etebarkala snappay
etebarkala snappay

پاک کردن کامل اطلاعات گوشی شیائومی

4.5
(13)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
پاک کردن کامل اطلاعات گوشی شیائومی

دلایل متعددی می‌تواند باعث شود تا یک کاربر گوشی شیائومی تصمیم به پاکسازی گوشی هوشمند خود بگیرد. هنگ کردن مدام گوشی، پر شدن حافظه داخلی، فروختن گوشی و یا اطلاعات محرمانه می‌تواند دلیل موجهی برای پاکسازی کامل گوشی شیائومی باشد. ریست فکتوری یا بازیابی حالت کارخانه، یکی از راه‌های ایمن و ساده‌ای است که می‌توانید با آن گوشی هوشمند خود را پاکسازی کنید تا از شر مشکلات ذکر شده رهایی یابید.

در این بلاگ مرحله به مرحله همراه با تصویر نحوه فرمت کردن این گوشی هوشمند را آموزش داده‌ایم. اگر قصد پاکسازی کامل گوشی شیائومی خود را دارید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

پیش از پاکسازی گوشی شیائومی چه کارهایی باید انجام داد؟

پیش از اینکه اقدام به پاکسازی گوشی خود بگیرید، توصیه می‌کنیم تمام حساب‌های مختلف در شبکه‌های اجتماعی و سایر اپلیکیشن‌ها را حذف کنید؛ به‌ویژه زمانی که قصد دارید گوشی خود را بفروشید و یا هدیه دهید. به این ترتیب، برای کاربر بعدی که قرار است از گوشی شما استفاده کند، مشکلی پیش نخواهد آمد. چرا که برخی از دستگاه‌های مدرن‌تر شیائومی دارای عملکردی به نام FRP یا Factory Reset Protection بوده که همان حساب Google را درخواست می‌کند که در ابتدا با آن پیکربندی شده‌اند.

همچنین به خاطر داشته باشید که تنظیمات مجدد یا بازگشت به حالت کارخانه در تلفن همراه، تمامی اطلاعات و محتوای گوشی شما را پاک خواهد کرد؛ بنابراین اگر نمی‌خواهید برخی از اطلاعات موجود در گوشی‌تان حذف شود، پیش از ریست فکتوری، از آن‌ها یک بکاپ در رایانه شخصی یا فضای ذخیره سازی ابری تهیه کنید. لازم به یادآوری است که در بازگشت به حالت کارخانه، همواره اماکن بازیابی اطلاعات وجود دارد.

دو راه برای پاک سازی اطلاعات از گوشی شیائومی وجود دارد. یکی از طریق خود گوشی همراه بوده و دیگری راه کاملتری است که در ادامه به شرح آن می‌پردازیم.

بازیابی حالت کارخانه از طریق گزینه‌های Xiaomi Redmi

اگر می‌خواهید با استفاده از گزینه‌های دستگاه، Xiaomi Redmi خود را به حالت کارخانه بازگردانید، مراحل زیر را قدم به قدم انجام دهید تا به راحتی تمام اطلاعات گوشی‌تان پاک شود. این اقدام تقریبا ۵ دقیقه زمان می‌برد.

مرحله اول

به منوی تنظیمات دستگاه Xiaomi Redmi خود بروید. این منو معمولا با نماد چرخدنده در گوشی مشخص می‌شود. 

مرحله دوم

صفحه تنظیمات شیائومی ردمی را با کشیدن انگشت به سمت پایین اسکرول کنید تا به گزینه Additional settings یا همان تنظیمات اضافی برسید. در کنار این گزینه یک نماد به صورت سه نقطه قرار دارد که برای دستری به این قسمت کافیست روی آن کلیک کنید.

مرحله سوم

صفحه باز شده را به پایین اسکرول کنید تا قسمتی به نام Backup & reset یا همان پشتیبان گیری و بازنشانی را پیدا کنید. سپس روی آن جهت باز شدن صفحه کلیک کنید. 

مرحله چهارم

با کلیک بر روی “Erase all data (factory reset)” از این بخش به ما اجازه داده می‌شود تا تمامی اطلاعات و برنامه‌ها را پاک کرده و گوشی شیائومی ما به طور کامل بازنشانی شود.

مرحله پنجم

روی گزینه اول به نام All files on the phone یا همان همه فایل‌های گوشی کلیک کنید تا شیائومی ردمی شما به طور کامل فرمت شود.

مرحله ششم

پس از انجام مرحله پنجم، اولین پیام تأیید ظاهر می‌شود که به شما یادآوری می‌کند که تمام داده‌های شما از این دستگاه حذف می‌شود، اما به خاطر داشته باشید، داده‌هایی که در Google، Facebook، Twitter، Instagram بارگذاری کرده‌اید و یا نسخه‌های پشتیبان که در فضای ابری دارید، مانند Google Drive، Dropbox یا One. Drive، حذف نخواهد شد. اکنون روی گزینه Next step یا همان مرحله بعدی کلیک کنید.

مرحله هفتم

در این مرحله مجدد یک پیام تایید برای بار دوم ظاهر می‌شود که نشان می‌دهد تمام اطلاعات ذخیره شده در شیائومی ردمی و همه برنامه‌های دانلود شده پاک خواهند شد و یادآوری می‌کند که این عمل قابل بازگشت نیست. اگر موافق هستید، روی گزینه OK کلیک کنید.

گام هشتم

در صورتی که برای گوشی خود یک الگوی قفل نمایشگر در نظر گرفته‌اید، آن الگو را وارد کرده و یا برای ادامه، رمز بازگشایی قفل نمایشگر را وارد کنید تا وارد مرحله بعدی شوید.

مرحله نهم

در این مرحله دستگاه شما مجددا راه اندازی می‌شود و چند دقیقه طول خواهد کشید تا دستگاه به حالت کارخانه باز گردد و برنامه‌های از پیش نصب شده در سیستم عامل را بهینه سازی کند.

روش پیشرفته پاکسازی اطلاعات از شیائومی

با بازنشانی پیشرفته، شیائومی ردمی می‌تواند مشکلاتی را که با بازنشانی کارخانه‌ای معمولی حل نشده‌اند را حل کند و دیگر هیچ اطلاعات و یا مشکلاتی ناشی از بدافزار و برنامه‌های مخرب در گوشی باقی نماند.

  1. ابتدا شیائومی ردمی خود را خاموش کنید. اگر رمز یا الگوی قفل نمایشگر خود را فراموش کرده‌اید، کافیست دکمه پاور را فشار داده و حدود ۲۰ ثانیه نگه دارید تا گوشی خاموش شود.
  2. کلیدهای ولوم پایین و پاور را برای چند ثانیه با هم نگه دارید. در برخی از دستگاه‌ها با توجه به نسخه اندروید این ترکیب می‌تواند کلید پاور و کلید افزایش صدا باشد.
  3. زمانی که لوگوی شیائومی نمایش داده شد، دکمه‌ها را رها کنید.
  4. با کلیدهای افزایش و کاهش صدا در منو حرکت کنید تا به گزینه Recovery Mode برسید و دکمه پاور را فشار دهید تا وارد این صفحه شوید.
  5. با استفاده از کلید کنترل صدا، گزینه wipe cache partition را انتخاب کنید و دکمه پاور را فشار دهید تا گزینه فعال شود و کش موبایل به طور کامل پاک شود.
  6. پس از چند ثانیه به صفحه قبلی باز می گردید، با دکمه‌های تنظیم صدا به گزینه wipe data / factory reset رفته و دکمه پاور را فشار دهید؛ در این هنگام صفحه‌ای با تعداد زیادی NO و YES ظاهر می‌شود، با کلیدهای صدا دوباره گزینه YES را انتخاب کرده و کلید پاور فشار دهید.
  7. پس از اتمام مجدد با کلیدهای ولوم، روی reboot system now کلیک کنید و کلید پاور شیائومی ردمی خود را فشار دهید، تا دستگاه ریبوت شود. کمی صبر کنید چون چند دقیقه طول می‌کشد تا دستگاه به حالت کارخانه بازگردد و برنامه‌های پیشفرض دستگاه بهینه شوند.

سخن پایانی

پاکسازی گوشی هوشمند کاری است که هر کاربری دست کم یک بار مجبور می‌شود برای رفع مشکلات پیش آمده برای گوشی خود، انجام دهد. راه‌های بسیاری برای این کار وجود دارد که همواره باید دقت داشته باشید که از ایمن‌ترین و در عین حال ساده‌ترین راه جهت پاکسازی گوشی هوشمند خود استفاده کنید. در این بلاگ دو روش ساده و پیشرفته را برای پاکسازی کامل اطلاعات از گوشی‌های شیائومی ردمی، بررسی کردیم که هر دو شیوه، امن و ساده هستند.

  

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.5 / 5. تعداد رای دهندگان: 13

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

فاطمه خرم آبادی گفت:

آیا می توان اطلاعات گوشی pco را از روی کارتن گوشی مقدور هست

سهیلا گفت:

من میخام کلا اطلاعاتم از گوشی حذف گردد گوشی من شیومی هستش ؟؟؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
به مطلب مراجعه کنید و مراحلی که شرح داده شده را قدم به قدم اجرا کنید

سهیلا گفت:

من میخام اطلاعات گوشیم وعکسام کلا از گوشیم پاک گردد چه کنم گوشیم شیومی هست

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
به مطلب مراجعه کنید و مراحلی که شرح داده شده را قدم به قدم اجرا کنید

بیژن آریا گفت:

سلام وقت بخیر

بیژن گفت:

سلام وقت بخیر

بیژن گفت:

من تصمیم گرفتم که گوشی شیائومی مدل ۱۰ ردمی پرو خودم رو بفروشم وامدن

ریست فکتوری کردم،ایا خریدار متونه اطلاعات شخصی منو با قوی ترین نرم افزارها برکردونه؟

سید فاطمه میری جورشری گفت:

گوشیم و خطم دست یکیه اطلاعات خصوصی من برام مهمه می‌خوام از راه دور تمام اطلاعات گوشیمو پاک کنم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
برای اینکه بتوانید اطلاعات خود را از راه دور پاک کنید به لینک آموزشی اعتبارکالا مراجعه نمایید
https://etebarkala.com/blog/how-to-erase-stolen-phone-data/

عابد مزارژهی گفت:

گوشی دست دوم گرفتم ریست زدم الان جیمل قبلی و پیش کد قبلی میخواد من ندارم شوند چکار کنم

حنانه ایمانپور گفت:

تمامی اطلاعات تماس پیام واتساپ از رویی گوشی و مخابرات پاک بشه

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
تنها با حذف کامل اکانت واتساپ می‌توانید تمامی اطلاعات را برای همیشه پاک نید. برای آشنایی با حذف اکانت واتساپ به لینک زیر از مجله اعتبارکالا مراجعه نمایید
https://etebarkala.com/blog/how-to-delete-your-whatsapp-account/

مریم حسنوند گفت:

اطلاعات تماس واتساپ پیام ها کامل از رویی گوشی و مخابرات پاک بشه

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
تنها با حذف کامل اکانت واتساپ می‌توانید تمامی اطلاعات را برای همیشه پاک نید. برای آشنایی با حذف اکانت واتساپ به لینک زیر از مجله اعتبارکالا مراجعه نمایید
https://etebarkala.com/blog/how-to-delete-your-whatsapp-account/

قباد ولدبیگی گفت:

سلام پاک کردن داده ها در کل اپلیکیشنهام در جوشی شیاونی غیر فعال شده چطوری فعالش کنم