etebarkala snappay
etebarkala snappay

معرفی 5 گوشی مناسب برای سالمندان

4.2
(26)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
خرید گوشی مناسب برای مادر بزرگ‌ها و پدر بزرگ‌ها

اگر قصد خرید گوشی مناسب برای پدربزرگ یا مادربزرگ خود را دارید و نمی‌دانید دقیقا باید چه چیزی بخرید، این مطلب را از دست ندهید. در این مطلب مجله اعتبارکالا ۵ گوشی مناسب برای پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها که کار کردن با آن‌ها آسان است را به شما معرفی خواهیم کرد.

یک گوشی هوشمند می‌تواند برای ارتباط برقرار کردن با افراد و ثبت و به اشتراک گذاشتن تصاویر و فیلم‌ها با دیگران مفید باشد اما طبیعی است که همه نمی‌توانند به راحتی از قابلیت‌های متعدد برخی گوشی‌ها استفاده کنند؛ به همین خاطر، گوشی‌هایی که برای اکثر افراد مناسب به نظر می‌رسند، همیشه برای سالمندان مناسب نیستند.

دانستن اینکه چه موبایلی برای پدربزرگ و مادربزرگ خود بخرید ممکن است سخت باشد و انتخاب درست، به راحتی آن‌ها و شما (چون قرار است در نهایت شما هم با گوشی آنها کار کنید) با تکنولوژی بستگی دارد. قطعا انتخاب‌های شما بیش از تعدادی هستند که ما بررسی کرده‌ایم؛ اما می‌توانید هر گوشی دیگری که با این توضیحات مطابقت دارد را خریداری کنید. 

یکی از مواردی که هنگام خرید گوشی برای سالمندان باید به آن توجه کنید نمایشگر بزرگ و ساده است؛ چون با گذشت زمان بینایی افراد کمتر می‌شود. با این حال نیازهای افراد ممکن است متفاوت باشد. زمانی که سلامتی عامل اصلی است، برخی گوشی‌ها دکمه‌ای برای تماس اضطراری دارند. وقتی افتادن دستگاه از دست سالمندان ملاک باشد، گوشی‌های با بدنه محکم یا قاب‌های موجود می‌توانند این مسئله را حل کنند. هیچ گوشی موبایلی همه‌چیز را با هم ندارد؛ حداقل فعلا گوشی وجود ندارد که همه‌ی ویژگی‌ها را با هم داشته باشد.

خرید گوشی هوشمند مناسب سالمندان

آیفون SE 2020

راهنمای خرید گوشی مناسب برای سالمندان iphone-se-2020

آیفون SE 2020 برای یک پدربزرگ یا مادربزرگ علاقه‌مند به تکنولوژی و مخصوصا محصولات آیفون می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. اپل این گوشی را برای افرادی طراحی کرده که نیازی به تکنولوژی‌های پیشرفته محصولات جدید اپل ندارند. نسل دوم آیفون SE در برخی بخش‌ها از مشخصات یکسانی با آیفون ۸ برخوردار است اما بهینه‌سازی‌هایی روی آن انجام شده تا برای سال ۲۰۲۰ به‌روز باشد.

کیفیت نمایشگر، دوربین و طراحی آن ممکن است کمی تاریخ گذشته به نظر برسد اما اگر پدربزرگ یا مادربزرگ شما به این موضوع اهمیتی نمی‌دهند مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد. سالمندانی که از آیفون استفاده می‌کنند می‌توانند از مزیت جابجایی راحت بین آیفون و آیپد، هر زمانی که نیاز به نمایشگر بزرگ‌تر داشتند استفاده کنند.

سامسونگ گلکسی نوت ۱۰ لایت

galaxy-note-10-lite

گوشی‌های نوت مناسب افرادی است که علاقه زیادی به نوشتن دارند؛ درست است که دیگر قابلیت این گوشی‌ها طراحی است اما بعید است مادربزرگ و پدربزرگ شما با گوشی خود طراحی کنند. اگر آن‌ها همیشه در حال یادداشت کردن چیزی هستند گلکسی نوت ۱۰ لایت می‌تواند گزینه مناسبی برای آن‌ها باشد. این گوشی همانطور که از نامش پیداست نسخه لایت گلکسی نوت ۱۰ است با این تفاوت که نمایشگر آن کمی بزرگ‌تر شده (۶.۵ اینچ در مقابل ۶.۷ اینچ) و حجم باتری آن هم بیشتر است (۳۵۰۰ در برابر ۴۵۰۰ میلی‌آمپر ساعت).

قلم اس‌پن این گوشی از فناوری بلوتوث پشتیبانی می‌کند و پدربزرگ یا مادربزرگ شما می‌توانند از آن در برخی ژست‌های حرکتی یا به عنوان شاتر دوربین استفاده کنند.تفاوت اصلی این گوشی با دیگر گوشی‌های سری نوت در این است که نمایشگر آن به صورت تخت طراحی شده و همین امر نگهداری گوشی را برای سالمندان راحت‌تر می‌کند؛ همچنین نمایشگرهای تخت امنیت بیشتری نسبت به نمونه‌های منحنی دارند و اگر گوشی زمین بخورد احتمال آسیب به صفحه دستگاه کمتر می‌شود.

سامسونگ گلکسی A01 Core

galaxy-a01-core

چنانچه قصد خرید گوشی هوشمندی برای پدربزرگ و مادربزرگ خود دارید که هم ارزان‌قیمت باشد و هم امکانات زیادی نداشته باشد تا هنگام کار آن‌ها را گیج کند، گلکسی A01 Core می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های شما باشد. نسخه‌ای که وارد بازار ایران شده دارای حافظه رم ۱ گیگابایتی و حافظه ذخیره سازی ۱۶ گیگابایت است که می‌توان با کارت حافظه MicroSD آن را افزایش داد.

جنس بدنه این گوشی از پلاستیک است و می‌توانید مطمئن باشید که اگر گوشی از دست پدربزرگ و مادربزرگ‌تان بیافتد کمتر آسیبی به آن خواهد رسید. البته پیشنهاد می‌کنیم که یه قاب محافظ برای گوشی تهیه کنید تا امنیت آن بالاتر رود.

خرید گوشی ساده مناسب سالمندان

نوکیا 2720 Flip

nokia-2720-flip

چنانچه پدربزرگ و مادربزرگ شما آشنایی با تکنولوژی ندارند گوشی‌های ساده می‌توانند بهترین انتخاب برای آن‌ها باشند. نوکیا ۲۷۲۰ فلیپ یکی از آن‌ها است. این گوشی نسخه‌ای به‌روزرسانی شده از مدل قدیمی است که تقریبا مانند یک گوشی هوشمند عمل می‌کند. برخی نرم‌افزارهای گوشی‌های هوشمند مانند واتساپ روی آن نصب شده‌اند و می‌توان با حافظه داخلی ۴ گیگابایتی و امکان افزایش آن به وسیله MicroSD به ذخیره‌سازی اطلاعات پرداخت. نمایشگر بیرونی این گوشی اطلاعات ضروری را به کاربر نشان می‌دهد و با باز کردن آن به نمایشگر اصلی دسترسی پیدا می‌کنید.

کار با این گوشی راحت است و سالمندان برای کار با آن به زحمت نخواهند افتاد. به عنوان مثال یک دکمه اضطراری در این گوشی تعبیه شده که در مواقع ضروری به ۵ مخاطب مشخص شده پیامک ارسال می‌کند. همچنین می‌توان با باز و بسته کردن گوشی به تماس‌ها پاسخ داد یا تماس را قطع کرد.

نوکیا 3310 3G

nokia-3310-3g

یکی دیگر از گوشی‌های ساده مناسب سالمندان، نوکیا ۳۳۱۰ 3G است. کار با این گوشی آسان است و تمام آن چیزی که پدربزرگ و مادربزرگ شما برای برقراری ارتباط با شما نیاز پیدا می‌کند را با خود به همراه دارد. همچنین باتری آن در حالت آماده به کار چیزی حدود یک ماه دوام خواهد آورد. نوکیا ۳۳۱۰ از قابلیت تماس، ارسال پیام و کمی استفاده از شبکه‌های اجتماعی پشتیبانی می‌کند. یک دوربین اولیه در این گوشی به کار رفته که سالمندان می‌توانند با استفاده از آن برای فرزندان و دوستان خود عکس بگیرند. از همه مهم‌تر اینکه اگر گوشی از دست کاربر به زمین بیفتد خیلی جای نگرانی وجود ندارد و آسیب خاصی به آن وارد نمی‌شود.

در این مطلب ۵ گوشی در دو دسته هوشمند و ساده که مناسب سالمندان است را به شما معرفی کردیم. در دیگر کشورها گوشی‌هایی کاملا مخصوص افراد سالمند تولید و عرضه می‌شود اما متاسفانه به دلیل بازار محدودی که برای این محصولات وجود دارد، واردات آنها به ایران و فروش در بازار به ندرت انجام می‌شود. به همین خاطر بهتر است از برندهای شناخته شده بازار گوشی مناسب پدر و مادربزرگ‌تان را بخرید. اگر شما هم گوشی مناسبی می‌شناسید برای افراد سالمند می‌شناسید می‌توانید نام و ویژگی‌های آن را در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

سوالات متداول

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.2 / 5. تعداد رای دهندگان: 26

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

جواد گفت:

سلام گوشی برای سالمند بیسواد مطلق میخوام

مهران صادقی گفت:

بهترین گوشی اندرویدی قیمت ده میلیونی برای سالمندان

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
از این لیست ما گوشی آیفون SE2020 را پیشنهاد می‌کنیم

معصومه گفت:

گوشی مناسب سالمندان چقدر باید قیمتش باشه ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ارتباطی با قیمت ندارد. مهم نمایشگر بزرگ با وضوح بالا است

نسرین گفت:

گوشی مناسب پدربزرگ ها و گوشی مناسب مادربزرگ ها

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
تمامی گوشی هایی که در این مطلب معرفی شدند بهترین گوشی ها برای افراد مسن است

یاشار گفت:

سلام گوشی مناسب سالمندان با عمر بالا میخوام ایا شما توی فروشگاهتون دارید؟ یه سوال دیگه اینکه فروش اقساطی هم دارید؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بله اگر به فروشگاه اعتبار کالا مراجعه کنید میتوانید انواع گوشی با عمر بالا را مشاهده کنید. اما فروشگاه اعتبارکالا فروش اقساط ندارد

فائزه گفت:

من یه گوشی برای پدربزرگم میخوام به نظر شما گوشی مناسب پدربزرگ ها که سنگین نباشه و نور نمایشگر خوبی طهم داشته باشه کدوم هستش ؟ شما کدوم رو پیشنهاد میدید؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
تمامی گوشی‌ها در این مطلب برای پدربزرگ شما مناسب است

گل تاج گفت:

آیا گوشی سالمندان سامسونگ بخرم یا گوشی سالمندان شیائومی ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
پیشنهاد ما به شما برند شیائومی است

حسین گفت:

یه موبایل سالمندان میخوام که بشه ازش راحت استفاده کرد و قیمتش هم ارزون باشه

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
تمامی گوشی ها مناسب هستند اما اگر به دنبال یک گوشی اقتصادی هستید، ما به شما گوشی سامسونگ گلکسی A01 Core را پیشنهاد میکنیم

بهرام گفت:

گوشی مناسب سالمندان خیلیاش گوشی های خوبی توی بازار هستن. یه سوال داشتم. ایا نوکیا 2720 Flip موقع تماس صدا رو خوب انتقال میده و صدا ضعیف شنیده نمیشه موقع مکالمه ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
انتقال تماس معمولا به مخابرات محدوده شما بستگی دارد و نوکیا 2720 Flip تماس را به خوبی انتقال می‌دهد

امیر حسین فلاحی گفت:

گوشی مناسب پدربزرگ ها که منم بتونم باهاش بازی کنم چی میتونم بخرم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما به شما گوشی آیفون SE 2020 را پیشنهاد می‌کنیم

آزیتا گفت:

سلام گوشی برای سالمندان میخوام که دکمه هاش روون باشه. گوشی دکمه ای

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گوشی هایی که در این مطلب معرفی شدند، گوشی هوشمند بوده و گوشی دکمه ای نیستند

امیر علی گفت:

گوشی هوشمند مناسب سالمندان به نظر من ساظمسوظنگ گلکسی نوت ۱۰ بهتر از همه است.

عباس گفت:

بهترین گوشی برای سالمندان، گوشی های اقتصادی هستند.

پروین گفت:

گوشی مناسب پدربزرگ ها و گوشی مناسب سالمندان به نظر من از برند شیائومی میتونید پیدا کنید چون این برند گوشی های زیادی با قیمت مناسب و ویژگی های قابل قبول داره

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
از اینکه نظر خود را با ما در میان گذاشتید سپاسگذاریم

ساجده گفت:

گوشی برای سالمندان آیا آیفون SE 2020 مناسبه ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بدون شک مناسب است

افسانه گفت:

سلام من میخواستم یه گوشی مخصوص سالمندان برای مادرم بگیرم ولی نمیدنم چی بگیرم. لطفا اگه امکان داره راهنماییم کنید.

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
تمامی گوشی‌هایی که در این مطلب معرفی شدند برای سالمندان مناسب هستند. با توجه به بودجه خود می‌توانید اقدام به خرید آن کنید

آرزو گفت:

سلام گوشی مناسب پدربزرگ ها به نظر من باید مقاومت بدنه بیشتری نسبت به سایر مدل ها داشته باشه.

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گوشی مناسب سالمندان مانند گوشی مناسب کودکان نبوده و چندان نیازی به مقاومت بدنه ندارد.

محمد رضا گفت:

گوشی سالمندان

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
تمامی گوشی‌هایی که در این مطلب معرفی شدند برای سالمندان مناسب هستند. با توجه به بودجه خود می‌توانید اقدام به خرید آن کنید

محمد گفت:

گوشی سالمندان سامسونگ چی بخرم ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
هر دو گوشی معرفی شده در این مطلب از برند سامسونگ برای سالمندان مناسب است و خرید آن بستگی به بودجه شما دارد

میکائیل گفت:

گوشی مناسب سالمندان در بازار ایران چقدر قیمت دارد؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
قیمت ها از ۳ میلیون تومان تا ۱۴ تومان بین مدل ها و برندهای مختلف متفاوت است

عبدالله گفت:

من قصد خریداری گوشی مناسب سالمندان را دارم. اما نیمدانم چه چیزی بخرم. در این مقاله گوشی ارزان قیمت که گوشی هوشمند مناسب سالمندان باشد معرفی نشده

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گوشی سامسونگ گلکسی A01 Core یکی از ارزان ترین گوشی‌های اقتصادی موجود در بازار است

آزاده گفت:

موبایل سالمندان چی بخرم ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
تمامی گوشی هایی که در این مطلب معرفی شدند برای سالمندان مناسب است و خرید هریک به بودجه شما بستگی دارد

فرید گفت:

سلام آیا گوشی ساده ای که توی این مقاله معرفی کردید برای استفاده سالمندان مناسب هست؟ به نظر شما گوشی مناسب پدربزرگ ها بهتر نیست دکمه ای نباشه تا استفادش راحت تر باشه ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گوشی هایی که در این مطلب معرفی شدند گوشی های هوشمند هستند و گوشی دکمه ای هوشمند نیست. پدربزرگ ها و مادربزرگ ها نیز این روزها در شبکه های اجتماعی حضور دارند و بهتر است برای آنان نیز گوشی هوشمند تهیه شود که تنها باید ابعاد و وضوح تصویر نمایشگر را مد نظر قرار داد.

محمد تقی گفت:

سلام روز شما بخیر. گوشی مناسب پدربزرگ ها باید چجوری باشه که کار باهاش براشون راحت باشه ؟ لطفا راهنماییم بفرمایید ممنونم ازتون

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بهتر اسن به نمایشگر بزرگ با وضوح تصویر بالا مجهز باشد

بهاره گفت:

سلام میخواستم بپرسم بهترین گوشی برای سالمندان باید چه خصوصیاتی داشته باشه ؟ ممنونم از وبسایت خوبتون

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بهتر اسن به نمایشگر بزرگ با وضوح تصویر بالا مجهز باشد

فریده گفت:

سلام روزتون بخیر ممنون از وبسایت خوبتون. گوشی مناسب سالمندان در بازار ایران از کدوم برند هستش ؟ ایا سامسونگ بهتره یا شیائومی ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
فرقی نمی‌کند از کدام برند انتخاب کنید. تنها کافی است که بزرگی نمایشگر و وضوح تصویر آن را در اولویت انتخاب خود قرار دهید

سبحان گفت:

سلام وقت شما بخیر. به نظر شما بهترین گوشی برای سالمندان که استفاده ازش راحت باشه و رابط کاربری راحتی داشته باشه کدومه ؟ کدوم رو پیشنهاد میدید؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ما گوشی‌های اندرویدی را به دلیل ساده بودن رابط کاربری پیشنهاد می‌کنیم

مجتبی گفت:

سلام من میخوام یه گوشی برای پدربزرگم بخرم. گوشی مناسب پدربزرگ ها کدوم یکی از اینهاست که از همه هم ارزون تر باه ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
تمامی گوشی هایی که در این مطلب معرفی شدند، بهترین گوشی برای سالمندان است. اما اگر به دنبال یک گوشی اقتصادی هستید ما به شما گوشی سامسونگ گلکسی A01 Core را پیشنهاد می‌کنیم

فاطمه زهرا گفت:

سلم من قصد داریم برای مادربزرگم یه گوشی بخرم که امکانات اولیه روداشته باشه ولی اونقدرا هم داغون نباشه. گوشی مناسب سالمندان چی پیشنهاد میدید؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
تمامی گوشی هایی که در این مطلب معرفی شدند، بهترین گوشی برای سالمندان است. اما اگر به دنبال یک گوشی اقتصادی هستید ما به شما گوشی سامسونگ گلکسی A01 Core را پیشنهاد می‌کنیم

آمنه گفت:

گوشی مناسب پدربزرگ ها چی بخرم که ارزون هم باشه ؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
تمامی گوشی هایی که در این مطلب معرفی شدند، بهترین گوشی برای سالمندان است. اما اگر به دنبال یک گوشی اقتصادی هستید ما به شما گوشی سامسونگ گلکسی A01 Core را پیشنهاد می‌کنیم

ناشناس گفت:

سلام از بین گوشی های ساده کدومشون وقتی اسم مخاطب رو زخیره میکنیم تصویر هم میشه گذاشت یا ایموجی که مادربزگم بشناسه افرادو

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گوشی هایی که در این مطلب معرفی شدند، همگی این قابلیت را دارند

سهرابی گفت:

یک کوشی مناسب برای سالمند

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
گوشی‌هایی که در این مقاله فهرست شده، برای سالمندان مناسب است. به توجه به مشخصاتی که برای آن‌ها ذکر شده می‌توانید یکی را انتخاب کنید

فاطمه دارابی گفت:

سلام لطفاً تبلت یا گوشیِ مناسبِ کم‌بینایان اگر سراغ دارید معرفی بفرمایید که فونت‌هاش و همه‌چیزش و آیکون‌ها و شماره گیر و لیستِ تماسش خیلی بزرگ بشه ممنون 09389054464

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
تبلت ۱۰ اینچی سامسونگ مدل Galaxy Tab A7 10.4 SM-T505 را پیشنهاد می‌کنیم که می‌توانید ابعاد فونت آن را در تنظیمات بزرگ کرده و به حداکثر اندازه برسانید
برای اطلاع از قیمت و خرید به لینک زیر مراجعه کنید
https://etebarkala.com/products/samsung-galaxy-tab-a7-10-4-sm-t505-64gb-3gb-tablet/

فاطمه دارابی گفت:

سلام لطفاً تبلت یا گوشیِ مناسبِ کم‌بینایان اگر سراغ دارید لطفاً معرفی بفرمایید که همه چیزش و فونت‌هاش خیلی درشت بشه ممنون

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
تبلت ۱۰ اینچی سامسونگ مدل Galaxy Tab A7 10.4 SM-T505 را پیشنهاد می‌کنیم که می‌توانید ابعاد فونت آن را در تنظیمات بزرگ کرده و به حداکثر اندازه برسانید
برای اطلاع از قیمت و خرید به لینک زیر مراجعه کنید
https://etebarkala.com/products/samsung-galaxy-tab-a7-10-4-sm-t505-64gb-3gb-tablet/