etebarkala snappay
etebarkala snappay

چگونه اکانت کلاب هاوس خود را حذف کنیم؟

5
(2)

روش حذف اکانت کلاب هاوس

شکیبا گیلانی
2 سال پیش
چگونه اکانت کلاب هاوس خود را حذف کنیم؟

برنامه کلاب هاوس یک شبکه اجتماعی چت صوتی بوده که در آوریل سال ۲۰۲۰ توسط شرکت Alpha Exploration بنیان‌گذاری شد و اکنون بیش از ۱۰ میلیون کاربر در سراسر جهان دارد. برای نصب این برنامه برای نخستین بار، تنها کافی بود یک دعوتنامه برای عضویت در این پلتفرم دریافت کنید، اما برای حذف حساب کلاب هاوس نیاز است مراحل بیشتری را طی کنید و خروج از Clubhouse به سادگی امکان پذیر نیست. در ادامه حذف قدم به قدم اکانت کلاب هاوس را آموزش خواهیم داد.

تفاوت حذف اکانت و غیرفعال کردن اکانت کلاب هاوس

نکته مهمی که باید در همین ابتدا به آن اشاره کنیم، تفاوت حذف و غیرفعال کردن حساب کلاب هاوس است. بسیاری از کاربران این دو مورد را بایکدیگر اشتباه می‌گیرند، در حالی که این دو با یکدیگر کاملا متفاوت است. در واقع غیرفعال سازی و حذف در تمامی پلتفرم‌ها، از فیسبوک گرفته تا توییتر و کلاب هاوس، به شکلی متفاوت صورت می‌گیرد.

هنگامی که Clubhouse خود را غیرفعال کنید، حساب شما از دید سایر کاربران حذف می‌شود اما برنامه همچنان اطلاعات کاربری شما را حفظ کرده و شما می‌توانید حداکثر تا ۳۰ روز، مجدد حساب خود را فعال کنید. اگر در این مدت ۳۰ روزه حساب خود را فعال نکنید، کلاب هاوس به صورت خودکار، این کار را انجام می‌دهد و شما باید مجدد اکانت را غیر فعال کنید که در این شرایط دسترسی شما برای همیشه به اطلاعاتتان قطع شده و دیگر قادر نیستید وارد حساب کاربری خود شوید. این درحالی است که کلاب هاوس با اینکه دسترسی شما را برای همیشه به حساب و اطلاعاتتان مسدود کرده، خودش می‌تواند به تمامی اطلاعات شما تا زمانی نا محدود دسترسی داشته باشد!

هدف ما در این مقاله آموزش حذف اکانت کلاب هاوس است که به معنای حذف دائمی تمامی اطلاعاتی است که از ابتدا در اکانت کلاب هاوس خود داشته‌اید و شامل حذف داده‌های کاربری شما در سرورهای Clubhouse است. به این ترتیب همانطور که دسترسی خودتان مسدود می‌شود، دسترسی این برنامه نیز به اطلاعات شما مسدود می‌شود. اگر قصد دارید برای همیشه از این پلتفرم خارج شوید، بجای غیرفعال کردن، آن را حذف کنید. در این مقاله ابتدا نحوه غیرفعال کردن اکانت را شرح داده‌ایم و در ادامه به شرح نحوه حذف همیشگی حساب کاربری کلاب هاوس پرداخته‌ایم.

چگونه اکانت خود را غیرفعال کنیم

برای غیرفعال کردن حساب خود، ابتدا برنامه را در گوشی هوشمند خود باز کنید و سپس روی تصویر نمایه خود در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.

 پس از آنکه روی تصویر پروفایل خود کلیک کردید وارد یک صفحه جدید می‌شوید. در این صفحه، روی آیکون چرخ دنده که در گوشه سمت راست بالای نمایشگر قرار دارد، کلیک کنید.

 با ضربه زدن روی آیکون چرخدنده، وارد منوی تنظیمات کلاب هاوس خواهید شد. اکنون باید روی نام کاربری خود در بالای صفحه کلیک کنید.

با کلیک روی نام کاربری خود، وارد صفحه‌ای می‌شوید که در سه کادر مستطیلی شکل، سه عبارت Disconnect Twitter و Connect Instagram و در نهایت Deactivate Account نمایش داده می‌شود. گزینه Deactivate Account را انتخاب کنید تا وارد مرحله بعدی شوید.

 در صفحه بعدی به شما توضیح داده می‌شود که در صورت غیرفعال کردن اکانت در روزهای آتی چه چه اتفاقاتی برای اکانت شما خواهد افتاد. دقت داشته باشید که در مورد حذف اطلاعات شما هیچ توضیحی داده نشده و اعلام نکرده است که پس از مسدود شدن دسترسی شما به اطلاعات، کلاب هاوس می‌تواند به این اطلاعات دسترسی داشته باشد!

پس از مطالعه متن نمایش داده شده،‌ چنانچه تصمیم نهایی شما غیرفعال کردن حسابتان است، گزینه I Understand. Deactivate Account را انتخاب کرده تا حساب کاربری شما غیرفعال شود. در این مرحله حساب Clubhouse شما غیرفعال می‌شود.

 نحوه حذف دائمی حساب و اطلاعات کلاب هاوس

مراحل حذف دائمی حساب کاربری Clubhouse و داده‌های موجود در آن، به سادگی حذف حساب فیسبوک نبوده و مانند حذف دائمی حساب کاربری توییتر کمی گیج کننده است. اطلاعات شما پس از گذشت ۳۰ روز از حذف اکانت، به طور کامل از تمامی سرورها پاک خواهد شد.

برای حذف دائمی اکانت شما باید یک ایمیل به تیم پشتیبانی کلاب هاوس به آدرس support@alphaexplorationco.com ارسال کنید و یا درخواست خود را از طریق فرم پشتیبانی خود ارسال کرده و از تیم کلاب هواس درخواست کنید که داده‌های شما را حذف کنند. چنین فرایندی درواقع مربوط به سیاست‌های حفظ حریم خصوصی توسط کلاب هاوس می‌شود و به این طریق قصد دارند تا هر کسی که به حساب شما دسترسی پیدا کرده، نتواند به راحتی برای آن مشکلی ایجاد کند. ارسال ایمل بسیار ساده است اما مشخص نیست که با درخواست شما موافقت می‌شود یا خیر و مشخص نیست اگر با درخواست شما موافقت شود چه مدت زمانی طول خواهد کشید تا تیم کلاب‌هاوس اطلاعات شما را به طور کامل حذف کند. در حقیقت این تنها راه برای حذف کامل اطلاعات و حساب کاربری شماست و تا زمانی که کلاب هاوس سیاست خود را برای حذف اطلاعات تغییر ندهد، شما ناچار هستید که از این طریق برای حذف دائمی اطلاعات خود اقدام کنید و در غیر این صورت به غیرفعال کردن حساب کاربری خود اکتفا کنید.

سخن پایانی

در این مقاله مراحل غیرفعال کردن حساب کاربری را به طور کامل شرح دادیم. همانطور که در ابتدا شرح دادیم، در غیرفعال کردن حساب کاربری، تنها دسترسی شما به اطلاعاتتان مسدود خواهد شد و این داده‌ها در سرورهای کلاب هاوس باقی مانده و تیم این پلتفرم همواره به آن دسترسی دارند. برای آنکه داده‌ها از سرورهای کلاب هاوس پاک شوند، نیاز است اکانت خود را برای همیشه حذف کنید که حذف دائمی اکانت نیازمند ارسال ایمیل و انتظار برای تصمیم گیری از سوی کلاب هاوس است.

کلاب هاوس یک تلنگری برای جامعه مجازی است تا به راحتی اطلاعات و داده‌های خود را به صورت آنلاین به اشتراک نگذارند. هنگامی که قصد اشتراک گذاری اطلاعات خود را در هر پلتفرمی از کلاب هاوس گرفته تا اینستاگرام را دارید، مراقب باشید چه اطلاعاتی را به اشتراک می‌گذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :