etebarkala snappay
etebarkala snappay

چگونه احراز هویت دو مرحله‌ای را در اینستاگرام فعال کنیم؟

5
(2)

نحوه فعال کردن احراز هویت دو مرحله ای در اینستاگرام

شکیبا گیلانی
2 سال پیش
چگونه احراز هویت دو مرحله‌ای را در اینستاگرام فعال کنیم؟

یكی از مشكلاتی كه تقریبا همه افراد در دنیای مجازی با آن روبرو هستند تامین امنیت و حفظ حریم شخصی است كه در صورت عدم استفاده از لایه های امنیتی، ممكن است كاربران را دچار دردسر نماید. اینستاگرام یک برنامه شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس و ویدئو بوده که به کاربران خود اجازه می‌دهد تا خاطرات خود را در قالب داستان، عکس، ویدیو و موارد دیگر به اشتراک بگذارند. اینستاگرام احراز هویت دو مرحله‌ای را ارائه می‌دهد که یک ویژگی امنیتی است. وقتی این احراز هویت دو مرحله‌ای را راه‌اندازی می‌کنید، هر بار که شخصی سعی می‌کند از یک دستگاه ناشناس به اینستاگرام شما دسترسی پیدا کند، از شما خواسته می‌شود که یک کد ورود ویژه وارد کنید و یا ورود دستگاه ناشناس را برای ورود به سیستم تأیید کنید. در این راهنما قصد داریم راه اندازی احراز هویت دو مرحله ای برای افزایش امنیت در اینستاگرام را آموزش دهیم. اگر برایتان امنیت صفحه شخصی‌ در اینستاگرام اهمیت دارد، در این مقاله با ما همراه باشید.

نحوه فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای در اینستاگرام

روش‌های متعددی برای احراز هویت دو مرحله‌ای وجود دارد که می‌توانید به کمک آن احراز هویت دو مرحله‌ای را فعال کنید. در زیر دو روش را معرفی کرده‌ایم که می‌توانید به کمک یکی از این دو روش، اقدام کنید.

• ارسال کدهای پیام متنی (SMS) به تلفن همراه شما.

• ارسال کدهای ورود از یک برنامه احراز هویت شخص ثالث مانند duo mobile یا Google authenticator.

برای استفاده از احراز هویت دو مرحله‌ای باید یکی از موارد بالا را انتخاب کنید. پس از فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای، در صورت داشتن مشکل در دریافت کد، می‌توانید به کدهای بازیابی حساب خود دسترسی پیدا کنید.

اگر از یک برنامه احراز هویت شخص ثالث مانند duo mobile یا Google authenticator استفاده می‌کنید، می‌توانید احراز هویت دو مرحله‌ای را به صورت دستی برای حساب اینستاگرام خود تنظیم کنید. اینستاگرام رمزی ایجاد می‌کند که می‌توانید از آن برای تنظیم احراز هویت دو مرحله‌ای برای هر یک از دستگاه‌های خود استفاده کنید. رمز اینستاگرام شما همچنین می‌تواند در صورت استفاده از چندین برنامه احراز هویت در یک دستگاه استفاده شود.

نحوه تنظیم احراز هویت دو مرحله‌ای به صورت دستی

مرحله اول؛ برنامه اینستاگرام را در دستگاه خود باز کنید.

مرحله دوم؛ سپس روی نماد پروفایل در پایین سمت راست ضربه بزنید تا به صفحه شخصی خود بروید.

مرحله سوم؛ روی سه خط در بالا سمت راست ضربه بزنید.

مرحله چهارم؛ سپس، روی گزینه تنظیمات کلیک کنید

مرحله پنجم؛ روی گزینه security کلیک کرده و سپس به پایین بروید و گزینه two-factor authentication  را انتخاب کنید.

مرحله ششم؛ روی نوار منو کنار برنامه احراز هویت ضربه بزنید، سپس گزینه تنظیم دستی را انتخاب کنید.

مرحله هفتم؛ در صورتی که نمی‌توانید سوئیچ جابجایی را ببینید، روی شروع به کار کلیک کنید و مراحل زیر را دنبال کنید.

  • روی گزینه copy key کلیک کرده و آن را در برنامه احراز هویت خود قرار دهید. به عنوان مثال: duo mobile یا Google authenticator.
  • شما باید کد را در کلیپ بورد خود کپی کنید، و از نمایشگر عکس بگیرید، زیرا پس از اتمام تنظیمات، دیگر قابل دسترسی نخواهد بود.
  • پس از اتصال حساب اینستاگرام به برنامه احراز هویت، کد ۶ رقمی ایجاد شده توسط برنامه احراز هویت را کپی کنید.
  • سپس، به برنامه اینستاگرام برگردید، روی گزینه next کلیک کنید و کد ۶ رقمی را برای تکمیل فرآیند قرار دهید.

پس از تنظیم احراز هویت دو مرحله‌ای در دستگاه اول، اکنون می‌توانید کد احراز هویت اینستاگرام را در سایر دستگاه‌های دیگری که قصد دارید با ان‌ها وارد حساب شخصی خود بشوید ارسال کرده و احراز هویت دو مرحله‌ای را از آنجا تنظیم کنید.

نحوه فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای برای چندین دستگاه

برای دستگاه‌های دیگر، می‌توانید کد احراز هویت اینستاگرامی که در دستگاه اول ایجاد شده را در برنامه احراز هویت در هر دستگاه دیگری وارد کنید و حساب اینستاگرام خود را به آن متصل کنید. توجه داشته باشید که کلید IG شما با کد یکبار مصرف تولید شده از طریق برنامه احراز هویت شما متفاوت است.

  • کلید IG؛ کلید IG شما کدی است که هنگام تنظیم دستی احراز هویت دو مرحله‌ای روی یک دستگاه ایجاد می‌شود و می‌توان از آن برای تنظیم احراز هویت دو مرحله‌ای در دستگاه‌های دیگر استفاده کرد.
  • کد یکبار مصرف؛ یک کد امنیتی ۶ رقمی است که می‌توانید برای تأیید از آن استفاده کنید.
  • کد بازیابی؛ کدی است که در صورت عدم دسترسی به کد ۶ رقمی، توسط برنامه احراز هویت ارسال می‌شود و می‌توانید از آن به عنوان پشتیبان استفاده کنید.

سخن پایانی

با فعال کردن احراز هویت دو مرحله‌ای به كاربران كمک می‌كند برای هر بار ورود به اینستاگرام علاوه بر داشتن رمز عبور، نیاز به یک کد تایید نیز داشته باشید. بنابراین با فعالسازی قابلیت تایید دو مرحله‌ای اینستاگرام یک کد تایید به شماره موبایل شما ارسال می‌شود که برای ورود به حساب كاربری اینستاگرام خود علاوه بر بر پسورد نیاز به وارد کردن آن کد داشته و پس از آن می‌توانید به حساب اینستاگرام خود دسترسی داشته باشید. بنابراین به دلیل عدم دسترسی هكرها به گوشی تلفن همراه شما و در نتیجه کد ارسالی، موفق به هک اكانت اینستاگرام شما نخواهند شد. 

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :