etebarkala snappay
etebarkala snappay

استخراج فایل APK و بدست آوردن Source قابل نصب اندروید

5
(1)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
استخراج فایل APK و بدست آوردن Source قابل نصب اندروید

فایل بسته برنامه اندروید Android application package یا به اختصار APK نوعی فرمت است که برای نصب برنامه‌ها بر روی دستگاه اندرویدی استفاده می‌شود. با این حال، وقتی برنامه‌ها از فروشگاه Google Play نصب می‌شوند، فایل APK به این دلیل که فروشگاه Google Play نصب را به صورت داخلی پردازش می‌کند، قابل مشاهده نیست.

اگر از برنامه‌ای خارج از فروشگاه Google Play استفاده می‌کنید، باید به یک فایل APK دسترسی داشته باشید. در این مقاله، نحوه استخراج فایل APK از اندروید را توضیح خواهیم داد. برای آنکه بتوانید Source قابل نصب اندروید را بدست آورید، تا انتهای این مطلب با ما در مجله اعتبارکالا همراه باشید.

چگونه یک APK را در اندروید خود با استفاده از APK Extractor استخراج کنیم

اگر فقط نیاز به استخراج یک یا دو فایل APK دارید، ممکن است دانلود برنامه‌هایی که دارای ویژگی‌هایی هستند که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید اضافی به نظر برسد. به همین دلیل، بهتر است که به جای آن از برنامه APK Extractor استفاده کنید. نحوه کار این برنامه با نمایش لیستی از برنامه‌هایی است که قبلا روی دستگاه اندروید شما نصب شده‌اند. برای استخراج موفقیت آمیز یک فایل APK در اندروید خود با استفاده از این برنامه، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • برنامه APK Extractor را در دستگاه اندرویدی خود باز کنید.
  • سپس روی فایل APK که می‌خواهید استخراج کنید ضربه بزنید.
  • از شما خواسته می‌شود که آن‌را ذخیره کنید. در این مرحله گزینه ذخیره (Save) را انتخاب کنید.

استخراج به همین سادگی صورت می‌گیرد. سایر ویژگی‌های موجود در این برنامه عبارتند از استخراج چندین APK، حالت تاریک، اشتراک گذاری فایل‌های APK و موارد دیگر. شاید تنها ایراد استفاده از این روش این باشد که اپلیکیشن چندین بنر تبلیغاتی را نمایش می‌دهد.

چگونه APK را در اندروید خود با استفاده از File Explorer استخراج کنیم

یکی دیگر از راه‌های استخراج فایل‌های APK در اندروید، استفاده از برنامه مدیریت فایل رایگان، File Explorer است. این برنامه در بین کاربران اندرویدی که مایلند تمامی فایل‌ها و برنامه‌های موجود در دستگاه خود را سازماندهی کنند بسیار محبوب است. می‌توانید این برنامه را در فروشگاه Google Play پیدا کنید. هنگامی که آن‌را دانلود کردید، برای استخراج فایل‌های APK در دستگاه خود باید مراحل زیر را انجام دهید.

  • برنامه File Explorer را در اندروید خود راه اندازی کنید.
  • در صفحه اصلی برنامه، روی برنامه‌ها (Apps) کلیک کنید.
  • سپس فایل APK که می‌خواهید استخراج کنید را انتخاب کنید. شما همچنین می‌توانید در این مرحله چندین فایل را انتخاب کنید.
  • گزینه Backup واقع در نوار ناوبری پایین را انتخاب کنید.
  • برای مشاهده برنامه‌های استخراج شده به Open بروید.
  • این کار شما را به قسمتی از اندرویدتان راهنمایی می‌کند که برنامه‌ها و فایل‌های استخراج شده شما در آنجا قرار دارند.

چگونه APK را در اندروید خود با استفاده از AirDroid استخراج کنیم

اگر قصد دارید که فایل APK استخراج شده خود را در رایانه ذخیره کنید، برنامه AirDroid را توصیه می‌کنیم. برنامه AirDroid یک برنامه رایگان است که به شما این امکان را می‌دهد تا برنامه‌ها و فایل‌های موجود در اندروید خود را از طریق مرورگر رایانه مدیریت کنید.

این برنامه به راحتی از طریق فروشگاه Google Play نصب می‌شود. پس از دانلود و نصب، باید حساب کاربری رایگان خود را راه اندازی کنید. هنگام انجام این کار، مطمئن شوید که دستگاه اندرویدی و رایانه شما از یک شبکه Wi-Fi استفاده می‌کنند. دستورالعمل‌های روی صفحه را دنبال کنید تا گوشی هوشمند خود را به رایانه شخصی‌تان متصل کنید. پس از تکمیل اتصال، مراحل زیر را برای استخراج فایل‌های APK از اندروید به رایانه دنبال کنید.

  • برنامه AirDroid را در اندروید خود راه اندازی کنید و روی گزینه AirDroid Web ضربه بزنید، سپس آدرس IP را کپی کنید.
  • مرورگری که همواره از آن استفاده می‌کنید را باز کنید و آدرس IP را در نوار جستجو وارد کنید.
  • سپس، انتخاب کنید که می‌خواهید کدام فایل APK را استخراج کنید. می‌توانید هر بار بیش از یک فایل را انتخاب کنید.
  • روی گزینه دانلود (Download) واقع در پایین صفحه ضربه بزنید.
  • پس از تکمیل، فایل‌های APK فورا در قالب یک فایل فشرده (zip) بر روی رایانه شما دانلود می‌شوند.

چگونه APK را در اندروید خود مستقیما از فروشگاه Google Play استخراج کنیم

برخلاف روش‌های دیگری که در این راهنما مشاهده می‌شود، این روش به شما امکان می‌دهد فایل‌های APK را مستقیما از فروشگاه Google Play استخراج کنید. از آنجایی که فایل مستقیما از فروشگاه Google Play استخراج می‌شود، احتمال کمی وجود دارد که فایل‌های آلوده‌ای در میان آن‌ها وجود داشته باشد. برای استخراج موفقیت آمیز فایل‌های APK با استفاده از این روش، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • از فروشگاه Google Play، کد URL برنامه‌ای را که می‌خواهید استخراج کنید کپی کنید.
  • سپس، به ابزار وب در مرورگر خود بروید و URL را جایگذاری کنید.
  • گزینه Generate Download Link را انتخاب کنید.
  • سپس این برنامه وب به طور خودکار فایل APK را انتخاب می‌کند و پیوند مربوطه را برای دسترسی به آن در اختیار شما قرار می‌دهد.

یک نقص در مورد این روش این است که برنامه وب ممکن است چند تبلیغ پاپ آپ را نشان دهد که می‌تواند کمی آزاردهنده باشد. با این حال، جدای از آن، این روش کاملا ایمن و ساده است.

چگونه APK را در اندروید خود با دانلود منابع آنلاین استخراج کنیم

در حالی که استفاده از برنامه‌های معرفی شده برای استخراج APK کار را بسیار راحت می‌کند، در واقع نیازی به استفاده از آن‌ها برای انجام این کار ندارید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک جستجوی سریع در گوگل از نام برنامه مورد نظر و سپس APK انجام دهید. در بسیاری از موارد، آنچه را که به دنبالش هستید خیلی سریع پیدا خواهید کرد.

این روش می‌تواند در زمان شما صرفه جویی زیادی کند، به خصوص اگر فقط به دنبال یک فایل باشید. فقط به خاطر داشته باشید که فایل‌ها را از سایت‌های قانونی دانلود کنید تا از هر گونه ویروس یا باگ احتمالی جلوگیری کنید. یک سایت خوب و ایمن برای شروع جستجو، سایت APKMirror است.

چگونه APK را در دستگاه اندرویدی روت شده خود استخراج کنیم

اگر اندروید روت شده دارید، برای استخراج فایل‌های APK نیازی به استفاده از برنامه‌های شخص ثالث ندارید. این فرآیند نسبتا ساده است و فقط به یک دایرکتوری ساده برای کار کردن نیاز دارد. در ادامه مراحلی که باید جهت استخراج طی کنید را شرح خواهیم داد.

  • به برنامه File Manager که از قبل در دستگاه اندرویدی شما موجود است بروید.
  • پس در این بخش، گزینه Root Access را فعال کنید.
  • در ادامه، بسته به نسخه اندرویدی که نصب دارید، به دایرکتوری 1. /data/app 2. /data/app-private 3. /system/app/ بروید.

سخن پایانی

استخراج فایل‌های APK ممکن است غیر ممکن  به نظر برسد، اما هنگامی که بهترین روش را جهت استخراج پیدا کردید، متوجه خواهید شد که این فرآیند نسبتا ساده است. با دنبال کردن مراحل بالا، می‌توانید فایل‌های APK مورد نیاز خود را در اندروید خود استخراج کنید.

اگر می‌خواهید APK را در گوشی هوشمند یا تبلت خود استخراج کنید، بهترین گزینه استفاده از تکنیک File Explorer است. با این حال، اگر هدف شما استخراج فایل‌ها بر روی دسکتاپ است، AirDroid گزینه مناسب‌تری است و اگر فقط به دنبال یک فایل APK هستید، بهتر است مستقیما به مرورگر وب خود بروید و آن‌را از این طریق جستجو کنید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :