etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه اپل واچ سری ۸ با سامسونگ گلکسی واچ ۵

4.7
(9)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
مقایسه اپل واچ سری ۸ با سامسونگ گلکسی واچ ۵

اگرچه اپل واچ به تازگی معرفی شده و فروش عمومی آن از ۱۶ سپتامبر آغاز می‌شود اما گلکسی واچ ۵ نیز به تازگی معرفی شده و یک رقیب سرسخت برای ساعت‌های هوشمند اپل است. با توجه به این موضوع که هر دو ساعت هوشمند از قیمت نسبتا بالایی برخوردار هستند، تصمیم برای خرید هر یک از آن‌ها دشوار است. بنابراین باید این دو ساعت هوشمند را با یکدیگر مقایسه کرده تا دریابیم کدام یک با توجه به ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهند، از ارزش خرید بالاتری نسبت به دیگری برخوردار است. ما در مجله اعتبارکالا به بررسی ویژگی‌های این دو ساعت هوشمند و مقایسه آن با یکدیگر پرداخته ایم. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

مقایسه قیمت اپل واچ سری ۸ با گلکسی واچ ۵

سامسونگ گلکسی واچ ۵ با قیمت ۲۴۰ دلار / ۲۶۹ پوند / ۴۹۹ دلار استرالیا برای مدل بلوتوث ۴۰ میلی‌متری و ۲۷۰ دلار / ۲۸۹ پوند / ۵۴۹ دلار استرالیا برای مدل بلوتوث ۴۴ میلی‌متری به فروش می‌رسد. همچنین نسخه‌های LTE نیز با قیمت ۲۹۰ دلار / ۳۱۹ پوند / ۵۹۹ دلار استرالیا برای نسخه ۴۰ میلی‌متری و ۳۲۰ دلار / ۳۹۹ پوند / ۶۴۹ دلار استرالیا برای نسخه ۴۴ میلی‌متری به فروش می‌رسد.

از سویی دیگر اپل واچ سری ۸ در ۱۶ سپتامبر عرضه می‌شود و قیمت آن از ۳۹۹ دلار/۴۱۹ پوند/۶۷۹ دلار استرالیا برای GPS و ۴۹۹ دلار/۵۲۹ پوند/۷۸۹ دلار استرالیا برای cellular شروع می‌شود. طبق روال هر ساله، قیمت ساعت‌های اپل، بسته به انتخاب نوع بند ساعت و اندازه اپل واچ که در مدل‌های ۴۱ و ۴۵ میلی‌متری موجود است، متفاوت خواهد بود.

برنده: سامسونگ گلکسی واچ ۵ از قیمت کم‌تری نسبت به اپل واچ سری ۸ برخوردار است

مقایسه طراحی اپل واچ سری ۸ با گلکسی واچ ۵

اپل واچ سری ۸ دارای نمایشگر مستطیلی متمایز است که از همان ابتدا مورد علاقه اپل بوده است. بسته به اندازه‌ای که انتخاب می‌کنید، این ساعت دارای نمایشگر ۱.۵۷ یا ۱.۷۳ اینچی با وضوح ۳۵۲ در ۴۳۰ و یا ۴۸۴ در ۳۹۶ پیکسل است. پنل این نمایشگر OLED بوده و به فناوری نمایشگر همیشه روشن مجهز است که کار با آن را آسان‌تر می‌سازد.

از سویی دیگر، سامسونگ گلکسی واچ ۵ دارای نمایشگر دایره‌ای بوده که بیشتر شبیه یک ساعت معمولی است. مدل ۴۰ میلی‌متری دارای نمایشگر ۱.۲ اینچی OLED همیشه روشن با وضوح ۳۹۶ در ۳۹۶ است و نمایشگر مدل بزرگتر به ۱.۴ اینچ و وضوح ۴۵۰ در ۴۵۰ افزایش یافته است. لازم به ذکر است که بدنه گلکسی واچ ۵ از آلومینیوم زرهی ساخته شده است.

هر دو ساعت وعده داده‌اند که نمایشگر سخت‌تر و مقاوم‌تری نسبت به قبل داشته باشند، و هر دو دارای گواهی IP68 در برابر نفوذ گرد و غبار و آب نیز هستند.

برنده: اپل واچ سری ۸ زیباترین ساعت هوشمند است.

مقایسه عملکرد و ویژگی‌های اپل واچ سری ۸ با گلکسی واچ ۵

ساعت هوشمند گلکسی واچ ۵ بر ارائه بهترین تجربه برای افرادی که پایش سلامتی برایشان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، تمرکز دارد. در حالی که اپل واچ سری ۸ بیشتر یک ابزار همه جانبه است.

اپل واچ ۸ دارای ردیابی تناسب اندام و تمرینات معمولی از جمله روش بسیار محبوب Activity Rings است که شما را به انجام کارهای بیشتر در طول روز تشویق می‌کند. این برنامه میزان دویدن، راه رفتن و همچنین تمرینات دیگر مانند تای‌چی و یوگا و همچنین HIIT را کنترل می‌کند.

سامسونگ گلکسی واچ ۵ نیز تمامی کارهایی که اپل واچ ۸ ارائه می‌کند را به کاربر ارائه می‌دهد، اما از این نیز فراتر می‌رود. گلکسی واچ ۵ سنسورهای پیشرفته‌تری دارد که به معنی بهتر انجام دادن کارها است. حتی در مورد ردیابی خواب، Samsung Galaxy Watch 5 بینش بهتری با برنامه خواب یک ماهه طراحی شده برای کمک به خواب بهتر کاربر دارد.

همچنین از چرخه خواب شما برای بهبود خانه هوشمند شما نیز استفاده می‌کند. ادغام خانه هوشمند با پایش خواب گلکسی واچ کمک می‌کند تا نور اتاقی که در آن به خواب رفته‌اید را کم و یا خاموش کند. شما می‌توانید خانه هوشمند خود را با اپل واچ ۸ نیز کنترل کنید، اما به اندازه کافی هوشمند نیست که تشخیص دهد چه زمانی به خواب می‌روید تا بر اساس آن واکنش نشان دهد.

اما اپل واچ ۸ یک ویژگی منحصر به فرد دارد  که آن تشخیص تصادف است. اگر با اتومبیل خود دچار سانحه شدیدی شده باشید، اپل واچ ۸ شما می‌تواند جهت درخواست کمک به طور خودکار با خدمات اضطراری و یا مخاطبین اضطراری شما تماس برقرار کند.

برنده: اگر واقعاً نگران یک تصادف شدید اتومبیل هستید، اپل واچ ۸ ممکن است جذاب‌تر باشد، اما برای اکثر افراد، این Samsung Galaxy Watch 5 است که عملکردهای روزانه کاربردی‌تری را ارائه می‌دهد.

مقایسه سنسورهای اپل واچ سری ۸ با گلکسی واچ ۵

هر دو ساعت دارای سنسورهای متعددی هستند، اما سامسونگ Galaxy Watch 5 ساعت اپل واچ سری ۸ را شکست می‌دهد. اپل واچ ۸ دارای سنسور اکسیژن خون، دستگاه ECG، همچنین اعلان‌هایی که ضربان قلب شما را هنگامی که به طور غیرعادی بالا یا پایین باشد، به شما هشدار می‌دهد.

مانند گلکسی واچ ۵ سامسونگ، این ساعت هم اکنون دارای یک سنسور دما بوده که باروری زنان را مورد پایش قرار می‌دهد که یک سنسور نزدیک پوست شما قرار می‌گیرد و سنسور دیگر در زیر نمایشگر قرار دارد که دقت بالایی را تضمین می‌کند. این دستگاه می‌تواند هر پنج ثانیه یک‌بار دمای مچ دست را در طول شب اندازه‌گیری کند و تفاوت‌های ظریف را تا ۰.۱ درجه سانتی‌گراد تشخیص دهد. اپل واچ ۸ همچنین دارای سنسورهای حرکتی جدیدی است که به تشخیص تصادف کمک می‌کند و می‌تواند ضربه شدید را تشخیص دهد.

با این حال، سامسونگ Galaxy Watch 5 دارای سنسورهایی است که در کارهای روزانه به آن بیشتر نیاز خواهید داشت. این ساعت دارای سنسور BioActive سامسونگ است که شامل ردیابی خواب، همراه با نظارت بر ضربان قلب و نظارت بر اکسیژن خون است. همچنین شامل یک ابزار تجزیه و تحلیل ترکیب بدن برای ردیابی احتباس آب و تراکم استخوان است. سامسونگ می‌گوید که منجر به تمرینات شخصی‌تر و رویکردی متناسب در هنگام تعیین اهداف می‌شود.

برنده: بستگی به موقعیت شما دارد، اما اکثر مردم سنسورهای ردیابی تناسب اندام گسترده Samsung Galaxy Watch 5 را به سنسور دما یا تشخیص تصادف اتومبیل ترجیح می‌دهند.

مقایسه رابط کاربری و تجربه کاربری اپل واچ ۸ با گلکسی واچ ۵

یکی از مهم‌ترین عوامل تصمیم گیری هنگام انتخاب بین اپل واچ ۸ یا سامسونگ گلکسی واچ ۵، انتخاب گوشی شماست. اپل واچ ۸ به آیفون نیاز دارد و با هیچ گوشی اندرویدی کار نمی‌کند، در حالی که Samsung Galaxy Watch 5 با تمامی گوشی‌های اندرویدی کار می‌کند. هر دو ساعت هوشمند، تجربه سازگار با iOS یا Android را ارائه می‌دهند، بنابراین به خوبی با گوشی‌هوشمند شما سینک می‌شود.

زمانی که صحبت از عمر باتری به میان می‌آید، سامسونگ گلکسی واچ ۵ تا ۵۰ ساعت را وعده می‌دهد. همچنین دارای یک شارژر جدید مبتنی بر USB-C است که به معنی سرعت شارژ بسیار بالا است.

مدت زمان عمر باتری اپل واچ ۸ به لطف یک حالت کم مصرف جدید نسبت به گذشته بهبود یافته است و در حالت استاندارد، به ۱۸ ساعت می‌رسد که این میزان به ۳۶ ساعت در حالت کم مصرف خواهد رسید. با این حال، هنوز هم از قدرت Samsung Galaxy Watch 5 فاصله زیادی دارد.

برنده: عمر باتری طولانی‌تر همچنان جام مقدس برای ساعت‌های هوشمند است و Samsung Galaxy Watch 5 به چنین موفقیت بزرگی دست یافته است.

سخن پایانی

 هر دو ساعت هوشمند اپل واچ سری ۸ و سامسونگ گلکسی واچ ۵ نسخه‌های اصلاح شده‌ای از مدل‌های قبلی خود هستند. در نهایت، احتمالا فرآیند تصمیم‌گیری شما به گوشی هوشمندی که دارید، بستگی خواهد داشت. با این حال، ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch 5 همچنان از ویژگی‌های بیشتری نسبت به Apple Watch 8 برخوردار است. همچنین با عمر بالاتر باتری ساعت هوشمند گلکسی واچ ۵، قطعا نه گفته به این ساعت کره‌ای دشوار باشد.

تنها ویژگی منحصر به فرد اپل واچ ۸ نسبت به سامسونگ، ابزار تشخیص تصادف خودرو است، اما امیدوارم چیزی نباشد که هر کسی روزانه به آن نیاز داشته باشد!

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.7 / 5. تعداد رای دهندگان: 9

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :