etebarkala snappay
etebarkala snappay

ویندوز ۱۱ برای چه سیستم‌هایی عرضه می‌شود؟

5
(2)

آیا سیستم شما ویندوز ۱۱ را دریافت می‌کند؟

حسین رجب چالی
2 سال پیش
ویندوز ۱۱ برای چه سیستم‌هایی عرضه می‌شود؟

مایکروسافت همانطور که قول داده بود، ویندوز ۱۱ را برای سیستم‌های بیشتر عرضه می‌کند. با این که مایکروسافت ابتدا افراد را با الزامات سازگاری کامل سیستم‌عامل جدید ترسانده بود؛ حالا همه‌چیز متفاوت از ادعاهای اولیه مایکروسافت است.

حالا این سوال پیش می‌آید که چه سیستم‌هایی می‌توانند از ویندوز ۱۱ استفاده کنند؟ در مطلب پیش رو به این سوال پاسخ خواهیم داد. مایکروسافت همانطور که در وبلاگ رسمی خود گفته است، با کمک مدل‌های یادگیری ماشین، به عرضه این سیستم عامل برای دستگاه‌های قدیمی‌تر ادامه می‌دهد.

این مطلب را هم بخوانید: چطور ویندوز 10 و ویندوز 11 را همزمان اجرا کنیم؟

اگر رایانه شما از این سیستم عامل استفاده می‌کند، می‌توانید شرایط واجد دریافت به‌روزرسانی جدید ویندوز بودن خود را با PC Health Check بررسی کنید. قبلا باید این نرم‌افزار را به صورت دستی دانلود می‌کردید، اما این ابزار با به‌روزرسانی جدید ویندوز همراه شد است. برای این کار، در درجه اول مطمئن شوید که سیستم شما همه به‌روزرسانی‌های جدید را دریفات کرده است؛ سپس برای یافتن ابزار، عبارت PC Health Check در منوی استارت چستجو کنید.

PC Health Check

نرم‌افزار PC Health Check وجود هرگونه مشکل در عملکرد رایانه شما را اطلاع می‌دهد. با این حال، قابلیتی دارد که به شما می‌گوید که رایانه شما با ویندوز ۱۱ جدید سازگار است یا خیر. تنها کاری که باید انجام دهید این است که نرم‌افزار را اجرا کنید و به آن بگویید که سازگاری این ویندوز را بررسی کند و ببیند که آیا با این نسخه سازگار است یا خیر.

همچنین می‌توانید مشخصات رایانه خود را با سیستم رسمی مورد نیاز این ویندوز مقایسه کنید. در ادامه خلاصه‌ای این مشخصات را می‌بینید:

  • پردازنده: ۱ گیگاهرتز یا سریع‌تر، با دو یا چند هسته سازگار با پردازنده ۶۴ بیتی
  • فضای ذخیره‌سازی: ۶۴ گیگابایت یا بیشتر
  • رم: ۴ گیگابایت
  • TPM یا Trusted Platform Module: نسخه ۲
  • کارت گرافیک: سازگار با DirectX 12 یا درایور جدیدتر WDDM 2.0
  • نمایشگر: وضوح بالا (720p)

این مشخصات حداقل‌هایی هستند که برای اجرای ویندوز ۱۱ ضروری هستند.این سیستم عامل قابلیت‌های بیشتری دارد که نیازمند سخت‌افزاری بهتر از این است. این قابلیت‌ها شامل پشتیبانی از 5G و HDR خودکار، کورتانا، وای‌فای 6E و DirectX 12 Ultimate و دیگر موارد می‌شود. اگر می‌خواهید تمام قابلیت‌های این سیستم عامل استفاده کنید، باید شرایط ذکر شده در وبسایت مایکروسافت را رعایت کرد.

این مطلب را هم بخوانید: ۱۱ قابلیت جذاب ویندوز ۱۱ که حتما باید امتحان کنید

نصب ویندوز ۱۱

نصب ویندوز ۱۱

این ویندوز شرکت مایکروسافت با سخت‌گیری برای نصب این سیستم‌عامل روی برخی سیستم‌ها، باعث شگفتی تمام علاقه‌مندان تکنولوژی شد. اما اگر بخواهیم نگاهی به گذشته بیندازیم، می‌توان با خیال راحت گفت که تعداد سیستم‌های واجد شرایط هنوز گسترش پیدا نکرده است و کاربران بیشتری احتمالا در ماه‌های آینده این سیستم عامل را دریافت می‌کنند.

با توجه به مشخصات گفته شده، آیا سیستم شما این سیستم عامل را دریافت می‌کند؟ اگر قبلا این به‌روزرسانی را دریافت کرده‌اید هم تجربه خود از استفاده آن را با ما و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :