etebarkala snappay
etebarkala snappay

فایل AAE در آیفون چیست و آیا باید آن را حذف کنیم؟

4.2
(34)
حسین رجب چالی
3 سال پیش
فایل AAE در آیفون چیست و آیا باید آن را حذف کنیم؟

اگر تصاویر را از آیفون یا آیپد به سیستم ویندوزی منتقل کنید؛ احتمالا فایل‌هایی با فرمت AAE نیز به همراه تصاویر روی سیستم شما ذخیره می‌شوند. در این مطلب به شما خواهیم گفت که فایل‌های AAE چه هستند و چطور می‌توان آن‌ها را حذف کرد. با مجبه اعتبارکالا همراه باشید.

فایل‌های AAE نوع خاصی از فایل هستند که اپلیکیشن اپل فوتوز (Apple Photos) از آن‌ها برای پیگیری تغییرات ایجاد شده در تصاویر خود استفاده می‌کند. هر زمان که در اپلیکیشن فوتوز یک عکس را ویرایش می‌کنید، نرم‌افزار یک فایل XML خاص با پسوند AAE تولید می‌کند که حاوی اطلاعاتی در مورد ویرایش‌های انجام شده در عکس است تا تصویر اصلی بدون تغییر باقی بماند و ویرایش‌ها هر زمان که خواستید حذف شوند.

آیفون شما این فایل‌ها را در کنار تصاویرتان ذخیره می‌کند. بنابراین زمانی که عکس‌ها را به سیستم خود منتقل می‌کنید، گاهی اوقات فایلی با اسمی مانند «IMG_0026.AAE» خوواهید دید که برای مثال با عکسی با نام «IMG_0026.JPG» یکی است.

پسوند AAE چیست؟

پسوند AAE چیست؟

برخی معتقدند که فایل‌های AAE از نرم‌افزار مدیریت عکس Apple Aperture در مک به وجود آمده‌اند که فایل‌های جانبی XML را برای سیستم ویرایش غیرمخرب خود استفاده می‌کند. اگر اینطور باشد، AAE احتمالا مخفف عبارت «Apple Aperture Extension» یا چیزی مثل آن است.

اپل اولین بار از فایل‌های AAE در iOS 8 و Mac OS X 10.10 Yosemite در سال ۲۰۱۴ و تقریبا همزمان با توقف عرضه Apple Aperture و iPhotos و روی کار آمدن Photos، به کار برد. بنابراین می‌توان گفت که این نظریه منطقی است.

آیا نیاز است فایل‌های AAE را ذخیره کنیم؟

اگر قصد دارید عکس‌های آیفون خود را برای همیشه روی پلتفرمی که از اپلیکیشن Apple Photos پشتیبانی نمی‌کند (مانند ویندوز یا لینوکس) نگه دارید؛ نیازی به نگه‌داری آن‌ها نیست و می‌توانید حذف‌شان کنید.

این مطلب را هم بخوانید: چطور در آیفون Shared With You را غیرفعال کنیم؟

اگر می‌خواهید در آینده تصاویر را در آیفون، آیپد یا مک باز کنید؛ می‌توانید عکس‌های اصلی خود را به همراه فایل‌های AAE نگه دارید تا نرم‌افزار فوتوز بتواند آن‌ها را بخوپاند. با این کار، اپلیکیشن فوتوز می‌تواند عکس‌های اصلی را در کنار ویرایش‌هایی روی آن‌ها انجام داده‌اید، نشان دهد.

آیا می‌توان فایل AAE را باز کرد؟

آیا می‌توان فایل AAE را باز کرد؟

در پلتفرم‌های Chrome OS، لینوکس، ویندوز، اندروید یا مک، می‌توانید فایل AAE را در ویرایشگر متن باز کنید؛ اما داده‌های XML-ی که در آنجا مشاهده می‌کنید کاربرد چندانی برای شما نخواهند داشت. داده‌های فقط به وسیله اپلیکیشن Apple Photos فایل خواندن هستند.

نرم‌افزار فوتوز در آیفون، آیفون و مک از فایل‌های AAE بی سزوصدا و به نحوی که برای کاربر مشخص است استفاده می‌کندک بنابراین نگران «باز کردن» آن‌ها در سیستم‌عامل‌های دیگر نباشید. اگر فایل‌های AAE در پوشه عکس‌های اصلی وجود قرار گرفته باشد، اپلیکیشن فوتوز به صورت خودکار از آن‌ها استفاده می‌کند.

چنانچه سوالی در رابطه با فایل‌های AAE دارید می‌توانید آن را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.2 / 5. تعداد رای دهندگان: 34

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

محمد گفت:

عزیز وقتی یک عکس و تو گوشی ادیت کنی بعد که انتقال بدی به pc عکس بدون ادیت به اضافه یک فایل میاد با پسوند AAE داستان اینه که من میخام ببینم چطور میشه ادیت و انداخت رو عکس

حکمت گفت:

سلام وقت بخیر
یه برنامه میخام پسوند aae اجرا کنه

رضا گفت:

سلام فایلهایی که دانلود میکنیم چطوری میتونیم به کامپیوتر انتقال بدیم؟ گوشیم ایفون هست. ممنون

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
برای انتقال فایل‌ها از آیفون به رایانه ویندوزی به لینک زیر از مجله اعتبارکالا مراجعه نمایید
https://etebarkala.com/blog/how-to-transfer-iphone-photos-to-computer/

سلام گفت:

چطور ميتوانم فرمت عكسهاي aeeرا باز كنم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

هنگام باز کردن یک فایل JPG ویرایش شده در Photos در iPhone یا Mac شما ، برنامه به فایل AAE مرتبط برای هرگونه ویرایش اعمال شده ارجاع می دهد. داده های موجود در پرونده AAE در قالب XML ذخیره می شوند ، به این معنی که می توان آنها را با یک ویرایشگر متن مانند Apple Text Edit یا Microsoft Notepad مشاهده کرد. اما فقط به شما امکان می دهد مسیر ویرایش را در ویندوز 10 مشاهده کنید. البته ، در صورت وجود عکس های مرتبط ، می توانید AAE را مستقیماً در Photos یا سایر مشاهده کنندگان عکس در Mac باز کنید. اما باز کردن پرونده AAE به عنوان تصویر در ویندوز غیرممکن است.

م گفت:

میخوام این فایل ها رو از گوشیم حذف کنم ولی نمیشه ؟ راهکاری دارید؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
وقت شما بخیر
تمام مراحلی که توی مقاله توضیخ داده شده رو طی کردید و حذف نشده فایلها؟