etebarkala snappay
etebarkala snappay

تمام چیزی که از آیفون 13 می‌دانیم

5
(1)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
تمام چیزی که از آیفون 13 می‌دانیم

کمتر از یک ماه تا معرفی سری جدید گوشی‌های اپل یعنی آیفون ۱۳ باقی مانده است و همه به دنبال این هستند که از شایعاتی که تاکنون نشت کرده اطلاعات اصلی در مورد این سری به دست آوردند.

شایعاتی که از این سری در دست داریم، تصویری واضح از برخی مشخصات آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ پرو، آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون ۱۳ مینی به ما می‌دهد. با توجه به بررسی‌های انجام شده، حالا دیگر تصویری واضح از مدل‌های آیفون ۱۳ داریم و در این مطلب مجله اعتبارکالا تلاش کرده‌ایم تا اصلی‌ترین اطلاعاتی که در دست داریم را به شما بگوییم. در مطلب پیش رو، تمام چیزهایی که نیاز است تا در مورد سری آیفون ۱۳ بدانید را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

تمام چیزهایی که می‌دانیم در یک نگاه

تمام چیزهایی که می‌دانیم در یک نگاه
  • قیمت: در مورد هزینه باید انتظار قیمتی مشابه با محدوده قیمتی آیفون ۱۲ داشته باشیم و شایعه‌ای اعلام کرده که قیمت آیفون 13 دقیقا مشابه خواهد بود. عرضه آیفون ۱۲ مینی، ارزان‌ترین آیفون سال ۲۰۲۰ با قیمت ۶۹۹ دلاری شروع شد؛ در حالی که قیمت آیفون ۱۲ پرو مکس ۱۰۹۹ دلار بود.
  • طراحی: انتظار می‌رود طراحی سری جدید آیفون تغییرات کمی نسبت به آیفون ۱۳ داشته باشد. ظاهرا دو گوشی ارزان‌تر آرایش لنز مورب دارند؛ اما تا حد زیادی طراحی آن‌ها شبیه گوشی‌های سال گذشته است.
  • رنگ‌ها: اپل ممکن است دو رنگ جدید با سری آیفون ۱۳ معرفی کند که شایعه شده این رنگ‌ها صورتی و نارنجی هستند. در کنار این‌ها، انتظار داریم که رنگ‌هایی مشابه نسل گذشته مانند بنفش، سیاه و سفید را هم در این سری ببینیم.
  • نمایشگر: انتظار می‌رود که اندازه و وضوح نمایشگر در تمام مدل‌های سری آیفون ۱۳ ثابت باقی بماند؛ اما شایعه شده که آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی دارند. این بدان معنی است که نمایشگر این گوشی‌ها نسبت به نسل قبل روان‌تر خواهد بود. به علاوه، انتظار داریم که نمایشگر همیشه روشن (always-on display) هم به این سری اضافه شود.
  • دوربین: انتظار می‌رود که اپل در سری جدید آیفون دوربین گوشی‌ها را تغییر دهد و دو گوشی که نام «پرو» را یدک می‌کشند دوربین اولتراواید ارتقا یافته داشته باشند. آیفون ۱۳ پرو احتمالا دوربین تله‌فوتو ارتقا یافته دارد؛ به علاوه، برخی شایعات از قرار گرفتن حسگر LiDAR در هر چهار مدل خبر می‌دهند؛ بنابراین تشخیص عمق تمام گوشی‌های سری آیفون ۱۳ بهبود می‌یابد. بهبود نرم‌افزاری ضبط ویدئو هم از جمله تغییرات حالت پرتره هستند.
  • مشخصات فنی: به احتمال زیاد چیپست A15 قدرت‌دهنده هر چهار مدل است؛ اما هنوز قدرت این پردازنده مشخص نیست. همچنین، شایعه شده که اپل امسال برای اولین بار آیفون ۱ ترابایتی به بازار عرضه می‌کند تا بیشترین ظرفیت حافظه گوشی‌های آیفون را به کاربران ارائه دهد.
  • باتری: اگر بزرگ‌ترین شایعه باتری آیفون ۱۳ درست باشد، می‌توان انتظار داشت که باتری بزرگ‌تری در مدل‌های ۲۰۲۱ آیفون استفاده شود. احتمالا باتری این سری افزایش قابل توجهی دارد؛ چون پیش‌بینی شده که آیفون ۱۳ دارای باتری ۳۰۹۵ میلی‌آمپر ساعتی (در مقایسه با باتری ۲۸۰۵ میلی‌آمپر ساعتی نسخه قبل) داشته باشد. این بدان معنی است که آیفون ۱۳ دوام بیشتری نسبت به آیفون‌های قبلی دارد.

مشخصات فنی فاش شده سری آیفون ۱۳ تا امروز

 آیفون ۱۳ مینیآیفون ۱۳آیفون ۱۳ پروآیفون ۱۳ پرو مکس
سایز نمایشگر۵.۴ اینچ۶.۱ اینچ۶.۱ اینچ۶.۷ اینچ
رزولوشن۱۰۸۰ × ۲۳۴۰۱۱۷۰ × ۲۵۳۲۱۱۷۰ × ۲۵۳۲۱۲۸۴× ۲۷۷۸
نرخ نوسازی۶۰ هرتز۶۰ هرتز۱۲۰ هرتز۱۲۰ هرتز
دوربین۱۲ + ۱۲ مگاپیکسل۱۲ + ۱۲ مگاپیکسل۱۲ + ۱۲ + ۱۲ مگاپیکسل۱۲ + ۱۲ + ۱۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی۱۲ مگاپیکسل۱۲ مگاپیکسل۱۲ مگاپیکسل۱۲ مگاپیکسل
پردازندهA15A15A15A15
باتری۲۴۰۶ میلی‌آمپر ساعت۳۰۹۵ میلی‌آمپر ساعت۳۰۹۵ میلی‌آمپر ساعت۴۳۲۵ میلی‌آمپر ساعت
فناوری شارژ۲۵ وات۲۵ وات۲۵ وات۲۵ وات
حافظهتا ۱ ترابایتتا ۱ ترابایتتا ۱ ترابایتتا ۱ ترابایت

برای آشنا شدن با اطلاعاتی که تاکنون از سری آیفون ۱۳ نشت کرده است، در ادامه تمام مشخصات و جزئیات را به تفصیل مورد بررسی قرار خواهیم داد.

قیمت سری آیفون ۱۳

قیمت سری آیفون ۱۳

تنها افشاگری و شایعه بزرگ در مورد قیمت آیفون‌های ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که سری جدید نیز قیمت مشابه با محدوده قیمتی سری آیفون ۱۲ دارد. در جدول زیر می‌توانید قیمت ۴ آیفون سال گذشته را مشاهده کنید و تقریبا می‌توان از مشابه بودن قیمت آیفون‌های جدید با مدل‌های سال مطمئن بود.

این مطلب را هم بخوانید: مقایسه سامسونگ گلکسی S21 Ultra با آیفون ۱۲ Pro Max

اگر غیر از این باشد؛ ممکن است قیمت‌ها کمی افزایش پیدا کنند. این مسئله ممکن است برای قیمت‌های خارج از ایالات‌متحده محتمل‌تر باشد؛ چون شایعاتی وجود دارد که ادعا می‌کنند چون بیشتر کشورهایی که شبکه 5G دارند از فناوری mmWave و آیفون‌های سری ۱۲ هم از این فناوری پشتیبانی می‌کنند، احتمال دارد که قیمت سری جدید هم به همین دلیل افزایش پیدا کند. اما بعید به نظر می‌رسد که تفاوت قیمت زیاد باشد.

مدلایالات متحدهبریتانیااسترالیا
آیفون ۱۲ مینی۶۹۹ دلار۶۹۹ یورو۱۱۹۹ دلار استرالیا
آیفون ۱۲۷۹۹ دلار۷۹۹ یورو۱۳۴۹ دلار استرالیا
آیفون ۱۲پرو۹۹ دلار۹۹۹ یورو۱۶۹۹ دلار استرالیا
آیفون ۱۲ پرو مکس۱۰۹۹ دلار۱۰۹۹ یورو۱۸۴۸ دلار استرالیا

طراحی آیفون ۱۳

از نظر ظاهری احتمالا خانواده آیفون ۱۳ شبیه سری قبل است؛ اما چند تفاوت اساسی با هم دارند که در شایعات و افشاگری‌ها بارها و بارها به آن‌ها اشاره شده است.

در زیر می‌توانید گالری رندرهای آیفون ۱۳ که از روی شایعات ساخته شده‌اند و سایت TechRadar آن‌ها را منتشر کرده را ببینید. 

این طرح‌ها ممکن است با نمونه اصلی تفاوت داشته باشند اما با توجه افشاگری‌هایی که در ماه جولای منتشر شده‌اند، این ظاهر، بهترین تصویر از آیفون جدید است. یکی از بزرگ‌ترین افشاگری‌های ظاهر گوشی، مربوط به فایل‌های سه بعدی هستند که ناچ یا بریدگی کوچک‌تر و ظاهری مورب برای مجموعه دوربین این گوشی را نشان می‌دهند. به نظر می‌رسد که گوشی کمی ضخیم‌تر شده تا به احتمال زیاد، باتری‌های حجیم‌تر دستگاه را در خود جای دهد.

تغییرات ناچ یا بریدگی آیفون ۱۳

تغییرات ناچ یا بریدگی آیفون ۱۳

به نظر می‌رسد که بریدگی نمایشگر در نسل جدید آیفون‌ها تغییر می‌کند. یکی از منابع نیز گفته که سنسور Face ID احتمالا کوچک شده است و همین امر باعث کوچک شدن ناچ را می‌شود. در حال حاضر چندین عکس فاش شده که شیشه نمایشگر آیفون ۱۳ را نشان می‌دهد و از کوچک‌تر شدن ناچ و قرار گرفتن اسپیکر در قاب بالایی خبر می‌دهد.

همچنین، ماکتی از آیفون ۱۳ هم کوچک‌تر شدن بریدگی را نشان می‌دهد. بریدگی در اینجا ۲۶.۸ میلی‌متر طول دارد (۳۴.۸۴ میلی‌متر در آیفون ۱۲) و عرض آن نیز ۵.۳۵ میلی‌متر است که باعث شده کمی کوچک‌تر از عرض ۵.۳ میلی‌متری آیفون ۱۲ به نظر برسد.

این ماکت نشان می‌دهد که اجزای داخلی بریدگی کمی جابجا شده‌اند. دوربین سلفی به جای سمت راست، در سمت چپ قرار گرفته است و اسپیکر به قاب بالایی منتقل شده است. رندری که در پایین آمده نشان می‌دهد که بریدگی ۳۰ درصد باریک‌تر شده است و به نظر می‌رسد که اکثر افشاگری‌ها در این رابطه هم‌نظر هستند.

طراحی آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس

طراحی آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس

یک نمونه ساختگی آیفون ۱۳ پرو مکس (که براساس شایعات و افشاگری‌ها ساخته شده است) بریدگی کوچک‌تر و لنزهای دوربین بزرگ‌تر این گوشی را نشان می‌دهد. با این حال، طراحی و حتی اندازه این گوشی تقریبا شبیه آیفون ۱۲ پرو مکس است.

همچنین طراحی مشابهی نیز در رندرهای غیررسمی آیفون ۱۳ پرو (که ظاهرا براساس نسخه نهایی طراحی شده)  قابل مشاهده است. ظاهر این گوشی شامل برآمدگی بزرگ‌تر و صاف‌تر مجموعه دوربین، ناچ کوچک‌تر و فریم فولاد ضد زنگی است که ظاهرا کمتر اثر انگشت را به خود جذب می‌کند.

تاچ (Touch ID) و فیس آیدی (Face ID) آیفون ۱۳

تاچ (Touch ID) و فیس آیدی (Face ID) آیفون ۱۳

یکی از شایعات نشان می‌دهد که اپل احتمالا برای اولین بار از حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر استفاده می‌کند. ظاهرا به نظر می‌رسد که اپل علاوه فیس آیدی از این سیستم تشخیص هویت هم بهره خواهد برد. اما طبق گفته مینگ چی کو (Ming-Chi Kuo)، تحلیلگر اپل، هی‌چیز این افشاگری قطعیت اپل سال ۲۰۲۲ برخی آیفون‌های خود را به این فناوری مجهز می‌کند و سری آیفون ۱۳ سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر دارد.

این مطلب را هم بخوانید: پرچمدار آیفون بهتر است یا شیائومی؟ مقایسه شیائومی می ۱۱ و آیفون ۱۲

با این وجود، اطلاعاتی که از iOS 15 فاش شده نشان می‌دهد که به‌روزرسانی نرم‌افزاریث بعدی این شرکت با پشتیبانی از احراز هویت بیومتریک دوگانه ارائه می‌شود؛ قابلیتی که فقط در دستگاهی با فیس آیدی و تاچ آیدی امکان‌پذیر است. با این وجود، خیلی نباید به این مسئله مطمئن بود.

ابعاد آیفون ۱۳

ابعاد آیفون ۱۳

یکی از مواردی که احتمالا تغییر نمی‌کند اندازه گوشی‌ها است؛ چون شایعات نشان می‌دهند چهار گوشی که قرار است معرفی شوند نمایشگری با ابعاد مشابه سری آیفون ۱۲ خواهند داشت. با این حال، اندازه‌ها ممکن است کمی باشند. گزارشی نشان می‌دهد که ضخامت آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو ۷.۵۷ میلی‌متر است که نشان از ضخامت بیشتر ۰.۱۷ میلی‌متری نسبت نسخه قبلی دارد.

همان گزارش اعلام کرده که قاب دوربین ضخامت بیشتری خواهد داشت. ظاهرا ضخامت بخش دوربین آیفون ۱۳ پرو ۳.۶۵ میلی‌متر (ضخامت دوربین آیفون ۱۲ پرو ۱.۷ میلی‌متر است) و دوربین آیفون ۱۳ ضخامت ۲.۵۱ میلی‌متری (نسخه قبلی ضخامت دوربین ۱.۵ میلی‌متری دارد) را تجربه می‌کند.

رنگ‌های آیفون ۱۳

انتظار می‌رود که سری آیفون ۱۳ با ترکیبی از رنگ‌های قدیمی و جدید معرفی شود. افشاگری‌ها نشان می‌دهند که آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و طلایی غروب آفتاب (که سایه‌ای از رنگ برنزی دارد) و رز گلد (که بیشتر به زرد متمایل است) عرضه می‌شوند. چندین شایعه نیز خبر از معرفی رنگ‌های صورتی و نارنجی می‌دهند.

شایعه این دو رنگ از طرف منبعی که سابقه زیادی ندارد عنوان شده و شایعه دیگری نشان می‌دهد که رنگ نارنجی از مرحله نمونه اولیه عبور نکرده و معرفی نمی‌شود.

با این حال، این دو رنگ واقعا هیجان‌انگیز هستند. سایت TechRadar از رنگ‌های نارنجی و صورتی ایرپادز پرو مکس و iMac استفاده کرده و نمونه‌های این رنگ‌ها را برای آیفون ۱۳ نیز آماده کرده است که می‌توانید آن‌ها را در بالا مشاهده کنید.

چندین شایعه تاکنون اعلام کرده‌اند که آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس در رنگ مشکی مات هم عرضه می‌شوند. ظاهرا این رنگ نسخه‌ای تغییر یافته از رنگ گرافیت آیفون ۱۲ پرو خواهد بود که از آن بسیار تیره‌تر است.

با تمام این اوصاف، می‌توان نتیجه گرفت که احتمالا آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی رنگ‌های بیشتر و روشن‌تری خواهند داشت؛ در حالی که آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس رنگ‌های کمتر با گزینه‌های آرامش‌بخش‌تر مثل نقره‌ای و طلایی خواهند داشت.

نمایشگر آیفون ۱۳

نمایشگر آیفون ۱۳

یکی از مواردی که قبل از معرفی آیفون ۱۲ شایعه شده بود، معرفی آن با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی بود. اما با عملی نشدن آن، احتمال می‌رود که این نمایشگر با نسل جدید معرفی شود. این فناوری ممکن است به روشی مشابه آنچه در آیپد پرو دیدیم عمل کند؛ یعنی می‌تواند بسته به فعالیتی که با گوشی انجام می‌دهید، نرخ نوسازی را تغییر دهد.

شایعات متعددی مانند گزارش DigiTimes و اظهارات چند تحلیلگر شناخته شده نشان می‌دهند که نمایشگر ۱۲۰ به احتمال خیلی زیاد به هر چهار گوشی سری آیفون ۱۳ اضافه خواهد شد.

در ادامه، سایت کره‌ای The Elec اعلام کرده که منابع صنعتی می‌گویند دو مدل برتر (یعنی مدل‌های دارای پسوند «پرو») نمایشگر ۱۲۰ هرتزی دارند. همچنین این سایت جزئیاتی دیگری هم اضافه کرده و گفته که سامسونگ تنها تامین کننده نمایشگر‌های ۱۲۰ هرتزی آیفون خواهد بود.

همچنین به احتمال زیاد، شاهد معرفی نمایشگر همیشه روشن گوشی‌های سری ۱۳ خواهیم بود. تعدادی از افشاگران قابل اعتماد (از جمله مارک گورمن از بلومبرگ) این مسئله‌ را تایید کرده‌اند. 

اندازه نمایشگر سری آیفون ۱۳ براساس شایعات به این صورت است:

  • آیفون ۱۳ مینی ۵.۴ اینچ
  • آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو ۶.۱ اینچ
  • آیفون ۱۳ پرو مکس ۶.۷ اینچ

دوربین آیفون ۱۳

دوربین آیفون ۱۳

در مورد دوربین، مینگ چی کو (که معمولا در مورد محصولات اپل درست می‌گوید)، احتمال داده که دوربین اولتراواید آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس گشودگی دیافراگم f/1.8 خواهد داشت. همچنین، او ادعا کرده که مدل‌های پرو برای سنسورهای اولتراواید خود فوکوس خودکار خواهند داشت و ظاهرا تمام گوشی‌های سری آیفون ۱۴ در سال آینده این به‌روزرسانی را خواهند داشت. او ماه ژوئن ۲۰۲۱ دوباره این ادعای خود را تکرار کرد. پس به نظر می‌رسد که مینگ چی کو نسبت به ادعای خود اطمینان خاطر دارد.

تحلیلگران Barclays هم چنین تغییراتی در دیافراگم سنسورها را تایید می‌کند؛ البته آن‌ها ادعا می‌کنند که هر چهار گوشی آیفون ۱۳ این ارتقا را تجربه خواهند کرد. چنین ارتقایی باعث بهتر شدن عملکرد دوربین در نور کم می‌شود. یادداشت دیگری از تحلیلگر این موسسه اشاره کرده است که آیفون ۱۳ پرو احتمالا از همان دوربین تله‌فوتوی آیفون ۱۲ پرو مکس استفاده می‌کند و امکان زوم اپتیکال ۲.۵ را با خود به همراه دارد.

مینگ چی کو در مورد دوربین اصلی هم خبرهایی دارد. او ادعا می‌کند که دیافراگم دوربین آیفون ۱۳ پرو مکس به f/1.5 (در مدل‌های فعلی ۱.۶) تغییر می‌کند. این اتفاق باعث می‌شود تا عملکرد در نور کم و عکاسی بوکه در حالت پرتره بهبود پیدا کند؛ البته این تغییر برای سه مدل اتفاق نخواهد افتاد.

این مطلب را هم بخوانید: بررسی همه جانبه ایرتگ اپل + عکس کالبد شکافی

گزارشی هم ادعا کرده است که هر چهار مدل آیفون ۱۳ احتمالا حسگر LiDAR خواهند داشت. این تا امروز چندین ادعای خود را تکرار کرده و منبع دیگری هم برای آن دارد.

البته تا الان چند منبع ادعای بالا را رد کرده‌اند و به این دلیل که این شایعات جدیدتر هستند، می‌توان گفت که احتمالا درست باشند. به خصوص که یکی از آن‌ها گفته اپل در ابتدا قصد استفاده از این حسگر در تمام مدل‌ها را داشته است اما دیگر این کار انجام نخواهد شد و به نظر می‌رسد که فقط آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس حسگر LiDAR دارند.

یک منبع دیگر هم ادعا کرده که هر چهار مدل آیفون ۱۳ از OIS (تثبیت‌کننده اپتیکال تصویر) سنسور شیفت (sensor-shift) بهره می‌برند که تا به امروز فقط در نسخه پرو مکس از آن استفاده شده است. منبع دیگری اعلام کرده که تثبیت‌کننده سنسور شیفت به دوربین اولتراواید آیفون ۱۳ پرو و پرو مکس اضافه می‌شود.

منابع دیگری ادعا کرده‌اند که اپل موتورهای کویل صوتی (VCM) سفارش داده است. این امر ظاهرا برای بهبود دوربین‌های پشتی (به دلیل اضافه شدن سنسور شیفت که از VCM استفاده می‌کند) و بهبود حسگرهای سه‌بعدی فیس آیدی انجام گرفته است.

