etebarkala snappay
etebarkala snappay

نحوه افزایش سرعت اینترنت لپ تاپ

5
(1)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
نحوه افزایش سرعت اینترنت لپ تاپ

امروزه ما به کمک اینترنت قادر هستیم که با دنیا در ارتباط باشیم. اما روزهایی نیز پیش می‌آید که سرعت کاهش یابد. ممکن است سرعت اینترنت راضی کننده‌ای نداشته باشید و روند کار آنلاین یا دورکاری شما از منزل، مختل شود. دلایل مختلفی در کاهش سرعت اینترنت وجود دارد از جمله، تعدد بیش از حد دستگاه‌هایی که به یک مودم وصل هستند، سخت افزار قدیمی لپ‌تاپ، تداخل در سیگنال‌های بی‌سیم و مواردی دیگر.

در چنین شرایطی چگونه سرعت اینترنت لپ تاپ را افزایش دهیم؟ اگر کاهش سرعت اینترنت لپ تاپ، در روند کاری شما اختلالی ایجاد کرده، ما در این مطلب راه‌هایی را پیش روی شما گذاشته‌ایم که می‌توانید سرعت را بهبود ببخشید؛ با ما تا انتهای این مطلب در مجله اعتبارکالا همراه باشید.

راه های افزایش سرعت اینترنت

راه‌های زیادی برای رفع سرعت پایین اینترنت وجود دارد که ما در این مطلب به ۸ مورد از رایج‌ترین اقدامات جهت رفع این مشکل اشاره کرده‌ایم. با انجام این موارد می‌توانید تا حد زیادی سرعت اینترنت لپ‌تاپ را افزایش دهید.

لپ تاپ را نزدیک روتر یا مودم قرار دهید

نزدیک شدن به روتر یکی از راه‌های اصلی برای افزایش سرعت اتصال به اینترنت است. هر چه روتر وای فای شما از لپ‌تاپ دورتر باشد، سرعت اینترنت شما کندتر می‌شود. علاوه بر این، دیوارهای بتنی ضخیم عبور سیگنال‌ها را ضعیف می‌کند. البته، موارد استثنایی وجود دارد که برخی از روترها دارای قدرت سیگنال فوق‌العاده‌ای هستند. بنابراین مطمئن شوید روتری که دارید از آخرین استانداردهای Wi-Fi را پشتیبانی می‌کند.

اتصال اترنت را انتخاب کنید

 اگر با مشکل اتصال ناپایدار با Wi-Fi مواجه هستید، ممکن است یک روتر جدید بخرید. در غیر این صورت، اگر مایل به هزینه اضافی برای خرید یک مودم جدید نیستید، می‌توانید از اتصال سیمی برای متصل کردن لپ‌تاپ یا رایانه شخصی به مودم از کابل اترنت استفاده کنید. برای این کار، داشتن یک پورت RJ45، که به عنوان پورت اترنت نیز شناخته می‌شود، ضروری است. تجربه ثابت کرده است که استفاده از پورت اترنت سرعت را به طرز باور نکردنی افزایش می‌دهد. متاسفانه باید بگوییم که برخی از لپ‌تاپ‌های جدید فاقد این پورت هستند، که البته برای این نیز راهی وجود دارد و آن استفاده از آداپتور شبکه است. اگر امکان اتصال با کابل وجود ندارد، همیشه می‌توانید به یک آداپتور شبکه متصل شوید.

دستگاه‌هایی که به شبکه متصل هستند اما کاربردی ندارند را قطع کنید

اگرچه دستگاه‌هایی که استفاده نمی‌شوند مصرف داده زیادی ندارند اما به هر حال، مقدار کمی از داده را مصرف می‌کنند، به خصوص زمانی که چندین کنسول بازی، تلفن‌های هوشمند، تلویزیون‌های هوشمند و غیره دارید. همه این دستگاه‌ها ممکن است پهنای باند اینترنت را به میزان قابل توجهی کاهش دهند. شاید تصور کنید که این دستگاه‌ها مشکلی ایجاد نمی‌کنند اما در واقع اینطور نیست. آن‌ها به مصرف داده‌ها برای نصب به روز رسانی‌های سیستم یا به روز رسانی برنامه‌های مختلف ادامه می‌دهند. بنابراین، سعی کنید برخی از دستگاه‌های بیکار متصل را خاموش کنید و تفاوت را بررسی کنید. این کار سبب می‌شود تا مقداری از پهنای باند آزاد شود و به حل مشکلات بافر کمک کنند.

راه اندازی مجدد روتر

هر زمان که دستگاه شما با مشکل مواجه می‌شود، اولین کاری که انجام می‌دهید، خاموش و روشن کردن آن است. در مورد اینترنت نیز همین است! هر زمان که اتصال اینترنت هر یک از دستگاه‌های شما به کندی شکل گرفت، بهترین کاری که می‌توانید انجام دهید، راه اندازی مجدد مودم است. راه‌اندازی مجدد، کش حافظه را پاک می‌کند، از فرآیندهای غیرضروری پس‌زمینه جلوگیری می‌کند و سرعت لپ‌تاپ را افزایش می‌دهد. علاوه بر این، پس از راه اندازی مجدد، به کانال‌های داده مختلف، به خصوص آن‌هایی که شلوغ‌تر هستند، متصل می‌شود.

پارامتر امنیتی را تنظیم کنید

اگر از یک اتصال ناامن استفاده می‌کنید، در یک دور باطل گرفتار شده‌اید. در اتصال Wi-Fi ناامن، احتمال اتصال دستگاه‌های ناشناس به روتر وجود دارد. ممکن است عمدی نباشد، اما چه کسی Wi-Fi رایگان را دوست ندارد؟ علاوه بر این، بسیاری از دستگاه‌ها به‌طور پیش‌فرض به اتصالات Wi-Fi موجود و باز متصل می‌شوند، زیرا تنظیمات تلفن آن‌ها همگام‌سازی می‌شوند.

بنابراین، در لاگ اتصال خود مرور و ارزیابی کنید که چه کسی از اتصال شما استفاده می‌کند. اگر روتر شما تنظیماتی برای مسدود کردن افراد دارد، فورا این کار را انجام دهید، در غیر این صورت رمز عبور روتر را تغییر دهید.

به روز رسانی سیستم عامل را بررسی کنید

برای عملکرد روان، هر دستگاه باید به‌روزرسانی‌های به موقع را انجام دهد. این قانون در مورد روتر نیز صدق می‌کند! روترها نیز مجموعه نرم‌افزارهای مورد نیاز خود را دارند که نیاز به به‌روزرسانی دارند. همچنین، سیستم عامل لپ‌تاپ خود را به روز کنید تا از هرگونه مشکل ناسازگاری جلوگیری کنید.

سیستم را برای جلوگیری از نفوذ ویروس‌ها اسکن کنید

ویروس‌ها، تروجان‌ها، برخی از اسپویل‌اسپورت‌هایی هستند که دائما راه‌هایی برای ایجاد خرابی در بهره‌وری شما پیدا می‌کنند. یکی از مشکلات اصلی که ویروس‌ها ایجاد می‌کنند، کاهش پهنای باند است؛ به خصوص هنگام آپلود یا دانلود کدهای مخرب. برای کاهش این سناریو، بهتر است یک آنتی ویروس خوب روی لپ‌تاپ خود نصب کنید که دستگاه شما را به طور کامل اسکن کند.

تبلیغات آنلاین را مسدود کنید

تقریبا هر وب سایتی تبلیغاتی را با تصاویر، ویدیوها و گیف‌های بی پایان نمایش می‌دهد. آیا می‌دانستید این رسانه‌های تبلیغاتی اتصال اینترنت شما را کند می‌کنند؟ بنابراین، برای حفظ سرعت اینترنت، بهترین راه مسدود کردن آن‌ها است. همچنین، اگر سرعت اینترنت برای شما اولویت بالایی دارد، سعی کنید یک افزونه مسدودکننده تبلیغات را نصب کنید تا به پخش خودکار ویدیوهایی که داده مصرف می‌کنند پایان دهید.

سخن پایانی

ما به این واقعیت واقف هستیم که سرعت پایین اینترنت یک مانع بزرگ در راه بهره‌وری است و در واقع اختلال در اینترنت، به نوعی اختلال در کل زندگی روزمره ما است! بنابراین سعی کنید نکاتی را که در این  مطلب ذکر کرده‌ایم را اجرا کنید و تفاوت را ببینید. و اگر هیچ یک از این نکات موثر واقع نشد، توصیه می‌کنیم که برای رفع مشکلات فنی، با ارائه دهنده خدمات اینترنتی خود تماس حاصل فرمایید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :