etebarkala snappay
etebarkala snappay

روش حل مشکل بوت لوپ شدن گوشی سامسونگ

4.8
(16)
عاطفه تاسا
2 سال پیش
روش حل مشکل بوت لوپ شدن گوشی سامسونگ

تقریبا همه ما از گوشی‌های هوشمند خود، هر روز استفاده می‌کنیم و این دستگاه‌های پر کاربرد در بیشتر مواقع، پاسخگوی نیازهای ما هستند و بدون مشکل کار می‌کنند. اما گاهی اوقات ممکن است گوشی‌های هوشمند ما  دچار مشکلات گیج کننده‌ای مانند بوت لوپ شوند که ما را در مورد پایان عمر گوشی مان نگران کنند. ما در این مقاله قصد داریم در مورد بوت لوپ شدن گوشی و روش‌های حل این مشکل صحبت کنیم. با مجله اعتبارکالا همراه باشید. 

بوت لوپ شدن گوشی چیست؟

به بیان ساده، بوت لوپ شدن گوشی به معنی گیر کردن آن در یک چرخه بوت و روشن نشدن آن است. گاهی اوقات پس از آنکه کاربر، گوشی هوشمند خود را آپدیت می‌کند و قصد روشن کردن آن را دارد؛ گوشی روشن نمی‌شود و تنها چیزی که کاربر روی نمایشگر گوشی مشاهده می‌کند، آرم لوگوی شرکت تولید کننده آن است. در واقع گوشی مدام ری استارت می‌شود. این چرخه آن قدر اتفاق می‌افتد تا باتری گوشی خالی شود. حتی اگر کاربر، آن را به شارژ بزند و تلاش کند دوباره آن را روشن کند، باز هم همین اتفاق خواهد افتاد. به این چرخه بی انتها بوت لوپ گفته می‌شود.

علائم بوت لوپ شدن گوشی سامسونگ 

  • گیر کردن گوشی روی لوگوی سامسونگ.
  • گیر کردن گوشی سامسونگ روی مدل گوشی.
  • گیر کردن گوشی روی لوگوی تولید کننده.
  • وارد نشدن گوشی به منوی Home.

دلایل بوت لوپ شدن گوشی سامسونگ 

  • وجود باگ در سیستم عامل گوشی.
  • این مشکل، بیشتر در گوشی‌های روت شده اتفاق می‌افتد.
  • هر تغییری در گوشی‌های روت شده، مانند ROM جدید و یا نصب نرم افزارهای سفارشی شده ممکن است باعث این مشکل شود.

برای حل مشکل بوت لوپ شدن گوشی سامسونگ چه کاری انجام دهیم؟

ما در این مقاله روش‌هایی را برای خلاص شدن شما از این مشکل، آموزش خواهیم داد. شما با طی کردن گام به گام راه حل‌های گفته شده می‌توانید مشکل بوت لوپ شدن گوشی سامسونگ خود را حل کنید.

۱. حل مشکل بوت لوپ شدن گوشی سامسونگ با استفاده از Recovery Mode

هر زمان که شما با مشکل بوت لوپ شدن گوشی مواجه شدید و یا صفحه نمایشگر گوشی شما فریز شد؛ باید ابتدا به سراغ Recovery Mode بروید تا این مشکل را حل کنید. برای این کار می‌توانید از نرم افزارهای مختلف استفاده کنید. «Tenorshare ReiBoot for Android» یکی از این نرم افزارها است که برای وارد شدن به Recovery Mode می‌توانید از آن استفاده کنید.

۱. برنامه «Tenorshare ReiBoot for Android» را دانلود و روی کامپیوتر خود نصب کنید. سپس گوشی سامسونگ خود را با کابل به کامپیوتر متصل کنید.

روش حل مشکل بوت لوپ شدن گوشی سامسونگ

۲. این برنامه به صورت اتوماتیک، ورژن و برند گوشی موبایل شما را خواهد فهمید. سپس برای فعال سازی اشکال زدایی از طریق USB، از دستورالعمل‌هایی که روی صفحه ظاهر می‌شوند، پیروی کنید.

روش حل مشکل بوت لوپ شدن گوشی سامسونگ

۳. بعد از آنکه گوشی سامسونگ خود را با کابل به کامپیوتر متصل کردید؛ صفحه اصلی نرم افزار برای شما ظاهر خواهد شد. روی گزینه «One click to Enter Recovery Mode» کلیک کنید تا وارد Recovery Mode شوید و فرآیند را آغاز کنید.

روش حل مشکل بوت لوپ شدن گوشی سامسونگ

۴. بعد از چند ثانیه، گوشی سامسونگ شما وارد  Recovery Mode  خواهد شد.

روش حل مشکل بوت لوپ شدن گوشی سامسونگ

۲. حل مشکل بوت لوپ شدن گوشی سامسونگ با Download Mode

حالت  Download Mode یک حالت ویژه در گوشی‌های اندروید است که برای آپدیت سیستم و یا فلش رام استفاده می‌شود. گوشی موبایل شما وقتی در حالت Download Mode  قرار دارد، آپدیت‌های سیستم عامل را دریافت می‌کند و این حالت به رفع بسیاری از مشکلات کمک می‌کند. برای وارد شدن به download Mode، باید ابتدا مانند روش قبلی برنامه «Tenorshare ReiBoot for Android» را دانلود و نصب کنید.  

۱. پس از نصب برنامه «Tenorshare ReiBoot for Android» روی کامپیوتر خود، این برنامه را باز کنید و گوشی سامسونگ خود را به کامپیوتر متصل کنید.

روش حل مشکل بوت لوپ شدن گوشی سامسونگ

۲. بعد از اتصال گوشی سامسونگ خود به کامپیوتر، دستورالعمل‌های ظاهر شده بر روی صفحه را دنبال کنید و با توجه به مدل گوشی‌تان، به شما گفته می‌شود که از دکمه Home  گوشی خود برای وارد شدن به Download Mode استفاده کنید یا خیر.

روش حل مشکل بوت لوپ شدن گوشی سامسونگ

روش حل مشکل بوت لوپ شدن گوشی سامسونگ

۳. بعد از چند ثانیه گوشی شما وارد  download Mode خواهد شد.

روش حل مشکل بوت لوپ شدن گوشی سامسونگ

۳. حل مشکل بوت لوپ شدن گوشی سامسونگ با استفاده از Soft Reset

گاهی اوقات ممکن است مشکل بوت لوپ شدن گوشی سامسونگ به دلایل ساده‌تری رخ دهد که می‌توان آن را به سادگی با انجام Soft reset برطرف کرد. البته برای استفاده از این روش، باید باتری گوشی موبایل شما قابلیت جدا شدن داشته باشد. این روش بسیار ساده است و برای انجام آن باید کارهای زیر را انجام دهید:

۱. گوشی خود را خاموش کنید و باتری آن را خارج کنید.

۲. سپس باتری را دوباره وارد گوشی خود کنید و گوشی را روشن کنید.

اگر نتوانستید باتری گوشی خود را از آن خارج کنید، گوشی خود را برای ۵ دقیقه خاموش کنید و سپس آن را دوباره روشن کنید. 

۴. حل مشکل بوت لوپ شدن گوشی سامسونگ از طریق انجام Reset factory

بسیاری از کاربران گزارش کرده‌اند که با انجام Reset factory یا برگرداندن گوشی سامسونگ خود به تنظیمات کارخانه، توانسته‌اند مشکل بوت لوپ شدن گوشی سامسونگ خود را حل کنند. توجه داشته باشید که اگر از این روش استفاده کنید، تمام اطلاعات موجود روی گوشی شما پاک خواهد شد. پس قبل از برگرداندن گوشی سامسونگ خود به تنظیمات کارخانه، حتما از اطلاعات روی گوشی، بکاپ تهیه کنید. سپس گام‌های زیر را بپیمایید: 

  • گوشی سامسونگ خود را خاموش کنید و دکمه‌های افزایش صدا، کاهش صدا و دکمه پاور آن را با هم فشار دهید و نگه دارید.
  • وقتی لوگوی گوشی روی صفحه گوشی شما ظاهر شد، دکمه پاور آن را رها کنید و دو دکمه دیگر را همچنان نگه دارید. 
  • بعد از گذشت ۳۰ الی ۶۰ ثانیه، شما منوی ریکاوری سیستم اندروید را روی نمایشگر، خواهید دید.
  • شما می‌توانید در این منو، با دکمه‌های افزایش و کاهش صدا بین گزینه‌ها حرکت کنید. با استفاده از دکمه کاهش صدا بین گزینه‌ها به سمت پایین حرکت کنید تا به گزینه «wipe data/factory reset» برسید و سپس با فشار دادن دکمه پاور، آن را انتخاب کنید.
  • دوباره دکمه کاهش صدا را فشار دهید تا به سمت پایین حرکت کنید. وقتی به گزینه «yes-delete all user data» رسیدید، با دکمه پاور، آن را انتخاب کنید تا فرآید بازنشانی اصلی آغاز شود. 
  • باید مقداری صبر کنید تا این فرایند کامل شود. پس از کامل شدن آن، خود به خود گزینه «Reboot system now» هایلایت خواهد شد.
  • در این مرحله شما باید دکمه پاور را فشار دهید تا گوشی موبایل سامسونگ شما Reboot شود.
روش حل مشکل بوت لوپ شدن گوشی سامسونگ

ما در این مقاله ۴ روش را برای حل مشکل بوت لوپ شدن گوشی‌های سامسونگ، به شما معرفی کردیم و آموزش دادیم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. از اینکه تا انتهای این آموزش همراه ما بودید از شما متشکریم. نظرات خود را با مجله اعتبارکالا در میان بگذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.8 / 5. تعداد رای دهندگان: 16

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

عرفانه گفت:

متاسفانه گوشیم بوت لوپ شده و نمیتونم حتی خاموشش کنم