دوربین آیفون ۱۳-1

همه این تغییرات می‌تواند به بزرگ‌تر شدن قاب دوربین، حداقل در مدل پرو منجر شود. زیرا قابی که برای نسخه پرو طراحی شده است و برای نمونه روی آیفون ۱۲ پرو امتحان شده نشان می‌دهد که دوربین خیلی بزرگ‌تر از نسخه فعلی است. (این تصویر را در بالا مشاهده می‌کنید.)

همچنین شایعاتی مبنی بر طراحی مجدد قرارگیری دوربین در مدل‌های آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی درز کرده که نشان طراحی مورب، به جای چینش عمودی فعلی می‌دهد. تصویری از نمونه اولیه آیفون ۱۳ مینی در شبکه اجتماعی ویبو (Weibo) منتشر شده که نسخه نهایی و چینش مورب دوربین‌ها را نشان می‌دهد.

از نظر نرم‌افزاری، گزارشی از بلومبرگ گفته که اپل به دنبال بهبود فیلم‌برداری گوشی‌های خود در سال ۲۰۲۱ است. از جمله قابلیت‌های جدیدی که اضافه شده است می‌توان به حالت بوکه در هنگام فیلم‌برداری و همچنین ابزار حرفه‌ای جدید به نام ProRes برای بهتر شدن ویرایش ویدیو اشاره کرد.

گزارش‌های هم وجود دارد که نشان می‌دهد اپل به دنبال اضافه کردن دوربین پریسکوپ به آیفون‌های آینده است. این امر باعث می‌شود تا محدوده زوم، بدون افزایش ضخامت اجزای دوربین، نسبت به مدل‌های فعلی، تا ۱۰ برابر افزایش پیدا کند. البته شایعاتی هم ادعا کرده‌اند که چنین اتفاقی برای سری ۱۳ رخ نخواهد و مینگ چی کو هم اعلام کرده است که تا ۲۰۲۳ باید منتظر این اتفاق ماند.

باتری آیفون ۱۳

باتری آیفون ۱۳

مینگ چی کو گفته است که اپل احتمالا به سمت استفاده از تکنولوژی سافت بورد (soft board) می‌رود که باعث می‌شود تا بتوان باتری‌های کوچک‌تری بدون کاهش ظرفیت ساخت. کو دوبار ادعا کرده که ظرفیت باتری آیفون ۱۳ از آیفون ۱۲ بیشتر است و گفته که اپل در حال آزمایش «space-saving design» (طراحی مبتنی بر صرفه‌جویی در فضا) است. او مطمئن است که امسال پیشرفت بزرگی در باتری‌های آیفون خواهیم دید.

سایت TrendForce مورد مشابهی را گزارش داده است. آن‌ها اعلام کرده‌اند که سری آیفون ۱۳ از یک مدار انعطاف‌پذیر می‌کند و همین امر باعث می‌شود تا مدار از نسخه‌های قبلی کوچک‌تر باشد و باتری‌های بزرگ‌تری بتوانند در آن جای بگیرند.

ظرفیت باتری فاش شده سری آیفون ۱۳

مدلظرفیتظرفیت نسل قبلی
آیفون ۱۳ مینی۲۴۰۶ میلی‌آمپر ساعت۲۲۷۷ میلی‌آمپر ساعت
آیفون ۱۳۳۰۹۵ میلی‌آمپر ساعت۲۸۰۵ میلی‌آمپر ساعت
آیفون ۱۳ پرو۳۰۹۵ میلی‌آمپر ساعت۲۸۰۵ میلی‌آمپر ساعت
آیفون ۱۳ پرو مکس۴۳۲۵ میلی‌آمپر ساعت۳۶۸۷ میلی‌آمپر ساعت

احتمالا پیشرفت‌هایی هم در فناوری شارژ وایرلس خواهیم دید. طبق گزارش‌ها، آیفون ۱۳ کویل بزرگ‌تری برای شارژ وایرلس دارد که امکان شارژ سریع‌تر، مدیریت بهتر گرما و حتی شارژ وایرلس معکوس را هم فراهم می‌کند. این کویل‌های شارژ بزرگ‌تر می‌توانند همزمان با آهن‌رباهای قوی مگ سیف هم کار کنند.

یک سایت به نام MyDrivers ادعا کرده منابعی دارد که می‌گویند سری آیفون ۱۳ دارای سرعت شارژ سیمی ۲۵ واتی هستند. همچنین، پتنتی از اپل وجود دارد که در مورد حالت «شارژ محافظ» صحبت می‌کند که باعث می‌شود حتی اگر گوشی را به مدت طولانی به شارژ وصل کنید (مثلا شب تا صبح)، دستگاه شما بیش از حد شارژ نشود. البته گفتنی است که پتنت‌ها همیشه به تولید انبوه نمی‌رسند؛ بنابراین بهتر است روی این موضوع حساب نکنید.

مشخصات و عملکرد آیفون ۱۳

مشخصات و عملکرد آیفون ۱۳

منبعی (جان پروسر) احتمال داده که ممکن است امسال آیفون‌های ۱ ترابایتی معرفی شوند. اپل تاکنون این حجم حافظه را در هیچ‌کدام از گوشی‌های خود استفاده نکرده است و با توجه به اینکه چندین منبع به این مسئله اشاره کرده‌اند، انتظار می‌رویم چنین اتفاقی حداقل در مدل‌های «پرو» بالاخره رخ دهد.

اگر اطلاعات پروسر درست باشد، ممکن است از نظر قیمتی گران‌ترین آیفون تاریخ را شاهد باشیم؛ چون فضای ذخیره‌سازی زیادی در اختیار کاربر قرار می‌گیرد. البته اپل فعلا در حال آزمایش این مسئله است و احتمال دارد که امسال چنین اتفاقی رخ ندهد؛ مخصوصا اینکه چندین منبع هم اطلاع داده‌اند که فضای ذخیره‌سازی گوشی‌های امسال مانند آیفون ۱۳ است.

عملکرد آیفون‌ها به طور معمول هر سال بهبود پیدا می‌کند و طبق شنیده‌ها، آیفون ۱۳ به خنک‌کننده پیشرفته محفظه بخار مجهز خواهد شد؛ البته اگر برای این قطعه برای امسال آماده نشود، باید آن را در آیفون ۱۴ ببینیم.

این مطلب را هم بخوانید: راهنمای مهاجرت از اندروید به iOS برای تازه‌کارها

همچنین گفته می‌شود که چیپست A15 که قرار است قدرت سری آیفون ۱۳ را تامین کند، وارد تولید انبوه شده است. یک منبع معتبر نیز می‌گوید که این چیپست ۵ نانومتری و هم اندازه A14 است. اگرچه چند منبع به آن عنوان +5nm داده‌اند.

منبع دیگری هم اعلام کرده است که چیپست مدل‌های امسال ۵ نانومتری است و آیفون‌های سال بعد پردازنده ۳ نانومتری خواهند داشت.

نرم‌افزار آیفون ۱۳

نرم‌افزار آیفون ۱۳

یکی از مواردی که درباره آن مطمئن هستیم، نرم‌افزار آیفون ۱۳ است؛ چون مطمئنا سیستم‌عامل آن iOS 15 است. از ویژگی‌های بارز سیستم‌عامل جدی اپل می‌توان به بهبودهای مختلف فیس تایم (faceTime)، مانند امکان پیوستن به تماس‌ها از طریق لینک وب که حتی کاربران اندروید هم می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند و جداسازی صدا اشاره کرد. 

پیام‌ها نیز به‌روز شده‌اند و قابلیت «متن زنده» به شما امکان می‌دهد تا متن را در تصاویر ترجمه کنید. اپلیکیشن آب و هوا دوباره طراحی شده است. نقشه‌ها جزئیات جدید برای مناطق و ساختمان‌های اداری در اختیار کاربر قرار می‌دهند.

در این مطلب سعی شد شایعات و افشاگری‌هایی که از نسل جدید آیفون در دست داریم مورد بررسی قرار گیرد. نظر شما در رابطه با سری آیفون ۱۳ چیست؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

پرتو احمدی گفت:

آیا آیفون ۱۴ آمده

شکیبا گیلانی گفت:

سلام
از آنجایی که واردات این گوشی غیرقانونی شده، گارانتی نداشته و به صورت گوشی مسافری وارد می‌شود. اما در حال حاضر به ایران وارد شده و می‌توانید از بازار بدون گارانتی تهیه نمایید