etebarkala snappay
etebarkala snappay

فوت و فن های بازگردانی پیج هک شده اینستاگرام

5
(2)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
فوت و فن های بازگردانی پیج هک شده اینستاگرام

اینستاگرام پلتفرمی برای به اشتراک گذاری تصاویر شخصی و خانوادگی و حتی برای کسب و کار بوده که هک شدن آن تجربه بسیار بدی است. یک هکر می‌تواند به اطلاعات و فالوئرهای شما دسترسی داشته باشد که چنین چیزی بسیار آزار دهنده است. اگر از اینستاگرام خود استفاده حرفه‌ای می‌کند و یک صفحه برای کسب و کار خود دارید، هک شدن حساب کاربری می‌تواند ضرر مالی سنگینی به شما وارد کند. در این مطلب راه‌هایی که برای بازیابی اکانت اینستاگرام هک شده و اقداماتی که می‌توانید برای جلوگیری از وقوع آن در آینده انجام دهید، آورده شده است. برای بازگردانی اکانت هک شده‌تان تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چگونه شخصی می‌تواند اکانت اینستاگرام شما را هک کند؟

معمولاً هک کردن اکانت اینستاگرام خیلی آسان نیست و تنها در صورتی امکان پذیر است که هکر اطلاعات تماس شما مانند آدرس ایمیل، شماره تلفن و رمز عبور شما را در اختیار داشته باشد. چند راه مختلف وجود دارد که هکرها می‌توانند به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

استفاده از رمز عبور ضعیف یکی از دلایلی است که هکرها می‌توانند به راحتی حساب کاربری شما را در مدت زمان کوتاهی هک کنند. همچنین اگر از یک رمز برای چندین پلتفرم و یا عضویت در سایت‌های گوناگون استفاده می‌کنید، پیدا کردن اطلاعات و هک شدن حساب کاربری اینستاگرام‌تان آسان‌تر خواهد شد.

 روش رایج دیگری که کلاهبرداران برای دستیابی به اطلاعات شما از آن استفاده می‌کنند، تلاش برای فیشینگ است. شما پیوندی را دنبال می‌کنید که از طریق ایمیل یا جای دیگری برای شما ارسال شده است، هنگامی که نام کاربری و رمز عبور خود را وارد می‌کنید، جزئیات برای یک هکر ارسال می‌شود و حالا او به راحتی به رمز عبود و نام کاربری شما دسترسی دارد. همیشه قبل از وارد کردن مشخصات خود، بررسی کنید که در دامنه مناسب هستید یا خیر که برای اینستاگرام www.instagram.com است.

چگونه می‌توان فهمید که اکانت اینستاگرام هک شده است؟

هنگامی که هکرها اطلاعات ورود به اینستاگرام شما را پیدا می‌کنند، معمولاً ایمیل و شماره تلفن و همچنین نام کاربری شما را تغییر می‌دهند. در چنین حالتی دسترسی شما به حساب کاربری‌تان مسدود می‌شود. در مرحله بعدی این افراد در ازای مبلغی که تعیین می‌کنند، قول بازگرداندن اکانت را می‌دهند که متاسفانه در اکثر مواقع حتی اگر با پرداخت مبلغ موافقت کنید، این افراد بجای بازگرداندن حساب اینستاگرام شما، آن را حذف خواهند کرد!  

چگونه اکانت هک شده اینستاگرام را بازیابی کنیم

مهم‌ترین فاکتور پس از هک شدن، سرعت عمل شماست. طبق گفته اینستاگرام، بازیابی حساب کاربری شما پس از ۱۴ هفته از لحظه‌ای که دسترسی به آن را از دست می‌دهید تقریبا غیر ممکن می‌شود.

اگر متوجه شدید که از حساب اینستاگرام خود خارج شده اید و به نظر می‌رسد که قادر نیستید وارد حساب کاربری خود شوید، مراحل بازیابی اکانت اینستاگرام هک شده در این مطلب را دنبال کنید.

اکانت هک شده اینستاگرام خود را از طریق ایمیل بازیابی کنید

 وارد جیمیل خود شوید و ایمیل‌هایی را که از سوی اینستاگرام برایتان ارسال شده را بررسی کنید. اگر حساب شما هک شده باشد، یک ایمیل جدید در مورد یک فعالیت مشکوک از حساب خود پیدا خواهید کرد، یا متوجه می‌شوید که جزئیات حسابتان تغییر کرده است.

اگر سریع عمل کنید، ممکن است بتوانید این تغییر را با استفاده از پیوند ارائه شده در آن ایمیل برگردانید. سپس وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید و رمز عبور خود را تغییر دهید. اگر این روش کار نکرد، به مرحله بعد بروید.

اکانت هک شده اینستاگرام خود را از طریق درخواست لینک ورود از اینستاگرام بازیابی کنید

اگر هنوز نمی‌توانید وارد حساب اینستاگرام خود شوید، می‌توانید از اینستاگرام بخواهید یک لینک ورود به آدرس ایمیل یا شماره تلفن شما را برای شما ارسال کند.

  • وارد صفحه ورود به اینستاگرام شوید.
  • روی کادری که نوشته شده آیا رمز عبور را فراموش کرده اید؟ کلیک کرده و کمک بگیرید.
  • در مرحله بعد وارد صفحه‌ای می‌شوید که پرسیده است Trouble Logging In ؟
  • آدرس ایمیل یا شماره تلفن خود را برای دریافت پیوند وارد کنید و روی Send Login Link (iOS) یا Next (Android) کلیک کنید.
  • زمانی که ایمیل یا پیامکی از اینستاگرام دریافت می‌کنید، می‌توانید از لینک ورود برای دسترسی به حساب کاربری خود استفاده کنید. پس از ورود مجدد حتما رمز عبور خود را تغییر دهید.

اکانت اینستاگرام خود را با کد امنیتی بازیابی کنید

اگر روش لینک ورود ناموفق بود، می‌توانید اکانت اینستاگرام هک شده خود را با استفاده از یک کد امنیتی بازیابی کنید.

  • در صفحه ورود به اینستاگرام، روی جمله رمز عبور را فراموش کرده اید (Forgot password)؟ کلیک کنید
  • در پایین صفحه بعدی، روی آیا به کمک بیشتری نیاز دارید (Need More Help) کلیک کنید؟
  • آدرس ایمیل یا شماره تلفنی را که می‌خواهید کد امنیتی را از اینستاگرام دریافت کنید، انتخاب کنید. سپس روی ارسال کد امنیتی کلیک کنید.
  • در صفحه بعدی، کد پیام را وارد کرده و روی Confirm کلیک کنید.

اکانت هک شده را به اینستاگرام گزارش دهید

اگر همه موارد بالا انجام نشد، آخرین گزینه شما این است که حساب خود را گزارش کنید و از اینستاگرام درخواست پشتیبانی کنید تا دوباره به حساب خود دسترسی پیدا کنید.

برای انجام این کار، به صفحه Help Us Recover Your Account بروید. اما این بار به جای درخواست کد امنیتی، گزینه I can’t access this email or phone number را انتخاب کنید.

در صفحه بعد، فرم را با مشخصات اکانت خود پر کنید، My account was hacked را انتخاب کنید و روی Request Support کلیک کنید.

وقتی از اینستاگرام پاسخ می‌دهید، از شما خواسته می‌شود هویت خود را تأیید کنید. یکی از راه‌های انجام این کار، گرفتن عکس سلفی برای اینستاگرام است.

پلتفرم اینستاگرام یک کد برای شما ارسال می‌کند، و شما باید در حالی که یک تکه کاغذ که روی آن کد ارسالی را یادداشت کرده‌اید را در دست دارید، یک عکس بگیرید. سپس کارکنان تصویر را در برابر عکس‌های اشتراک‌گذاری شده شما بررسی می‌کنند و تعیین می‌کنند که آیا شما مالک قانونی حساب هستید یا خیر.

چگونه اکانت اینستاگرام خود را ایمن کنیم؟

بهترین راه برای محافظت از حساب اینستاگرام خود در برابر هکرها، انجام اقدامات امنیتی زیر است.

  • از یک رمز عبور قوی استفاده کنید و آن را مرتباً تغییر دهید.

 استفاده از یک رمز عبور قوی منحصر به فرد برای اکانت اینستاگرام شما می‎تواند کمک زیادی کند و دسترسی کلاهبرداران به جزئیات حساب شما را دشوارتر کند. اگر در به خاطر سپردن جزئیات ورود به سیستم برای شبکه‌های مختلف مشکل دارید، از یک مدیر رمز عبور استفاده کنید.

  • احراز هویت دو مرحله‌ای را در اینستاگرام فعال کنید.

 تنظیم احراز هویت دو مرحله‌ای نیز امنیت حساب شما را تقویت می‌کند. پس از اینکه آن را روشن کردید، هنگام ورود به سیستم از شما خواسته می‌شود که یک کد امنیتی ارسال شده به شماره تلفن خود را در بالای رمز عبور اینستاگرام خود وارد کنید.

  •  لغو دسترسی به برنامه‌های شخص ثالث

 اگر تا به حال از اینستاگرام برای ورود به برنامه‌ها و وب سایت‌های شخص ثالثی که دیگر استفاده نمی‌کنید استفاده کرده‌اید، مطمئن شوید که آن‌ها دیگر به اطلاعات حساب شما دسترسی ندارند. برای بررسی آن برنامه‌ها، مسیر منو > تنظیمات > امنیت > برنامه‌ها و وب‌سایت‌ها را دنبال کنید.

سخن پایانی

بازیابی حساب‌های شما پس از اینکه کلاهبرداران به آنها دست پیدا کردند می‌تواند بسیار دشوار و آزار دهنده باشد. یک راه موثرتر برای محافظت از خود در برابر هکرها این است که از قبل اقدامات پیشگیرانه برای ایمن سازی حساب‌های مهم خود انجام دهید.

آیا تا به حال اکانت اینستاگرام شما هک شده است؟ چگونه توانستید دوباره به آن دسترسی پیدا کنید؟ تجربه‌تان از بازیابی حساب کاربری اینستاگرام را با ما به اشتراک بگذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

سنا گفت:

اکانت دیسبل شده رو چحوری برگردونم