etebarkala snappay
etebarkala snappay

چند دلیل برای خرید گوشی های شیائومی

4.7
(3)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
چند دلیل برای خرید گوشی های شیائومی

در سال ۲۰۱۴، شیائومی اولین دستگاه خود، MI3 را در هند عرضه کرد. در ابتدا بسیاری از مردم نسبت به این گوشی، مانند سایر محصولات بدنام چینی، بی‌اعتماد بودند. زیرا تا آن زمان تقریبا همه از محصولات بی‌کیفیت چینی خسته شده بودند و هیچ اعتمادی به آن نداشتند. در واقع محصول چینی مساوی بود با بی‌کیفت‌ترین! اما شیائومی ثابت کرد که مثال نقض این باور است. این کمپانی ثابت کرد که گوشی‌های چینی می‌توانند یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند بازار باشند. شیائومی پس از پنج سال از عرضه اولین گوشی‌های هوشمند خود توانست به رقیب سرسخت سامسونگ و آیفون تبدیل شود. دلایل زیادی وجود دارد که ما را برای خرید یک گوشی هوشمند از برند شیائومی ترغیب می‌کند و خرید آن را موجه نشان می‌دهد.

ما در این مطلب از مجله اعتبارکالا به بررسی دلایلی می‌پردازیم که خرید گوشی شیائومی را یک خرید ارزشمند و منطقی نشان می‌دهد. اگر هنوز در خرید یک گوشی شیائومی مردد هستید با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا یقین حاصل کنید که خرید یک گوشی هوشمند شیائومی بسیار عالی و رضایت بخش است.

1. قیمت پایین – مشخصات عالی

قیمت مهم‌ترین فاکتوری است که هنگام خرید گوشی هوشمند باید در نظر بگیرید. همه نمی‌توانند آیفون بخرند. بنابراین، شیائومی بیشترین اهمیت را به قیمت گذاری دستگاه‌های خود می‌دهد. حتی گوشی‌های پرچمدار خود را نیز با قیمتی بسیار کمتر از گوشی‌های پرچمدار سامسونگ و آیفون عرضه می‌کند. آن‌ها معتقد هستند که بهتر است یک محصول ۱۰۰ دلاری را به ۱۰۰۰ نفر بفروشیم تا یک محصول ۱۰۰۰ دلاری را به ۱۰۰ نفر.

نکته حائز اهمیت اینجاست که قیمت پایین، کیفیت گوشی‌های هوشمند شیائومی را هرگز به خطر نینداخت. شیائومی موفق می‌شود همان گوشی‌های هوشمند با مشخصات عالی را با قیمت پایین بفروشد که برندهای دیگری مانند سامسونگ آن را با قیمت تقریبا دو برابری به فروش می‌رسانند.

اما چرا دستگاه‌های شیائومی تا این حد ارزان هستند؟ چگونه شیائومی می‌تواند گوشی‌های هوشمند خود را با قیمت‌های بسیار پایین‌تر از موارد مشابه در سایر برندها به فروش برساند؟  دو دلیل برای این موضوع وجود دارد.

  • شیائومی محصول خود را مستقیما از طریق فروشگاه‌های آنلاین به مصرف کنندگان می‌فروشد. فروشگاه آفلاین وجود ندارد. بدون توزیع کننده. بدون هزینه اضافی.
  • شیائومی برای تبلیغات پول خرج نم‌ کند. آن‌ها به رسانه‌های اجتماعی و صحبت‌های شفاهی مشتریان فعلی متکی هستند. آن‌ها هزینه‌های میلیون دلاری برای برگزاری رویدادهای سالانه خود صرف نمی‌کنند.

موارد فوق به شیائومی کمک می‌کند تا در هزینه‌های خود به مقدار زیادی صرفه جویی کند که به فروش گوشی‌های هوشمند با قیمت‌های باورنکردنی پایین کمک می‌کند. البته برخی نیز صحبت از نیروی کار ارزان قیمت در چین می‌کنند که دستمزدهای بسیار اندک آنان سبب شده تا هزینه ساخت نسبت به کره پایین‌تر باشد. این موضوع مسائل اخلاقی و حقوق بشری را در پی دارد و ما نمی‌توانیم تا زمانی که سندی برای این ادعا ارائه شود، روی آن حساب کنیم.

2. سخت افزار برتر و کیفیت ساخت

قیمت‌های پایین هرگز کیفیت گوشی‌های شیائومی را کاهش نداده و همواره از پردازنده‌های قدرتمندی در گوشی‌های هوشمند خود استفاده کرده است. حتی جنس بدنه و سایر ویژگی‌های فیزیکی گوشی‌های اقتصادی شیائومی، از میان رده‌های سامسونگ نیز برتر است.

وقتی به سراغ ویژگی‌های یک گوشی هوشمند ارزان قیمت می‌روید، متوجه می‌شوید که اکثر آن‌ها از پردازنده‌های کیفیت پایین MediaTek استفاده می‌کنند. اما برخلاف سایر گوشی‌های هوشمند، تقریبا تمامی گوشی‌های هوشمند شیائومی از پردازنده‌های اسنپدراگون استفاده می‌کند که بهترین پردازنده‌های گوشی هوشمند محسوب می‌شوند.

متریال استفاده شده برای ساخت قطعات داخلی و خارجی گوشی‌های هوشمند شیائومی نیز از کیفیت بالایی برخوردار هستند. مطمئن باشید حتی در شرایط سقوط گوشی شیائومی از ارتفاع، هیچ مشکی برای آن پیش نخواهد آمد؛ به شخصه چندین بار جهت امتحان کیفیت ساخت با گوشی‌های شیائومی برخی از دوستانم این روش تست را انجام دادم! نهایت چند خراشیدگی کوچک روی آن افتاد. این در حالی است که باید بگویم گوشی‌هایی که از تست بدنه جان سالم بدر بردند، همگی گوشی‌های اقتصادی و ارزان قیمت شیائومی بودند.

