etebarkala snappay
etebarkala snappay

چگونه اطلاعات واتساپ را بین دو گوشی اندروید انتقال بدهیم

3.8
(10)
عاطفه تاسا
2 سال پیش
روش انتقال اطلاعات واتساپ از اندروید به اندروید

امروزه پیام رسان واتساپ یک برنامه پرطرفدار در میان مردم است و میلیون‌ها نفر از آن استفاده می‌کنند. بسیاری از کاربران زمانی که قصد تعویض گوشی تلفن اندروید خود را دارند؛ این سوال برایشان پیش می‌آید که چگونه به صورت امن و بدون از دست دادن اطلاعات، داده‌ها و سابقه چت‌های خود در واتساپ را به گوشی جدید خود منتقل کنند. این کار بسیار ساده است و شما می‌توانید از روش‌های مختلفی برای انجام آن استفاده کنید. ما در این مقاله قصد داریم روش‌های انتقال اطلاعات واتساپ از یک گوشی اندروید به گوشی اندروید دیگر را بررسی کنیم. پس با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

روش انتقال اطلاعات واتساپ از اندروید به اندروید

برای انتقال اطلاعات و سوابق چت‌های واتساپ از یک گوشی اندروید به گوشی اندروید دیگر روش‌های مختلفی وجود دارد. شما می‌توانید از ابزارهایی که داخل برنامه واتساپ وجود دارد و یا به کمک برنامه دیگر این کار را به سادگی انجام دهید. ما دو روش را برای انجام این کار به شما پیشنهاد می‌دهیم.

روش اول: تهیه نسخه پشتیبان با استفاده از سرویس Google Drive

شما در این روش می‌توانید با تهیه بکاپ از سابقه چت‌ها و اطلاعات واتساپ خود، این اطلاعات را به گوشی اندرویدی جدید خود منتقل کنید. حتی می‌توانید با فعال کردن گزینه Automatic backup از داده‌های خود به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه بکاپ تهیه کنید. شما برای این کار باید یک حساب کاربری Google داشته باشید. استفاده این روش بدون داشتن سیم کارت امکان پذیر نیست. برای استفاده از این سرویس باید گام‌های زیر را بپیمایید:

۱. برنامه واتساپ را باز کنید.

۲. در سمت بالا و راست برنامه واتساپ شما، یک گزینه ۳ نقطه وجود دارد. روی آن ضربه بزنید.

۳. از منوی باز شده گزینه Settings  را انتخاب کنید.

۴. گزینه Chat را انتخاب کنید و سپس گزینه Chat backup را انتخاب کنید.

۵. روی گزینه Account کلیک کنید و سپس حساب کاربری Google  مورد نظر را انتخاب کنید.

۶. اگر قصد دارید از ویدیوها نیز نسخه پشتیبان تهیه کنید، گزینه Include Videos را فعال کنید.

۷. سپس روی گزینه Backup کلیک کنید تا بکاپ گیری آغاز شود.

روش انتقال اطلاعات واتساپ به گوشی دیگر

بازیابی اطلاعات بکاپ شده روی گوشی اندروید جدید

حال که از اطلاعات واتساپ موجود روی گوشی اندروید شما نسخه پشتیبان تهیه شد؛ باید آن را روی گوشی اندروید جدید خود بازیابی کنید. برای این کار گام‌های زیر را بپیمایید:

۱. برنامه واتساپ را روی گوشی اندروید جدید خود نصب کنید.

۲. واتساپ را اجرا کنید و شماره تلفن خود را وارد کنید.

۳. در این مرحله گزینه Restore را انتخاب کنید. 

۴. پس از اتمام این مراحل، برای نمایش دادن اطلاعات بازیابی شده، روی گزینه Next کلیک کنید.

انتقال اطلاعات واتساپ از یک گوشی به گوشی دیگر با Google drive

روش دوم: انتقال اطلاعات با بکاپ محلی 

این روش یکی از آسان‌ترین روش‌ها برای انتقال اطلاعات واتساپ از اندروید به اندروید است. برنامه واتساپ به صورت کاملا اتوماتیک از چت‌ها و حافظه خود هر روز نسخه پشتیبان تهیه می‌کند. پس شما می‌توانید با کپی کردن فایل بکاپ و انتقال آن به گوشی جدید اندروید خود، به راحتی این اطلاعات را انتقال دهید. توجه کنید که این روش تنها زمانی کاربرد خواهد داشت که شما بخواهید از یک شماره تلفن در هر دو گوشی استفاده کنید. برای استفاده از این روش گام‌های زیر را بپیمایید:

۱. در گوشی قدیمی تان به برنامه واتساپ بروید و بر روی نماد سه نقطه‌ای که در بالا سمت راست وجود دارد ضربه بزنید. از منوی باز شده تنظیمات (Settings) را انتخاب کنید. 

۲. گزینه Chats را انتخاب کنید. در صفحه باز شده گزینه Chat Backup را انتخاب کنید و روی گزینه backup  ضربه بزنید تا از اطلاعات شما بکاپ گرفته شود. پس از انجام این کار، از حساب واتساپ خود خارج شوید (log out) و یا واتساپ را از روی دستگاه خود پاک کنید.

  

روش انتقال اطلاعات واتساپ از اندروید به اندروید

۳. سپس به بخش Storage گوشی خود بروید و فایل بکاپ را که زیر پوشه Whatsapp قرار دارد پیدا کنید. این فایل را کپی کنید. سپس به بخش Storage  گوشی اندروید جدید خود بروید و بخش Whatsapp را انتخاب کنید. سپس در صفحه باز شده پوشه databases را انتخاب کنید و فایل بکاپ را در این قسمت پیست کنید.

روش انتقال اطلاعات واتساپ از اندروید به اندروید

۴. برنامه واتساپ را روی گوشی اندروید جدید خود نصب کنید و همان شماره تلفن قبلی خود را در آن وارد کنید. اگر از قبل واتساپ را روی این گوشی داشته‌اید باید آن را حذف نصب و دوباره نصب کنید.

۵. برنامه واتساپ، خود به خود متوجه فایل بکاپی که به حافظه گوشی انتقال دادید می‌شود و آن را با پیامی به شما اطلاع می‌دهد. سپس باید روی گزینه Restore کلیک کنید تا چت‌ها را در گوشی جدید خود بازیابی کنید.

روش انتقال اطلاعات واتساپ از اندروید به اندروید

سخن پایانی 

ما در این آموزش دو روش انتقال اطلاعات واتساپ از یک گوشی اندروید به گوشی اندروید دیگر را آموزش دادیم. شما می‌توانید با طی کردن مراحل گفته شده، بدون آن که اطلاعاتی را از دست بدهید به راحتی این کار را انجام دهید. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید بوده باشد. آیا برنامه و یا روش دیگری را می‌شناسید که به وسیله آن بتوان اطلاعات واتساپ را از یک گوشی اندروید به گوشی اندروید دیگر منتقل کرد؟ نظرات خود را با مجله اعتبارکالا در میان بگذارید. از اینکه تا انتهای این آموزش همراه ما بودید از شما متشکریم. 

 

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

3.8 / 5. تعداد رای دهندگان: 10

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

محمد محمدی گفت:

من گوشی اندروید جدید گرفتم ولی واتساپ و اصلاعات مهم و چت های وانساپ و میخوام امتقال بدم روی گوشی جدید راهتمایی میفرمایید

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
چنانچه در گوشی قبلی خود از اطلاعات واتساپ‌تاپ بکاپ گرفته باشید، مراحلی که در این مطلب ذکر شده را قدم به قدم انجام دهید تا اطلاعات انتقال یابد