etebarkala snappay
etebarkala snappay

آموزش نحوه کار با برنامه تیک تاک

5
(1)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
آموزش نحوه کار با برنامه تیک تاک

اپلیکیشن TikTok با بیش از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال ماهانه، رقیب سرسختی برای برنامه‌هایی نظیر اسنپ چت و اینستاگرام است. بسیاری از برندها و اشخاص مطرح دنیا نیز در این پلتفرم فعالیت می‌کنند که روز به روز بر محبوبیت این شبکه اجتماعی افزوده است.

اگر تا پیش از این از یک پلتفرم اجتماعی نظیر اینستاگرام و یا فیسبوک استفاده نکرده‌اید و قصد دارید سراغ تیک تاک بروید، ممکن است کار با آن کمی برای شما مشکل باشد. حتی اگر تجربه استفاده از سایر پلتفرم‌های اجتماعی را دارید نیز ممکن است گاهی کمی گیج کننده باشد. در هر صورت جای هیچ نگرانی نیست. ما در این مطلب استفاده از برنامه تیک تاک را آموزش داده‌ایم و چنانچه این راهنما را با دقت تا انتها مطالعه کنید، در می‌یابید که کار با آن چندان دشوار هم نیست. با این راهنمای آموزشی و تصویری با ما همراه باشید.

راه اندازی حساب کاربری برنامه تیک تاک

برنامه را دانلود کرده و یک حساب کاربری ایجاد کنید؛ به اپ استور یا گوگل پلی بروید و اپلیکیشن TikTok را دانلود کنید. ایجاد یک حساب کاربری در تیک تاک بسیار ساده است. می‌توانید با فیس‌بوک، جی‌میل یا توییتر ثبت‌نام فوری انجام دهید یا اگر نمی‌خواهید هیچ یک از آن حساب‌ها متصل شود، یک نام کاربری و رمز عبور استاندارد جدید بسازید.

پروفایل خود را در تیک تاک تنظیم کنید

پس از ورود به سیستم، فوراً به فید ویدیوها منتقل خواهید شد. که در مرحله سه به شما نشان خواهیم داد که این فید چگونه کار می‌کند. اما ابتدا روی نمادی در پایین سمت راست کلیک بزنید تا پروفایل خود را ببینید و آن را ویرایش کنید.

پس از وارد شدن به پروفایل خود، روی دکمه ویرایش پروفایل کلیک کنید، سپس یک عکس یا ویدیو را انتخاب کنید. همچنین باید نام کاربری و اطلاعات بیو خود را نیز اضافه کنید. اگر می‌خواهید سایر حساب‌های کاربری شبکه‌های اجتماعی خود را به نمایش بگذارید، می‌توانید صفحات یوتیوب و اینستاگرام خود را لینک کنید. این کار به افرادی که دارای کسب و کار خصوصی هستند کمک می‌کند تا بیش از پیش خدمات و کالاهای‌شان دیده شود.

یافتن ویدیوها و تعامل با کاربران در برنامه تیک تاک

فید ویدیو را مشاهده کنید؛ اکنون که پروفایل خود را تنظیم کرده‌اید، به اولین برگه که فید ویدیو را به شما نشان می‌دهد، ضربه بزنید.

برگه اول فید ویدیوها درست مانند همان صفحه اصلی توییتر است با این تفاوت که توییتر متن محور و تیک تاک فیلم محور است.

اگر هنوز هیچ دنبال کننده‌ای ندارید، برنامه به صورت رندم، ویدیوهای پرطرفداری را برای شما ارسال می‌کند. همانطور که شروع به دنبال کردن و تعامل با افراد بیشتری می‌کنید، فید شما متناسب با علایق شما شخصی‌تر می‌شود.

ویدیوهایی را که دوست دارید لایک کنید، نظر بدهید یا به اشتراک بگذارید

وقتی ویدیویی را پیدا کردید که مورد علاقه‌تان است، می‌توانید برای لایک کردن آن روی قلب کنار آن کلیک کنید تا لایک شود؛ همچنین می‌توانید روی حباب گفتار برای نظر دادن ضربه بزنید و نظر خود را در کادر مستطیلی وارد کنید. برای اشتراک‌گذاری ویدیو، علامت رو به جلو را در زیر نماد نظر فشار دهید تا گزینه‌های اشتراک‌گذاری خود را ببینید. این نمادها همگی در سمت راست ویدیو قرار دارند.

اگر از ویدیویی خوشتان آمده و می‌خواهید ببینید کاربر پست‌های بیشتری در همان زمینه دارد یا خیر، انگشت خود را به سمت چپ بکشید تا به پروفایل او بروید و  در آنجا سایر پست‌های ویدیویی او را تماشا کنید.

نحوه جستجوی فیلم‌ها در تیک تاک

روی ذره بین ضربه بزنید تا وارد قسمت جستجوی برنامه شوید. در این برگه، می‌توانید حساب‌ها یا ویدیوها را جستجو کنید، یا می‌توانید به زیر نوار جستجو نگاه کنید تا ویدیوها را بر اساس موضوع پرطرفدار ببینید.

کاربران را از طریق ویدیو، جستجو و TikCode دنبال کنید

اگر می‌خواهید با یک سازنده ویدیوی فوق‌العاده همراه باشید، می‌توانید با فشار دادن نمادی که شامل عکس پروفایلشان است و یا علامت مثبت بالای دکمه قلب روی ویدیوها، آن‌ها را دنبال کنید.

اگر قبلاً یک حساب TikTok یا شخصی را می‌شناسید و می‌خواهید او را دنبال کنید، می‌توانید او را در نوار جستجو برنامه، سرچ کنید و سپس فیلتر Users را فشار دهید. همچنین می‌توانید با اسکن TikCode او را پیدا کنید.

برای پیدا کردن TikCode خود، به پروفایل شخصی خود بروید و روی نماد چهار مربع در بالا سمت راست ضربه بزنید.

برای اسکن TikCode دیگر، به تب جستجو بروید و روی دکمه اسکن مربعی در کنار نوار جستجو ضربه بزنید.

وقتی صفحه اسکن باز شد، آن را روی TikCode که می‌خواهید اسکن کنید نگه دارید. فرآیند اسکن فوراً شروع می‌شود، بنابراین لازم نیست دکمه دیگری را فشار دهید. در عرض چند ثانیه پس از اسکن موفقیت آمیز، به پروفایل آن شخص فرستاده می‌شوید.

نحوه ارسال پست در تیک تاک

ویدیو و یا عکس مورد نظر خود را انتخاب و ویرایش کنید و جلوه ویژه‌ای که مد نظر دارید را انتخاب کنید. برای وارد شدن به حالت دوربین، روی زبانه وسط ضربه بزنید. برای استفاده از دوربین در جهت درست، روی نماد Flip در بالا سمت راست ضربه بزنید. در سمت راست صفحه، نمادهایی برای موارد زیر نیز مشاهده خواهید کرد.

  • سرعت: به شما امکان می‌دهد ویدیوی خود را با حرکت آهسته یا با سرعت بالا ضبط کنید.
  • زیبایی: یک فیلتر AR که می‌تواند لکه‌ها را پنهان کرده و پوست شما را صاف کند.
  • فیلترها: به شما امکان می‌دهد فیلتر رنگ دوربین را تغییر دهید.
  • تایمر: به شما امکان می‌دهد شمارش معکوس ضبط خودکار تنظیم کنید.
  • فلاش

نحوه استفاده از موسیقی و جلوه‌های ویژه در تیک تاک

در مرکز بالای صفحه دوربین، نت‌های موسیقی با افزودن صدا در کنار آن‌ها را نیز خواهید دید. برای انتخاب پوشش موسیقی یا جلوه صوتی که می‌خواهید با آن کار کنید، روی آن کلیک کنید.

در پایین دوربین، نماد جلوه‌ها را در سمت راست و دکمه آپلود را در سمت چپ می‌بینید.

هنگامی که روی دکمه افکت‌ها ضربه می‌زنید، مجموعه‌ای عظیم از فیلترهای واقعیت افزوده و سایر جلوه‌های ویژه را خواهید دید که می‌توانند چهره یا محیط اطراف شما را تغییر دهد. همچنین می‌توانید در اینجا فیلتری به سبک همپوشانی ویدیویی را انتخاب کنید.

در نوار سیاه زیر دوربین، می‌توانید محدودیت زمانی را برای ویدیوی خود تنظیم کنید یا برای ایجاد یک نمایش اسلاید عکس به جای ویدیو، روی Photo Template ضربه بزنید.

نحوه ضبط فیلم در تیک تاک

پس از آماده شدن، دکمه قرمز ضبط را فشار داده و نگه دارید. شما می توانید ویدیوی خود را به صورت یکجا یا تکه تکه ضبط کنید.

اگر می‌خواهید عکس‌های مختلفی را در هر ویدیو قرار دهید یا آن را به صورت تکه‌تکه ضبط کنید، کافی است دکمه ضبط را برای هر بخش نگه دارید، سپس رها کنید، سپس وقتی برای عکس بعدی آماده شدید، آن را فشار داده و دوباره نگه دارید.

اگر نمی‌خواهید دکمه ضبط را تمام مدت نگه دارید قبل از اینکه وارد حالت ضبط شوید، می‌توانید از تایمر نیز استفاده کنید تا به خودتان زمان کافی بدهید تا گوشی را نگه دارید و قبل از شروع ضبط خودکار، جلوی آن عکس بگیرید.

نحوه ویرایش نهایی فیلم و نوشتن کپشن در تیک تاک

وقتی ضبط ویدیو تمام شد، همچنان می‌توانید به آن موسیقی، فیلتر و دیگر جلوه‌های ویژه اولیه را اضافه کنید. همچنین می‌توانید برچسب‌ها و پوشش‌های متنی را در بالای ویدیو اضافه کنید.

وقتی کارتان تمام شد، گزینه Next را فشار دهید. شما به صفحه‌ای مشابه صفحه پست اینستاگرام هدایت می‌شوید که در آن می‌توانید کپشن، هشتگ‌های مرتبط و دسته‌های حساب دیگران را اضافه کنید. همچنین می‌توانید حریم خصوصی ویدیو را تنظیم کنید، نظرات را روشن یا خاموش کنید، دوئت‌ها یا واکنش‌ها را مجاز کنید و روی ذخیره در آلبوم کلکی کرده تا آن را در عکس‌های گوشی هوشمند خود دانلود کنید.

اگر هنوز برای پست کردن تصمیم قطعی نگرفته‌اید، فقط دکمه پیش Drafts را در پایین سمت چپ فشار دهید تا آن را ذخیره کرده و بعدا در زمان مورد نظر به اشتراک بگذارید.

نحوه دوئت با دیگر کاربران در تیک تاک

ممکن است یک پست ویدیویی جالبی ببینید که تصمیم بگیرید شما نیز به آن بپیوندید. تیک تاک به شما امکان می‌دهد با یک ویدیوی Duet به آن ویدیو پاسخ دهید. برای استفاده از این ویژگی، ویدیویی را که می‌خواهید با آن دوئت کنید را پیدا کرده، دکمه اشتراک‌گذاری را فشار دهید تا گزینه‌های اشتراک‌گذاری را ببینید، سپس گزینه Duet را در ردیف پایین در مرکز فشار دهید.

اگر پستی می‌سازید و نمی‌خواهید کسی با شما دوئت کند، می‌توانید قبل از انتشار روی دکمه Duet/React Off در صفحه پست خود کلیک کنید.

نحوه شرکت در چالش‌های تیک تاک

مانند سایر پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، گاهی اوقات ویدیوهایی با هشتگ چالش‌ مشاهده می‌کنید. یک چالش زمانی است که یک پست ویدیویی، شرکت یا شخصی کاربران را تشویق می‌کند تا از خود در حال انجام کاری خاص فیلمبرداری کنند. سپس شرکت‌کنندگان از خود در حال انجام این چالش فیلم می‌گیرند و نام چالش را در کپشن پست خود هشتگ می‌کنند.

معمولاً در یک چالش TikTok هیچ برنده‌ای وجود ندارد، اما هشتگ کردن آن ممکن است به شما کمک کند تا دنبال کننده‌ها یا بازدیدهای بیشتری داشته باشید زیرا افراد هنگام جستجوی هشتگ شما را پیدا می کنند.

چند نکته در رابطه با کار با اپلیکیشن TikTok

همانطور که در حال برنامه‌ریزی و ایده‌پردازی برای اولین پست ویدیویی خود در این پلتفرم هستید، چند نکته طلایی را یادآوری می‌کنیم که به کار گیری آن به شما کمک می‌کند تا پست‌هایی منحصر به فرد و جذاب داشته باشید.

  • حتما در پست‌های خود از جلوه‌های ویژه استفاده کنید. راه‌های زیادی برای لذت بردن از ویدیوی شما وجود دارد و مخاطبان در TikTok انتظار آن را دارند. پس از آن‌ها استفاده کنید.
  • در ویدیوهای خود حتما از موسیقی مناسب با محتوای ویدیو استفاده کنید. اکثر ویدیوهای روی پلتفرم دارای نوعی آهنگ یا جلوه صوتی در پس زمینه هستند.
  • چند فیلم با چندین شات فیلم بگیرید. این کار باعث می‌شود که فیلم شما حس بهتری به مخاطب منتقل کند.
  • از ارسال ویدیوهای طنز که حس صمیمیت را القا می‌کند نترسید. مردم برای سرگرم شدن به این پلتفرم آمده‌اند.
  • از هشتگ‌های مد روز استفاده کنید و یک ویدیوی چالشی را امتحان کنید. سپس، هشتگ‌های مرتبط را در عنوان پست خود قرار دهید تا وقتی مردم آن را جستجو می‌کنند ویدیوی شما نمایش داده شود.
  • نگاه کنید که برندهای دیگر چه می‌کنند. در حالی که ممکن است شرکت شما هنوز نیازی به استفاده از TikTok نداشته باشد، ویدیوهای ارسال شده توسط برندهای دیگر می‌تواند ایده‌هایی را برای استراتژی شما ایجاد کند.

سخن پایانی

هر شبکه اجتماعی جذابیت‌ها، محاسن و معایب خودش را دارد که در صورت استفاده درست از آن می‌تواند به کسب و کار ما رونق بخشید یا حتی منجر به ایجاد کسب و کاری در راستای اهداف آن شبکه اجتماعی باشد. اپلیکیشن تیک تاک، یک پلتفرم فیلم محور بوده که این روزها برای برند سازی و مطرح شدن کسب و کار شما به خوبی عمل کرده است. با نصب و فعالیت در این شبکه اجتماعی می‌توانید شانی خود را برای بیشتر و بهتر دیده شدن امتحان کنید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

رامین جان براتی گفت:

من میخوام از این برنامه استفاده کنم