etebarkala snappay
etebarkala snappay

چگونه اطلاعات واتساپ را از گوشی اندروید به iOS انتقال دهیم

5
(1)
عاطفه تاسا
2 سال پیش
روش انتقال اطلاعات واتساپ از اندروید به iOS

امروزه با کم‌ رنگ ‌تر شدن نقش تلگراف در مکالمات روزمره کاربران، بخشی از وظایف این پیام رسان بر دوش واتساپ قرار گرفته است. پیام رسان واتساپ امروزه یکی از پرکاربردترین پیام رسان‌ها در میان مردم است و کاربران، چت‌ها و و اطلاعات مهمی را درآن دارند که حفظ آن‌ها برای این کاربران مهم است. به همین دلیل بسیاری از این کاربران وقتی قصد تعویض گوشی تلفن همراه خود را دارند به فکر انتقال این اطلاعات به گوشی جدید خود می‌افتند.

اگر قبلا گوشی اندروید داشتید و حالا می‌خواهید یک گوشی آیفون خریداری کنید؛ شاید این مقاله به درد شما بخورد. ما در این آموزش قصد داریم روش‌های محبوب انتقال اطلاعات واتساپ از گوشی اندروید به iOS را آموزش دهیم. پس با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

روش انتقال اطلاعات از اندروید به iOS

برای انتقال اطلاعات واتساپ از گوشی اندروید به iOS، چندین روش وجود دارد که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید به سادگی این کار را انجام دهید. شما می‌توانید اطلاعات واتساپ خود را بدون نیاز به تهیه نسخه پشتیبان و یا بازگرداندن اطلاعات بک آپ شده شده در Google Drive، به آیفون جدید خود منتقل کنید. برای این کار نیاز به کامپیوتر نیز ندارید. ما در این مقاله دو روش پرکاربرد را به شما آموزش خواهیم داد.

روش اول:  استفاده از برنامه Move to iOS

برای استفاده از این برنامه یک سری محدودیت‌ها وجود دارد و شما برای استفاده از این روش باید شرایط زیر را داشته باشید:

  • کاربران باید اطمینان حاصل کنند سیستم عامل گوشی اندروید آن‌ها، اندروید ۵ و بالاتر و یا اندروید Lollipop SDK 21 یا بالاتر باشد.
  •  نسخه واتساپی که قرار است اطلاعات را از آن به iOS منتقل کنید، 2.22.7.74 ویا بالاتر باشد.
  • نسخه سیستم عامل دستگاه iOS کاربران باید iOS 15.5 یا بالاتر باشد و واتساپی که روی آن نصب است باید ورژن 2.22.10.70 یا بالاتر باشد.  
  • برای استفاده از این نرم افزار باید آیفون شما کاملا جدید باشد و یا آن را به تنظیمات کارخانه برگردانید.
  • در هنگام انتقال اطلاعات با این برنامه باید هر دو دستگاه را به شارژ بزنید.

برای انتقال اطلاعات با این روش گام‌های زیر را بپیمایید:

۱. ابتدا برنامه Move to iOS را روی گوشی اندروید خود نصب و آن را باز کنید.

۲. در این مرحله یک کد در دستگاه iOS شما نمایش داده می‌شود. آن را در گوشی اندروید خود وارد کنید. سپس بر روی گزینه Continue کلیک کنید.

۳. در صفحه انتقال اطلاعات، Whatsapp را انتخاب کنید و روی گزینه Start در گوشی اندروید خود کلیک کنید. 

۴. در این مرحله باید صبر کنید تا واتساپ شما اطلاعات را برای انتقال، اسکن کند. پس از اتمام این مرحله، شما به صورت خودکار از واتساپ گوشی اندروید خود اصطلاحا Sign Out خواهید شد.

۵. دستورات موجود در صفحه را دنبال کنید تا به برنامه Move to iOS منتقل شوید. سپس گزینه Continue را انتخاب کنید و  صبر کنید تا اطلاعات موجود در واتساپ به سیستم iOS شما منتقل شود. این پروسه مقداری زمان می‌برد.

۶. زمانی که انتقال اطلاعات به اتمام رسید، باید آخرین نسخه واتساپ را روی گوشی iOS خود نصب کنید. سپس با شماره تلفنی که قبلا در واتساپ اندرویدی خود استفاده می‌کردید، به برنامه واتساپ موجود در سیستم iOS خود وارد شوید.

روش دوم: استفاده از کامپیوتر

شما می‌توانید با دانلود و نصب برنامه‌ای مانند AnyTrans روی کامپیوتر خود به سادگی اطلاعات واتساپ را از گوشی اندرویدی خود به گوشی آیفون منتقل کنید. برای این کار کافیست گام‌های زیر را بپیمایید: 

۱. ابتدا برنامه AnyTrans را دانلود و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید.

۲. گوشی اندروید و iOS  خود را به وسیله کابل USB به کامپیوتر متصل کنید.

۳. در صفحه، گزینه‌ای به نام Social Messages Manager  وجود دارد. آن را انتخاب کنید.

۳. در صفحه باز شده روی گزینه Whatsapp to Device  کلیک کنید و سپس گزینه Transfer Now را انتخاب کنید.

روش انتقال اطلاعات واتساپ از اندروید به iOS

۴. در این مرحله، باید گوشی اندروید خود را به عنوان منبع انتقال اطلاعات و گوشی iOS خود را به عنوان مقصد انتقال اطلاعات انتخاب کنید.

۵. سپس روی دکمه Next کلیک کنید تا انتقال اطلاعات آغاز شود.

روش انتقال اطلاعات واتساپ از اندروید به iOS

۶. در این مرحله، دستورالعمل‌هایی که روی صفحه برنامه AnyTrans  ظاهر می‌شوند را دنبال کنید. ابتدا از واتساپ خود روی گوشی اندرویدتان نسخه پشتیبان تهیه کنید. نسخه پیشرفته واتساپ را روی گوشی اندروید خود نصب کنید. این اجازه را به واتساپ بدهید که به حافظه گوشی شما دسترسی داشته باشد.

روش انتقال اطلاعات واتساپ از اندروید به iOS

۷. وارد واتساپ خود در گوشی اندرویدتان شوید و روی دکمه Restore کلیک کنید. سپس در برنامه AnyTrans روی دکمه Next کلیک کنید.

روش انتقال اطلاعات واتساپ از اندروید به iOS

۸. در این مرحله برنامه AnyTrans شروع به انتقال اطلاعات از گوشی اندروید به دستگاه iOs شما خواهد کرد.

روش انتقال اطلاعات واتساپ از اندروید به iOS

سخن پایانی 

ما در این مقاله روش‌هایی را برای انتقال اطلاعات واتساپ از اندروید به آیفون معرفی و آن‌ها را بررسی کردیم. این روش‌ها بسیار آسان هستند و شما به سادگی می‌توانید با طی کردن مرحله به مرحله گام‌های گفته شده اطلاعات واتساپ خود را به صورت کامل به گوشی آیفون جدید خود منتقل کنید. آیا برنامه و یا روش دیگری را می‌شناسید که به وسیله آن بتوان اطلاعات واتساپ را از یک گوشی اندروید به گوشی آیفون منتقل کرد؟ نظرات خود را با مجله اعتبارکالا در میان بگذارید. از اینکه تا پایان این مقاله ما را همراهی کردید از شما متشکریم.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :