etebarkala snappay
etebarkala snappay

چگونه برنامه‌های پنهان در گوشی اندرویدی را پیدا کنیم؟

4.5
(2)
شکیبا گیلانی
1 سال پیش
چگونه برنامه‌های پنهان در گوشی اندرویدی را پیدا کنیم

به عنوان یک کاربر گوشی هوشمند اندرویدی می‌توانید برخی از برنامه‌هایی که از آن استفاده نمی‌کنید را غیر فعال کنید، اما در برخی مواقع دستگاه، برنامه‌های مختلفی را از دید شما پنهان می‌کند که ممکن است به آن نیاز داشته باشید. اگر به دنبال یک برنامه پنهان شده می‌گردید و یا می‌خواهید بدانید که گوشی اندرویدی شما کدام برنامه‌ها را از دید شما پنهان کرده است، می‌توانید به کمک این پنج روش که در این مطلب  از مجله اعتبارکالا آموزش داده شده، آن‌ها را پیدا کنید. با ما همراه باشید.

کاربران گوشی‌های هوشمند می‌توانند برنامه‌هایی را که استفاده نمی‌کنند یا می‌خواهند دیگران ببینند غیرفعال کنند، اما دستگاه‌ها همچنین بسیاری از برنامه‌های سیستم را از کانون توجه دور می‌کنند. اگر می‌پرسید چگونه برنامه‌های مخفی را در اندروید پیدا کنید، خواه گوشی شما باشد یا شخص دیگری، شش راه استاندارد وجود دارد که می‌توانید آن را دنبال کنید.

۱- برنامه‌های مخفی را از طریق تنظیمات گوشی پیدا کنید

تنظیمات اندروید شما به اندازه‌ای پیچیده است که اغلب برای دسترسی به ویژگی‌های پنهان به ابزارهایی مانند برنامه تنظیمات Google نیاز دارید.

از آنجایی که هر دستگاه لیست کاملی از برنامه‌های مختص خود را دارد، ابتدا باید مراحل اولیه را برای پیدا کردن برنامه‌ها طی کنید. ابتدا روی نماد تنظیمات گوشی ضربه بزنید و Apps را انتخاب کنید. اگر همه چیز در دستگاه شما متفاوت به نظر می‌رسد، فقط به سراغ صفحه‌ای بروید که برنامه‌های گوشی شما را نشان می‌دهد.

از آنجا، باید به گزینه See all apps دسترسی داشته باشید. روی آن ضربه بزنید تا تمامی برنامه‌های موجود را مشاهده کنید. برای یافتن برنامه‌ها کافیست در این صفحه به جستجو بپردازید.

اگر برخی از برنامه‌ها را غیرفعال و پنهان کرده باشید، باید گزینه‌ای را نیز پیدا کنید که برنامه‌های پنهان شده را به شما نشان دهد. به دنبال منوی کشویی بگردید که برنامه‌های غیرفعال را به شما نشان می‌دهد.

۲- برنامه‌های مخفی را با دسترسی ویژه پیدا کنید

در منوی برنامه‌های گوشی اندرویدی شما، گزینه‌ای با عنوان دسترسی به برنامه ویژه یا چیزی مشابه آن وجود دارد. در اینجا برنامه‌ها بر اساس میزان استفاده شما از آن اولویت بندی می‌شود.

به عنوان مثال، اگر وارد دسترسی به همه فایل‌ها شوید، همه برنامه‌هایی را که می‌توانند از فایل‌های دیجیتال شما استفاده کنند به شما نشان می‌دهد. می‌توانید برنامه‌هایی را با دسترسی به تصاویر، اعلان‌ها، کنترل Wi-Fi و موارد دیگر فیلتر کنید.

۳- برنامه‌های پنهان را در پوشه‌های کشوی برنامه پیدا کنید

همانطور که دستگاه‌های اندرویدی در حال تکامل هستند، راه‌های بهتری برای مدیریت دستگاه ارائه می‌دهند. از نظر نحوه مخفی کردن برنامه‌ها در اندروید، سازندگان و لانچرهای مختلف راه‌حل‌های متفاوتی را ارائه می‌دهند، اما همگی یک ویژگی مشترک دارند که عبارت است از کشوی برنامه.

کافیست دست خود را از پایین به بالا و یا از بالا به پایین روی صفحه اصلی گوشی خود بکشید تا صفحه پیمایش برنامه‌ها باز شود. از این بخش، می‌توانید برنامه‌ها را در برخی از گوشی‌های اندرویدی از طریق دکمه منو مخفی و پیدا کنید که معمولا مانند سه نقطه یا نماد چرخ دنده به نظر می‌رسد. دستگاه‌های دیگر دارای ویژگی‌های جایگزین مانند پوشه‌ها هستند و به شما این امکان را می‌دهند تا منو را باز کرده و Create folder را انتخاب کنید، سپس عنوانی را تایپ کرده و برنامه‌ها را برای گروه‌بندی انتخاب کنید.

هنگامی که به دنبال برنامه‌های مخفی می‌گردید، مطمئن شوید که پوشه‌ها را بررسی می‌کنید زیرا برخی مواقع برنامه‌هایی را که در آنجا دسته بندی شده‌اند را به درستی نشان نمی‌دهند. بنابراین، بهتر است هر پوشه را باز کرده و با دقت درون آن را بگردید تا برنامه مورد نظر خود را پیدا کنید.

۴- برنامه‌های مخفی را از طریق فایل منیجر گوشی خود پیدا کنید

راه دیگر برای پیدا کردن برنامه‌های موجود در گوشی، استفاده از فایل منیجر است. تمامی دستگاه‌های اندرویدی این ویژگی را به یک شکل و معمولا با برچسب Files ارائه می‌دهند.

روی نماد فایل منیجر ضربه بزنید تا لیستی از دسته‌ها و ابزارها باز شود. به Apps بروید و تمام برنامه‌های نصب شده روی دستگاه و همچنین Android (APK) را مشاهده کنید. علاوه بر نمایش برنامه‌های پنهان و فراموش شده، می‌توانید هر مورد را در این بخش از اشتراک گذاری گرفته تا حذف برنامه مدیریت کنید.

با این حال، فایل منیجر همیشه برنامه‌هایی را که بخشی از عملکردهای اساسی دستگاه هستند نمایش نمی‌دهد. به عبارت دیگر، تنها در صورتی به فایل منیجر خود مراجعه کنید که می‌خواهید برنامه‌های مخفی که دانلود و نصب کرده‌اید و ارتباطی با سیستم‌عامل و عملکرد گوشی شما ندارند را پیدا کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باید در نظر داشت، گزینه Safe folder در بسیاری از فایل منیجرها است که مکانی امن برای ذخیره فایل‌ها بوده و برای باز کردن قفل آن به پین ​​یا الگو نیاز دارید. این برنامه چندان با برنامه‌ها سروکار ندارد، اما مکان خوبی برای جستجوی داده‌های پنهان است.

اگر فایل منیجری که نصب کرده‌اید چندان مفید نیست، می‌توانید یک فایل منیجر دیگر که با نیازهای شما مطابقت دارد را دانلود و نصب کنید. برنامه‌هایی مانند Cx File Explorer را امتحان کنید تا بتوانید از رابط تمیزتر، سازماندهی بهتر فایل‌های خود لذت ببرید و جزئیات بیشتری را در برنامه‌های فعال و مخفی گوشی خود در اختیار داشته باشید.

۵- برنامه‌های مخفی را با یک لانچر جدید پیدا کنید

اگر طرح‌بندی سیستم اندروید فعلی‌تان را دوست ندارید، می‌توانید لانچر دیگری را متناسب با جریان کاری خود نصب کنید. در حالی که نگرانی‌های ایمنی در مورد لانچرهای اندروید شخص ثالث وجود دارد، برنامه‌هایی مانند Microsoft Launcher و Nova Launcher از بهترین‌های Google Play هستند.

برای مثال نرم افزار مایکروسافت را در نظر بگیرید. در حالی که پرکاربردترین برنامه‌های دستگاه را نمایش می‌دهد، یک بخش را نیز برای برنامه‌های مخفی را به منو برنامه شما اضافه می‌کند.

سخن پایانی

اکنون که می‌دانید چگونه برنامه‌های مخفی را در دستگاه‌های اندرویدی به ساده‌ترین روش‌ها پیدا کنید. پیدا کردن برنامه‌های پنهان برای بسیاری از افراد از جمله والدینی که می‌خواهند فرزند خود را در برابر برنامه‌های مخرب محافظت کنند مفید است. می‌توانید از این ترفندهای اندروید برای کشف برنامه‌ها و فایل‌های قدیمی استفاده کنید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :