etebarkala snappay
etebarkala snappay

آموزش مفیدترین ترفندهای گوشی شیائومی

5
(2)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
آموزش مفیدترین ترفندهای گوشی شیائومی

رابط کاربری اختصاصی شیائومی نیز مانند رابط کاربری سامسونگ دارای ویژگی‌های متعددی بوده که اگر نحوه استفاده از آن را بدانید، تجربه کاربری بهتری خواهید داشت. ما در این مطلب از مجله اعتبارکالا بر روی برخی از ویژگی‌های جالب‌تر و مفیدتر MIUI تمرکز کرده‌ایم تا حداکثر استفاده را از این گوشی هوشمند داشته باشید. در ابتدا باید بگوییم که ما از شیائومی ۱۱ تی پرو استفاده کرده‌ایم که رابط کاربری MIUI 12.5.19 را اجرا می‌کند. اگر گوشی هوشمند شما هیچ یک از ویژگی‌های ذکر شده در این مقاله را ندارد، ممکن است زمان آن رسیده باشد که به فروشگاه اعتبارکالا مراجعه کرده و گوشی خود را ارتقا دهید.

نحوه تماشای ویدیوهای یوتیوب با صفحه قفل

گوگل برای اینکه شما را مجبور به خرید اشتراک YouTube Premium خود کند، عمدا از تماشای ویدیوها در پس‌زمینه یا با فعال بودن صفحه قفل در تلفن هوشمند اندرویدی شما جلوگیری می‌کند.

راهنماها و آموزش‌های زیادی به صورت آنلاین برای رفع این شکل از digital blackmail وجود دارد، اما MIUI یک راه حل جزئی و بومی ارائه می‌دهد. با استفاده از منوی Toolbox ویدئو، می‌توانید در حالی که گوشی هوشمندتان قفل است، ویدیوها را اجرا کنید و پخش آن متوقف نخواهد شد.

  1. به بخش تنظیمات (Settings) بروید.
  2. سپس به ویژگی‌های خاص (Special Features) بروید.
  3. به Video Toolbox رفته و این ویژگی را فعال کنید.
  4. در Toolbox ویدیو، به مدیریت برنامه‌های ویدیویی بروید و نوار لغزنده YouTube را فعال کنید.
  5. برنامه YouTube را باز کنید، ویدیوی خود را راه اندازی کنید و نوار نیمه شفاف در سمت چپ یا راست صفحه را انتخاب کنید.
  6. در منوی Video Toolbox، در خط اول یک بار به سمت چپ بکشید.
  7. گزینه پخش صدای ویدیویی را با صفحه خاموش (Play video sound with the screen turned off) را انتخاب کنید.

نحوه غیرفعال کردن تبلیغات در MIUI

شما باید چندین مرحله را طی کنید تا تمام تبلیغات را در MIUI غیرفعال کنید، و انجام این کار به یک مقاله کامل نیاز دارد تا همه آن‌ها را با جزئیات فهرست کنید. با این حال، می‌توانید از قبل با مهم‌ترین آن‌ها شروع کنید، یعنی غیرفعال کردن برنامه تبلیغات سیستم MSA یا MIUI.

  1. به بخش تنظیمات (Settings) بروید.
  2. سپس به Passwords & Security بروید.
  3. در قسمت Authorization & Revocation، نوار لغزنده msa را غیرفعال کنید.
  4. حدود ۱۰ ثانیه صبر کنید و Revoke را برای تایید فشار دهید.

انجام این کار باید بیشتر تبلیغات را حذف کند. اما این کار فقط تبلیغات سیستم در رابط MIUI را غیرفعال می‌کند. سایر تبلیغات ممکن است در برخی از برنامه‌های اصلی شیائومی باقی بمانند. بنابراین، شما باید آنها را به صورت جداگانه غیرفعال کنید.

چگونه به‌روزرسانی‌های MIUI را سریع‌تر دریافت کنیم

شیائومی در مورد به‌روزرسانی‌ها و پیاده‌سازی ویژگی‌های جدید، تا حد زیادی از گوگل پیروی نمی‌کند. اغلب طرفداران شیائومی معتقد هستند این نسخه اندروید نیست که مهم است، بلکه نسخه MIUI مهم است. اما مانند هر تولیدکننده چینی دیگری، شیائومی در ابتدا نسخه‌های جدید پوسته خود را در چین عرضه می‌کند و این کار را با تاخیر برای نسخه‌های جهانی به سایر نقاط جهان انجام می‌دهد. اما یک ترفند برای دریافت به‌روزرسانی‌های MIUI قبل از دیگران وجود دارد.

  1. به بخش تنظیمات (Settings) بروید.
  2. وارد بخش درباره دستگاه (About device) بروید.
  3. روی ویجت MIUI Version در بالا سمت چپ ضربه بزنید.
  4. روی منوی سه خط در بالا سمت راست ضربه بزنید.
  5. سپس به تنظیمات به روز رسانی بروید.
  6. در قسمت Other، نوار لغزنده دریافت به‌روزرسانی‌های اولیه را فعال کنید.

با این ویژگی، شیائومی گوشی هوشمند شما را در لیست کسانی قرار می‌دهد که نسخه‌های پایدار MIUI را همان ابتدا و همزمان با چین دریافت می‌کنند. این بدان معناست که شما می‌توانید نسخه جهانی MIUI 13 را چند روز قبل از سایر کاربران اروپایی و آسیایی دریافت کنید. البته به خاطر داشته باشید که شما در خط مقدم هر گونه اشکالی که در هر نسخه جدید MIUI وجود دارد نیز خواهید بود.

نحوه ایجاد میانبرهای MIUI با قابلیت Back Tap

ویژگی Back Tap MIUI به شما این امکان را می‌دهد که از حرکات دو و سه ضربه زدن در پشت گوشی هوشمند شیائومی خود برای ایجاد میانبر، گرفتن اسکرین شات و غیره استفاده کنید. برای فعال کردن ویژگی MIUI Back Tap در گوشی هوشمند شیائومی خود مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. به تنظیمات (Settings) بروید.
  2. وارد بخش تنظیمات اضافی (Additional Settings) شوید.
  3. میانبرهای حرکتی (Gesture Shortcuts) را انتخاب کنید.
  4. سپس Back tap را انتخاب کنید.
  5. گزینه Double back tap یا Triple back tap را انتخاب کنید.
  6. میانبری را که می‌خواهید با اشاره مربوطه مرتبط کنید انتخاب کنید.

چگونه میانبرهای MIUI خود را با Quick Ball بهینه کنیم

ویژگی Quick Ball یا Touch Assistant به شما این امکان را می‌دهد یک دکمه میانبر مجازی در صفحه اصلی خود داشته باشید. با فشار دادن این دکمه شناور quick ball > ball > shortcut، به یک سری از ۵ میانبر دسترسی دارید. شما می‌توانید چندین عمل را به هر یک از این پنج میانبر اختصاص دهید، مانند بازگشت به صفحه اصلی، تغییر حالت بی صدا و غیره.

  1. به تنظیمات (Settings) بروید.
  2. به تنظیمات اضافی (Additional Settings) و سپس Quick Ball بروید.
  3. گزینه Turn on Quick ball را فعال کنید و ۵ میانبر خود را انتخاب کنید.
  4. از صفحه اصلی خود، روی حباب شناور فشار دهید تا دستیار لمسی ظاهر شود.

حباب شناور می‌ماند، بنابراین می‌توانید آن‌را به دلخواه در صفحه اصلی گوشی هوشمند شیائومی یا ردمی خود حرکت دهید. همچنین می‌توانید با کشیدن انگشت به سمت لبه‌های صفحه آن را پنهان کنید.

چگونه صفحه شیائومی خود را با ابزار Universal Casting Tool ارسال کنید

شیائومی به شما این امکان را می‌دهد هر محتوایی را از نمایشگر گوشی هوشمند خود به تلویزیون سازگار یا هر نوع مانیتور متصل دیگری ارسال کنید و این شامل رایانه شخصی نیز می‌شود.

  1. به تنظیمات بروید و Connection & Sharing را انتخاب کنید.
  2. به Cast بروید و نوار لغزنده Cast را فعال کنید.
  3. هر دستگاهی را که به شبکه Wi-Fi یکسانی با تلفن هوشمند شما متصل است، اسکن کنید.
  4. به تلویزیون یا رایانه شخصی خود وصل شوید.

ابزار Universal Casting Tool برخی از ویژگی‌های اضافی را نیز ارائه می‌دهد، مانند پنهان کردن موارد روی صفحه با ضربه زدن یا پخش در پس‌زمینه و حتی زمانی که صفحه گوشی هوشمند شیائومی شما قفل است.

نحوه حذف مرکز کنترل یا Control Center

مرکز کنترل MIUI یکی دیگر از کپی برداری‌های شیائومی از آیفون است. این مرکز کنترل یک منوی دسترسی سریع بوده که از قسمت اعلان‌ها جدا است. برای کسانی که این ویژگی را مزاحم و دست و پا گیر می‌دانند، می‌توانند Control Center را حذف کنند و به صفحه نمایش کلاسیک بازگردند.

  1. به تنظیمات (Settings) بروید.
  2. به Notifications & Control Center بروید.
  3. در قسمت Control Center، گزینه Control Center Style را انتخاب کنید.
  4. سپس نسخه قدیمی (Old version) را انتخاب کنید.

نحوه فعال کردن شمارنده FPS

گیمرهای واقعی می‌دانند که نرخ FPS تا چه میزان مهم بوده و بخشی جدایی ناپذیر از تجربه بازی است. یک گیمر می‌داند اگرCall of Duty Mobile حتی یک فریم را به زیر 60 FPS بیاورد به معنای باخت است!

