etebarkala snappay
etebarkala snappay

بررسی گوشی هوشمند پوکو F5

5
(1)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
بررسی گوشی هوشمند پوکو F5

شیائومی قرار است گوشی ردمی K60 خود را که نسل بعدی ردمی K50 است با نام تجاری پوکو F5 وارد بازار جهانی از جمله بازار موبایل ایران کند. این گوشی قدرتمند با نمایشگر ۶۰ هرتزی و وضوح تصویر ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰، مجهز به سه لنز دوربین بوده و به پردازنده اسنپدراگون ۸ نسل ۱ مجهز است. باتوجه به مشخصات فنی که این گوشی دارد، می‌توان از آن انتظار بالایی برای اجرای روان بازی‌ها و نرم‌افزارها داشت. ما در این مطلب از مجله اعتبارکالا به بررسی گوشی شیائومی ردمی K60 خواهیم پرداخت و تنها نام آن را به پوکو F5 تغییر خواهیم داد؛ چرا که همانطور در ابتدا به آن اشاره شد، این گوشی قرار است با نام پوکو F5 وارد بازار جهانی از جمله ایران شود. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

جدول مشخصات گوشی هوشمند پوکو F5

مشخصات فنیپوکو F5
ابعاد۱۶۲.۸ در ۷۵.۴ در ۸.۶ میلی‌متر
وزن۲۰۴ گرم
نمایشگرنمایشگر ۶.۶۷اینچی OLED
وضوح تصویر ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل
نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز
حداکثر روشنایی ۱۴۰۰ نیت
پردازندهاسنپدراگون ۸ نسل ۱
رمرم ۸
رم ۱۲
رم ۱۶
حافظه داخلی۱۲۸ گیگابایت
۲۵۶ گیگابایت
۵۱۲ گیگابایت
دوربین هادوربین اصلی از نوع عریض ۶۴ مگاپیکسل
دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسل
دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسل
دوربین سلفی ۱۶ مگاپیکسل
سیستم عاملاندروید ۱۳ عرضه با رابط کاربری MIUI 14
باتری و شارژرباتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعت
شارژر ۶۷ وات
رنگ‌هامشکی
آبی
سبز
سفید
حسگرهاحسگر اثر انگشت
ژیروسکپ
قطب نما
حسگر مجاورت
شتابسنج
حسگر طیف رنگ

بررسی طراحی و نمایشگر گوشی هوشمند پوکو F5

گوشی هوشمند پوکو F5 با جنس شیشه و شبیه به سرامک بوده که سطحی بسیار صاف و صیغلی دارد. این گوشی در رنگ‌های مشکی، سفید، سبز و آبی؛ با ابعاد ۱۶۲.۸ در ۷۵.۴ در ۸.۶ میلی‌متر و وزنی حدود ۲۰۴ گرم به فروش خواهد رسید.

فریم این گوشی هوشمند از فلز مات ساخته شده است و در قسمت لبه آن از فناوری CNC استفاده شده است. قسمت پشت نزدیک قاب میانی تا حدی باریک شده است و ارتباط بین نمایشگر و فریم میانی طبیعی‌تر است. ضخامت بدنه آن تنها ۸.۶ میلی‌متر است و هنگام در دست گرفتن و استفاده در طولانی مدت احساس خستگی نخواهید کرد.

در قسمت جلوی بدنه همچنان از نمایشگر انعطاف پذیر OLED استفاده شده که دارای سوراخی در وسط نمایشگر است. اندازه این نمایشگر ۶.۶۷ اینچ بوده و دارای وضوح تصویر ۳۲۰۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است. نرخ نوسازی نمایشگر این گوشی ۱۲۰ هرتز و نرخ نمونه برداری لمسی آن نیز ۴۸۰ هرتز است که پوکو F5 را تبدیل به یک گوشی گیمینگ حرفه‌ای می‌کند. ردمی K60 که قرار است با نام پوکو F5 در بازار جهانی عرضه شود در فضای آزاد و نور مستقیم خورشید نیز دید بسیار خوبی ارائه می‌دهد چرا که حداکثر روشنایی آن ۱۴۰۰ نیت است.

نمایشگر از چیدمان الماس‌مانند استفاده می‌کند و از نوردهی PWM با فرکانس بالا ۱۹۲۰ هرتز پشتیبانی می‌کند، بنابراین کیفیت این نمایشگر بسیار خوب است.

بررسی پیکربندی سخت افزار و تست بازی گوشی هوشمند پوکو F5

پردازنده پوکو F5 اسنپدراگون ۸ نسل ۱ است، که تجربه این پردازنده در گوشی‌های دیگر نشان داده که در هنگام جلسات طولانی بازی، با افزایش دمای گوشی مواجه خواهید شد؛ اما این به معنای عملکرد بد این پردازنده پرچمدار نیست و همچنان یکی از بهترین پردازنده‌ها برای اجرای بازی‌هایی با گرافیک بالا است. امتیاز AnTuTu برای این گوشی 1078956 رسید، امتیاز تک هسته‌ای GeekBench 5 1270 و امتیاز چند هسته‌ای 3999 بود. اما شگفت‌انگیزترین امتیاز مربوط به تست استرس بود که تا ۲۰ بار این امتیاز ثابت ماند.

در حال حاضر، هنگام اجرای بازی Honor of King، هنوز امکان اجرای همزمان کیفیت تصویر نهایی و ۱۲۰ فریم بر ثانیه وجود ندارد. در کیفیت تصویر درجه دو، متوسط ​​نرخ فریم بازی ۱۵ دقیقه‌ای ۱۱۹ فریم بر ثانیه است که نوسان کمی دارد. در نهایت این گوشی با سه پیکربندی رم ۶ یا ۸ یا ۱۲ گیگابایت و حافظه داخلی ۱۲۸ یا ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایت به فروش خواهد رسید.

بررسی باتری و شارژ گوشی هوشمند پوکو F5

انرژی گوشی هوشمند پوکو F5 از یک باتری لیتیوم یونی غیرقابل تعویض ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی تامین می‌شود. این ظرفیت باتری همچنان می‌تواند نمایشگر صفحه نمایش 2K-120Hz را به خوبی کنترل کند. اگر میزان استفاده کمی بیشتر باشد، نیازی به نگرانی در مورد مشکل عمر ناکافی باتری نیست. از نظر شارژ نیز شارژ سیمی از توان خروجی ۶۷ وات پشتیبانی می‌کند که مطابق با Redmi K50 است.

با این حال، بزرگترین ویژگی این شارژر این است که گوشی از شارژ بی‌سیم ۳۰ واتی پشتیبانی می‌کند. اگرچه شارژ بی‌سیم ۳۰ وات خیلی زیاد نیست، با توجه به اینکه کاربرد شارژ بی‌سیم معمولا رایج نیست و به ندرت پیش می‌آید که کاربری از آن استفاده کند، قدرت شارژ ۳۰ وات می‌تواند نیازهای بسیاری از کاربران را برآورده کند و تجربه شارژ مستقیم بدون کابل دیتا هنوز بسیار ضروری است.

بررسی دوربین گوشی هوشمند پوکو F5

گوشی پوکو F5 یک گوشی گیمینگ است. از آنجایی که سیاست شیائومی بر تولید دو گروه گوشی گیمینگ و گوشی دوربین است، هرگز این گوشی‌ها در حیطه وظایف یکدیگر وارد نمی‌شوند. یعنی یک گوشی مخصوص بازی شیائومی هرگز بر روی دوربین‌ها خود تمرکز ندارد و از سویی دیگر یک گوشی دوربین، هرگز عملکرد عالی برای بازی ارائه نمی‌دهد. از آنجایی که پوکو F5 یا همان ردمی K60 یک گوشی گیمینگ است، نمی‌توان انتظار زیادی از دوربین آن داشت. با این حال، چیدمان سه دوربین عقب کمی جدید است و چینش عمودی را نشان می‌دهد.