3. دوربین‌های عالی

همانطور که قبلا گفتم شیائومی از سخت افزار با کیفیت بالا استفاده می‌کند، ماژول دوربین نیز از این قاعده مستثنی نیست. گوشی‌های هوشمند شیائومی چه یک گوشی هوشمند مقرون به صرفه باشد و چه پرچمدار، همیشه از دوربینی مناسب و عالی برخوردار بودند. ردمی نوت ۱۱ به عنوان یک گوشی اقتصادی تصاویری با کیفیت و وضوح بالا ثبت می‌کند، و گوشی شیائومی ۱۱ پرو تصاویری شگفت انگیزی ثبت می‌کند که با توجه به قیمت آن، باور کردنی نیست.

4. رابط کاربری MIUI – سیستم عامل اندروید با قابلیت سفارشی سازی بالا

شیائومی در سال ۲۰۱۰ توسط Kingsoft Lei Jun به عنوان یک شرکت نرم افزاری راه اندازی شد و یک نسخه سفارشی از اندروید، MIUI را ارائه کرد. آنها در ابتدا سازنده گوشی‌های هوشمند نبودند. به مرور زمان MIUI محبوبیت زیادی به دست آورد و به تعداد زیادی گوشی هوشمند منتقل شد.

در سال ۲۰۱۱، شیائومی شروع به ساخت سخت افزار با برند اختصاصی این کمپانی کردند و اولین گوشی هوشمند خود را با MIUI عرضه کردند. در واقع می‌توان گفت که MIUI محصول پایه و نقطه قوت شیائومی بود. اما چرا MIUI خاص است؟ موارد و مزایای خاصی در MIUI وجود دارد که آن را به محبوب‌ترین کاستوم رام با طرفداران زیادی تبدیل کرده است.

  • قابلیت سفارشی سازی بالا؛ MIUI شیائومی قابل تنظیم‌ترین رام موجود است. شما صدها تم برای تغییر ظاهر کل رابط کاربری در اختیار دارید. از طرف دیگر، می‌توانید هر بخش از نرم‌افزار را مانند صفحه قفل، Notification shade و حتی صفحه بوت را به‌صورت جداگانه به سلیقه خود تغییر دهید.
  • سرعت بالای اجرا؛ مهم نیست چقدر سنگین به نظر می‌رسد، شما می‌توانید سریع‌تر بین برنامه‌ها حرکت کنید.
  • امنیت بالا؛ برنامه امنیتی پیش فرض در شیائومی بسیار قدرتمند است. می‌توانید مجوزهایی را که به برنامه‌های جداگانه می‌دهید کنترل و پیکربندی کنید. همچنین، شما یک Anti-Malware، Clean up و سایر عملکردهای مفید را در اختیار دارید.
  • به روز رسانی‌های منظم؛ MIUI دارای گروه عظیمی از توسعه دهندگان و مشارکت کنندگان از سراسر جهان است. بنابراین نرم‌افزار به طور مرتب با ویژگی‌های جدید، بهبود یافته و مشکلات قبلی نیز رفع می‌گردد. نکته دیگر این است که شیائومی به روز رسانی MIUI را حتی برای دستگاه‌های قدیمی خود ارائه می‌دهد تا دیگر نگران قدیمی بودن نرم افزار خود نباشید.

5. بدون Bloatware های غیرقابل حذف

اکثر کمپانی‌ها گوشی‌های هوشمند خود را با برخی از برنامه‌های مختص خود و یا برنامه‌های شخص ثالث از پیش نصب شده عرضه می‌کنند که اغلب اوقات نمی‌توان آن‌ها را حذف کرد. داشتن برنامه‌های اضافی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم بسیار آزاردهنده است. همچنین این برنامه‌ها حافظه و رم زیادی را اشغال می‌کنند که می‌توانیم آن را Bloatware بنامیم.

گوشی‌های شیائومی تنها با چند برنامه از پیش نصب شده مانند برنامه Music که بسیار قدرتمند است و سایر برنامه‌های مهم و اصلی مانند مرورگر، Notes که بسیار مفید هستند ارائه می‌شوند. در یک کلمه می‌توان گفت که در دستگاه‌های شیائومی هیچ نرم‌افزار bloatware وجود ندارد، و تنها تعداد کمی از برنامه‌های اصلی، از پیش نصب‌شده‌اند.

سخن پایانی

ما در این مطلب ۵ دلیل اصلی برای خرید گوشی‌های شیائومی را مطرح کردیم که می‌تواند به شما این اطمینان را بدهد که برای اولین بار با یک محصول با کیفیت چینی مواجه هستید! شیائومی در طول این چند سال فعالیت خود، ثابت کرده است که گوشی‌های فوق‌العاده با طراحی جذاب  و کیفیتی بی‌نظیر ارائه می‌کند. پس اگر تا کنون نسبت به خرید یک گوشی شیائومی مردد بودید، می‌توانید از این به بعد با خیالی آسوده یک گوشی شیائومی خریداری نمایید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.7 / 5. تعداد رای دهندگان: 3

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

جواد وکیلی تربتی گفت:

ببخشید اعتبار کالا چقدر میدن وباز پرداختش چطوریه

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
از طریق لینک زیر وارد شده و اعتبار گرفته تا از فروشگاه ما به صورت اعتباری خرید کنید
https://www.tally.credit/shop/etebarkala/