etebarkala snappay
etebarkala snappay

مقایسه گوشی هوشمند شیائومی 12S Ultra با شیائومی Mi11 Ultra

5
(3)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
مقایسه گوشی هوشمند شیائومی 12S Ultra با شیائومی Mi11 Ultra

شیائومی در حال رشد و رقابت هرچه بیشتر با برندهای رقیب است. از گوشی‌های اقتصادی گرفته تا میان‌رده و پرچمدار این کمپانی دارای عملکرد و ویژگی‌های سخت‌افزاری فوق‌العاده‌ای هستند. گوشی 12S Ultra که نسل جدید و پرچمدار این کمپانی است دارای ویژگی‌های بهبود یافته‌ای نسبت به شیائومی Mi11 Ultra بوده که در این مطلب به مقایسه و شرح تفاوت‌ها و شباهت‌های این دو گوشی شیائومی پرداخته‌ایم. برای اطلاع از شباهت‌ها و تفاوت‌های این دو گوشی هوشمند شیائومی با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

مقایسه نمایشگر گوشی هوشمند شیائومی 12S Ultra با Mi11 Ultra

شیائومی 12 اس اولترا دارای نمایشگر ۶.۷۳ اینچی LTPO AMOLED با وضوح تصویر ۱۴۴۰ در ۳۲۰۰ پیکسل است. این نمایشگر Dolby Vision، HDR10+ از نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و پشتیبانی می کند و حداکثر روشنایی آن ۱۵۰۰ نیت است. نمایشگر نه تنها سریع و روان است، بلکه به‌روزرسانی خودکار بین ۱ هرتز تا ۱۲۰ هرتز نیز برای صرفه‌جویی در مصرف باتری در حالت بی‌کار بودن تلفن همراه است. در نهایت این نمایشگر توسط شیشه گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود.

نمایشگر بزرگ ۶.۸۱ اینچی شیائومی Mi 11 Ultra نیز بسیار قابل توجه است که دارای نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، فناوری AMOLED و وضوح تصویر QHD+ است. این مایشگر کاملا روشن بوده و با حداکثر روشنایی ۱۷۰۰ نیت قادر است در زیر نور مستقیم خورشید نیز تصاویر واضحی را نمایش دهد.

نمایشگر Mi 11 Ultra طیف رنگی گسترده‌ای را پوشش می‌دهد و رنگ‌ها بسیار زنده و پر جنب و جوش هستند. لازم به ذکر است که این نمایشگر همیشه روشن بوده و می‌تواند همواره ساعت و سایر اعلان‌هایی را که برای نمایش آن تعیین می‌کنید را بدون روشن کردن نمایشگر، ببینید.

برنده: هر دو گوشی شیائومی

مقایسه طراحی گوشی هوشمند شیائومی 12S Ultra با Mi 11 Ultra

شیائومی 12 اس اولترا در قسمت جلویی از شیشه گوریلا گلس ویکتوس، قسمت پشت چرم اکو و فریم آلومینیومی ساخته شده است. این گوشی ضد آب و گرد و غبار است که این ویژگی آن را به یک دستگاه بسیار بادوام تبدیل می‌کند. پنل پشتی دارای یک روکش مات است که اثر انگشت روی آن باقی نمی‌ماند و از سویی دیگر در دست راحت‌تر قرار می‌گیرد. شیائومی 12S Ultra دارای طراحی بسیار زیبا بوده و از مواد بادوام ساخته شده است. مسلماً این یکی از جذاب‌ترین گوشی‌های سال ۲۰۲۲ از نظر طراحی بدنه است که در رنگ‌های مشکی و سبز تیره به فروش می‌رسد. ابعاد آن ۱۶۳.۲ در ۷۵ در ۹.۱ بوده و وزنی معادل ۲۲۵ گرم دارد که کمی نسبت به سایر پرچمداران رقیب، سنگین به نظر می‌رسد.

چشم‌گیرترین ویژگی در طراحی شیائومی Mi11 Ultra شکل ظاهری دوربین آن است که در عرض گوشی کشیده شده و حدود یک چهارم کل قسمت پشتی بدنه را می‌پوشاند که می‌توان گفت بزگ‌ترین ماژول دوربین در هر گوشی هوشمند باشد و به اندازه نصف ضخامت این گوشی از پشت بدنه بیرون می‌زند.

شیائومی Mi11 Ultra دارای ابعاد ۱۶۴.۳ در ۷۴.۶ در ۸.۴ میلی‌متر و وزنی معادل ۲۳۴ گرم است.  پنل پشتی آن بجای شیشه، از جنس سرامیک براق بوده و دارای فریم آلومینیومی و در قسمت جلو، شیشه محافظ گوریلا گلس ویکتوس است. کناره‌های آن منحنی بوده که در دست قرار گرفتن آن را آسان می‌سازد که دیگر وزن آن چندان مهم به نظر نمی‌رسد.

شیائومی Mi11 Ultra فاقد جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون بوده اما برای جبران، به بلندگوهای استریو مجهز است. لازم به ذکر است این گوشی دارای گواهی IP68 مقاومت در برابر آب و گرد و غبار است و در دو رنگ سفید و مشکی به فروش می‌رسد.

برنده: هر دو گوشی شیائومی

مقایسه عملکرد گوشی هوشمند شیائومی 12S Ultra با Mi 11 Ultra

شیائومی 12s Ultra، به پردازنده قدرتمند کوالکام اسنپدراگون ۸ نسل ۱ مجهز است. این پردازنده بر اساس فناوری پردازش جدید ۴ نانومتری TSMC ساخته شده و دارای چهار هسته قدرت و چهار هسته بازده است. هسته Cortex-X2 دارای سرعت ۳.۱۹ گیگاهرتز و چهار هسته بازده Cortex-A510 دارای سرعت ۱.۸۰ گیگاهرتز هستند.

این پردازنده نه تنها سریع است، بلکه مدیریت حرارت خوبی نیز دارد. به همین دلیل است که Xiaomi 12S Ultra عملکرد مطلوبی برای مدت زمان طولانی دارد. گوشی تحت استفاده زیاد داغ نمی‌شود و عملکرد آن برای مدت زمان طولانی ثابت است.

طبق گفته شیائومی، عملکرد پردازنده Xiaomi 12S Ultra حدود ۱۰ درصد بهتر از گوشی‌هایی است که از تراشه قبلی اسنپدراگون ۸ نسل ۱ استفاده می‌کنند. همچنین عملکرد پردازنده گرافیکی Xiaomi 12S Ultra حدود ۲۰ درصد بهتر از رقبا است.

شیائومی 12S Ultra در مدیریت گرما بسیار خوب عمل می‌کند. هنگام انجام بازی‌ها، اغلب نرخ فریم را کاهش نمی‌دهد و می‌تواند برای مدت طولانی به طور مداوم اجرا شود.

شیائومی ۱۲ اس اولترا با ۸ گیگابایت و یا ۱۲ گیگابایت رم و ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسد. اما فضایی برای افزایش فضای ذخیره سازی از طریق اسلات کارت microSD نداشته و درگاه جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون نیز ندارد.

شیائومی 12S Ultra با اندروید ۱۲ و رابط کاربری MIUI 13 اجرا می‌شود و به مدت ۳ سال به‌روزرسانی اندروید و چهار سال به‌روزرسانی امنیتی دارد.

شیائومی Mi11 Ultra به پردازنده پرچمدار اسنپدراگون ۸۸۸ که اخیراً با ۸۸۸+ عرضه می‌شود، مجهز شده است. و شیائومی آن را در دو مدل رم ۸ یا ۱۲ گیگابایتی با ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رساند. نتیجه بنچمارک این گوشی برخلاف Mi12 Ultra چندان چشمگیر نیست و عملکردی متوسطی را ارائه می‌دهد. اما در تست‌های GFXBench متمرکز بر گرافیک، نسبت به گوشی‌های هوشمند با همان نمایشگر، عملکرد بهتری را ارائه می‌کند.

شیائومی Mi11 Ultra از نظر اتصال، به شبکه 5G به همراه بلوتوث 5.2 و Wi-Fi 6E متصل می‌شود. شما همچنین NFC و حتی یک بلستر IR نیز دریافت می‌کنید.

برنده: شیائومی 12S Ultra

مقایسه دوربین گوشی هوشمند شیائومی 12S Ultra با Mi 11 Ultra

عکاسی و فیلم‌برداری بخش مهمی از یک گوشی هوشمند را به خود اختصاص می‌دهد و شیائومی ۱۲ اس اولترا بدون شک یکی از بهترین دوربین‌های تلفن همراه را ارائه می‌دهد. شیائومی با همکاری LEICA توانسته است کیفیت عکس و ویدیوهای Xiaomi 12S Ultra را افزایش دهد.

گوشی هوشمند Xiaomi 12S Ultra دارای دوربین اصلی ۵۰.۳ مگاپیکسلی بوده که دارای ویژگی های PDAF چند جهته، لیزر AF و OIS است. این دوربین توسط یک لنز پریسکوپ ۴۸ مگاپیکسلی پشتیبانی می شود که دارای ویژگی های PDAF و OIS است و می‌تواند زوم اپتیکال ۵ برابری انجام دهد. همچنین از یک دوربین فوق عریض ۴۸ مگاپیکسلی و یک دوربین سه بعدی TOF برای سنسورهای عمق برای تکمیل دوربین‌های چهارگانه عقب برخوردار است. در قسمت جلویی نیز یک دوربین ۳۲ مگاپیکسلی برای عکس‌های سلفی تعبیه شده است.

دوربین جلو فقط می‌تواند با وضوح 1080p فیلمبرداری کند اما دوربین عقب می‌تواند با وضوح 8K فیلمبرداری کند. از ویژگی‌های عکس و فیلم موجود می‌توان به لنزهای لایکا، فلاش دوگانه LED، HDR، پانوراما، gyro-EIS و Dolby Vision HDR 10 بیتی اشاره کرد. (4K، 1080p) یکی از ویژگی‌های چشمگیر دوربین در این گوشی حالت MultiCam است که به شما امکان می دهد ۶ نمای مختلف دوربین را به طور همزمان مشاهده کنید.

شیائومی ۱۲ اس اولترا یکی از معدود گوشی‌هایی است که از سنسور دوربین ۱ اینچی استفاده می‌کند و همچنین اولین تلفنی است که از سنسور دوربین جدید سونی IMX989 بهره می‌برد. شیائومی 12S Ultra همچنین دارای ویژگی HyperOIS است که به آن در هنگام فیلم‌برداری ثبات می‌دهد.

دوربین شیائومی Mi 11 Ultra مهم‌ترین ویژگی مثبت این گوشی هوشمند است که دوربین اصلی آن ۵۰ مگاپیکسلی بوده و سنسور بزرگ 1/1.12 اینچی آن می‌تواند نور بیشتری را ثبت کرده و رنگ‌های غنی‌تر، محدوده دینامیکی برتر و عکس‌های در نور کم را بهبود بخشد.

در نور خوب، تصاویر با کیفیت و طبیعی ثبت می‌شوند اما در نور کم، کمی نویز در تصاویر مشاهده می‌شود که البته هنوز تصاویر دارای جزئیات مناسب هستند. دوربین بعدی، یک دوربین با زاویه باز ۴۸ مگاپیکسلی است که تصاویری با کیفیت عالی ثبت می‌کند. در نهایت، هیجان انگیزترین بخش از دوربین Mi 11 Ultra، لنز زوم پریسکوپی ۵ برابری آن است که شیائومی آن را به عنوان زوم ۱۲۰ برابری معرفی می‌کند، اما در حقیقت شما از یک زوم اپتیکال ۵ برابری، زوم هیبریدی ۱۰ برابری و زوم دیجیتال خالص را دریافت می‌کنید. کیفیت عکس‌های 5x و 10x از این لنز فوق‌العاده هستند و به راحتی با لنزهای اصلی بسیاری از تلفن‌های دیگر رقابت می‌کنند.

از نقاط منفی دوربین این گوشی هوشمند، کاهش کیفیت در هنگام رسیدن به حداکثر زوم دیجیتال است که غالبا تصاویر دانه‌دار هستند و از این نظر از گوشی 12S Ultra عقب می‌ماند.

دوربین سلفی ۲۰ مگاپیکسلی بسیار عالی عمل می‌کند و شاید بتوان گفت از دوربین پشتی، بهتر عمل می‌کند. لنز اصلی شیائومی Mi 11 Ultra از OIS بهره می‌برد و می‌تواند با حداکثر سرعت 8K@24fps یا 4K@60 فیلمبرداری کند و نمی‌تواند تصاویر سلفی را با کیفیت 4K ‌ثبت کند.

با تمام این اوصاف، در حالی که Mi 11 Ultra از دوربین قدرتمندی برخوردار است، در مقایسه با 12S Ultra از قدرت و عملکرد پایین‌تری برخوردار است.

برنده: با اختلاف شیائومی 12S Ultra

مقایسه باتری و شارژ گوشی هوشمند شیائومی 12S Ultra با Mi 11 Ultra

گوشی شیائومی 12S Ultra از یک باتری ۴۸۰۰ میلی آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سریع سیمی ۶۷ واتی، شارژ سریع بی‌سیم ۵۰ واتی و شارژ بی‌سیم معکوس ۱۰ واتی تغذیه می‌کند. در صورت شارژ کامل، Xiaomi1 2S Ultra می‌تواند ۷ ساعت در استفاده سنگین و ۲۴ ساعت برای کاربران سبک دوام بیاورد.

با شارژ سریع، می‌توانید باتری را نیز در کمترین زمان شارژ کنید. با استفاده از شارژ سریع سیمی ۶۷ واتی می‌توانید گوشی را در حدود ۱۸ دقیقه از ۰ تا ۵۰ درصد و در حدود ۴۰ دقیقه از ۰ تا ۱۰۰ درصد شارژ کنید.

از ویژگی‌های برجسته Mi 11 Ultra که ارزش خرید آن را بالا می‌برد، باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی آن است که تا یک روز و نیم دوام می‌آورد. این گوشی از شارژر ۶۷ واتی به دو صورت بی‌سیم و باسیم پشتیبانی می‌کند. این شارژر قادر است در ۱۵ دقیقه از صفر به ۲۵ درصد و در نیم ساعت به ۸۸ درصد در حالت با سیم، برسد.

شارژر بی‌سیم حتی از نوع سیمی آن نیز چشمگیرتر است که شیائومی می‌گوید که ظرف مدت ۴۹ دقیقه، گوشی از صفر به ۱۰۰ در صد شارژ می‌رسد.

برنده: شیائومی 12S Ultra

سخن پایانی

همانطور که انتظار می‌رود گوشی هوشمند 12S Ultra با توجه به اینکه نسل جدیدی از گوشی‌های پرچمدار شیائومی است، از عملکرد بهبودیافته‌تری نسبت به Mi11 Ultra برخوردار است. شیائومی 12S Ultra از پردازنده، دوربین و طول عمر باتری بهتری نسبت به Mi11 Ultra برخوردار است. با این وجود گوشی هوشمند Mi11 Ultra‌ همچنان از کیفیت و ویژگی عالی برخوردار بوده و ارزش خرید بالایی دارد.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :