سرعت انتقال

سرعت انتقال

می‌خواهید اطلاعات را با چه سرعتی انتقال دهید؟ دو نوع فلش درایو در بازار موجود است که شامل فلش‌های USB 2.0 و USB 3.0 می‌شود. فلش‌های USB 2.0 با سرعت ۵۰ مگابیت بر ثانیه داده‌ها را انتقال می‌دهند؛ در حالی که سرعت انتقال داده در مدل‌های USB 3.0، بالغ بر ۶۴۰ مگابیت بر ثانیه است. این بدان معنی است که فلش‌های USB 3.0 داده‌ها را ده برابر سریع‌تر از مدل‌های قبلی انتقال می‌دهند. با توجه به این مسئله کدام‌یک برای شما مناسب‌تر است؟

این مطلب را هم بخوانید: گوشی من به چه وسایل الکترونیکی متصل می‌شود؟

به تازگی و با رواج هرچه بیشتر درگاه‌های تاندربولت و USB-C، برخی سازندگان شناخته شده بازار فلش مموری به سمت تولید فلش‌های USB-C کرده‌اند. اگر لپ‌تاپ مک‌بوکی دارید که از درگاه USB-C استفاده می‌کند، می‌توانید یک فلش مموری USB-C خریداری کنید. همچنین برخی فلش‌ها پورت لایتنینگ دارند تا بتوانند به گوشی‌های آیفون نیز وصل شوند.

۳. سازگاری سخت‌افزاری

با چه نوع کامپیوتر یا سیستمی کار می‌کنید؟ در راهنمای خرید فلش مموری، سازگاری سخت‌افزاری یکی از مهم‌ترین عواملی است که باید به آن توجه کنید. با این که اغلب فلش مموری‌ها با کامپیوترها و لپ‌تاپ‌ها سازگاری دارند؛ اما اگر از سخت‌افزار سیستم خود مطمئن نباشید، امکان دارد که سیستم شما فلش را نشناسد و متحمل ضرر شوید.

اکثر پورت‌های USB کامپیوتر، یا USB 2.0 هستند یا USB 3.0. اگر سیستم شما پورت USB 2.0 داشته باشد، حتی اگر فلش USB 3.0 هم بخرید، دستگاه شما اطلاعات را با سرعت پایینی انتقال می‌دهد. درست است که می‌توانید از فلش USB 3.0 در این سیستم‌ها استفاده کنید؛ اما نمی‌توانید داده‌ها را با بالاترین سرعت انتقال دهید.

۴. نیازهای حافظه

نیازهای حافظه

واقعا شگفت‌انگیز است وقتی می‌توان اطلاعات زیادی را روی یک ابزار به اندازه یک انگشت ذخیره کرد. یک دهه پیش، برای ذخیره و انتقال داده‌ها باید فرایند پرزحمت رایت سی‌دی یا استفاده از چندین فلاپی دیسک را طی می‌کردیم. امروز با این حافظه‌های قابل حمل، طیف وسیعی از گزینه‌های ذخیره‌سازی در دسترس شما قرار دارد. در بازار می‌توان فلش مموری‌هایی از ۱ گیگابایت تا حجم‌های بیشتری مانند ۲ ترابایت را پیدا کنید. واقعا عجیب است که یک فلش مموری کوچک می‌تواند تا دو ترابایت داده روی خود ذخیره کند. برای اینکه بدانید به چه میزان حافظه نیاز دارید مثال کوچکی می‌زنیم. در یک فلش USB با حجم دو گیگابایت می‌توانید:

  • تقریبا ۴۰ هزار سند متنی
  • ۱۹۰۰ عکس با وضوح معمولی
  • ۱۰۰۰ دقیقه موسیقی یا فایل MP3 حاوی ۳.۵ ساعت صدای با کیفیت ذخیره کنید.

۵. ظاهر فلش مموری

امروز فلش مموری‌ها در اندازه‌ها و ظاهرهای متفاوتی عرضه می‌شوند. فلش‌های کلاسیک کمتر از دو اینچ طول دارند و درپوشی برای جابجایی دارند. فلش‌هایی در انواع چرخشی نیز وجود دارند که درپوش ندارند. انواع منحصربه‌فردی هم با طراحی چوبی، کریستالی و غیره در بازار موجود هستند.

فلش‌هایی نیز هستند که به شکل اشیا مختلف تولید می‌شوند؛ مانند مدل‌هایی که شبیه کیف پول یا کلید هستند. فلش مموری‌های چند منظوره نیز می‌توانند مفید باشند؛ چون با اشیا روزمره مانند در باز کن بطری و خودکار ترکیب می‌شوند. برای خرید فلش به این مسئله توجه کنید که قصد دارید با آن چه کاری انجام دهید و فلش خود با سبک شخصی خودتان هماهنگ کنید.

۶. قابلیت‌های شخصی‌سازی

قابلیت‌های شخصی‌سازی

اشکال خرید این حافظه‌های قابل حمل از فروشگاه‌های اینترنتی در این است که معمولا گزینه‌ای برای سفارشی‌سازی ندارید. اگر قصد دارید از فلش مموری به عنوان هدیه، ابزار بازاریابی یا در دفتر کار خود استفاده کنید، فلش‌های سفارشی شده بهترین گزینه هستند.

بسته به سبک و طرحی که انتخاب می‌کنید، می‌توانید روی این محصولات نوشته یا حکاکی چاپ کنید. برای مدل‌های کوچک‌تر، می‌توانید لوگو یا عبارت بازاریابی خود را چاپ یا حکاکی کنید. در مدل‌های بزرگ‌تر، حتی می‌توانید تصاویر تمام‌رنگی نیز چاپ کنید.

۷. امکانات جانبی فلش مموری

امکانات جانبی فلش مموری

آیا می‌خواهید فلش مموری شما کار دیگر غیر از ذخیره اطلاعات انجام دهد؟ فلش مموری‌ها ابزارهای بازاریابی کاربردی هستند. برای استفاده حداکثری از ویژگی بازاریابی آن‌ها، می‌توان آن‌ها را به دور روش برنامه‌ریزی کرد: از پیش بارگذاری شده و اجرای خودکار. می‌توانید این محصول را با تبلیغات بازاریابی مثل بروشور، کاتالوگ یا حتی ویدئو پر کنید. همچنین می‌توانید آن‌ها را طوری تنظیم کنید که پس از وصل شدن به سیستم، فایل‌ها به صورت خودکار اجرا شوند.

۸. خدمات پس از فروش و گارانتی

در این راهنمای خرید فلش مموری باید حتما اشاره کنیم که خدمات پس از فروش همیشه مهم است؛ به خصوص وقتی که فلش‌های سفارشی را به تعداد بالا خریداری می‌کنید. نه تنها می‌خواهید اجناس خود را با قیمت عمده خریداری کنید؛ بلکه می‌خواهید کار شما سریع و آسان انجام شود.

این مطلب را هم بخوانید: راهنمای خرید مادربرد

همچنین، اگر فلش مموری را برای خرید شخصی خریداری می‌کنید باید بتوانید اگر فلش شما با مشکل مواجه شد، با خدمات پس از فروش شرکت ارائه دهنده ارتباط برقرار کرده و مشکل خود را برطرف کنید. پس، هنگام خرید فلش مموری حتما به خدمات پس از فروش و گارانتی آن توجه کنید. مخصوصا اگر یک فلش با حجم بالا و قیمت زیاد خریده‌اید و اطلاعات حیاتی خود را روی آن ذخیره کرده‌اید.

۹. امنیت

امنیت

بسیاری از فلش مموری‌ها با امنیت داده، از جمله محافظت از طریق رمز عبور یا حسگر اثر انگشت عرضه می‌شوند. سطح امنیت مورد نیاز شما به اطلاعاتی که روی دستگاه خود ذخیره می‌کنید بستگی دارد؛ اما باید دنبال فلشی باشید که حداقل رمز عبور داشته باشد. اندازه کوچک فلش مموری استفاده از آن را راحت می‌کند اما ممکن است به راحتی نیز گم شود.

یکی دیگر از موارد امنیتی مهم، ضمانت سازنده است که معمولا در اکثر فلش مموری‌ها یافت می‌شود. ضمانت سازنده ممکن است از یک سال تا به صورت مادام‌العمر متغیر باشد و نقص‌های تولید محصول را پوشش دهد (شرایط ضمانت هر سازنده ممکن  است متفاوت باشد؛ پس حتما هنگام خرید، برگه ضمانت را با دقت مطالعه کنید.)

در این راهنمای خرید فلش مموری تلاش کردیم تمام مواردی که برای خرید این ابزارهای ذخیره‌سازی نیاز دارید را پوشش دهیم. چنانچه جهت خرید فلش مموری سوالی دارید می‌توانید آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.3 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :