etebarkala snappay
etebarkala snappay

9 اپلیکیشن سلامت برای مراقبت از روح و جسم شما

4.7
(10)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
۹ اپلیکیشن سلامت برای مراقبت از روح و جسم شما

اپلیکیشن‌های سلامت به شما کمک می‌کنند تا خواب خود را تنظیم کنید، اهداف سلامتی خود را تنظیم کنید، تغذیه‌ی سالم‌تری داشته باشید و حتی استرس روزانه‌ی خود را کاهش دهید. در این مطلب که به مناسبت (روز جهانی سلامت) تهیه شده است با ۹ اپلیکیشنی که به ارتقای سلامت روحی و جسمی شما کمک می‌کنند آشنا خواهید شد.

امروزه برای مراقبه‌ای ۱۰ دقیقه‌ای یا تهیه‌ی سالادی خوشمزه و سالم هم اپلیکیشن‌هایی وجود دارند. برخی از این برنامه‌ها رایگان هستند و برخی نیز هزینه اشتراک ماهیانه دارند که متاسفانه در ایران امکان خرید آن‌ها وجود ندارد. در واقع بیشتر این برنامه‌ها نسخه‌ی فریمیوم (رایگان) و پریمیوم (پیشرفته-پولی) عرضه می‌کنند که در نسخه‌ی پریمیوم (غیر رایگان) امکان دسترسی و شخصی‌سازی بیشتری برای شما مهیا است. درهرحال امکان خرید نسخه‌ی پریمیوم برای در ایران مهیا نیست؛ البته نسخه‌‌های رایگان تا حد بسیار زیادی کار شما را راه می‌اندازد. اگر به سلامت روح و جسمتان اهمیت می‌دهید حتما این برنامه‌ها را امتحان کنید. فراموش نکنید که سلامتی ارزشمندترین دارایی هر شخصی است و خوشبختانه تکنولوژی می‌تواند در خدمت سلامتی انسان‌ها باشد.

۱. Calm (اپلیکیشن سلامت مدیتیشن و خواب)

Calm (اپلیکیشن سلامت مدیتیشن و خواب)

تحقیقات نشان می‌دهند که چند دقیقه مدیتیشن با یک موزیک ملایم قبل از خواب می‌تواند کیفیت خواب شما را به مراتب بهبود دهد. کالم (Calm) یکی از بهترین نرم‌افزارها برای مدیتیشن و خواب است. این اپلیکیشن سلامت به شما در ریلکس کردن، خواب راحت و یادگیری مهارت‌های مراقبه کمک می‌کند. همچنین در این نرم‌افزار می‌توانید به فایل‌های صوتی که توسط متخصصان برتر حوزه‌ی ذهن‌آگاهی (mindfulness) آموزش داده می‌شود گوش دهید.

دسترسی: اندروید، iOS

۲. Myfitnesspal (تناسب اندام)

Myfitnesspal (تناسب اندام)

کم‌کردن وزن و رسیدن به سلامت و تناسب اندام نیازمند بررسی مسیر و بهبود آن دارد. همه چیز باید به دقت اندازه‌گیری شود تا امکان بهتر کردن برنامه فراهم شود. با شروع سال جدید، خیلی از ما برای تناسب اندام و سلامتی خود در ماه‌های پیش‌رو برنامه‌ریزی می‌کنیم. اگر در این مسیر به کمک نیاز دارید، MyFitnessPal یک نرم‌افزار سلامت با استفاده آسان است. این برنامه می‌تواند به شما در پیگیری اهداف سلامتی، میزان کالری مصرف شده و آگاهی از روش تجزیه مواد تشکیل دهنده خوراکی‌ها کمک کند.

دسترسی: اندروید، iOS

۳. Headspace (مدیتیشن)

Headspace (مدیتیشن)

برای افزایش تمرکز و رهایی از آشفتگی‌های فکری چه راهی به ذهن شما می‌رسد؟ اگر می‌خواهد برای چند دقیقه از شلوغی دنیای اطراف خلاص شوید و با تمرکز بیشتری به زندگی برگردید، حتما یک اپلیکیشن مثل هد-اسپیس می‌تواند به آرام کردن مغزتان کمک کند. با هد-اسپیس (Headspace) شادتر و سالم‌تر زندگی کنید. این نرم‌افزار سلامت، شما را در یادگیری ارکان اصلی مراقبه و ذهن‌آگاهی کمک خواهد کرد. هنگام کار احساس ضعف می‌کنید یا به خوابی بهتر نیاز دارید، هداسپیس برای کمک به شما آماده است.

دسترسی: اندروید، iOS

۴. Sleep Cycle (اپلیکیشن سلامت بررسی و تنظیم چرخه خواب)

Sleep Cycle (اپلیکیشن سلامت بررسی و تنظیم چرخه خواب)

برای خوابیدن با مشکل روبرو هستید؟ در خواب خروپف می‌کنید یا حرف می‌زنید و خودتان خبر ندارید؟ می‌خواهید خوابتان را تحلیل کنید؟ شاید کاهش کیفیت خوابتان نشانه‌ای از یک مشکل سلامتی باشد. به لطف اسلیپ-سایکل (Sleep Cycle) می‌توانید سیکل خوابتان را بررسی و تنظیم کنید. این اپلیکیشن سلامت در کنار تجزیه و تحلیل چرخه خواب شما، می‌تواند صدای خر و پف و هزیان‌های شبانه را ضبط کند و توصیه‌های مفیدی در مورد مسائلی مانند خروپف و اختلال خواب به شما ارائه دهد. فراموش نکنید که خواب شبانه‌ی منظم و خوب، به افزایش بازده شما در طول روز کمک می‌کند.

دسترسی: اندروید، iOS

۵. Nike Run Club (ثبت برنامه‌‌های دو)

Nike Run Club (ثبت برنامه‌‌های دو)

چطور می‌توانید فعالیت ورزشی خود را بهبود دهید، وقتی آن را ثبت نکرده‌اید؟ کتانی‌های مخصوص دویدن خود را به پا کنید، Nike Run Club را دانلود کنید و برای دویدن در این هوای تازه به بیرون بروید. این اپلیکیشن ضمن ثبت میزان و کیفیت دوییدن شما، با اهدای نشان‌های مختلف (بَج‌های تشویقی) شما را بیشتر و بهتر دوییدن تشویق می‌کند. در شرایط فعلی و با شیوع کرونا داشتن یک راهنمای مجازی برای ورزش و دویدن می‌تواند خیلی مفید باشد. نرم‌افزار کلوب دوندگی نایک همراهی مطمئن در هنگام دویدن و ردیابی فعالیت‌های ورزشی خواهد بود. 

راهنمایی: اگر برای ورزش به انگیزه نیاز دارید، برای استفاده از Nike Run Club حتما نرم‌افزار هداسپیس را دانلود کنید. این دو اپلیکیشن سلامت در کنار هم به شما می‌کنند تا ذهن و خود را با هم هماهنگ کنید.

دسترسی: اندروید، iOS

۶. Daily Water Tracker Reminder (اپلیکیشن سلامت یادآوری آب خوردن)

Daily Water Tracker Reminder (اپلیکیشن سلامت یادآوری آب خوردن)

بخش اعظمی از سلامت بدن ما، به میزان آبی که در روز می‌نوشیم مربوط می‌شود. نوشیدن آب کافی مانع خستگی و بی‌حالی است، اشتهای کاذب را کم می‌کند، خشکی و تلخی دهن را کاهش می‌دهد، هضم غذا را ساده‌تر می‌کند، کیفیت پوست را بهبود می‌دهد و ….  اپلیکیشن سلامت Daily Water Tracker یکی از محبوب‌ترین برنامه‌های یادآوری برای آب خوردن است. با این اپلیکیشن به‌راحتی می‌توانید با یک کلیک هدف روزانه و مقدار آب مصرفی خود را تعیین کنید و بعد از نوشیدن هر لیوان آب، به‌روزرسانی دقیق آمار را مشاهده کنید. همچنین در این اپ می‌توانید میزان آبی که باید برای ادامه‌ی روز بنوشید را مشاهده کنید. برای داشتن اطلاعات بیشتر، امکان مشاهده نمودارهای ۷ و ۳۰ روزه نیز وجود خواهد داشت. با این نرم‌افزار دیگر هیچ‌وقت بدن شما با کم‌آبی مواجه نخواهد شد؛ به علاوه می‌توانید با یکپارچه‌سازی Daily Water Tracker با دیگر اپلیکیشن های سلامت، انگیزه بیشتری برای خود ایجاد کنید.

دسترسی: اندروید، iOS

۷. Wakeout (تمرین‌های ورزشی بدون داشتن ابزار)

Wakeout (تمرین‌های ورزشی بدون داشتن ابزار)

کمی کش و قوس آمدن توی تخت خواب یا پشت میز کار می‌تواند بدن شما را بیدار و منعطف‌تر نگه دارد و حال شما را بهتر کند. برای این کار اپلیکیشن سلامت Wakeout که به عنوان بهترین اپلیکیشن آیفون در سال ۲۰۲۰ انتخاب شده است را امتحان کنید. این نرم‌افزار به کاربران خود کمک می‌کند تا در زمانی مناسب (مثلا وقت استراحت ناهار یا بعد از صبحانه) تمرینات کوچک ورزشی انجام دهند تا به اصطلاح بدنشان نرم شود. با دانلود و نصب این اپلیکیشن بیش از هزار تمرین و برنامه ورزشی ساده و بدون نیاز به ابزار پیدا خواهید کرد.

هر کوییک بریک (Quick Break) فقط یک دقیقه طول می‌کشد و در همین زمان چهار حرکت کششی برای هر فرد در نظر گرفته می‌شود. اگر گوشی آیفون دارید پیشنهاد می‌کنیم که حتما این اپلیکیشن سلامت را امتحان کنید.

دسترسی: iOS

۸. STRAVA (ثبت فعالیت‌های دوندگی و دوچرخه سواری)

STRAVA (ثبت فعالیت‌های دوندگی و دوچرخه سواری)

اپلیکیشن سلامت استراوا (Strava) محبوب دوندگان و دوچرخه‌سواران خارجی و ایرانی است. این نرم‌افزار به ورزشکاران اجازه می‌دهد مسیرهای مختلف برای دوییدن و دوچرخه‌سواری، میزان  و پیشرفت و سرعت انجام تمرینات خود را با دوستان‌شان به اشتراک بگذارند و دیگران نیز می‌توانند آنها را  با اعطای کودوس Kudos تشویق کنند. استراوا توسط ورزشکاران و برای ورزشکاران توسعه داده شده است و برنامه‌ای ایده‌آل برای کسانی است که روحیه‌ی رقابتی دارند و قصد دارند همیشه خود را به چالش بکشند و هر روز کمی بهتر از دیروز باشند.

دسترسی: اندروید، iOS

۹. Lifesum (کالری شمار و دستور پخت غذاهای سالم)

Lifesum (کالری شمار و دستور پخت غذاهای سالم)

از دستورالعمل غذاها گرفته تا اسکن بارکد، لایف‌سام (Lifesum) یک اپلیکیشن سلامت دیجیتال است که به شما کمک می‌کند تا با بهتر غذا خوردن به اهداف سلامتی خود برسید. یکی از کاربران این اپلیکیشن نوشته است: «من عاشق این اپلیکیشن هستم! این نرم‌افزار کلی ویژگی و توصیه‌های عالی دارد. این نرم‌افزار با برنامه‌های مختلف غذایی و شمارش دقیق کالری‌ها برای من عالی جواب داده است.»

دسترسی: اندروید، iOS

علاوه بر اپلیکیشن، ساعت‌های هوشمند هم می‌توانند با قابلیت‌هایی که دارند به سلامت شما کمک کنند و به عنوان یک مربی، همیشه همراه شما باشند. چنانچه از خرید ساعت هوشمند مطمئن نیستید می‌توانید مطلب آیا به ساعت هوشمند نیاز دارم؟ را مطالعه کنید. همچنین برای انتخاب یک ساعت هوشمند مناسب پیشنهاد می‌کنیم مطلب بررسی ۷ ساعت هوشمند برتر بازار ایران (۲۰۲۰ -۲۰۲۱) را بخوانید.

نظر شما در مورد فهرست بالا چیست؟ این اپلیکیشن سلامت دیگری می‌شناسید؟ می‌توانید پیشنهادات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.7 / 5. تعداد رای دهندگان: 10

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

عاطفه گفت:

سلام…بیشتر وقت ها تپش قلب دارم و پاهام سست میشه انگار زیر پام خالی میشه و گیج میشم…خیلی دکتر رفتم همه چی نرمال بوده…گفتن حالاتم عصبی هست …نمیدونم دیگه چکار کنم تا خوب بشم

بهرامی گفت:

اپلیکیشن آرامیا جاش توی این لیست خالیه. من 6 ماهه که دارم استفاده میکنم و خیلی ازش راضیم.

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
از اینکه نظر و تجربه خودتان را با ما درمیان گذاشتید کمال تشکر را داریم. این بلاگ به روز خواهد شد و پیشنهاد شما نیز در آن گنجاده خواهد شد