etebarkala snappay
etebarkala snappay

چگونه سرعت گوشی سامسونگ را افزایش دهیم؟

3.8
(4)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
چگونه سرعت گوشی سامسونگ را افزایش دهیم؟

سامسونگ در سال‌های اخیر بازی نرم افزاری را روی گوشی‌های گلکسی تقویت کرده که همین موضوع سبب شده تا گوشی‌های سامسونگ در برخی مواقع عملکرد کندی داشته باشند. اگر شما هم با همین مشکل روبرو هستید، وقت آن رسیده است که با استفاده از ترفندهای زیر سرعت گوشی گلکسی خود را افزایش دهید.

تم‌های شخص ثالث را حذف کنید

سامسونگ یک فروشگاه تم اختصاصی برای بهینه سازی نمادهای برنامه، AOD و ظاهر کلی گوشی ارائه می‌دهد. هنگامی که از یک تم گرافیکی فشرده در گوشی سامسونگ خود استفاده می‌کنید، ممکن است در انجام کارهای روزمره با گوشی، احساس تاخیر کنید. زمان آن رسیده است که به تم پیش فرض برگردید، که به بهترین شکل برای گوشی شما بهینه شده است.

مرحله اول؛ روی صفحه اصلی سامسونگ به مدت طولانی فشار دهید و تم‌ها را باز کنید.

مرحله دوم؛ روی Menu ضربه بزنید و گزینه My stuff را انتخاب کنید.

مرحله سوم؛ روی Default ضربه بزنید و به صفحه اصلی One UI بازگردید.

سامسونگ رایگان را (SAMSUNG FREE) غیرفعال کنید

در حقیقت Samsung Free به درستی بهینه سازی نشده و هنگام فعال بودن با تاخیر در اجرای برنامه‌های گوشی مواجه خواهید شد. توصیه می‌کنیم به Google Discover بروید یا Samsung Free را به طور کامل در تلفن خود غیرفعال کنید.

مرحله اول؛ روی صفحه اصلی سامسونگ به مدت طولانی فشار دهید و انگشت خود را به سمت راست بکشید.

مرحله دوم؛ یا Google Discover را انتخاب کنید و Samsung Free را خاموش کنید.

همزمان می‌توانید Samsung Pay را نیز از صفحه اصلی غیرفعال کنید.

از دکمه‌های NAVIGATION استفاده کنید

سامسونگ هنوز در بخش کارهای لمسی که می‌توان با نمایشگر گوشی انجام داد، روان عمل نمی‌کند و در گوشی‌های میان‌رده و پایین‌رده این پرش‌ها و هنگ کردن‌ها بیشتر می‌شود. بنابراین بهتر است بیشتر کارها را با دکمه‌های NAVIGATION در پایین صفحه انجام دهید.

مرحله اول؛ صفحه اصلی به بالا بکشید و تنظیمات را انتخاب کنید.

مرحله دوم؛ گزینه Display را انتخاب کنید و به نوار NAVIGATION بروید.

مرحله سوم؛ حالت گوشی را از One UI به دکمه‌های navigation تغییر دهید.

اکنون در هنگام جابه‌جایی بین برنامه‌های گوشی‌های گلکسی، با تاخیر مواجه نخواهید شد.

آنتی‌ویروس دستگاه را فعال کنید

اگر اغلب فایل‌های APK را از وب‌سایت‌های تایید نشده دانلود و نصب می‌کنید، ممکن است به طور تصادفی گوشی خود را در معرض ابزارهای تبلیغاتی مزاحم و جاسوس‌افزار قرار داده باشید. وقت آن رسیده است که حفاظت از دستگاه سامسونگ را برای حذف چنین فایل‌هایی فعال کنید.

مرحله اول؛ تنظیمات سامسونگ را باز کنید و به مراقبت از باتری و دستگاه بروید.

مرحله دوم روی Device protection کلیک کرده و از منوی زیر گزینه Turn on را انتخاب کنید.

گزینه TOUCH SENSITIVITY را فعال کنید

ممکن است نمایشگر به لمس‌های شما به درستی و به موقع پاسخ ندهد، در چنین حالتی احساس می‌کنید که گوشی شما کند عمل می‌کند. این یکی از رایج‌ترین مشکلاتی است که برای گوشی‌هایی با ضخامت زیاد نمایشگر پیش می‌آید و ارتباطی با کند بودن گوشی ندارد. کافی است گزینه TOUCH SENSITIVITY را فعال کنید تا نمایشگر نسبت به لمس شما، سریع‌تر پاسخ دهد.

مرحله اول؛ وارد بخش تنظیمات سامسونگ شده و به منوی نمایش بروید.

مرحله دوم؛ کلید حساسیت لمسی را  (Touch sensitivity) فعال کنید.

مرتب ONE UI را به روز رسانی کنید

سامسونگ مرتباً به‌روزرسانی‌های جدید را با وصله‌های امنیتی ماهانه و بهبود عملکرد منتشر می‌کند. برای دانلود و نصب به‌روزرسانی‌های One UI جدید، به تنظیمات سامسونگ بروید و Software update را انتخاب کنید.

تا اینجا در مورد ترفندهایی صحبت کردیم که فقط مختص گوشی‌های سامسونگ است. روش‌های زیر برای تمامی گوشی‌های اندرویدی قابل اجرا خواهند بود.

برنامه‌های نامربوط را حذف کنید

کمپانی‌های سازنده گوشی‌های اندرویدی حتی با به روز رسانی سیستم، برنامه‌های غیر ضروری را از قبل بارگذاری می‌کنند. با گذشت زمان، چنین برنامه‌هایی در پس‌زمینه اجرا می‌شوند که منجر به تاخیر و کندی کلی در استفاده روزانه از گوشی می‌شوند. بنابراین باید چنین برنامه‌هایی را از گوشی شناسایی و حذف کنید.

مرحله اول؛ انگشت خود را به سمت بالا بکشید و کشوی برنامه را باز کنید.

مرحله دوم؛ روی نماد برنامه به مدت طولانی فشار دهید و از منوی باز شده Uninstall را انتخاب کنید.

مرحله سوم؛ تصمیم خود را تایید کنید و همین مراحل را برای همه برنامه‌های غیر ضروری تکرار کنید.

فضای ذخیره سازی دستگاه را خالی کنید

اگر گوشی همراه اندرویدی شما از میزان حافظه کمی برخوردار باشد، هنگامی که بیش از ۸۰٪ آن پر شود، دستگاه با تاخیر برنامه‌ها را اجرا خواهد کرد. لازم نیست که عکس‌ها یا فیلم‌های خود را پاک کنید؛ کافیست به کمک برنامه Google Files برنامه‌ها و فایل‌های ناخواسته و پنهان شده در گوشی خود را پاک کنید.

مرحله اول؛ برنامه Files را از فروشگاه Google Play دریافت کنید.

مرحله دوم؛ برنامه Files را باز کنید و به برنامه اجازه دهید حافظه دستگاه را اسکن کند.

پیشنهادات فایل‌ها را بررسی کنید و اسکرین‌شات‌های قدیمی، فایل‌های بزرگ و سایر فایل‌های رسانه‌ای را از تلفن همراه خود حذف کنید.

برنامه‌ها را از منوی چند وظیفه‌ای حذف نکنید

سیستم عامل اندروید به اندازه کافی هوشمند است تا برنامه‌های غیرفعال را در پس زمینه متوقف کند. نیازی نیست برنامه‌های بلااستفاده را از منوی چند وظیفه‌ای ببندید. اکنون که سیستم نمی‌تواند برنامه را از حافظه دستگاه باز کند، منجر به افزایش زمان راه اندازی برنامه می‌شود.

سخن پایانی

اگر واقع بینانه نظر بدیم، باید گفت که سامسونگ هنوز در گوشی‌های گلکسی به سطح صاف و سرعت بالای پاسخگویی نمایشگر در گوشی‌های پیکسل و آیفون نرسیده است. اگر در استفاده روزانه خود از گوشی با تاخیر مواجه هستید، از ترفندهای بالا استفاده کنید و سرعت گوشی گلکسی خود را در کمترین زمان ممکن افزایش دهید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

3.8 / 5. تعداد رای دهندگان: 4

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

مهدی گفت:

انتن ویروس سامسونک

پ گفت:

سلام
ما به شما آنتی ویروس رایگان بیت دفندر را پیشنهاد می‌کنیم که خودمان استفاده کرده و از آن راضی هستیم. شما می‌توانید این آنتی ویروس را از فروشگاه پلی استور رایگان دانلود کنید.