etebarkala snappay
etebarkala snappay

روش بالا بردن سرعت گوشی شیائومی

5
(2)

سه روش برای افزایش سرعت گوشی شیائومی

شکیبا گیلانی
2 سال پیش
روش بالا بردن سرعت گوشی شیائومی

بازار گوشی‌های هوشمند مملو از گوشی‌های گران قیمت زیادی است و شیائومی فضای مناسبی را برای خود در بازار ایجاد کرده و صنعت گوشی‌های هوشمند را شگفت زده کرده است. گوشی‌های هوشمند شیائومی عموما دارای مشخصات مناسب، دوربین‌های عالی و قیمت نسبتا ارزان در مقایسه با سایر برندها هستند. اعتبار گوشی‌های هوشمند این برند به قیمت‌های نه چندان بالا و در عین حال پیکربندی سخت افزاری قابل توجه آن مربوط می‌شود. با این حال، با گذشت زمان، سرعت دستگاه کندتر می‌شود، و عمدتا به دلیل عادت معمول کاربران در پر کردن فضای تلفن با موارد غیر ضروری یا عدم به‌روزرسانی مرتب گوشی است. اما نگران نباشید، افزایش سرعت دستگاه شیائومی نسبتا ساده است. می‌توانید این کار را با پاک کردن حافظه پنهان گوشی هوشمند شیائومی خود با استفاده از برنامه پیش‌فرض پاک‌کننده MIUI یا با به‌روزرسانی منظم آن یا استفاده از برنامه‌هایی از منابع مطمئن انجام دهید.

یکی از دلایل اصلی در کند شدن سرعت گوشی‌های هوشمند شیائومی می‌تواند bloatware باشد که از قبل روی MIUI نصب شده است. اما یکی از دلایل اصلی این کاهش عملکرد، نحوه برخورد کاربران با دستگاه‌های خود است. با نصب بیش از حد برنامه‌ها و برنامه‌های بدافزار ناشناخته می‌تواند منجر به عملکرد ضعیف دستگاه شما شود. بنابراین، برای رفع همه این مشکلات، نکات و راهکارهایی را برای شما آورده‌ایم که می‌تواند به شما در افزایش سرعت عملکرد دستگاه شیائومی کمک کند. اگر دستگاه شیائومی مثل سابق به سرعت برنامه‌ها را اجرا نمی‌کند تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

نکاتی برای افزایش سرعت دستگاه شیائومی

قبل از امتحان نکاتی برای افزایش سرعت گوشی خود، باید بدانید که چه چیزی باعث کندی گوشی هوشمند شما می‌شود و چگونه از مواجه شدن با چنین مشکلاتی جلوگیری کنید. در صورتی که گوشی هوشمند شما برنامه‌های زیادی داشته باشد که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید، حدود ۹۰ درصد فضای ذخیره سازی شما اشغال شده و فایل‌های ناخواسته زیادی انباشته شده است، در نتیجه گوشی هوشمند پس از چند ماه به کندی شروع به کار می‌کند.

در ادامه چند مورد را یادآوری خواهیم کرد که باید آن‌در گوشی هوشمند شیائومی خود امتحان کرده تا مشکلات عملکرد را برطرف کنید و مطمئن شوید که این مراحل را هر چند هفته یکبار تکرار کنید تا در آینده با مشکل مواجه نشوید.

قدم نخست؛ حافظه پنهان گوشی شیائومی خود را پاک کنید

داده‌های کش به چه معناست و چرا باید آن را پاک کرد؟ داده‌های ذخیره شده در حافظه پنهان فایل‌های موقت، اسکریپت‌ها، تصاویر و سایر فایل‌های چندرسانه‌ای هستند که پس از باز کردن یک برنامه یا بازدید از یک وب‌سایت برای اولین بار در دستگاه شما ذخیره می‌شوند. سپس از این داده‌ها برای بارگیری سریع اطلاعات مربوط به برنامه یا وب‌سایت هر بار که مجدداً بازدید می‌شود استفاده می‌شود. حافظه پنهان تلفن شامل اطلاعات کوچکی است که برنامه‌ها و مرورگر وب شما برای افزایش سرعت عملکرد استفاده می‌کنند.

پس از چند ماه استفاده از گوشی هوشمند، فایل‌های موقت انباشته شده و فضای زیادی را اشغال می‌کنند. این فایل‌های ناخواسته برای ما هیچ فایده‌ای ندارند و بدیهی است که بر روی کارکرد و کارایی گوشی هوشمند شما تأثیر می‌گذارند. از این رو پاک کردن حافظه پنهان گوشی هوشمند شیائومی خود هر از گاهی به وضوح به تسریع عملکرد کمک می‌کند.

روش ۱؛ با استفاده از تنظیمات داخلی حافظه کش را پاک کنید

  • به بخش Settings > بروید و از آنجا به Storage > و در نهایت به Cached Data بروید
  • برای حذف فایل‌های ناخواسته، روی گزینه Clear Cache کلیک کنید

نکته؛ این راهنما فقط تا MIUI 11 کار می‌کند و با شروع MIUI 12 این گزینه حذف شده است.

روش ۲؛ با استفاده از برنامه امنیتی حافظه کش را پاک کنید

  • برنامه امنیتی را در MIUI جستجو کنید
  • در داخل برنامه یک ویژگی به نام Cleaner وجود دارد، این گزینه را انتخاب کنید و با انتخاب Clean Up فرآیند پاک سازی آغاز می‌شود. با این کار تمام فایل‌های کش و فایل‌های ناخواسته از دستگاه حذف می‌شود.

روش ۳؛ با استفاده از برنامه‌های شخص ثالث حافظه کش را پاک کنید

اگر نمی‌خواهید از گزینه تنظیمات داخلی یا برنامه امنیتی در MIUI استفاده کنید، می‌توانید از برخی از برنامه‌های شخص ثالث مورد اعتماد مانند CCleaner، Files by Google، Clear Cache از فروشگاه Google Play استفاده کنید. این برنامه‌ها به خوبی برای پاک کردن کش عمل می‌کنند. بهترین کار این است که هر هفته یک بار حافظه پنهان باقیمانده را پاک کنید تا گوشی شما با عملکرد مطلوب کار کند.

قدم دوم: تلفن خود را به روز نگه دارید

هر به‌روزرسانی جدید در گوشی شیائومی حاوی چندین رفع اشکال و بهبود است، به‌ویژه زمانی که دستگاه خود را به آخرین نسخه به‌روزرسانی می‌کنید. این به‌روزرسانی‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا باگ‌هایی را برطرف کنید، که باعث می‌شود گوشی هوشمندتان کندتر کار کند، عملکرد را بهبود بخشد و دستگاهتان را به آخرین وصله امنیتی به‌روزرسانی کند. به‌روزرسانی‌ها علاوه بر کمک به افزایش سرعت گوشی شیائومی، بسیاری از ویژگی‌های جدید را نیز برای گوشی شما به ارمغان می‌آورند.

نحوه به‌روزرسانی‌ها در گوشی هوشمند شیائومی

برای بررسی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری در گوشی هوشمند شیائومی خود که روی MIUI کار می‌کند مراحل زیر را قدم به قدم اجرا کنید.

  • به بخش تنظیمات (Setting) بروید > از آنجا به  About Phone  رفته > و در نهایت به‌روزرسانی‌های سیستم (System Updates) در پایین صفحه بروید
  • اکنون بر روی Check for Updates کلیک کنید
  • اگر بدون به روز رسانی موجود (No updates available) را نشان دهد، مشخص می‌شود که MIUI به روز است.
  • اگر به‌روزرسانی نرم‌افزار موجود با نسخه MIUI و اندازه فایل را نشان می‌دهد، می‌توانید روی دانلود به‌روزرسانی (Download update) کلیک کنید تا به‌روزرسانی نرم‌افزار را دانلود و نصب کنید.

قدم سوم: از برنامه‌های شخص ثالث استفاده کنید

برای افزایش عملکرد گوشی شیائومی، در ادامه برخی از برنامه‌های شخص ثالث را معرفی کرده‌ایم که می‌توانند برخی از فایل‌های ناخواسته، برنامه‌های استفاده نشده را حذف کنند و مشکلات موجود دستگاه را برای افزایش عملکرد برطرف کنند.

اولین برنامه‌ای که پیشنهاد می‌کنیم، برنامه تقویت کننده و پاک کننده سرعت Du است. این برنامه، یک تقویت کننده سرعت و تقویت کننده رم است و همچنین به بهینه سازی باتری و مدیریت برنامه‌های دستگاه شما کمک می‌کند.

برنامه دیگری که می‌توانید از آن استفاده کنید Greenify است که یک برنامه صرفه جویی در باتری بوده و برای دستگاه شیائومی شما عملکرد عالی دارد و به شما کمک می‌کند برنامه‌هایی را که عملکرد نادرست دارند و در پس زمینه کار می‌کنند بشناسید و از سویی، برنامه‌هایی که مصرف باتری زیادی دارند را در زمانی که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید را به حالت Standbay قرار دهید.

چند نکته در رابطه با گوشی‌های شیائومی

  • گوشی‌های هوشمند شیائومی بر روی MIUI کار می‌کنند که یک پوسته سفارشی ساخته شده بر روی اندروید است. با این حال، با تعداد زیادی ویژگی در MIUI، بیش از حد سنگین است و فضای زیادی را اشغال می‌کنند و مصرف باتری بالایی دارند که بر عملکرد دستگاه با ویژگی‌ها و انیمیشن‌های پیچیده آن تاثیر می‌گذارد. بهترین راه این است که به دنبال جایگزین‌های سبک مانند Nova Launcher، Apus Launcher یا Pixel Launcher ​​باشید تا عملکرد بهتری داشته باشید.
  • یک یادآوری تنظیم کنید تا دستگاه شما هر ۳ روز یک بار راه اندازی مجدد شود
  • برنامه‌ها را فقط از منابع قابل اعتماد نصب کنید و از نصب برنامه‌هایی که در فروشگاه Google Play در دسترس نیستند خودداری کنید.

سخن پایانی

مواردی که در این مطلب نوشته شد، نکات و ترفندهایی بوده که می‌تواند به شما در افزایش عملکرد گوشی شیائومی کمک کند. اگر از ترفندهای ذکر شده در بالا پیروی کنید، مطمئنا می‌توانید عملکرد دستگاه خود را سرعت بخشیده و آن‌را در هنگام استفاده روان‌تر و کارآمدتر کنید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :