etebarkala snappay
etebarkala snappay

چطور بفهمیم سیم کارتمان سوخته یا مشکل دارد؟

4.9
(11)
عاطفه تاسا
2 سال پیش

سیم کارت‌ها، جزء مهم و جدا نشدنی از تلفن‌های همراه هستند. اگر سیم کارت داخل گوشی ما وجود نداشته باشد، گوشی، بسیاری از کارکردهای خود را از دست می‌دهد. یکی از موارد مهمی که بدون سیم کارت، استفاده از آن ممکن نیست، اینترنت است که امروزه نقش مهمی در زندگی انسان‌ها بازی می‌کند. 

شاید شما به تازگی متوجه شده باشید که سیم کارتتان به خوبی کار نمی‌کند و به سالم بودن آن شک کرد باشید. اگر سیم کارت شما سوخته باشد و یا آسیب دیده باشد، باید آن را تعویض کنید؛ وگرنه ارتباط شما با دیگران دچار اختلال خواهد شد. ما امروز در این مقاله قصد داریم نشانه‌های خرابی یا سوختن سیم کارت را بررسی کنیم. پس با مجله اعتبارکالا همراه باشید. 

نشانه‌های آسیب دیدن و یا سوختن سیم کارت

ما در این مقاله قصد داریم ۵ نشانه‌ی آسیب دیدن و یا سوختن سیم کارت را بررسی و آن‌ها را به شما معرفی کنیم. همچنین موارد استثنایی که ممکن است دلیل این نشانه‌ها باشند را نیز بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۱. آسیب فیزیکی 

چطور بفهمیم سیم کارتمان سوخته یا مشکل دارد؟

وارد شدن آسیب فیزیکی به سیم کارت، به نظر نگران کننده می‌آید. برای آنکه از این موضوع مطمئن شوید باید سیم کارت را از گوشی خود بیرون بیاورید و هر نوع آسیب فیزیکی را بررسی کنید. اکثر آسیب‌های فیزیکی وارد شده به سیم کارت با چشم قابل دیدن است. پس اگر با چشم خود دیدید که تراشه طلایی رنگ سیم کارت شما آسیب دیده است؛ باید نسبت به تعویض آن اقدام کنید. سیم کارت‌هایی که آسیب دیده‌اند را نمی‌توان تعمیر کرد و تنها راه حل این مشکل، تعویض آن‌‌ها است.

۲. مشکل شبکه

چطور بفهمیم سیم کارتمان سوخته یا مشکل دارد؟

اگر متوجه مشکلات شبکه در گوشی تلفن همراه خود شدید؛ این می‌تواند نشانه‌ای بر آسیب دیدن سیم کارت شما باشد. اما مشکلات شبکه‌ای که از آسیب دیدن سیم کارت، ناشی می‌شوند؛ معمولا دائمی و مکرر هستند. در غیر این صورت ممکن است اپراتور ارائه دهنده خدمات تلفن همراه، در منطقه شما دچار این مشکلات شبکه شده باشد و اصلا ربطی به سیم کارت شما نداشته باشند.

اگر متوجه شدید در اکثر مواقع، شبکه یا پوشش سیم کارت در دسترس نیست؛ این موضوع می‌تواند نشان دهنده سوختن سیم کارت باشد.

 اگر شما اخیرا با مشکلات شبکه، در تلفن همراه خود مواجه شده‌اید؛ باید با افراد دیگری که در منطقه شما هستند صحبت کنید و از آن‌ها بپرسید که از همان اپراتوری که شما استفاده می‌کنید استفاده می‌کنند یا خیر. اگر آن‌ها نیز همین مشکل را داشتند، پس مشکل از ارائه دهنده خدمات تلفن همراه، در منطقه شما است. در غیر این صورت به احتمال زیاد سیم کارت شما سوخته است. در این صورت باید سیم کارت خود را تعویض کنید.  

۳. پیام‌ ها با تاخیر ارسال و یا منقضی میشوند و تماس ها قطع میشوند

چطور بفهمیم سیم کارتمان سوخته یا مشکل دارد؟

اگر سیم کارت شما معیوب باشد؛ متوجه خواهید شد که تماس‌های شما مدام قطع می‌شوند. همچنین پیام‌های شما نیز ارسال نمی‌شوند و یا با تاخیر ارسال می‌شوند و پیام‌های دیگر افراد نیز با تاخیر به دست شما خواهند رسید. این علائم، مهم‌ترین نشانه‌های یک سیم کارت آسیب دیده هستند.

اول از همه، شما باید بررسی کنید که آیا این اتفاقات به صورت مکرر رخ می‌دهند یا خیر. همچنین باید مطمئن شوید، هنگام حضور در مکان‌های دیگر نیز این اتفاقات برای تلفن همراه شما تکرار می‌شوند. در صورت مثبت بودن پاسخ این سوالات، باید بگوییم که سیم کارت شما آسیب دیده است و باید آن را در اسرع وقت تعویض کنید. 

۴. کیفیت صدا در تماس‌ها بد است

چطور بفهمیم سیم کارتمان سوخته یا مشکل دارد؟

یکی دیگر نشانه‌های سیم کارت آسیب دیده و یا خراب، کیفیت بد صدا در هنگام تماس است. برای مثال اگر سیم کارت شما آسیب دیده باشد و شما در حال صحبت کردن با شخص دیگری باشید؛ صدای طرف مقابل را واضح نمی‌شنوید. اگر این اتفاق را به صورت مکرر تجربه کرده‌اید؛ پس باید در مورد سلامت سیم کارت خود نگران شوید.

البته باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که این اتفاق ممکن است به دلیل آسیب دیدن اسپیکرهای گوشی شما نیز اتفاق بیفتد. در این صورت شما باید نسبت به تعمیر اسپیکرهای گوشی خود اقدام کنید. اگر متوجه شدید که اسپیکرهای گوشی شما مشکلی ندارند و سالم هستند؛ پس به احتمال زیاد این مشکل به دلیل آسیبی است که به سیم کارت شما وارد شده است و باید به فکر عوض کردن آن بیفتید.

۵. گوشی شما به صورت مکرر از شما درخواست پین کد میکند 

اگر گوشی خود را طوری تنظیم کرده باشید که در هنگام بوت شدن روی گوشی، از شما درخواست پین کد بکند؛ هر بار که گوشی خود را مجددا راه اندازی می‌کنید، یک کد PIN/PUK از شما درخواست می‌شود. این کد پین در واقع ربطی به گوشی شما ندارد. بلکه یک ویژگی امنیتی است که به سیم کارت شما مربوط می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود کسی که آن PIN/PUK را نداند، نتواند از سیم کارت استفاده کند.

چطور بفهمیم سیم کارتمان سوخته یا مشکل دارد؟

اگر سیم کارت شما آسیب دیده باشد، ممکن است گوشی شما به صورت مداوم از شما درخواست پین کند؛ حتی زمانی که گوشی روشن است. این به دلیل آن است که سیم کارت شما آسیب دیده است و رفتاری عجیب و غیر عادی را از خود نشان می‌دهد.

البته این مشکل ممکن است زمانی که شما سیم کارت را به درستی داخل گوشی قرار نداده‌اید نیز اتفاق بیفتد. در نتیجه سیم کارت شما مدام جابجا می‌شود و وقتی به موقعیت صحیح رسید، گوشی، درخواست پین کد از شما می‌کند. این اتفاق به این دلیل می‌افتد که گوشی شما گمان می‌کند شما سیم کارتتان را به تازگی وارد گوشی خود کرده‌اید.

پس اگر متوجه این اتفاق شدید، ابتدا سیم کارت خود را از گوشی خود خارج کنید و دوباره آن را در داخل گوشی قرار دهید. اگر باز هم این مشکل برطرف نشد؛ سیم کارت شما آسیب دیده است و باید آن را تعویض کنید.

سخن پایانی 

آسیب به سیم کارت ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. وقتی سیم کارت شما آسیب می‌بیند و یا می‌سوزد، علائمی را از خود نشان می‌دهد که در بالا به مهم‌ترین آن‌ها اشاره کردیم. ممکن است کیفیت بد صدا در هنگام تماس و یا مشکلات شبکه را به صورت مدام تجربه کنید. همچنین ممکن است گوشی شما به صورت مداوم از شما درخواست پین کد کند. اگر هر یک از این اتفاقات به صورت پیوسته برای شما تکرار شد، باید به سلامت سیم کارت خود شک کنید.

تنها راه حل این مشکل نیز، تعویض سیم کارت معیوب است. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد. آیا شما نیز مشکل آسیب دیدن و یا سوختن سیم کارت را تجربه کرده‌اید؟ به نظر شما آسیب دیدن سیم کارت ممکن است چه علائم دیگری داشته باشد؟ نظرات خود را با مجله اعتبارکالا در میان بگذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.9 / 5. تعداد رای دهندگان: 11

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

جمیله مطلومی گفت:

آیا وقتی سیم کارت بشکند واتس اپ هم از کار می افتد

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
خیر. اکانت واتساپ شما بر روی خط تلفن شما همچنان نصب است و می‌توانید با مراجعه به مراکز معتبر فروش سیمکارت، مجدد یک سیمکارت با همان شماره تماس قبلی خود را خریداری کرده و در گوشی قرار دهید تا تمام اپلیکیشن‌ها از جمله واتساپ که با شماره تماس شما اجرا می‌شوند، راه اندازی شود