etebarkala snappay
etebarkala snappay

چگونه بفهمیم اینستاگرام هک شده است؟

5
(5)
عاطفه تاسا
2 سال پیش
چگونه بفهمیم که اکانت اینستاگرام ما هک شده است؟

امروزه اینستاگرام به یکی از پر مخاطب‌ترین شبکه‌های اجتماعی تبدیل شده است. میلیون‌ها نفر در این شبکه اجتماعی عضو هستند. حتی بسیاری از آن‌ها از این پلتفرم کسب درآمد نیز دارند و کسب و کارشان به اینستاگرام وابسته است. با افزایش تعداد کاربران اینستاگرام، تعداد هکرهایی که قصد ربودن اطلاعات کاربران را دارند نیز بالا رفته است و مسلما کاربران بیشتری در این شبکه اجتماعی نگران امنیت صفحه خود خواهند شد. ما در این مقاله قصد داریم نشانه‌های هک شدن صفحه اینستاگرام را به شما معرفی و آن‌ها را به صورت مختصر بررسی کنیم. با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

نشانه های هک شدن اکانت اینستاگرام 

از بین تمام شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام  بیشترین گزارش هک شدن و سایر کلاهبرداری‌های آنلاین را داشته است. این موضوع از لحاظ امنیتی اهمیت زیادی دارد. زیرا هکرها با دسترسی به اکانت اینستاگرام شما، می‌توانند به اطلاعات حساس مانند اطلاعات حساب بانکی شما نیز دسترسی پیدا کنند. به همین دلیل آگاهی از نشانه‌های هک شدن اکانت اینستاگرام، اهمیت زیادی دارد. ما در این مقاله قصد داریم ۶ مورد از مهم‌ترین نشانه‌های هک شدن اینستاگرام را معرفی و مورد بررسی قرار دهیم. با ما همراه باشید.

۱. لاگین نشدن به حساب کاربری

نشانه های هک شدن اکانت اینستاگرام

مهم‌ترین علامتی که نشان می‌دهد اکانت اینستاگرام شما هک شده است، این است که شما نمی‌توانید به حساب کاربری‌تان لاگین شوید. اگر اطمینان دارید که رمز عبور خود را صحیح وارد می‌کنید، اما نمی‌توانید به حساب کاربری خود وارد شوید، به احتمال زیاد اکانت اینستاگرام شما هک شده است. در این صورت به سرعت، گام‌های زیر را بپیمایید:

  • ابتدا ایمیل خود را بررسی کنید و ببینید که آیا از سمت security@mail.instagram.com ایمیلی دریافت کرده‌اید یا خیر.
  • وقتی که این ایمیل را پیدا کردید، آن را باز کنید و به دنبال دکمه‌ای با نام «Revert this change» داخل پیام بگردید. سپس روی آن کلیک کنید. با این کار شاید بتوانید تغییرات انجام شده روی اکانت تان را برگردانید. 

شما همچنین می‌توانید برای حل این مشکل از اینستاگرام، لینک ورود، کد امنیتی و یا  پشتیبانی درخواست کنید. اینستاگرام ممکن است از شما درخواست کند که اطلاعات شخصی خود را با یک عکس، اثبات کنید.

۲. تغییر ایمیل یا شماره تلفن در حساب کاربری شما

یکی دیگر از نشانه‌های هک شدن اکانت اینستاگرام، تغییر خودکار شماره تماس یا ایمیلی است که در هنگام ایجاد حساب کاربری وارد کرده بودید. این اولین چیزی است که در هنگام هک شدن حساب اینستاگرام شما اتفاق خواهد افتاد. به همین دلیل بعد از این اتفاق، شما دیگر اعلان‌ها را دریافت نخواهید کرد.

۳. دریافت ایمیل تغییر پسورد و یا لاگین از اینستاگرام 

اگر از سمت اینستاگرام، ایمیل‌های مربوط به تغییر پسورد، لاگین و یا تغییر ایمیل را دریافت کردید؛ این می‌تواند نشانه‌ای بر هک شدن اکانت اینستاگرام شما باشد و باید آن را جدی بگیرید.

۴. وجود پست هایی که شما آن ها را پست نکرده‌اید

اگر در اکانت خود پست‌هایی را مشاهده کردید که شما قبلا آن فیلم یا تصویر را پست نکرده بودید؛ اکانت شما حتما هک شده است.

۵. افزایش ناگهانی و زیاد فالورهای اینستاگرام 

نشانه های هک شدن اکانت اینستاگرام

اگر از ربات‌های جذب فالوور اینستاگرام استفاده نکرده‌اید و با این وجود شاهد افزایش تعداد فالوورهای خود به صورت ناگهانی بودید؛ این می‌تواند نشانه‌ای بر هک شدن اکانت اینستاگرام شما باشد.

۶. مشاهده کامنت هایی از جانب خود زیر پست سایر افراد 

یکی دیگر از نشانه‌های هک شدن اکانت اینستاگرام، مشاهده کردن کامنت‌هایی است که شما آن‌ها را ننوشته‌اید، اما از جانب اکانت شما زیر آن پست نوشته شده اند.  

چگونه از اکانت خود در برابر هکرها محافظت کنیم؟

چگونه از اکانت اینستاگرام خود در برابر هکرها محافظت کنیم؟

همیشه گفته‌اند که پیشگیری بهتر ازدرمان است. بهتر است قبل از آنکه اکانت ما به دست هکرها بیفتد، از آن مراقبت کنیم و اقدامات امنیتی لازم را برای محافظت از آن انجام دهیم. هکرها معمولا برای هک کردن حساب کاربری شما در اینستاگرام، از اکانت‌هایی که دقیقا شبیه به اکانت‌های رسمی اینستاگرام هستند، برای شما پیام‌هایی را ارسال می‌کنند. این پیام‌ها بیان می‌کنند که اکانت اینستاگرام شما دستورالعمل‌های  اینستاگرام را نقض کرده است و یا شما کاری انجام داده‌اید که برخلاف قوانین اینستاگرام است.

این پیام‌ها حاوی لینک‌های مخربی هستند و هدف اصلی فرستنده این پیام نیز، کلیک کردن شما بر روی این لینک‌های مخرب و وارد شدن به اکانت شما از طریق آن است. پس برای آنکه در معرض خطر حمله هکرها در اینستاگرام قرار نگیرید، روی لینک‌های ناشناس کلیک نکنید.  

اقدام دیگری که می‌تواند برای امنیت حساب کاربری خود در اینستاگرام انجام دهید، انتخاب یک رمز عبور قوی برای آن است. پس از انتخاب یک رمز عبور قوی، به صورت دوره‌ای آن را تغییر دهید و از یک رمز عبور ثابت استفاده نکنید.

سخن آخر 

ما در این مقاله ۶ مورد از مهم‎‌ترین نشانه‌های هک شدن اکانت اینستاگرام را معرفی و مورد بررسی قرار دادیم. اگر در اینستاگرام خود، فعالیتی را از جانب حساب کاربری خود مشاهده کردید که شما آن را انجام نداده بودید، این می‌تواند نشانه‌ای بر هک شدن اینستاگرام شما باشد.

از جمله این فعالیت‌ها، می‌توان به کامنت‌هایی از جانب حساب شما که شما آن‌ها را ننوشته‌اید، پست‌هایی که شما آن‌ها را پست نکرده‌اید و پیام‌هایی که از جانب حساب شما به افراد مختلف فرستاده شده‌اند اما شما آن‌ها را ننوشته‌اید، اشاره کرد. 

ما همچنین در این مقاله، روش‌هایی را برای محافظت از حساب خود در برابر هکرها ارائه دادیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. آیا تا به حال اکانت اینستاگرام شما هک شده است؟ تجربیات و نظرات خود را با مجله اعتبارکالا در میان بگذارید. از اینکه تا انتهای این آموزش با ما همراه بودید از شما متشکریم.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 5

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

حشمت گلچوبی گفت:

اینستاگرامم هک شده برطرف کنییدلطفا…