  1. گزینه‌های Developer را فعال کنید (نسخه MIUI را در صفحه درباره گوشی ۷ بار فشار دهید).
  2. به Settings سپس Additional Settings بروید.
  3. به Developer Options بروید.
  4. به قسمت Monitoring بروید.
  5. در بخش Monitoring، گزینه Power monitor را انتخاب کنید.
  6. در قسمت Frame Rate Monitor Tools، گزینه Start را انتخاب کنید.

اطلاعاتی که به صورت بلادرنگ در سمت چپ بالای صفحه نمایش ظاهر می‌شوند با نمایش برنامه همپوشانی دارند. برای جلوگیری از مشکل دید، می‌توانید پنجره را کوچک کنید، حرکت دهید و یا به سادگی ببندید.

نحوه فعال کردن Super Wallpapers

این ویژگی است که با انتشار MIUI 12 موج‌های زیادی را ایجاد کرد، اما در سال ۲۰۲۲ دیگر خیلی جدید نیست. ویژگی Super Wallpapers تصاویر پس زمینه متحرک شیائومی هستند که دارای موضوعات مرتبط با طبیعت و نجوم مانند مناظر دیدنی مریخ هستند.

  1. به تنظیمات (Settings) بروید.
  2. به Wallpaper بروید.
  3. گزینه Super Wallpapers را انتخاب کنید.

این ویژگی به صورت پیش فرض در تمامی گوشی‌های هوشمند شیائومی در دسترس نیست. به نظر می‌رسد سازنده آن‌را برای گوشی‌های هوشمند شیائومی، ردمی و پوکو مجهز به SoCهای به اندازه کافی قدرتمند رزرو کرده است. اما مطمئن باشید، به راحتی می‌توانید Super Wallpaper خود را در هر تلفن هوشمند اندرویدی با استفاده از APK راه اندازی کنید.

برای افزایش روشنایی حالت sunlight را فعال کنید

هر پوسته اندرویدی روشنایی تطبیقی ​​ارائه می‌دهد که سطح آن با نور محیط سازگار است. اما همه از آن استفاده نمی‌کنند، به خصوص اگر به بازی در گوشی هوشمند شیائومی خود عادت دارید. برای کسانی که از روشنایی تطبیقی ​​استفاده نمی‌کنند اما همچنان می‌خواهند صفحه نمایش آن‌ها در فضای باز خوانا بماند، MIUI حالت sunlight را ارائه می‌دهد.

با فعال کردن این حالت، به محض خروج از خانه به طور خودکار روشنایی افزایش خواهد یافت. البته روشنایی فقط زمانی تغییر می‌کند که در زیر نور خورشید به بیرون بروید. در بقیه زمان‌ها، در سطحی که شما تعیین کرده‌اید باقی می‌ماند.

  1. به تنظیمات بروید.
  2. به Screen رفته و Brightness Level را انتخاب کنید.
  3. نوار لغزنده حالت Sunlight را فعال کنید (روشنایی خودکار باید از قبل غیرفعال شود).

چگونه بلندگوهای خود را تمیز کنید

شاید این ویژگی پنهان باید پنهان بماند. شیائومی ادعا می کند که می‌تواند بلندگوهای گوشی‌های هوشمند خود را تمیز کند. ایده این است که صدا را به اندازه کافی بلند پخش کنید تا گرد و غباری که بلندگوها را مسدود می‌کند پاک کنید.

  1. به تنظیمات بروید.
  2. به تنظیمات اضافی (Additional Settings) بروید.
  3. نوار لغزنده Clean Speaker را فعال کنید.

فرآیند تمیز کردن ۳۰ ثانیه طول می‌کشد و صدای پخش شده مانند آژیر است. شیائومی به کاربران توصیه می‌کند بسته به میزان کثیفی اسپیکر، این عمل را ۲ تا ۵ بار تکرار کنند.

سخن پایانی

ما در این راهنمای بهترین ویژگی‌ها و ترفندهای مخفی MIUI در حال حاضر را به شما آموزش دادیم. آیا این مقاله برای شما مفید بود؟ اگر نکته‌ای دارید که در این راهنما ذکر نشده است آن را در بخش نظرات با ما درمیان بگذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

فاطمه صادق نژاد گفت:

منلام. بنده. مسمره بگیر. بازنشسته ام خقوق میگیرم. میتونم. یک. گوشی. همراه موبایل. تا سقف ۱۰ میلیون. قسطی. بردارم. کسر. ازحقوق. فیش. حقوقم. ضمانت. اقساط. ماهانه. بدم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
با عرض پوزش اعتبارکالا فروش قسطی ندارد اما می‌توانید به سایت لندو مراجعه نمایید
وارد سایت لندو شده و گوشی مورد نظر خود را انتخاب و به صورت اقساط خریداری کنید