etebarkala snappay
etebarkala snappay

چگونه گوشی هوشمند قدیمی خود را نو کنیم

4.8
(4)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
چگونه گوشی هوشمند قدیمی خود را نو کنیم

هدف اصلی هر کمپانی تولید کننده گوشی‌های هوشمند، این است که کاربران را تبدیل به مشتری دائمی خود کنند. آن‌ها انواع استراتژی‌های هوشمندانه را پیش می‌گیرند تا سعی کنند به شما این باور را بدهند که گوشی هوشمندتان منسوخ شده و قدیمی است تا متقاعد شوید مدام گوشی خود را عوض کرده و یک گوشی جدید خریداری کنید.

اما آیا واقعا هر دو تا سه سال یک بار نیاز به خرید یک گوشی جدید دارید؟ ما اینطور فکر نمی‌کنیم. در این مطلب از مجله اعتبارکالا ۱۱ ترفند را به شما آموزش می‌دهیم که به کمک آن بتوانید مجدد گوشی هوشمند قدیمی خود را نو کنید. پیش از آنکه تصمیم قطعی برای خرید یک گوشی جدید بگیرید، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید.

۱- تصویر زمینه گوشی را تغییر دهید

در بسیاری از مواقع، کاری به سادگی تغییر والپیپر گوشی می‌تواند حس جدیدی به گوشی شما بدهد. ده‌ها برنامه والپیپر در پلی استور وجود دارد که متناسب با نوع و مدل گوشی هوشمند شما طراحی شده‌اند و شامل ده‌ها طرح متفاوت و جذاب هستند. یکی از این برنامه‌ها دانلود و نصب کنید تا با کمک والپیپرهای ارائه شده، زمینه گوشی خود را نو کنید.  

توجه داشته باشید که بهتر است فقط یک بار در ماه تصویر زمینه خود را تغییر دهید. هر ماه جدید، موضوع متفاوتی مانند فضا، طبیعت، مینیمالیسم، انتزاعی یا یکپارچه‌سازی با سیستم‌عامل را انتخاب کنید. برای اینکه این کار کمی سرگرم کننده‌تر شود، حتی می‌توانید از دیگران بخواهید که یک والپیپر جدید برای گوشی شما انتخاب کنند.

۲- سیستم عامل گوشی را به روز کنید

اگر گوشی هوشمند شما به روز نباشد، در اجرای برنامه‌ها کمی تاخیر خواهد داشت و ممکن است این احساس را ایجاد کند که از یک گوشی قدیمی و از کار افتاده استفاده می‌کنید. بسیاری از سازندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی حداقل سه سال به روز رسانی‌های اصلی اندروید را ارائه می‌دهند. بنابراین، باید بررسی کنید که آیا به روز رسانی‌ای در گوشی شما موجود است یا خیر و اگر به روز رسانی جدیدی داشتید، آن را نصب کنید.

به‌روزرسانی جدید اندروید نه تنها می‌تواند حس جدیدی را به گوشی شما بدهد، بلکه می‌تواند باگ‌ها را نیز برطرف کند، ویژگی‌های جدید را معرفی کند، امنیت را بهبود بخشد و موارد دیگر. هتر است  که همیشه گوشی خود را به طور کامل به روز نگه دارید تا بیشترین استفاده را از آن ببرید.

۳- یک لانچر جدید دانلود کنید

یکی از بهترین اقداماتی که در مورد اندروید می‌توان انجام داد، قابلیت شخصی سازی آن است. مهم نیست که از کدام گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید، شما هرگز محدود به تجربه نرم افزاری که با آن ارائه شده است نیستید.

تعداد زیادی لانچر در فروشگاه Google Play وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را دانلود کنید و ظاهر جدیدی به گوشی خود ببخشید. همچنین می‌توانید بسته‌های آیکون جدید را دانلود کرده تا آن را مطابق میل خود شخصی‌سازی کنید. برخی از بهترین لانچرهای اندروید عبارتند از Nova Launcher، Action Launcher و Microsoft Launcher.

۴- باتری گوشی را تعویض کنید

تمام باتری‌های گوشی‌های هوشمند با گذشت زمان تحلیل می‌روند و معمولا حدود سه سال دوام می‌آورند. پس از سه سال، روند تخریب آن‌ها شروع شده که آزار دهنده است، و شما مرتب باید آن‌ها را شارژ کنید. ‍‍‍‍‍‍‍‍‍‍اغلب کاربران پس از سه سال با مواجهه با چنین مشکلی، گوشی خود را تعویض می‌کنند در حالی که تعویض باتری می‌تواند به شما کمک کند تا یک گوشی نو داشته باشید و از هزینه گزاف جهت خرید یک گوشی جدید منصرف شوید. بهتر است برای تعویض باتری به یک متخصص و تکنسین تعمیرات گوشی هوشمند مراجعه کنید.

۵- محافظ صفحه گوشی را تعویض کنید

مشابه نکته بالا، محافظ‌های صفحه نیز به مرور زمان آسیب می‌بینند. محافظ نمایشگر برای ایمن نگه داشتن نمایشگر گوشی شما حیاتی هستند اما استفاده از محافظ نمایشگر با ترک‌ها و شکستگی‌ها هرگز جالب نیست و مطمئنا می‌تواند این حس را در شما ایجاد کند که با یک گوشی قدیمی کار می‌کنید.

خوشبختانه، محافظ‌های صفحه ارزان هستند و تقریبا همیشه می‌توانید یکی از آن‌ها را پیدا کنید که با نمایشگر گوشی شما سازگار باشد. بنابراین، یک محافظ نمایشگر جدید تهیه کنید.

۶- قاب پشتی گوشی را تعویض کنید

اگرچه تا زمانی که قاب محافظ گوشی خراب نشده باشد، مشکلی در استفاده از آن وجود ندارد و آسیبی به گوشی وارد نمی‌سازد اما به مرور زمان کثیف شده و تغییر رنگ می‌دهد و اگر یکی از آن قاب‌های شفاف TPU دارید، به احتمال زیاد به مرور زمان زرد می‌شود.

بنابراین، با خرید سالانه یک قاب پشتی جدید یا حتی دو بار در سال، می‌تواند کمک کند تا احساس کنید گوشی شما همچنان نو است. می‌توانید از قاب‌های رنگی با طرح‌های فانتزی استفاده کنید تا ظاهری سرگرم کننده به گوشی شما بدهد.

۷- از برچسب‌های سفارشی برای پشت گوشی استفاده کنید

برخلاف قاب‌های پشتی، برچسب‌های گوشی‌های هوشمند برای محافظت از گوشی شما طراحی نشده‌اند. آن‌ها دقیقا همان کاری را انجام می‌دهند که از نامشان مشخص است، این برچسب‌ها تنها یک پوسته جدید بر روی بدنه گوشی هستند. شما می‌توانید یک برچسب سفارشی روی بدنه گوشی خود بچسبانید تا آن را جدید و هیجان انگیز نشان دهید.

برچسب‌های گوشی‌های هوشمند عملا هیچ وزن یا ضخامتی به گوشی شما اضافه نمی‌کنند، شما می‌توانید طبق معمول از آن استفاده کنید اما با یک ظاهری جدید. اگر فردی هستید که از قاب استفاده نمی‌کنید، برچسب برای به رخ کشیدن استایل شما مناسب است.

۸- فایل‌های بی‌اهمیت را حذف کنید

با گذشت زمان، گوشی شما پر از تصاویر، ویدیوها، اسناد، فایل‌های GIF و موارد دیگر می‌شود و بسیاری از آن‌ها اغلب ارزش فضای ذخیره سازی که اشغال می‌کنند را ندارند.

اگر حافظه داخلی گوشی پر باشد، عملکرد کلی تلفن شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد، زیرا هیچ اتاق تنفسی برای گوشی شما وجود ندارد تا عملکردها را به آرامی پردازش کند که می‌تواند سرعت گوشی هوشمند شما را کاهش دهد، باعث تاخیر در اجرای برنامه‌ها شود و این حس را ایجاد کند که گوشی قدیمی و از کار افتاده است.

برای جلوگیری از این امر، بهتر است که هر سه تا شش ماه یکبار گوشی خود را پاک سازی کنید. رسانه‌های ذخیره شده خود را مرور کنید و مواردی را که مهم نیستند و یا دیگر به آن‌ها نیاز ندارید حذف کنید. هرچه فضای ذخیره سازی بیشتری را بتوانید آزاد کنید، بهتر است.

۹- برنامه‌های قدیمی استفاده نشده را حذف کنید

مشابه نکته قبلی، همه برنامه‌هایی را که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید حذف کنید. اگر دوباره به یکی از آن برنامه‌ها نیاز پیدا کردید، می‌توانید آن را دوباره دانلود و نصب کنید. برنامه‌های استفاده نشده فقط کار را برای شما سخت‌تر می‌کنند، زیرا آن‌ها فضای ذخیره‌سازی زیادی را مصرف می‌کنند، فضای رم را با اجرای در پس‌زمینه اشغال می‌کنند و باعث می‌شوند گوشی شما به هم ریخته باشد. حذف آن‌ها به ایجاد فضای بیشتری برای برنامه‌های جدید کمک می‌کند.

۱۰- برنامه‌های باقیمانده را به روز کنید

پس از حذف همه برنامه‌های استفاده نشده، می‌توانید از تمام فضای اضافی که با به‌روزرسانی همه برنامه‌های باقیمانده به دست آورده‌اید، به خوبی استفاده کنید. برای انجام این کار، به سادگی مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. برنامه Google Play Store را باز کنید و روی عکس نمایه خود ضربه بزنید.
  2. مدیریت برنامه‌ها و دستگاه (Manage apps & device) را انتخاب کنید.
  3. روی Update all ضربه بزنید.

به روز رسانی برنامه‌های شما به همان دلیلی که به روز رسانی گوشی شما خوب است، می‌تواند مفید باشد. ممکن است هیچ تغییر عمده‌ای وجود نداشته باشد، اما متوجه پیشرفت‌های جزئی خواهید شد. تمام آن به‌روزرسانی‌های کوچک با هم جمع می‌شوند تا تجربه‌ای تازه‌تر به شما بدهند.

۱۱- گوشی خود را تعمیر کنید

اگر مشکلی در گوشی شما در سطح سخت افزاری وجود دارد، مانند نمایشگر شکسته یا دکمه‌های معیوب، پس خرید یک محافظ نمایشگر، قاب پشتی یا باتری جدید کمکی نمی‌کند. ابتدا بررسی کنید که چه مشکلی در گوشی شما وجود دارد و سپس آن را به تعمیرگاه مجاز برده و تعمیر کنید.

با توجه به اینکه دانش کافی در مورد نحوه انجام این کار ندارید، توصیه نمی‌کنیم خودتان سعی کنید دستگاه را تعمیر کنید، حتی اگر ابزار مناسبی در اختیار داشته باشید. ممکن است در نهایت مشکلات بیشتری نسبت به قبل ایجاد کنید، بنابراین با یک تکنسین تعمیر نزدیک مشورت کنید.

سخن پایانی

گوشی‌های هوشمند مدرن در حال حاضر با نرم‌افزار و سخت‌افزار واقعا قدرتمندی تولید شده‌اند و اگر به خوبی از آن‌ها مراقبت کنید، به راحتی می‌توانند تا پنج سال دوام بیاورند. تا زمانی که تلفن شما غیرقابل استفاده شده باشد، واقعا نیازی به خرید گوشی جدید ندارید.

صرفا تعویض چند قطعه، حذف منظم زباله‌ها، تمیز کردن بدنه و دریافت لوازم جانبی جدید می‌تواند باعث شود که مدت زمان بیشتری از آن استفاده کنید. پس در هزینه‌های خود صرفه جویی کرده و بلافاصله با دیدن کوچکترین مشکلی اقدام به تعویض گوشی نکنید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.8 / 5. تعداد رای دهندگان: 4

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

رضاپناهی گفت:

سلام بنده گوشی ام آ۱۰اس هستش میخوام باA53عوض بکنم باید چقدرسربدهم تاعوض بکنم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بستگی دارد شخص یا فروشگاه گوشی قدیمی شما را به چه قیمتی خریداری کند

غفار مشایخ گفت:

چگونه گوشی هوشمند قدیمی خود را نو کنم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
به مطلب مراجعه کنید و موارد ذکر شده را انجام دهید