etebarkala snappay
etebarkala snappay

نحوه اجرای اپلیکیشن های ios در اندروید

5
(1)

دو روش برای اجرای برنامه‌های iOS در گوشی‌های اندروید

شکیبا گیلانی
2 سال پیش
نحوه اجرای اپلیکیشن های ios در اندروید

اندروید یک پلتفرم قدرتمند بوده که تقریبا برای اجرای هر برنامه‌ای زیرساخت‌های بسیار خوبی دارد، اما برخی از کاربران ممکن است نیاز به اجرای برنامه‌های iOS در دستگاه‌های اندرویدی خود داشته باشند. خرید یک گوشی آیفون تنها برای اجرای برخی از برنامه‌ها چندان مقرون به صرفه نیست و می‌توان این برنامه‌ها را در گوشی اندرویدی خود اجرا و از آن استفاده کرد.

با این اوصاف، راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید بدون استفاده از یک گوشی آیفون، برنامه‌های iOS را بر روی دستگاه اندرویدی خود اجرا کنید. و خبر خوب این که برای اجرای برنامه iOS مورد نظر خود به یک گوشی اندرویدی پیشرفته نیازی ندارید و با هر گوشی اندرویدی از اقتصادی گرفته تا پرچمدار، قابل اجرا هستند.

دو راه ساده برای اجرای برنامه‌های مبتنی بر iOS در دستگاه اندرویدی شما وجود دارد و ما در این مطلب قصد داریم هر دو روش را با جزئیات توضیح دهیم، بنابراین با ما تا انتهای این مطلب با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

روش اول؛ استفاده از برنامه شبیه ساز iOS

یکی از ساده‌ترین راه‌هایی که می‌توانید برنامه‌های iOS را روی پلتفرم اندروید اجرا کنید، استفاده از یک برنامه شبیه‌ساز iOS به نام Cider است. این برنامه به شما اجازه می‌دهد تا با استفاده از سیستم اندروید یک برنامه iOS را شبیه سازی کنید.

این برنامه در فروشگاه Google Play در دسترس نیست، بنابراین باید APK آن‌را دانلود کرده و از طریق ساید بارگیری کنید. برای نصب چنین برنامه‌هایی باید نصب برنامه از منابع ناشناخته را روی گوشی اندرویدی خود فعال کنید. در اکثر تلفن‌ها، فقط می‌توانید به تنظیمات (Settings) > امنیت (Security) بروید و گزینه اجازه نصب برنامه‌ها از منابع ناشناس را در دستگاه (Allow the Device to Install Applications from Unknown Sources) فعال کنید. پس از فعال شدن، مراحل زیر را برای نصب و استفاده از برنامه Cider دنبال کنید

  • مرحله اول؛ فایل APK Cider را دانلود کنید.
  • مرحله دوم؛ فایل APK را که به تازگی از طریق برنامه کاوشگر فایل در دستگاه Android خود دانلود کرده‌اید، پیدا کنید یا به سادگی از منوی اعلان روی اعلان ضربه بزنید.
  • مرحله سوم؛ روی دکمه نصب (Install) کلیک کنید تا نصب شود. نصب برنامه چند ثانیه طول می‌کشد.
  • مرحله چهارم؛ اکنون برنامه‌ای به نام IOS EMULATOR را در گالری برنامه پیدا کنید و روی آن ضربه بزنید تا به برنامه‌های iOS دسترسی پیدا کنید.

به خاطر داشته باشید که در حالی که Cider را روی هر دو نسخه اندروید جدید و قدیمی‌ آزمایش شده و بدون هیچ مشکلی اجرا می‌شود، اما از هر دستگاهی پشتیبانی نمی‌کند.

همچنین، اگر Cider را روی دستگاهی با رم کم اجرا می‌کنید، می‌‍تواند به سرعت حافظه رم را اشغال کرده و باعث شود دستگاه شما به طور قابل توجهی کند شود و برنامه‌ها را با تاخیر اجرا کند.

روش دوم؛ استفاده از برنامه مرورگر Appetize.io

برخلاف روش قبلی که از یک برنامه اندروید برای دسترسی به برنامه‌های iOS استفاده می‌کرد، این روش از یک برنامه مبتنی بر مرورگر به نام Appetize.io استفاده می‌کند.

این ابزار اساسا روشی برای توسعه دهندگان برنامه iOS است تا برنامه‌های خود را حتی اگر دستگاه iOS نداشته باشند آزمایش کنند. با این حال، با داشتن دانش فنی اولیه، می‌توانید از این ابزار برای دسترسی به برنامه‌های iOS مستقیما از مرورگر دستگاه Android یا حتی یک دستگاه ویندوز استفاده کنید.

به خاطر داشته باشید که شما به یک فایل .zip یا tar.gz. حاوی بسته نرم افزاری برنامه iOS که می‌خواهید با استفاده از Appetize.io اجرا کنید، نیاز دارید. می‌توانید آن را در وب سایت APK Pure پیدا کنید. در ادامه نحوه استفاده از این برنامه مرورگر برای اجرای برنامه‌های iOS را آموزش داده‌ایم.

  • مرحله اول؛ ابتدا مرورگر وب را در دستگاه اندرویدی خود باز کرده و وب سایت Appetize.io را باز کنید.
  • مرحله دوم؛ اکنون روی دکمه منوی موجود در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید تا دکمه آپلود را پیدا کنید.
  • مرحله سوم؛ بسته نرم افزاری را برای فایل iOS که می‌خواهید اجرا کنید آپلود کنید و سپس برای مشاهده برنامه خود به گزینه داشبورد بروید.
  • مرحله چهارم؛ اکنون باید بتوانید برنامه iOS خود را از طریق دستگاه iOS مجازی موجود در ابزار وب Appetize.io اجرا کنید.

بهترین بخش در مورد این ابزار آنلاین این است که می‌توانید از آن برای اجرای برنامه‌های اندرویدی نیز با استفاده از فایل APK یک برنامه اندرویدی به جای بسته برنامه iOS استفاده کنید. بنابراین تا زمانی که یک اتصال اینترنتی پایدار دارید، در استفاده از Appetize.io مشکلی ندارید.

وب سایت Appetize.io یک نسخه رایگان دارد که ۱۰۰ دقیقه استفاده رایگان در ماه را در اختیار شما قرار می‌دهد و برای دریافت زمان بیشتر باید نسبت به خرید اشتراک، اقدام کنید.

سخن پایانی

اگر هدف شما اجرای ساده یک برنامه iOS باشد، هر دوی این روش‌ها موثر هستند. با این حال، تجربه کاربری ممکن است بسته به سخت افزاری که استفاده می‌کنید متفاوت باشد. با توجه به آنچه گفته شد، اگر می‌خواهید از تلفن اندرویدی خود برای اجرای برنامه های iOS به طور منظم استفاده کنید، شبیه ساز Cider بسیار کاربردی‌تر است.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

داوود گفت:

نصب نکردن گوگل پلیر یعنی با یه برنمه دیگه جفت شده

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بله