دوربین بالایی دوربین اصلی با دیافراگم f/1.9 است و می‌تواند تصاویر ۶۴ مگاپیکسلی را با لرزشگیر اپتیکال OIS ثبت کند. دوربین وسط یک دوربین ۸ مگاپیکسلی فوق عریض است. ادر ظاهر یک دوربین مربعی نیز در پایین وجود دارد، اما این لنز تله فوتو پریسکوپ نیست، بلکه یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی است.

با توجه به شواهد بالا، می‌توان دریافت که در یک محیط عکاسی با نور مناسب، مدارهای دوربین اصلی عملکرد بسیار خوبی دارند. در حالت عکاسی در شب، جزئیات تا حدی ثبت می‌شود، اما عملکرد رنگ تا حدودی ضعیف است. در عین حال، تصاویری که ناحیه سایه قرار دارد، تیره‌تر می‌شود.

هر زمان که دیدید دوربین فوق عریض تنها ۸ مگاپیکسل دارد، باید متوجه شوید که کیفیت تصویربرداری این دوربین متوسط ​​است. فقط زمانی توصیه می‌شود که نتوانید با عقب رفتن از کل کادر مورد نظر خود با دوربین اصلی عکس بگیرید. علاوه بر این، دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی نیز به سختی تصاویر قابل قبولی ثبت می‌کند.

همانطور که از توضیحات فوق می‌توان نتیجه گرفت، این گوشی برای آن دسته از کاربرانی مناسب است که نیازی به یک دوربین قدرتمند نداشته و بیشتر به دنبال گوشی مناسب برای اجرای بازی‌هایی با گرافیک بالا هستند.

از نظر تنظیمات دیگر، Redmi K60 یا پوکو F5 به بلندگوهای دوگانه استریو ۱۰۱۲+۱۰۱۶ نیز مجهز است، بنابراین کیفیت صدای فراگیر دارد. علاوه بر این، این سیستم از سیستم عامل MIUI 14 نیز استفاده می‌کند. تا آنجا که به تجربه تلفن همراه مربوط می شود، برنامه بومی می‌تواند ساده شود.

سخن پایانی

اگر بخواهیم ویژگی‌های اصلی پوکو F5 را خلاصه کنیم، اولین مورد آن استفاده از یک نمایشگر مستقیم با ویژگی‌های حرفه‌ای است. کاربرانی که به جلوه نمایش صفحه اهمیت می‌دهند باید از عملکرد آن راضی باشند. از نظر عملکرد، همچنان می‌توان از اسنپدراگون 8+ Gen 1 استفاده کرد و همچنان قادر به اجرای بازی هایی مانند Genshin Impact است و عملکرد اتلاف گرما نیز شگفت آور است. علاوه بر این، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم نیز معایب این گوشی را جبران می‌کند.

اگر به عکاسی از تلفن همراه خود اهمیت خاصی نمی‌دهید، اما می خواهید یک گوشی همراه با کارایی بالا و عملکرد هزینه بالا داشته باشید، Redmi K60 یا پوکو F5 برای شما بسیار مناسب است.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

علی راد گفت:

11Tpro یا K50gaming کدوم بهتره؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بستگی به کاربری شما دارد. اگر گیمر هستید و به دنبال یک گوشی گیمینگ، مسلما گوشی K50 انتخاب مناسبی خواهد بود و اگر به دنبال یک گوشی برای عکاسی هستید، گوشی 11T Pro گزینه مناسبی است.

کیان مشیری گفت:

11Tpro یا K50gaming کدوم بهتره؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بستگی به کاربری شما دارد. اگر گیمر هستید و به دنبال یک گوشی گیمینگ، مسلما گوشی K50 انتخاب مناسبی خواهد بود و اگر به دنبال یک گوشی برای عکاسی هستید، گوشی 11T Pro گزینه مناسبی است.