etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه اپل واچ سری ۸ با اپل واچ سری ۷

5
(4)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
مقایسه اپل واچ سری ۸ با اپل واچ سری ۷

اپل واچ سری ۸ در رویداد ۷ سپتامبر توسط اپل به صورت رسمی معرفی شد و اکنون باید ببینیم تفاوت اپل واچ سری ۸ در مقایسه با اپل واچ سری ۷ چیست؟

در مقایسه با اپل واچ سری ۷، اپل واچ سری ۸ دو ویژگی جدید ارائه می‌دهد. ویژگی نخست سنسور سنجش دمای پوست و ویژگی دوم تشخیص تصادف کاربر است. همچنین، حالت کم مصرف را نیز ارائه می‌دهد که اپل واچ سری ۷ اکنون این ویژگی را با آپدیت کامل watchOS 9 دریافت می‌کند.

بجز موارد یاد شده، اپل واچ سری ۸ بسیار شبیه به اپل واچ سری ۷ است. اگر در مورد ارتقاهای جدید کنجکاو هستید یا به فکر ارتقا دستگاه اپل واچ قدیمی خود هستید، در این مطلب از مجله اعتبارکالا تمام تفاوت‌های اپل واچ سری ۸ با اپل واچ سری ۷، از قیمت و طراحی گرفته تا ویژگی‌ها و عمر باتری، شرح داده شده است. با ما همراه باشید.

مقایسه قیمت اپل واچ سری ۸ با اپل واچ سری ۷

اپل چندین سال است که اپل واچ‌های خود را با قیمتی ثابت عرضه می‌کند. قیمت پایه اپل واچ سری ۸ با اپل واچ سری ۷ مطابقت دارد. همچنین اگر به دنبال یک ساعت هوشمند اپل جدید با قیمت ارزان‌تر هستید، اپل نسخه اپل واچ SE‌ را نیز معرفی کرده که از ویژگی‌های مشابهی با اپل واچ سری ۸ برخوردار است. در هر صورت مدل پایه اپل واچ ۸ با قیمت ۳۹۹ دلار همانند مدل پایه اپل واچ سری ۷ به فروش خواهد رسید.

مقایسه طراحی اپل واچ سری ۸ با اپل واچ سری ۷

ابعاد بزرگتر اپل واچ ۷ تغییر طراحی مهمی را در مقایسه با اپل واچ سری ۴ تا اپل واچ سری ۶ ایجاد کرد و باعث شد که اپل واچ کمی خمیده‌تر از قبل طراحی و تولید شود، همچنین از حاشیه‌های باریک تری در اطراف نمایشگر برخوردار شود. اپل طراحی سری ۷ را در برابر گرد و غبار مقاوم‌تر کرد. این طراحی تقریبا در اپل واچ سری ۸ نیز تکرار شده است.

بزرگترین تفاوت در این دو سری از ساعت‌های هوشمند اپل، در انتخاب رنگ است، اپل واچ سری ۷ در رنگ‌های مشکی، طلایی، نقره‌ای و قرمز عرضه می‌شود و رنگ‌های آبی و سبز که در اپل واچ سری ۷ شاهد آن بودیم، از سری ۸ حذف شده‌اند. می‌توان گفت، در نگاه نخست برخلاف تفاوت فاحش اپل واچ اولترا با اپل واچ سری ۸، نمی‌توان متوجه تفاوت طراحی اپل واچ سری ۸ با اپل واچ سری ۷ شد.

مقایسه ویژگی‌های اپل واچ سری ۸ با اپل واچ سری ۷

اکثر ویژگی‌هایی که اپل برای ساعت هوشمند اپل واچ سری ۸ معرفی کرده است، به لطف عرضه watchOS 9 در اپل واچ سری ۷ نیز قابل تجربه خواهد بود که شامل معیارها، برنامه داروها برای بررسی نسخه‌ها یا قرص‌های مختلف، ابزار تاریخچه AFib و موارد دیگر است.

اپل واچ سری ۸ با watchOS 9 عرضه خواهد شد. حالت کم مصرف برای اپل واچ سری ۸ نیز راه اندازی خواهد شد که در بخش مقایسه عمر باتری بیشتر در مورد آن توضیح خواهیم داد.

اما همه چیز به اینجا ختم نمی‌شود و اپل واچ سری ۸ دارای ویژگی‌های انحصاری است که اپل واچ سری ۷ فاقد آن است. ارتقا بزرگ سنسور تشخیص دمای پوست یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های انحصاری سری هشت در مقایسه با سری ۷ است که به عنوان ابزاری برای پایش چرخه ماهانه بانوان و باروری آنان معرفی شده است. آزمایشات نشان داده که دمای مچ دست نشانگر دقیقی برای تشخیص احتمال بارداری است.

همچنین سنسور تشخیص تصادف یکی دیگر از ویژگی‌های انحصاری اپل واچ سری ۸ است. اپل واچ سری ۸ دارای دو حسگر حرکتی جدید به همراه ژیروسکوپ و شتاب سنج به روز شده است. ترکیب این دو حسگر سبب شده تا حرکت را ۴ برابر سریع‌تر از قبل نمونه برداری کند، بنابراین ساعت می‌تواند تصادف را دقیقا همانطور که اتفاق می‌افتد تشخیص دهد. اگر تصادفی با اتومبیل رخ دهد، اپل واچ به طور خودکار با خدمات اضطراری تماس می‌گیرد و به مخاطبین اضطراری شما اطلاع می‌دهد.

مقایسه عمر باتری اپل واچ سری ۸ با اپل واچ سری ۷

اپل واچ سری ۸ و سری ۷ هر دو دارای ۱۸ ساعت عمر باتری با ردیابی منظم تناسب اندام، ردیابی خواب و نمایشگر همیشه روشن هستند. ما در این مرحله با شارژ روزانه آشنا هستیم، اگرچه با قابلیت شارژ سریع اپل واچ ۷ بهبود یافته است.

اما اپل واچ سری ۸، با الگو برداری تنظیماتی از آیفون و آیپد و حالت کم مصرف، برخی از ویژگی‌های تخلیه انرژی را غیرفعال می‌کند در حالی که دستگاه همچنان قابل استفاده است. با حالت کم مصرف، اپل واچ می تواند تا ۳۶ ساعت دوام بیاورد.

مقایسه Outlook اپل واچ سری ۸ با اپل واچ سری ۷

چندین سال است که اپل از نظر ویژگی‌هایی که برای ساعت‌های هوشمند خود ارائه می‌دهد، از سایر رقبا جلوتر است و هر سال نیز با معرفی ساعت هوشمند جدید این ویژگی‌ها بهبود یافته و ویژگی‌های جدیدی نیز به صورت انحصاری به آن اضافه می‌شود. همانطور که در این مطلب مشاهده کردید، اپل ساعت هوشمند اپل واچ سری ۸ خود را با ارتقاهای نسبتا چشمگیری نسبت به اپل واچ سری ۷ ارائه کرد اما امسال پیکسل واچ و ساعت هوشمند گلکسی واچ ۵ با ویژگی‌هایی که ارائه کرده‌اند، این فاصله را با ساعت‌های هوشمند اپل کم کرده‌اند. البته اپل با ارائه اپل واچ اولترا انقلابی در ساعت‌های هوشمند ایجاد کرده که شاید به زودی این فاصله توسط سایر برندها طی نشود.

سخن پایانی

دو ساعت هوشمند اپل واچ سری ۸ و اپل واچ سری ۸ از نظر ظاهری تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند و در بخش نرم افزاری نیز همچنان مشابه یکدیگر هستند. اما دو ویژگی تشخیص دمای پوست و تشخیص تصادف، از ویژگی‌های انحصاری این مدل جدید ساعت اپل بوده که ارزش خرید آن را بالا می‌برد. البته باید خاطر نشان کرد که سنسور تشخیص تصادف در ایران کاربرد چندانی ندارد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 4

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :