etebarkala snappay
etebarkala snappay

همه چیز در رابطه با مشخصات چهار مدل‌ آیفون ۱۴ 

5
(1)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
همه چیز در رابطه با مشخصات چهار مدل‌ آیفون ۱۴ 

تنها سه روز تا معرفی سری جدید گوشی‌های هوشمند اپل، آیفون ۱۴ باقی مانده و در چند روز اخیر مشخصات دیگری از این برند پرطرفدار منتشر شده که نظر کاربران و منتقدان را به خود جلب کرده است. اولین موردی که برای اغلب کاربران iOS جالب توجه بود، دوربین‌های ارتقا یافته و پس از آن حافظه ۲۵۶ گیگابایتی برای سری‌های پرو آیفون ۱۴ است. اما این گوشی هوشمند ویژگی‌های درخور توجه دیگری نیز دارد که در مجله اعتبارکالا به شرح آن خواهیم پرداخت. اگر علاقه‌مند به گوشی‌های آیفون هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

رنگ‌بندی مدل‌های آیفون ۱۴

برخی شایعات حاکی از آن است که رنگ‌بندی آیفون ۱۴ مشابه آیفون ۱۳ خواهد بود اما از سویی دیگر، برخی مدعی هستند که آیفون ۱۴ با تنوع رنگی بیشتری نسبت به آیفون ۱۳ به فروش خواهد رسید. آنچه که تا کنون در رابطه با رنگ‌بندی این گوشی جدید آیفون منتشر شده، تغییر رنگ آبی تیره آیفون ۱۳ به آبی آسمانی در آیفون ۱۴ است. همچنین وب‌سایت Weibo اطلاعاتی منتشر کرده بود که بر اساس آن گفته می‌شد، آیفون ۱۴ با یک رنگ جدید و منحصر به فرد بنفش نیز معرفی خواهد شد که این اطلاعات اندکی پس از انتشار حذف شد.

بر اساس گزارشات نهایی وب‌سایت MacRumors آیفون ۱۴ در رنگ‌های سفید، سیاه، آبی، قرمز و بنفش تولید خواهد شد و رنگ‌های سبز و صورتی نسل‌های قبل حذف می‌شود. آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۴ پرومکس نیز در رنگ‌های بنفش، نقره‌ای، طلایی و نوک مدادی عرضه می‌شوند که رنگ‌های آبی تیره و سبز که در نسل ۱۳ شاهد بودیم، حذف خواهد شد.

مشخصات سخت‌افزاری مدل‌های آیفون ۱۴

مشخصات آیفون ۱۴ نسبت به مدل‌های قبلی، تغییرات گسترده‌ای خواهد داشت. در ادامه این ویژگی‌ها را بررسی می‌کنیم. قیمت گوشی آیفون ۱۴  با توجه به این مشخصات متفاوت است.

 موضوعی که همه افراد در آن توافق داشته‌اند و هیچ شکی در آن نیست، استفاده از تراشه جدید به نام A16 Bionic در سری‌های پرو و پرو مکس  iPhone14 است. اندازه این پردازنده، مورد بحث بوده و احتمالاً بین ۴ تا ۳ نانومتر باشد که با توجه به قدرت بالای آن، بسیار عالی است. مدل‌های استاندارد آیفون ۱۴ نیز همچنان به تراشه A15 سال قبل مجهز خواهند بود.

رم به کار رفته در آیفون ۱۴ و مدل‌های آن کاملاً موردبحث بوده و بین ۶ یا ۸ گیگابایت حافظه رم اختلاف ‌نظر وجود دارد. سری پرو آیفون‌های ۱۴ با فضای ذخیره سازی ۲۵۶ گیگ شروع خواهند شد، اما افزایش قیمت نسبی را نیز تجربه خواهند کرد. در حالی که قیمت‌های بالاتر برای مشتریان ناامیدکننده خواهد بود، آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرومکس در ازای هزینه اضافی، فضای ذخیره سازی بیشتری را ارائه دهند.

شایعه ای نیز مبنی بر اینکه آیفون ۱۴ پرو از سیستم خنک کننده محفظه بخار استفاده می کنند وجود دارد که به افزایش عمر باتری آن کمک می‌کند.

طراحی و جنس بدنه مدل‌های آیفون ۱۴

بر اساس اطلاعات فاش شده از طراحی آیفون ۱۴، می‌توان گفت که ناچ یا همان بریدگی نمایشگر به طور کامل از طراحی این نسل از آیفون حذف شده و در نتیجه دوربین سلفی و اجزای Face ID در یک سوراخ کوچک قرار گرفته‌اند و گوشی آیفون ۱۴ بدون برجستگی بوده که کاملا یکپارچه است.

پشت موبایل، از شیشه نیمه براق بوده و فریم آن نیز تیتانیومی است. تعداد دوربین‌ها نیز مانند آیفون ۱۳ به ۳ لنز محدود خواهد شد که به آخرین تکنولوژی روز دوربین‌های موبایل مجهز هستند. یکی از شایعات قبلی، تغییر پورت لایتنینگ به  USB-C  بوده که بعید به نظر می‌رسد این تغییر اعمال شده باشد. چرا که در بخش پایین جهت شارژ و اتصال هندزفری سیمی، مانند همیشه، پورت لایتنینگ وجود دارد.

از دیگر تغییراتی که در نسل چهاردهم آیفون انتظار می‌رود، تغییر شکل دکمه‌های افزایش و کاهش صدا بوده. بر اساس گفته‌ها شاید دکمه‌ها از حالت مستطیلی به حالت گرد تبدیل شوند که ظاهر جالبی به آیفون می‌بخشند.

انتظار می‌رود آیفون ۱۴ در سه مدل استاندارد، پرو، مکس و پرومکس به فروش برسد و این بار خبری از مدل مینی نخواهد بود. در حالت کلی از لحاظ طراحی آیفون ۱۴ پیشرفت فوق‌العاده‌ای داشته و به راحتی رضایت کاربران را جلب خواهد کرد.

نمایشگر مدل‌های آیفون ۱۴

آیفون ۱۴ در ۴ مدل استاندارد، مکس، پرو و پرو مکس معرفی خواهد شد که مدل استاندارد و پرو مانند آیفون ۱۳ از نمایشگر ۶.۱ اینچی بهره خواهند برد. این موضوع همچنین در مدل پرومکس و مکس نیز صادق بوده و مانند آیفون ۱۳ پرومکس و آیفون ۱۳ مکس، به نمایشگری ۶.۷ اینچی مجهز باشد.

تا کنون همه چیز در رابطه با آیفون ۱۴ بر اساس شایعات و گزارشات متعدد،‌ به صورت حدس و گمان است و کیفیت نمایشگر نیز از این قاعده مستثنا نیست. احتمال می‌رود که نمایشگر آیفون ۱۴ به بهترین و جدیدترین تکنولوژی روز مجهز بوده و دارای وضوح تصویر ۱۱۷۰ در ۲۵۳۲ پیکسل است. همچنین مدل‌های استاندارد و پرو، دارای نرخ نوسازی ۶۰ هرتزی و مدل‌های مکس و پرومکس دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز خواهند بود.

البته شایعاتی نیز وجود دارد که اپل از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز برای تمام مدل‌های خود استفاده خواهد کرد، اما احتمالات قوی شامل مواردی است که توضیح دادیم.

مشخصات دوربین مدل‌های آیفون ۱۴

انتظار می‌رود انقلابی در دوربین نسل چهاردهم در پیش باشد. اپل از دوربین واید ۱۲ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار فازی برای گوشی‌های آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس استفاده کرده است. این دو مدل رده پایین نسل جدید آیفون همچنین به دوربین التراواید ۱۲ مگاپیکسلی با لنزی با دیافراگم f/1.8 و فوکوس خودکار مجهز شده است و در نهایت اپل برای دوربین سلفی آیفون ۱۴ و آیفون ۱۴ مکس از لنز ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم F/1,9 و فوکوس خودکار استفاده کرده است.

همانطور که در ابتدا به آن اشاره کردیم، بیشترین ارتقا مربوط به سری‌های بالاتر آیفون ۱۴ یعنی آیفون ۱۴ پرو و آیفون ۱۴ پرومکس خواهد بود. اپل برای این دو گوشی رده بالای نسل جدید خود از دوربین اصلی ۴۸ مگاپیکسلی با فوکوس خودکار فازی و ویژگی Pixel Binning و با فیلمبرداری 4K  استفاده کرده که یک بهبود بسیار چشمگیر است. همچنین دوربین تله فوتو آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرومکس، ۱۲ مگاپیکسلی با زوم ۳ برابری اپتیکال و لنز ۷ المانی خواهد بود و دوربین التراواید نیز ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.8 و فوکوس خودکار است.

اپل همچنان از همان طراحی ماژول‌های آیفون ۱۳ برای سری جدید گوشی‌های خود بهره برده و در نگاه اول این حس را به مخاطب القا می‌کند که تغییری در دوربین رخ نداده است!‌درحالی که همانطور که دیدیم، دوربین نسل جدیدی آیفون ارتقای چشمگیری دارد.

در بخش طراحی به یکی از موارد مهم در تغییر ظاهر گوشی آیفون ۱۴ اشاره کردیم و آن چیزی نبود جز حذف ناچ و قرارگیری دوربین سلفی در بخش جلو. اپل برای دوربین سلفی آیفون ۱۴ پرو و ۱۴ پرومکس از لنز ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9‌و فوکوس خودکار استفاده کرده است.

باتری مدل‌های آیفون ۱۴

همانطور که پیش‌تر، مارک گورمن اشاره کرده بود، ابعاد و ضخامت آیفون ۱۴ نسبت به نسل ۱۳ افزایش خواهد داشت. با توجه به این افزایش ابعاد، احتمال می‌رود که باتری آیفون ۱۴ ظرفیت بالاتری نسبت به نسل‌های قبلی داشته باشد.

بر اساس توییت منتشر شده توسط ShrimpApplePro ، آیفون ۱۴ به باتری ۳۲۷۹ میلی‌آمپر ساعتی مجهز خواهد شد و آیفون ۱۴ مکس دارای باتری ۴۳۲۵ میلی‌آمپر ساعتی است. ظاهراً آیفون پرو نیز دارای باتری ۳۲۰۰ میلی آمپر ساعتی باشد و آیفون ۱۴ پرو مکس نیز به باتری ۴۳۲۳ میلی‌آمپر ساعتی مجهز است. اگرچه آیفون ۱۳ باتری بزرگ‌تری دارد اما با توجه به تکنولوژی‌هایی که اپل برای آیفون ۱۴ درنظر گرفته، طول عمر باتری آیفون ۱۴ بیشتر خواهد بود.

در رابطه با قابلیت‌های شارژ نیز امکانات مختلفی جهت شارژ سریع وجود داشته و در کمترین زمان ممکن قادر به شارژ آیفون خود خواهید بود.

سخن پایانی

اگرچه ویژگی‌هایی که تا کنون در رابطه با آیفون ۱۴ منتشر شده تایید رسمی نشده و تا ۱۶ شهریور باید منتظر تاید آن بمانیم، اما تجربه سال‌های گذشته نشان داده که اختلافی میان اطلاعاتی که پیش از معرفی رسمی منتشر شده، با اطلاعات پس از معرفی رسمی وجود ندارد. بنابراین، آیفون ۲۰۲۲ باید یک گوشی هوشمند بسیار خیره کننده نسبت به آیفون ۲۰۲۱ باشد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :