etebarkala snappay
etebarkala snappay

چگونه اکانت اینستاگرام خود را حذف یا غیرفعال کنیم

5
(1)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
چگونه اکانت اینستاگرام خود را حذف یا غیرفعال کنیم

شاید تصور کنید حذف اکانت یا غیر فعال کردن اکانت اینستاگرام، درست مانند ساخت یک اکانت، ساده باشد اما باید بگوییم که اشتباه می‌کنید. اگر قصد دارید برای مدتی از اینستاگرام فاصله بگیرید،‌غیر فعال کردن اکانت یک راه منطقی است و اگر برای همیشه قصد رفتن از اینستاگرام را دارید، طبیعتا حذف اکانت یا دیلیت اکانت گزینه پیش رو خواهد بود. در این مطلب ما هر دو روش را به شما آموزش خواهیم داد. اگر قصد دارید اکانت اینستاگرام خود را غیر فعال و یا حذف کنید، تا انتهای این مطلب با ما در مجله اعتبارکالا همراه باشید.

چگونه اکانت اینستاگرام خود را برای همیشه حذف کنیم

همانطور که از عنوان مشخص است، این گزینه برای کسانی است که به دنبال حذف دایمی و غیرقابل برگشت حساب اینستاگرام خود هستند که شامل حذف تمام عکس‌ها، ویدیوها، نظرات، لایک‌ها و دنبال‌کنندگان می‌شود.

در ابتدا باید بگوییم که شما نمی‌توانید اکانت اینستاگرام خود را از داخل برنامه اینستاگرام حذف کنید. و حتی نمی‌توانید آن را از اینستاگرام در مرورگر موبایل یا دسکتاپ خود حذف کنید. تنها راه برای حذف دایمی حساب اینستاگرام خود، رفتن به یک صفحه ویژه بوده که اینستاگرام آن را در بخش راهنما خود قرار داده است.

  • از یک مرورگر تلفن همراه یا رایانه به این صفحه ویژه Delete your account  بروید.
  • اگر از مرورگر خود وارد اینستاگرام نشده‌اید، قبل از اینکه بتوانید حساب خود را حذف کنید، از شما پرسیده می‌شود. دلیل حذف اکانت اینستاگرام خود را انتخاب کنید. اینستاگرام گزینه‌های متعددی را در صورت تغییر نظر به شما ارائه می‌دهد.
  • اگر برای حذف اکانت اینستاگرام آماده هستید، دکمه Delete {yourname} را انتخاب کنید.

پس از انجام این مراحل، ۳۰ روز طول می‌کشد تا درخواست حذف حساب شما پردازش شود. در این مدت ۳۰ روزه، اینستاگرام به شما فرصت می‌دهد تا در تصمیم خود تجدید نظر کنید و به حساب کاربری خود برگردید. پس از این ۳۰ روز، اگر همچنان اکانت خود را فعال نکنید، اینستاگرام تمام داده‌های شما ار برای همیشه حذف می‌کند.

با حذف حساب کاربری چه اتفاقی برای داده‌های اینستاگرام می‌افتد

در طول فرایند حذف ۳۰ روزه، اطلاعات حساب شما همچنان توسط اینستاگرام قابل دسترسی است اما برای سایر کاربران اینستاگرام در دسترس نخواهد بود.

اینستاگرام می‌گوید که ممکن است تا ۹۰ روز طول بکشد تا فرآیند حذف به طور کامل تکمیل شود و کپی‌هایی از محتوای شما حتی پس از این ۹۰ روز باقی می‌ماند. اینستاگرام همچنین بیان می‌کند که ممکن است اطلاعات شما را برای مسائل حقوقی فراتر از حذف اکانت شما حفظ کند. اطلاعات بیشتر در مورد نحوه به‌روزرسانی خط‌مشی رازداری متا و نحوه استفاده و نگهداری اینستاگرام از داده‌های شما را می‌توانید در خط‌مشی داده آن‌ها بیابید.

چگونه قبل از حذف اکانت اینستاگرام، تصاویر خود را دانلود کنیم

اگر می‌خواهید حساب اینستاگرام خود را حذف کنید اما نمی‌خواهید همه تصاویر و ویدیوهای خود را از دست بدهید، می‌توانید یک نسخه از اطلاعات خود را دانلود کنید. اطلاعات شما را می‌توان از طریق برنامه اینستاگرام یا در مرورگر اینستاگرام دانلود کرد.

دانلود اطلاعات اینستاگرام خود در اپلیکیشن موبایل

مراحل دانلود اطلاعات اینستاگرام در اپلیکیشن موبایل برای هر دو دستگاه اندروید و iOS یکسان است.

  • به پروفایل خود بروید و سپس روی سه خط در گوشه بالا سمت راست کلیک کنید.
  • روی Your Activity ضربه بزنید و سپس به پایین بروید تا گزینه Download Your Information را پیدا کنید.
  • آدرس ایمیلی را که می‌خواهید داده‌هایتان در آن ارسال شود وارد کنید و سپس روی درخواست دانلود ضربه بزنید.
  • سپس از شما رمز عبور خواسته می‌شود.
  • داده‌های شما به ایمیلی که ارائه کرده‌اید ارسال می‌شود. دستورالعمل‌های این ایمیل را برای دانلود داده‌ها دنبال کنید.

دانلود اطلاعات اینستاگرام از رایانه یا مرورگر موبایل

برای دانلود اطلاعات اینستاگرام خود با استفاده از رایانه یا مرورگر موبایل، مراحل زیر را دنبال کنید.

  • با کلیک بر روی پروفایل خود در گوشه سمت راست بالا به پروفایل خود بروید.
  • سپس تنظیمات را انتخاب کنید و به پایین بروید تا Privacy and security را انتخاب کنید.
  • صفحه را به پایین اسکرول کنید تا داده دانلود را پیدا کنید و روی درخواست دانلود کلیک کنید.
  • آدرس ایمیلی را وارد کنید تا داده‌های شما به آن ارسال شود و انتخاب کنید که آیا می‌خواهید داده‌های خود را در قالب HTML دریافت کنید و یا JSON.
  • در نهایت رمز اینستاگرام خود را وارد کرده و گزینه Request download را انتخاب کنید تا اطلاعات شما به ایمیل شما برسد.

چگونه اکانت اینستاگرام خود را غیر فعال کنیم

اگر می‌خواهید برای مدتی از اینستاگرام فاصله بگیرید و از سویی نمی‌خواهید برای همیشه اکانت خود را حذف کنید، می‌توانید به جای دلیت کردن حساب کاربری، اینستاگرام خود را موقتا غیرفعال غیرفعال کنید.

در حالی که حساب کاربری شما به طور موقت غیرفعال شده است، اینستاگرام عکس‌ها، نظرات و لایک‌های شما را تا زمانی که دوباره وارد سیستم شوید مخفی می‌کند. همانند حذف اکانت اینستاگرام، شما فقط می‌توانید حساب خود را از طریق رایانه یا مرورگر موبایل غیرفعال و دوباره فعال کنید. برای غیرفعال کردن موقت اکانت اینستاگرام مراحل زیر را انجام دهید.

  • وارد اکانت اینستاگرام خود در instagram.com شوید.
  • روی عکس پروفایل خود در بالا سمت راست کلیک کنید و سپس تنظیمات را انتخاب کنید.
  • به پایین بروید و گزینه موقت غیرفعال (deactivate) / غیرفعال کردن حساب کاربری من (disable my account) را مشاهده خواهید کرد.
  • در مرحله بعد، باید دلیلی را برای غیرفعال کردن حساب خود انتخاب کنید و سپس رمز عبور خود را وارد کنید.

سخن پایانی

اکنون می‌دانید که چگونه حساب اینستاگرام خود را غیرفعال کنید و چگونه آن را برای همیشه حذف کنید. به یاد داشته باشید، برای انجام این کار به جزئیات ورود به سیستم خود نیاز دارید، بنابراین اگر رمز عبور خود را فراموش کرده‌اید، باید آن را بازیابی کنید یا قبل از شروع فرآیند حذف، رمز عبور جدیدی تنظیم کنید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :