etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه ساعت هوشمند گلکسی واچ ۵ با اپل واچ سری ۷

4
(4)

دلایل برتری گلکسی واچ ۵ نسبت به اپل واچ سری ۷

شکیبا گیلانی
2 سال پیش
مقایسه ساعت هوشمند گلکسی واچ ۵ با اپل واچ سری ۷

با توجه به اینکه سامسونگ گلکسی واچ ۵ به تازگی معرفی شده است، لازم است اگر قصد خرید اپل واچ ۷ را دارید، کمی تجدید نظر کنید! از آنجایی که هر دو ساعت هوشمند ویژگی‌های فراوانی را ارائه می‌دهند تا شما را از کار با گوشی در هنگام ورزش یا طول روز کاری بی‌نیاز کند، لازم است کمی بیشتر در مورد آن‌ها بدانید. نآ

آیا آخرین گلکسی واچ ۵ سامسونگ بر اپل واچ 7 غلبه کرده است؟ در این مطلب ما قصد داریم این دو ساعت هوشمند را با تمام ویژکی‌های منحصر به فردی که دارد مورد بررسی و مقایسه قرار دهیم تا ببینیم چقدر این گفته سامسونگ در رابطه با رقابت سرسخت گلکسی واچ ۵ با اپل واچ سری ۷ صحت دارد. اگر قصد خرید یک ساعت هوشمند قدرتمند را دارید، تا انتهای این مطلب با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

مقایسه قیمت اپل واچ سری ۷ با سامسونگ گلکسی واچ ۵

اپل واچ ۷ که در ۱۵ اکتبر ۲۰۲۱ عرضه شد، اکنون با قیمت ۳۹۹ دلار / ۳۶۹ پوند / ۵۹۹ دلار استرالیا برای نسخه ۴۱ میلی‌متری و نیز ۴۲۹ دلار / ۳۹۹ پوند / ۶۴۹ دلار استرالیا برای نسخه ۴۵ میلی‌متری به فروش می‌رسد. قیمت‌ها بسته به بند ساعت یا بدنه‌ای که انتخاب می‌کنید افزایش می‌یابد.

سامسونگ گلکسی واچ ۵ هم اکنون برای پیش خرید در دسترس است و از ۲۶ آگوست به فروش می‌رسد. ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch 5 با قیمت ۲۴۰ دلار / ۲۶۹ پوند / ۴۹۹ دلار استرالیا برای مدل بلوتوث ۴۰ میلی‌متری و ۲۷۰ دلار / ۲۸۹ پوند / ۵۴۹ دلار استرالیا برای مدل بلوتوث ۴۴ میلی متری به فروش می‌رسد. نسخه‌های LTE نیز با قیمت ۲۹۰ دلار / ۳۱۹ پوند / ۵۹۹ دلار استرالیا برای نسخه ۴۰ میلی‌متری و ۳۲۰ دلار / ۳۳۹ پوند / ۶۴۹ دلار استرالیا برای نسخه ۴۴ میلی‌متری به فروش می‌رسد.

برنده: سامسونگ گلکسی واچ ۵ در حالی که یک ساعت هوشمند جدیدتر است، به طور قابل توجهی ارزان تر از اپل واچ سری ۷ است.

مقایسه طراحی گلکسی واچ ۵ با اپل واچ سری ۷

سامسونگ Galaxy Watch 5  و Apple Watch 7 از نظر طراحی نسبتاً متفاوت به نظر می‌رسند. اپل واچ ۷ دارای نمایشگر مستطیلی شکل در دو مدل ۴۱ میلی‌متر و ۴۵ میلی‌متری است، در حالی که Samsung Galaxy Watch 5 یک نمایشگر دایره‌ای و کلاسیک‌تر را ارائه می‌دهد.

اپل واچ ۷ تنوع نسبتاً زیادی در رنگ‌های بدنه و بند ساعت ارائه می‌کند از سویی دیگر Samsung Galaxy Watch 5 در رنگ‌های گرافیتی، طلایی صورتی و نقره‌ای موجود است و مدل ۴۴ میلی‌متری نیز رنگ طلایی صورتی را با یاقوت کبود جایگزین کرده است.

مدل ۴۰ میلی‌متری گلکسی واچ ۵ دارای نمایشگر ۱.۲ اینچی OLED همیشه روشن با رزولوشن ۳۹۶ در ۳۹۶ است که مدل بزرگتر به ۱.۴ اینچ و وضوح ۴۵۰ در ۴۵۰ افزایش یافته است. لازم به یاد آوری است که  بدنه آن نیز از آلومینیوم زرهی ساخته شده است.

در مقایسه، اپل واچ ۷ دارای نمایشگر ۱.۵۷ یا ۱.۷۳ اینچی با وضوح تصویر ۳۵۲ در ۴۳۰ یا ۳۹۶ در ۴۸۴ است. این ساعت به یک نمایشگر OLED همیشه روشن مجهز است، بنابراین برای دیدن زمان یا اعلان‌ها نیازی به گوشی خود ندارید.

هر دو برند وعده نمایشگر سخت‌تری نسبت به نسل قبل خود را داده‌اند و هر دو دارای گواهی IP68 در برابر گرد و غبار و نفوذ آب هستند.

برنده: هر دو ساعت هوشمند

مقایسه عملکرد و ویژگی‌های گلکسی واچ ۵ و اپل واچ سری ۷

وقتی صحبت از ویژگی‌ها به میان می‌آید، Samsung Galaxy Watch 5 کاملاً بر ارائه بهترین تجربه برای افرادی که به دنبال پایش سلامتی هستند، به میدان آمده است. اگرچه اپل واچ ۷ ردیابی تناسب اندام زیادی را ارائه می‌دهد، اما گلکسی واچ ۵ دارای ویژگی‌های برتری است.

اپل واچ ۷ دارای ردیابی استاندارد تناسب اندام و تمرین‌های ورزشی است که بر میزان دویدن، راه رفتن یا انجام تعدادی تمرین مختلف از جلسات HIIT گرفته تا تای‌چی یا یوگا نظارت می‌کند. همچنین مراقب میزان کالری است که در طول روز می‌سوزانید و از سیستم حلقه‌های فعالیت خود استفاده می‌کند تا به شما انگیزه دهد تا روزانه به مقدار معینی ورزش کنید و همچنین به طور منظم بلند از جای خود بلند شده و کمی راه بروید.

ساعت هوشمند Samsung Galaxy Watch 5 نیز تمامی این قابلیت‌ها را دارد، اما دارای سنسورهای پیشرفته‌تری بوده که در ادامه در مورد آن توضیح خواهیم داد. هر دو دستگاه ردیابی خواب را ارائه می‌دهند، اما Galaxy Watch 5 وعده داده است که ویژگی‌های بهتری را ارائه می‌کند و یک برنامه خواب یک ماهه برای داشتن خواب بهتر در اختیار می‌گذارد.

همچنین ساعات خواب شما را با لوازم هوشمند خانه همگام می‌سازد و از ادغام SmartThings استفاده کرده تا وقتی متوجه به خواب رفتن شما شود نورهای اتاق را کم کند. شما می‌توانید خانه هوشمند خود را با اپل واچ ۷ کنترل کنید، اما به اندازه کافی هوشمند نیست که تشخیص دهد چه زمانی به خواب می‌روید که بر اساس آن واکنش نشان دهد.

برنده: Samsung Galaxy Watch 5. ردیابی خواب و ویژگی‌های اضافی تناسب اندام همیشه برنده هستند.

مقایسه سنسورهای گلکسی واچ ۵ و اپل واچ سری ۷

اپل واچ ۷ حسگرهای کمی ندارد؛ این دستگاه دارای یک سنسور اکسیژن خون و همچنین یک دستگاه ECG است که چنانچه تشخیص دهد نوسان ضربان قلب دارید و یا ضربان قلب شما به صورت غیر طبیعی بالا یا پایین است، بلافاصله به شما اطلاع می‌دهد تا به پزشک مراجعه نمایید.

اما د رمقایسه، سامسونگ گلکسی واچ ۵ پیشرفته تر از اپل واچ ۷ است. سامسونگ گلکسی واچ ۵ دارای سنسور BioActive سامسونگ است که شامل ردیابی خواب، همراه با نظارت بر ضربان قلب و نظارت بر اکسیژن خون است. همچنین دارای یک ابزار تجزیه و تحلیل ترکیب بدن برای ردیابی احتباس آب و تراکم استخوان است.

یک سنسور دما نیز وجود دارد که شایعه شده است این سنسور به به اپل واچ ۸ اضافه خواهد شد. اما قطعاً بخشی از کارنامه سری ۷ نیست. همچنین واچ ۵ به فشار سنج نیز مجهز است.

برنده: Samsung Galaxy Watch 5

مقایسه رابط کاربری و تجربه کاربر گلکسی واچ ۵ با اپل واچ سری ۷

مسلما انتخاب یکی از این دو ساعت هوشمند محدود به گوشی هوشمند شما خواهد بود. واچ ۷ به آیفون نیاز دارد و با هیچ گوشی اندرویدی کار نمی‌کند. از سویی دیگر گلکسی واچ ۵ مانند نسل قبلی خود فقط با گوشی‌های اندرویدی کار می‌کند. وقتی صحبت از استفاده از آن‌ها به میان می‌آید، تقریباً شبیه آنچه از iOS یا Android انتظار دارید هستند.

از نظر عمر باتری، اپل واچ ۷ تا ۱۸ ساعت کار می‌کند در حالی که ساعت سامسونگ گلکسی ۵ تا ۵۰ ساعت کار را وعده می‌دهد. این اعداد بسته به میزان و نحوه استفاده شما می‌تواند متفاوت باشند،، اما نمی‌توان انکار کرد که Samsung Galaxy Watch 5 بسیار جلوتر است. شارژر جدید مبتنی بر USB-C به این معنی است که گلکسی واچ ۵ بسیار سریعتر از گلکسی واچ ۴ نیز شارژ می‌شود و احتمالاً در این مقایسه اپل واچ ۷ را شکست خواهد داد.

برنده: Samsung Galaxy Watch 5

سخن پایانی

هر دوی این ساعت‌ها نسخه‌های پیشرفته‌ای از مدل قبلی خود هستند و انتخاب شما ممکن است بیش از هر چیز دیگری به گوشی هوشمند وابسته باشد. با این حال، سامسونگ گلکسی واچ ۵ صرفاً بر اساس ویژگی‌ها و نه سازگاری، برنده واضحی برای هر کسی است که مایل به پیگیری سلامتی خود است.

واچ ۵ با حسگرهای سلامت گسترده و ابزارهای تجزیه و تحلیل شرایط فیزیکی بدن، انتخاب ایده‌آلی برای طرفداران تناسب اندام است. سامسونگ گلکسی واچ ۵ با عمر باتری بهتر و قیمت پایین‌تر، دستگاهی فوق العاده وسوسه انگیز برای دارندگان گوشی‌های اندرویدی خواهد بود.

اما برای کاربران آیفون شاید وقت آن رسیده باشد که منتظر اپل واچ ۸ باشند تا ببینند سری جدید ساعت‌های هوشمند اپل چه ویژگی‌های جدیدی را ارائه خواهند کرد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4 / 5. تعداد رای دهندگان: 4

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

گروسی گفت:

سلام واچ ۵ خوبه یا واچ ۷ اپل خوبه

سینا فلاحت گفت:

گلگسی واچ ۵ بهتره یا اپل واچ ۷

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
از نظلر عملکرد گلکسی واچ ۵ بهتر از اپل واچ ۷ است اما سینک شدن این ساعت هوشمند بر روی گوشی هوشمند یک مسئله مهم است که باید به آن دقت کنید. ساعت هوشمند اپل واچ تنها با آیفون لینک می‌شود و از سویی دیگر آیفون نیز از ساعت گلکسی واچ پشتیبانی نمی‌کند.