etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه اپل واچ سری ۸ با اپل واچ اولترا

4.5
(15)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
مقایسه اپل واچ سری ۸ با اپل واچ اولترا

اگر به دنبال جدیدترین و بهترین مدل‌های اپل واچ موجود هستید، دو انتخاب خواهید داشت؛ اپل واچ سری ۸ و اپل واچ اولترا. هر دو مدل اپل واچ در رویداد ۷ سپتامبر اپل به صورت رسمی معرفی شدند که اپل واچ سری ۸ یک ساعت هوشمند حرفه‌ای و اپل واچ اولترا یک ساعت هوشمند فوق حرفه‌ای مختص ورزشکاران است. در این مطلب قصد داریم با مقایسه این دو ساعت هوشمند به شما در انتخاب یک اپل واچ متناسب با نیازهای‌تان کمک کنیم. تا انتهای این مطلب با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

مقایسه طراحی و سایز اپل واچ سری ۸ با اپل واچ اولترا

اپل واچ اولترا دارای طراحی کاملا جدید و مستحکم‌تر نسبت به اپل واچ سری ۸ بوده و دارای قاب تیتانیومی است. دکمه کناری و تاج دیجیتالی هر دو از روی قاب فاصله دارند تا هنگام پوشیدن دستکش کوهنوردی، استفاده از آن‌ها آسان‌تر شود. در سمت مقابل یک دکمه Action جدید قرار دارد که به کمک آن می‌توانید برای شروع تمرینات ورزشی خود، تنظیمات ساعت را سفارشی سازی کنید.

نمایشگر اپل واچ اولترا ۴۹ میلی‌متری بوده که بزرگ‌ترین نمایشگر اپل واچ تا کنون است. این نمایشگر با پوشش یاقوت کبود محافظت می‌شود و تا ۲۰۰۰ نیت روشنایی ارائه می‌دهد. همچنین یک آرایه سه میکروفون بهبود یافته برای محیط‌های بادخیز و بلندگوهای دوگانه برای بهبود تماس صوتی و تعامل Siri وجود دارد. این ساعت هوشمند تا عمق ۱۰۰ متری آب دوام می‌آورد که برای غواصی نیز کاربرد دارد.

تمام این طراحی با هزینه اضافه وزن همراه است. اپل واچ اولترا ۶۱.۳ گرم است که به طور قابل توجهی وزن آن بیشتر از ۳۸.۸ گرم اپل واچ آلومینیومی سری ۸ است.

قسمت بیرونی، اپل واچ سری ۸ از همان طراحی مشابه اپل واچ سری ۷ بهره می برد. هر دو نسخه ۴۱ یا ۴۵ میلی‌متری اپل واچ سری ۸ دارای نمایشگر همیشه روشن بوده و این نمایشگر به گونه‌ای طراحی شده که تقریبا حاشیه آن حذف شده است و با منحنی قاب آن ادغام می‌شود.

این نمایشگر تا ۱۰۰۰ نیت روشنایی دارد که نصف شدت روشنایی سری اولترا است. اپل واچ سری ۸ دارای گواهی IP6X بوده که در برابر گرد و غبار مقاوم است و تا عمق ۵۰ متری می‌توانید با آن شنا کنید اما قادر نیستید مانند سری اولترا با آن غواصی کنید.

مقایسه عمر باتری اپل واچ سری ۸ با اپل واچ اولترا

عمر باتری یکی دیگر از تفاوت‌های بزرگ بین این دو مدل است. باتری اپل واچ سری ۸ می تواند تا ۱۸ ساعت دوام بیاورد و در این مدت با هر میزان استفاده نیازی به شارژ مجدد ندارد اما اپل واچ اولترا دو برابر آن یعنی تا ۳۶ ساعت دوام خواهد آورد که این میزان از عمر باتری تحسین برانگیز است.

هر دو مدل می‌توانند از حالت کم مصرف برای افزایش عمر باتری استفاده کنند. سری ۸ می تواند تا ۳۶ ساعت و مدل بزرگتر تا ۶۰ ساعت کار کند. البته به خاطر داشته باشید که حالت کم مصرف، ویژگی‌هایی مانند نمایشگر همیشه روشن را محدود می‌کند.

مقایسه ویژگی‌های اپل واچ سری ۸ با اپل واچ اولترا

در بخش نرم‌افزاری، هر دو مدل ساعت جدید می‌توانند از برخی ویژگی‌های عالی watchOS 9 مانند صفحه‌های ساعت اضافی، برنامه تمرین بهتر و موارد دیگر بهره ببرند.

هم اپل واچ سری ۸ و هم اپل واچ اولترا از سنسورهای دمای داخلی برای پایش بهتر سلامت زنان و سنسورهایی برای ویژگی تشخیص تصادف استفاده می‌کنند. اگر تشخیص دهد که شما تصادف کرده‌اید و قادر به پاسخ‌گویی و یا تماس به مراکز اضطراری نیستید، به طور خودکار با خدمات اضطراری و مخاطبین اضطراری شما تماس می‌گیرد.

اپل واچ اولترا با بهره‌گیری کامل از طراحی خشن، برخی از ویژگی‌های انحصاری را نیز ارائه می‌دهد. صدای آژیر ۸۶ دسی بل از فاصله‌ای حدود ۱۸۰۰ متر شنیده می‌شود. همچنین سنسور سنجش عمق جدید، زمان، عمق فعلی، دمای آب و موارد دیگر را به شما اعلام می‌کند.

اپل واچ اولترا همچنین از صفحه ساعت انحصاری Wayfinder استفاده می‌کند و یک قطب نمای همیشه فعال نیز ارائه می‌کند. همچنین در شب می‌توانید Digital Crown را بچرخانید تا حالت شب را با رنگ قرمز ببینید.

اپل واچ اولترا با قیمت ۷۹۹ دلار و تنها با یک رنگ قاب به فروش خواهد رسید. اما این ساعت با سه بند جدید عرضه می‌شود که شامل، Alpine Loop، Trail Loop، و Ocean Bad است. از سویی دیگر اپل واچ ۸ گزینه‌های بیشتری را در اختیار قرار می‌دهد.

مدل آلومینیومی اپل واچ سری ۸ با قیمت ۳۹۹ دلار برای نسخه ۴۱ میلی‌متری و ۴۲۹ دلار برای سایز ۴۵ میلی‌متری به فروش می‌رسد. همچنین می‌توانید ساعت خود را از میان چهار رنگ مشکی، طلایی، نقره‌ای و قرمز انتخاب کنید.

نسخه نقره‌ای، طلایی یا گرافیتی فولاد ضد زنگ دارای قابلیت داخلی سلولی است و از ۶۹۹ دلار برای نسخه ۴۱ میلی‌متری و ۷۴۹ دلار برای گزینه ۴۵ میلی‌متری شروع می‌شود.

بنابراین اگر محدودیت بودجه ندارید و همچنین وزن ساعت برایتان اهمیت ندارد، اپل واچ اولترا به دلیل عمر باتری طولانی‌تر، نمایشگر بزرگ‌تر و سایر ویژگی‌های انحصاری آن قطعا انتخاب مناسب‌تری برای شما خواهد بود. اما اگر به دنبال ساعتی کوچک‌تر و ارزان‌تر با رنگ‌های بیشتر هستید، اپل واچ سری ۸ را امتحان کنید.

سخن پایانی

هر دو ساعت هوشمند اپل واچ اولترا و اپل واچ سری ۸ مجموعه‌ای عالی از ویژگی‌های پایش سلامتی، موقعیت یابی و غیره را برای طیف گسترده‌ای از کاربران جهت پاسخگویی به انواع نیازهای آنان ارائه می‌دهند. اما اپل‌واچ اولترا ویژه آن دسته از کاربرانی است که به صورت حرفه‌ای به ورزش‌های سنگین نظیر کوهنوردی مشغول هستند و اپل واچ سری ۸ برای آن دسته از کاربرانی است که قصد استفاده از یک ساعت هوشمند کوچکتر، ارزان‌تر با ویژگی‌های محدودتری را دارند. اکنون می‌توانید با توجه به نیاز شخصی خود، یکی از این دو مدل جدید اپل واچ ۲۰۲۲ را تهیه نمایید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.5 / 5. تعداد رای دهندگان: 15

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :