etebarkala snappay
etebarkala snappay

چگونه مخاطبین تلگرام را برای همیشه پاک کنیم؟

4.4
(15)

مراحل حذف مخاطبین تلگرام در دستگاه تلفن همراه و اپلیکیشن دسکتاپ تلگرام

شکیبا گیلانی
2 سال پیش
چگونه مخاطبین تلگرام را برای همیشه پاک کنیم؟

تلگرام یک برنامه پیام رسان رایگان و جذاب است که تمامی ویژگی‌های واتس اپ، فیس بوک، اینستاگرام را ارائه می‌دهد. همچنین این امکان را داده که به میزان نامحدودی مخاطبین خود را در این رسانه وارد کنید و با آن‌ها در ارتباط باشید. اما مشکل زمانی به وجود می‌آید که به طور تصادفی کاربرانی را در تلگرام خود اضافه می‌کنید. بنابراین راهی بجز حذف آن‌ها از مخاطبان خود نداریم.

همچنین ممکن است یکی از مخاطبین‌تان یک حساب کاربری جدید ایجاد کرده باشد و شما ناچار باشید حساب قبلی او را حذف کنید. در هر صورت ما برای حل این مشکل یک راه‌کار ساده پیش‌رو داریم. در این ترفند با ما همراه باشید تا شما را با نحوه حذف مخاطبین تلگرام آشنا کنیم. بنابراین، اگر قصد حذف مخاطبین در برنامه تلگرام خود را دارید و نمی‌دانید چطور باید این کار را انجام دهید، جای نگرانی نیست؛ ما مراحل انجام این کار را قدم به قدم آموزش داده‌ایم.

چگونه یکی از مخاطبین خود را در تلگرام حذف کنیم

اگر قصد دارید مخاطبی را از حساب کاربری تلگرام خود پاک کنید می‌توانید به راحتی آن را از برنامه تلگرام حذف کرده و برای آنکه مطمئن شوید که مخاطب برای همیشه حذف شده، شماره تماس او را از دفترچه مخاطبین تلفن همراه خود حذف کنید تا مطمئن شوید تلگرام بعدها جزئیات دفترچه تماستان را با اپلیکیشن خود، همگام سازی نمی‌کند.

مراحل حذف مخاطبین تلگرام در دستگاه تلفن همراه خود

  • برنامه تلگرام را از صفحه اصلی یا کشوی برنامه باز کنید و روی سه خط موازی که در گوشه بالا سمت چپ برنامه قرار دارد ضربه زده تا وارد حساب کاربری خود شوید.
  • در صفحه مستطیل شکلی که باز شده گزینه مخاطبین (Contacts) را مطابق تصویر از نوار کناری انتخاب کنید.
  • اکنون لیستی از مخاطبین تلگرام برای شما نمایش داده می‌شود. روی مخاطبی که می‌خواهید حذف کنید ضربه زده تا وارد صفحه شخصی مخاطب شوید. در صفحه چت شخصی مخاطب، روی تصویر پروفایل ضربه زده تا پروفایل او به طور کامل باز شود.
  • اکنون روی نماد سه نقطه در گوشه سمت راست بالای صفحه پروفایل مخاطب ضربه بزنید و گزینه حذف مخاطب (Delete contact) را مانند تصویر از منو انتخاب کنید.
  • یک پنجره برای شما باز خواهد شد که دو گزینه حذف (Delete) و انصراف (Cancel) را پیش روی شما قرار می‌دهد. اگر از حذف مخاطب مطمئن هستید، گزینه حذف را انتخاب کنید تا برای همیشه حذف شود.

به این ترتیب مخاطبین را در اپلیکیشن موبایل تلگرام حذف می کنید. اطمینان حاصل کنید که مخاطب را در دفترچه تلفن گوشی خود نیز حذف کرده‌اید تا برنامه همگام سازی نشود و دوباره آن را اضافه نکند.

مراحل حذف مخاطبین تلگرام در اپلیکیشن دسکتاپ تلگرام

  • مانند حذف مخاطبین در گوشی همراه، وارد حساب کاربری تلگرام خود شوید در سمت چپ بالای لیست چت‌ها کلیک کنید و مخاطبین (Contacts) خود را از نوار کناری که روی صفحه نمایش شما ظاهر می‌شود انتخاب کنید.
  • اکنون یک لیست به شما نمایش داده می‌شود که تمامی مخاطبین شما در برنامه تلگرام هستند. مخاطبی را که می‌خواهید حذف کنید از این لیست انتخاب کنید.
  • روی نماد سه نقطه در سمت راست بالای صفحه مکالمه کلیک کنید و گزینه View profile را از منو انتخاب کنید. همچنین، می‌توانید روی نام فرد در هدر کلیک کنید.
  • یک پنجره برای شما باز می‌شود که اطلاعات پروفایل شخصی مخاطب است. در این پنجره، گزینه حذف مخاطب (Delete contact) را انتخاب کنید.
  • یک پنجره برای شما باز خواهد شد که دو گزینه حذف (Delete) و انصراف (Cancel) را پیش روی شما قرار می‌دهد. اگر از حذف مخاطب مطمئن هستید، گزینه حذف را انتخاب کنید تا برای همیشه حذف شود.

به خاطر داشته باشید که حذف اکانت شخص از لیست مخاطبین، سابقه مکالمه شما با وی را پاک نمی‌کند. برای پاکسازی سابقه مکالمه، باید مکالمه را به صورت دستی از لیست چت‌های خود حذف کنید که در مطلب چگونه چت‌های خود را برای همیشه از تلگرام پاک کنیم، به صورت کامل شرح داده‌ایم.

تا زمانی که شماره تماس مخاطب را در دفترچه تلفن گوشی هوشمند خود ذخیره دارید، می‌توانید او را مجدد به مخاطبین تلگرام خود اضافه کنید و حتی اگر خودتان به صورت دستی وارد نسازید، تلگرام به راحتی خود را با دفترچه تماس شما همگام سازی می‌کند و مخاطب را به لیست مخاطبین برنامه باز می‌گرداند.

سخن پایانی

اکنون که می‌دانید چگونه مخاطبین را به راحتی در تلگرام حذف کنید، می توانید شماره قدیمی دوست خود را از لیست مخاطبین تلگرام حذف کنید. توجه داشته باشید که مکالمات با مخاطب حذف شده در لیست چت شما باقی خواهد ماند. با این حال، اگر به سابقه چت‌ها نیازی ندارید، می‌توانید مطابق ترفند حذف دایمی چت‌ها از تلگرام که آموزش داده شده، اقدام به حذف تمامی چت‌ها کنید. نظر خود را در رابطه با این ترفند با ما درمیان بگذارید. اگر سوالی در رابطه با این پیام رسان دارید، در بخش پرسش و پاسخ وارد کنید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.4 / 5. تعداد رای دهندگان: 15

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :