etebarkala snappay
etebarkala snappay

چگونه چت های خود را برای همیشه از تلگرام حذف کنیم؟

3.8
(9)

روش پاک كردن همه چت های تلگرام

شکیبا گیلانی
2 سال پیش
چگونه چت های خود را برای همیشه از تلگرام حذف کنیم؟

از آنجایی که تلگرام نسبت به هر برنامه پیام‌رسان دیگری امکانات بیشتری را ارائه می‌دهد، مدیریت پیام در این پلتفرم می‌تواند کمی پیچیده‌تر باشد. اگر می‌خواهید پیام‌هایتان از سرورهای تلگرام نیز حذف شوند، کار باز هم پیچیده‌تر از حذف ساده یک پیام از چت تلگرام می‌شود. در این مطلب سعی شده تا تمام راه‌هایی را که می‌توانید از طریق آن پیام‌های خود اعم از چت با یک فرد و یا چت در گروهی از دوستان را در تلگرام حذف کنید، گردآوری کنیم.

اگر به امنیت پیام‌های خود در فضای مجازی اهمیت می‌دهید و نمی‌خواهید زمانی توسط شخص ثالثی بازیابی شود، این مطلب را تا انتها مطالعه کرده و قدم به قدم اجرا کنید.

چگونه تلگرام تاریخچه پیام شما را ذخیره می‌کند

اگر اخیراً به دلایل امنیتی و حفظ حریم خصوصی از یک برنامه پیام‌رسان دیگر به تلگرام کوچ کرده‌اید، ابتدا باید بدانید که چگونه تلگرام سابقه چت شما را ذخیره می‌کند و همچنین چگونه می‌توانید آن را پاک کنید.

شما می‌توانید دو نوع مختلف چت در تلگرام داشته باشید، چت معمولی یا ابری و چت مخفی. چت‌های ابری، چت‌های بین شما و سایر کاربران، چت‌های گروهی و کانال‌های عمومی هستند. این پیام‌ها در فضای ابری ذخیره می‌شوند، که به شما امکان می‌دهد به طور یکپارچه از تلگرام در دستگاه‌های مختلف استفاده کنید، زیرا تاریخچه چت شما به راحتی قابل دانلود است. به گفته تلگرام، چت‌های ابری با کلیدهای رمزگذاری ذخیره شده در چندین مرکز داده رمزگذاری می‌شوند.

در چنین وضعیتی اگر می‌خواهید چت‌ها هرگز قابل بازیابی و یا هک نباشد، بهتر است از گزینه سکرت چت یا همان چت مخفی برای گفت‌وگوهای امنیتی استفاده کنید. چت‌های مخفی رمزگذاری شده بوده و هرگز روی سرورهای تلگرام آپلود نمی‌شوند.

نحوه حذف پیام‌های چت ابری در تلگرام

اگر نمی‌خواهید پیام‌هایتان در فضای ابری باقی بمانند، می‌توانید به راحتی آن‌ها را از چت‌ها حذف کنید. شما می‌توانید این پیام‌ها را از هر صفحه چت، به صورت یک به یک و از هر دستگاهی حذف کنید. همچنین می‌توانید علاوه‌بر پیام‌هایی که ارسال کرده‌اید، پیام‌هایی را که دریافت کرده‌اید نیز حذف کنید. لازم به ذکر است که مهم نیست چه مدت زمانی از ارسال یا دریافت پیام‌ها گذشته است، چرا که تلگرام برای حذف این پیام‌ها هیچ محدودیت زمانی مشخص نکرده و شما حتی بعد از یک سال نیز می‌توانید اقدام به حذف پیام‌ها کنید. برای حذف پیام‌ها از چت تلگرام مراحل زیر را دنبال کنید.

  • تلگرام را باز کنید و یک چت را انتخاب کنید.
  • پیام‌هایی که می‌خواهید حذف کنید را پیدا کرده و برای چند ثانیه روی انگشت‌تان را روی پیام نگه دارید.
  • مطابق تصویر، روی آیکون سطل زباله در گوشه بالای سمت راست صفحه کلیک کرده تا پیام حذف شود.
  • سپس یک کادر نمایش داده می‌شود؛ شما می‌توانید انتخاب کنید که پیام فقط برای شما حذف شود یا برای گیرنده پیام نیز حذف شود
  • پس از آنکه نوع حذف پیام را انتخاب کردید، برای تایید گزینه Delete را انتخاب کنید

اگر در صفحه چت انتخاب شده، بیش از دو نفر گفت‌وگو داشته باشند و به عبارتی، صفحه چت گروهی بوده باشد، باز هم این امکان وجود دارد که پیام‌های ارسالی خود را حذف کنید، با این تفاوت که در این شرایط شما با محدودیت زمانی مواجه هستید و تنها تا ۴۸ ساعت قادر خواهید بود تا پیام خود را از گروه پاک کنید؛ پس از ۴۸ ساعت پیام فقط از دستگاه شما پاک خواهد شد و سایر اعضای گروه همچنان می‌توانند پیام شما را مشاهده کنند و در سرور تلگرام باقی خواهد ماند.

اگر ۴۸ ساعت از ارسال پیام شما گذشته باشد، تنها راه برای پاک کردن کامل آن این است که از یا گیرندگان بخواهید پیام شما را از دستگاه خود حذف کنند. پس از آن، پیام شما از سرور تلگرام نیز حذف خواهد شد.

همین امر در مورد کاربران تلگرامی که از نسخه قدیمی تلگرام قبل از نسخه 5.5 استفاده می‌کنند نیز صدق می‌کند. با این تفاوت که کاربران نسخه قدیمی در چت خصوصی نیز محدودیت زمانی داشته و باید ظرف مدت کمتر از ۴۸ ساعت پیام را حذف کنند و پس از آن قادر به حذف آن برای مخاطب نیستند؛ عدم محدودیت زمانی برای حذف چت‌های خصوصی در آپدیت‌های جدید تلگرام اضافه شده است.

نحوه حذف پیام‌ها در سکرت چت یا چت‌های مخفی تلگرام

اگر قصد دارید حریم خصوصی‌تان به طور کامل حفظ شود، از گزینه چت‌ مخفی بجای چت معمولی یا همان ابری استفاده کنید. برای باز کردن یک چت مخفی با شخصی، نام کاربری او را در تلگرام انتخاب کنید، سپس گزینه More (سه نقطه عمودی در گوشه بالا سمت راست) > Start Secret Chat را انتخاب کنید.

در داخل چت مخفی، فرآیند پاک کردن پیام‌ها به همان صورت است که در بالا توضیح داده شد. با این حال، اگر پیام‌های خود را روی حالت زمان دار تنظیم کنید، دیگر به پاک کردن نیاز ندارید چون پس از زمان تعیین شده، پیام از صفحه چت پاک خواهد شد. برای این منظور، چت مخفی را باز کنید و گزینه More را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Set self-destruct timer کلیک کنید. سپس می‌توانید انتخاب کنید که گیرنده چقدر فرصت دارد تا ویش از حذف شدن پیام از صفحه چت، آن را ببیند.

با تایمر حذف خودکار، پیام‌ها به طور خودکار پس از مدت زمان مشخصی از چت مخفی شما ناپدید می‌شوند. این پیام‌ها همچنین از دستگاه مخاطب و سرور تلگرام نیز حذف می‌شوند.

نحوه حذف خودکار پیام ها از چت تلگرام

چت‌های مخفی تنها چت‌هایی نیستند که می‌توانید پیام‌های خود را در حالت حذف خودکار تنظیم کنید. می‌توانید پیام‌های خود را طوری تنظیم کنید که پس از مدت زمان مشخصی در هر چت در تلگرام به‌طور خودکار ناپدید شوند. برای فعال کردن قابلیت حذف خودکار، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • تلگرام را باز کنید و یک چت را انتخاب کنید.
  • در Android، More > Clear History > Auto-Delete messages را انتخاب کنید.
  • در iOS، هر پیامی را در چت انتخاب کنید و نگه دارید. از منوی ظاهر شده، مسیر Select > Clear chat > ​​Enable Auto-Delete را دنبال کنید.

می‌توانید پیام‌هایتان را انتخاب کنید تا بعد از ۲۴ ساعت، ۷ روز یا ۱ ماه پس از ارسال ناپدید شوند.

نحوه حذف کل چت در تلگرام

اگر می‌خواهید تمامی پیام‌های شما از تلگرام حذف شود، برنامه را باز کنید و آن را انتخاب کنید. سپس نماد bin را در بالای صفحه انتخاب کنید. یک پیام بازشو خواهید دید که از شما می‌پرسد آیا می‌خواهید چت را فقط برای خودتان حذف کنید یا برای شما و گیرنده. اگر دومی را انتخاب کنید، پیام‌ها هم از دستگاه‌های شما و هم از سرور تلگرام حذف می‌شود.

برای همیشه از شر پیام های تلگرام خود خلاص شوید

یکی از گزینه های نهایی برای کسانی که می خواهند تمام پیام‌های خود را از تلگرام پاک کنند، حذف کامل حساب کاربری است. اگر نمی‌خواهید تلگرام کپی هیچ یک از پیام‌های شما را ذخیره کند، مطمئن شوید که تمام مکالمات خود را برای خود و سایر کاربران نیز حذف کرده‌اید.

فراموش نکنید که در حالی که می‌توانید از دیدن پیام خود توسط گیرنده جلوگیری کنید، نمی‌توانید اعلان یا همان نوتیفیکیشنی که برای مخاطب ارسال می‌شود را غیرفعال کنید. هنگامی که برای شخصی یک پیام ارسال می‌کنید، این پیام در اعلان‌های او ظاهر می‌شود. بسته به تنظیمات، گیرنده ممکن است محتوای پیام شما را ببیند، حتی اگر قبلاً آن را حذف کرده باشید. حتی اگر پیام شما در تلگرام نمایش داده نشود، کاربر می‌تواند یک اسکرین شات از اعلان بگیرد و یک کپی از پیام شما را نگه دارد.

سخن پایانی

حفظ حریم خصوصی از مهم‌ترین اقداماتی است که هر کاربر مجازی باید آن را جدی بگیرد. هر پیام ارسالی از شما می‌تواند بعدها برایتان مشکلاتی ایجاد کند. بنابراین پیش از آنکه تصمیم به حذف بگیرید، دقت کنید چه پیام و یا محتوایی را با چه شخص یا اشخاصی به اشتراک می‌گذارید. اگر بعدها تصمیم به حذف پیام گرفتید، راهنمای بالا به شما کمک می‌کند تا آن‌ها را برای همیشه حذف کنید، به طوری که هیچ وقت قابل بازیابی نباشد. آیا به این فکر کرده اید که تمام پیام های خود را از تلگرام پاک کنید؟ از چه گزینه‌ای برای حذف پیام‌ها از برنامه استفاده می‌کنید؟ تجربه خود را از چت تلگرام در قسمت نظرات زیر به اشتراک بگذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

3.8 / 5. تعداد رای دهندگان: 9

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

احمدی گفت:

باسلام
یکماه پیش، ویسی در تلگرام فرستادم اما پشیمان شدم و پاکش کردم. باتوجه به اینکه برخی پیامها فقط برای فرستنده پاک میشه، نگرانم ک آیا ویس بنده، برای مخاطبم وجود داره یا پاک شده؟

لطفا راهنمایی بفرمایید
این موضوع خیلی برام مهمه

ساره روی گفت:

سلام من خطم به نام شخص دیگری بوده الان خط سوخته اگه الان اون شخص تلگرام نصب کنه پیام های من میاد

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بله تا ۶ ماه طبق تنظیمات تلگرام قادر است مشاهده کند

ساره گفت:

سلام من خطم به نام شخص دیگری بود و من تلگرام داشتم الان خط سوخته اگه اون شخص دوباره خط رو بگیره چت های من برای اون شخص میاد

مینا گفت:

پیام‌هامو حذف کردم از صفحه چتم بصورت یکطرفه، آیا الان راهی هست که کل چتم برای مخاطب رو حذف کنم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
خیر

مجید راستی گفت:

حذف چت در بات تلگرامی

مجید راستی گفت:

ایا اگر در رباتی چت کنیم با حذف تاریخچه و حدف ربات پیام برای طرف مقابل هم حدف میشود

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بله، حذف می‌شود

فلامك وحيدى گفت:

وقتى چتها رو پاك ميكنيم از چه طريق ميشه اسم يوزرها رو از گلوبال ريسرچ حذف كرد

الهام پروازی گفت:

بنده کل گفتگو را پاک نمودم در حالی که یادم رفت چت ها را پاک کنم . حال چه کنم که بتوانم گفتگو و جت های قبلی را دوباره پاک نمایم

میثم گفت:

سلام وقت بخیر
میخواهم در تلگرام کلیه پیام ها از جمله عکس پیام و غیره به صورت کامل پاک گردد و از طریق ریکاوری هم باز نگردد
و به صورت همیشگی پاک گردد
لطفا راهنمایی کنید

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
حذف حساب کاربری ( دیلیت اکانت) و نصب مجدد و راه اندازی حساب کاربری جدید مطمئن‌ترین گزینه برای پاک کردن تمامی اطلاعات تلگرام بوده که تحت هیچ شرایطی قابل بازیابی نیست. یک بار حساب کاربری خود را دیلیت کنید و مجدد یک حساب کاربری جدید بسازید. به خاطر داشته باشید که با حذف حساب کاربری و نصب کاربری جدید، تمامی گروه‌ها و کانال‌های تلگرامی که عضو آن هستید را از دست می‌دهید.

m گفت:

چتهای اینستا رو چطور میشه برای همیشه حذف کرد؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
در اسرع وقت یک مطلب در این رابطه منتشر خواهیم کرد

m گفت:

چتهای محرمانه واقعا غیرقابل بازیابی هستن؟حتی توسط پلیس فتا یا هکرها؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
چنانچه برای این چت ها مدت زمان تعیین کنید تا پس از زمان مشخص شده، پیام ها حذف شدند، به هیچ عنوان قابل بازیابی نخواهند بود

m گفت:

چتهای قدیمی رو نمیدونم برای همیشه حذف کردم یانه.چطور مطمئن بشم اگر بازیابی صورت بگیره،هیچ چتی باقی نمونده؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
اگر هنوز مطمئن نیستید که پیام هایتان را برای همیشه پاک کرده‌اید، اکانت تلگرام خود را یک بار به طور کامل دیلیت کرده و مجدد یک اکانت جدید بسازید

رضا احمدی گفت:

سلام چگونه میتوانم تمامی متنهای ارسالی در کانالهای تلگرامی که دیلیت یا حذف شده را پاک کنم یا این کانالها را برگردانم تا بتوانم پاک کنم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
چنانچه متن‌های موجود در صفحات از سوی نگارنده برای دو طرف حذف شده باشد، امکان بازیابی اطلاعات برای شما وجود ندارد

رضا گفت:

سلام چگونه میتوانم تمامی متنهای ارسالی در کانالهای تلگرامی که دیلیت یا حذف شده را پاک کنم یا این کانالها را برگردانم تا بتوانم پاک کنم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
چنانچه متن‌های موجود در صفحات از سوی نگارنده برای دو طرف حذف شده باشد، امکان بازیابی اطلاعات برای شما وجود ندارد

ندا گفت:

میتوان چت های تلگرام را برای همیشه از سرور تلگرام حذف کرد که به هیچ عنوان قابل بازیابی نباشد؟؟؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بله اگر مطابق راهنما عمل کنید، چت ها برای همیشه از سرور تلگرام پاک می‌شود. در واقع تمامی پلتفرهم های این قابلیت را دارند که محتوای ارسال شده را از سرورها پاک کنند بجز پلتفرم کلاب هاوس.

ندا گفت:

کدوم روش دقیقا؟؟؟ من میتونم تمام چت هامو توی شش ماه گذشته به صورت داعم از سرور تلگرام پاک کنم که حتی با پرینت گرفتن و هک قابل برگشت و دیدن کسی نباشه؟؟؟؟ میشه راهنماییم کنید لطفا راهشو بهم بگید؟؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
دوست عزیز مطابق راهنما عمل کنید تا چت ها برای همیشه از سرور تلگرام پاک شود. تلگرام قابلیت پاک شدن اطلاعات از سرور اصلی را دارد که هیچ گاه قابل بازگشت نخواهد بود

ندا گفت:

روش حذف داعم چت های تلگرام که قابل بازیابی نباشد امکان پذیر است؟؟؟؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
بله اگر مطابق راهنما عمل کنید، چت ها برای همیشه از سرور تلگرام پاک می‌شود. در واقع تمامی پلتفرهم های این قابلیت را دارند که محتوای ارسال شده را از سرورها پاک کنند بجز پلتفرم کلاب هاوس.

ندا گفت:

با کدوم روش میتونم چت هامو پاک کنم؟؟؟

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
روش پاک کردن دایمی چت‌های تلگرام در مطلب به طور کامل آموزش داده شده است. مراحل را قدم به قدم انجام دهید تا چت‌ها پاک شود