etebarkala snappay
etebarkala snappay

روش ریپورت کردن یک پیج در اینستاگرام

5
(1)
عاطفه تاسا
2 سال پیش
چگونه یک پیج در اینستاگرام را ریپورت کنیم؟

بیشتر پست‌ها و حساب‌های کاربری که از فیلتر اینستاگرام عبور می‌کنند، قوانین اینستاگرام و دستورالعمل‌های آن را نقص نکرده‌اند. اما گاهی اوقات نیز اتفاق می‌افتد که کاربر دیگری محتوایی نامناسب را به اشتراک گذاشته و یا پستی را در اینستاگرام منتشر کرده است که بر خلاف قوانین اینستاگرام است. در این صورت می‌توانید آن پست و یا حساب را مستقیما در برنامه اینستاگرام گزارش دهید یا به اصطلاح دیگر ریپورت کنید. 

گاهی اوقات نیز برای ریپورت یک حساب کاربری، دلایل  شخصی وجود دارد. مثل مزاحمت، کلاهبرداری یا آزار اذیت از طرف شخصی که آن اکانت را ایجاد کرده است. ما در این مقاله قصد داریم روش‌ ریپورت یک حساب کاربری، پست یا کامنت در اینستاگرام را به شما آموزش دهیم. با مجله اعتبارکالا همراه باشید. 

چه تعداد از افراد باید یک پیج را ریپورت کنند تا آن صفحه بسته شود؟ 

چند نفر باید یک پیج را ریپورت کنند تا بسته شود؟

باید بگوییم امروزه حتی اگر تعداد افرادی که یک پیج را ریپورت کرده‌اند زیاد باشند، آن پیج بسته نخواهد شد؛ مگر آنکه قوانین اینستاگرام را نقض کرده باشد. امروزه بسیاری از افراد در اینستاگرام به کسب و کار مشغول هستند و تعداد پیج‌های فروشگاهی و تجاری در اینستاگرام بیشتر از هر زمان دیگری شده است. به همین دلیل شاید برخی رقبا تنها برای بسته شدن پیج رقیب، شروع به ریپورت کردن آن از طریق اکانت‌های مختلف کنند. ا

گر صفحه‌ای که قصد ریپورت کردن آن را دارید، قوانین اینستاگرام را نقض نکرده و تنها به دلایل رقابتی یا صرفا به دلیل آنکه آن پیج را دوست ندارید می‌خواهید آن را ریپورت کنید، پیشنهاد می‌کنیم از این کار صرف نظر کنید. اگر محتوای یک صفحه در اینستاگرام را دوست ندارید، پیشنهاد می‌کنیم آن پیج را بلاک یا آنفالو کنید. زیرا در صورتی که به دلایل شخصی پیج را ریپورت کنید و اینستاگرام پس از بررسی متوجه شود که آن پیج قوانین را نقض نکرده است، ممکن است پیج شما را برای همیشه ببندد. در ادامه قصد داریم روش ریپورت کردن یک پیج، پست یا یک کامنت در اینستاگرام را آموزش دهیم. با ما همراه باشید.      

روش ریپورت کردن یک پست در اینستاگرام 

برای ریپورت کردن پست یا استوری در اینستاگرام، گام‌های زیر را بپیمایید: 

۱. به پست مورد نظر مراجعه کنید. 

۲. روی علامت ۳ نقطه که در قسمت بالا سمت راست پست قرار دارد، ضربه بزنید. در استوری‌های اینستاگرام، این سه نقطه در گوشه پایین سمت راست استوری قرار دارد. 

روش ریپورت کردن یک پست در اینستاگرام

۳. سپس روی گزینه Report ضربه بزنید.

۴. در این مرحله دلیل ریپورت کردن پست یا استوری از شما پرسیده خواهد شد. دو گزینه، در منو موجود هستند. اولی «It’s Spam» و دومی «Its inappropriate» است که به ترتیب به معنی «اسپم است» و «محتوای نامناسب است» هستند. اگر گزینه دوم را انتخاب کنید، زیرگزینه‌های دیگری برای شما نمایش داده خواهند شد که هر یک دلیل خاصی را برای نامناسب بودن محتوای آن پست بیان می‌‎کنند. این گزینه‌ها عبارت‌اند از: 

  • Nudity or sexual activity: برهنگی یا فعالیت جنسی 
  • Hate speech or symbols: سخنان نفرت انگیز یا نمادها 
  • Violence or dangerous organizations: خشونت یا سازمان‌های خطرناک 
  •  sale of illegal or regulated goods:فروش کالاهای غیر قانونی یا تحت نظارت
  • Bullying or harassment: قلدری یا آزار و اذیت 
  • Intellectual property violation: نقض مالکیت معنوی 
  • Suicide, self-injury or eating disorders: خودکشی و یا خود زنی 
  • I just don’t like it: دلیل ریپورت کردن، تنها این است که آن را دوست ندارم
  • I just don’t like it: کلاهبرداری 

۵. شاید در این مرحله از شما خواسته شود دلایل بیشتری برای ریپورت کردن پست مورد نظر ارائه دهید. 

۶. پس از طی کردن این مراحل، اینستاگرام تایید می‌کند که گزارش شما را دریافت کرده است. 

روش ریپورت کردن یک کامنت در اینستاگرام 

ریپورت کردن یک کامنت در اینستاگرام نیز مانند ریپورت کردن یک پست بسیار آسان است. برای این کار کافیست گام‌های زیر را بپیمایید:

۱. ابتدا روی نماد کامنت که در پایین پست قرار دارد کلیک کنید. با این کار شما به بخش کامنت‌ها منتقل خواهید شد. 

روش ریپورت کردن یک کامنت در اینستاگرام
روش ریپورت کردن یک کامنت در اینستاگرام

۲. کامنتی را که قصد ریپورت کردن آن را دارید، با انگشتان خود به سمت چپ بکشید. مثل زمانی که در حال ورق زدن یک پست هستید. 

روش ریپورت کردن یک کامنت در ایسنتاگرام

۳. روی علامت تعجبی که در سمت راست کامنت نمایان می‌شود، ضربه بزنید. با این کار یک پنجره کوچک در پایین صفحه باز خواهد شد که از شما دلیل ریپورت کردن کامنت را می‌پرسد. در این پنجره دو گزینه وجود دارد. اولی «Spam or Scam» و دومی «Abusive Content» است که به ترتیب به معنی « هرزنامه یا کلاهبرداری» و «محتوای توهین آمیز» هستند. از میان این گزینه‌ها یکی را انتخاب کنید.

روش ریپورت کردن یک کامنت در ایسنتاگرام

روش ریپورت کردن یک کاربر در اینستاگرام 

برای ریپورت کردن یک حساب کاربری در اینستاگرام، گام‌های زیر را بپیمایید: 

۱. ابتدا به پروفایل کاربری که قصد ریپورت کردن او را دارید بروید.

۲. در گوشه بالا سمت راست صفحه، یک نماد به شکل ۳ نقطه وجود دارد. روی آن ضربه بزنید. با این کار یک پنجره کوچک از پایین صفحه باز خواهد شد. در این پنجره، گزینه‌های «Block User» و «Report» اولین گزینه‌ها هستند و رنگ‌ آن‌ها قرمز است.

روش ریپورت کردن یک کاربر در اینستاگرام

۳. روی گزینه «Report» کلیک کنید. همانطور که در قسمت‌های قبل نیز گفته شد، اگر صرفا به دلیل آنکه از این پیج خوشتان نمی‌آید می‌خواهید ان را ریپورت کنید، بهتر است به جای این کار، گزینه «Block User» را انتخاب کنید و یا تنها او را آنفالو کنید. 

۴. در صورت انتخاب گزینه «report»، اینستاگرام دو گزینه را به شما نمایش خواهد داد و شما باید دلیل ریپورت کردن کاربر را از میان آن‌ها انتخاب کنید. این دو گزینه، همان گزینه‌هایی هستند که در روش ریپورت کردن یک پست به آن‌ها اشاره شد: its Spam و its Inappropriate.

کلمه Spam به معنی هرزنامه است و به ربات‌هایی اشاره دارد که شما را به پیام‌های خودکار در رسانه‌های اجتماعی، پست یا برچسب می‌زنند. 

روش ریپورت کردن یک کاربر در ایسنتاگرام

پس از این مرحله، در صورت انتخاب گزینه  its Inappropriate، اینستاگرام با نمایش گزینه‌های بیشتر از شما می‌خواهد در مورد دلیل ریپورت، بیشتر توضیح دهید. این گزینه‌ها، همان گزینه‌هایی هستند که در مرحله چهارم روش ریپورت کردن یک پست بیان شد. 

سخن آخر 

در این مقاله روش ریپورت کردن یک پست، کامنت یا کاربر در اینستاگرام را آموزش دادیم. شما می‌توانید به راحتی و با پیمودن گام‌های گفته شده در هر بخش، پست، کامنت و یا کاربر مورد نظر را ریپورت کنید. این روش‌ها بسیار به هم شبیه هستند و تفاوت‌های جزئی دارند. 

اگر فردی قوانین اینستاگرام را رعایت نکرده باشد و محتوایی نامناسب و یا خشونت آمیز را منتشر کرده و یا برای شما مزاحمتی ایجاد کرده باشد، شما می‌توانید او را ریپورت کنید. اما اگر صرفا به دلیل دوست نداشتن پیج یا محتوا قصد ریپورت کردن آن را دارید، به شما پیشنهاد می‌دهیم به جای این کار آن کاربر را بلاک یا آنفالو کنید. زیرا در صورت بررسی اینستاگرام و ثابت شدن عدم نقض قوانین توسط آن کاربر، ممکن است پیج خود شما بسته شود. امیدوارم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. از اینکه تا انتهای این آموزش با ما همراه بودید از شما متشکریم. نظرات خود را با مجله اعتبارکالا در میان بگذارید.  

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :