etebarkala snappay
etebarkala snappay

آموزش ساخت ربات تلگرام به صورت تصویری

5
(11)
عاطفه تاسا
10 ماه پیش

ربات‌های مخصوص چت، انقلابی را در تعامل انسان با تکنولوژی پدید آورده‌اند. در سال‌های اخیر، سادگی در استفاده و کم هزینه بودن آن‌ها باعث شده است در زمینه‌ها و حتی صنایع مختلفی به کار گرفته شوند.

این ربات‌ها در مقایسه با برنامه‌های سنتی رابط کاربری نسبتا ساده‌تری دارند و طوری طراحی شده‌اند که هر چیزی که کاربر از آن‌ها می‌خواهد را درک کرده و انجام می‌دهند. بسیاری از صنایع، در حال انتقال خدمات مشتریان خود به سمت چت بات‌ها هستند و این به دلیل کاهش شدید هزینه‌ها در مقایسه با استفاده از نیروی انسانی است. ما در این مقاله قصد داریم روش ساخت ربات در تلگرام را به شما آموزش دهیم. با مجله اعتبارکالا همراه باشید. 

ربات تلگرام چیست؟

ربات تلگرام چیست؟

ربات تلگرام یک برنامه است و مانند کسی رفتار می‌کند که با او به چت می‌پردازید. با این تفاوت که یک سری ویژگی‌ها و عملکردهای اضافی را از خود نشان می‌دهد. این برنامه، وظایفی از پیش تعیین شده را به صورت کاملا مستقل و بدون دخالت کاربر انجام می‌دهد. به همین دلیل به آن ربات می‌گویند. این ربات‌های تلگرام تقریبا قادر هستند هر کاری را که یک شریک چت انسانی انجام می‌دهد را انجام دهند و اطلاعاتی نظیر پیام‌های متنی، تصاویر، ویدیو و هر گونه فایلی را برای شما ارسال کنند.

چگونه یک ربات تلگرام بسازیم؟

هر کسی با داشتن دانش کدنویسی می‌‌تواند برای خود یک ربات تلگرام بسازد و آن را در اختیار سایر کاربران تلگرام قراردهد. اما روشی نیز وجود دارد که به وسیله آن می‌توانید به راحتی و بدون نیاز به برنامه نویسی ربات تلگرام مورد نظر خود را بسازید. شما می‌توانید برای ساخت ربات در تلگرام، از ربات بات فادر (Botfather) که یک ربات ساز است استفاده کنید. استفاده از این ربات بسیار آسان است. برای ساخت ربات تلگرام با استفاده ربات Botfather باید گام‌های زیر را بپیمایید:

چگونه یک ربات تلگرام بسازیم ؟

۱. پیام‌رسان تلگرام خود را باز کنید.

۲. در نوار جستجوی تلگرام کلمه ‌Botfather@ را وارد کنید و از نتایج جستجو، این ربات را انتخاب کنید.

آموزش ساخت ربات تلگرام به صورت تصویری

نکته: ربات‌های رسمی تلگرام مثل ربات Botfather، یک تیک آبی در کنار نام خود دارند. پس در زمان استفاده از این ربات به وجود تیک آبی در کنار نام آن توجه کنید.

۳. برای فعال سازی ربات بات فادر، روی گزینه Start کلیک کنید. 

آموزش ساخت ربات تلگرام به صورت تصویری

۴. در این مرحله دستور newbot/ را وارد و آن را ارسال کنید.

آموزش ساخت ربات تلگرام به صورت تصویری

۵. در این مرحله شما باید برای ربات خود یک نام انتخاب کنید. مخاطبان شما در چت‌ها، ربات ساخته شده را با آن نام خواهند دید. در این مرحله علاوه بر نام، باید یک نام کاربری یا Username  نیز برای ربات خود تنظیم کنید. کاربران می‌توانند این ربات را با نام کاربری آن در جستجوی تلگرام پیدا کنند. نام کاربری که برای ربات خود انتخاب می‌کنید باید منحصر به فرد و یکتا باشد و با کلمه «bot» تمام شود.

آموزش ساخت ربات تلگرام به صورت تصویری

بعد از اینکه یک نام کاربری برای ربات خود انتخاب کردید، مراحل ساخت ربات تلگرامی شما به اتمام می‌رسد. پس از آن، یک پیام  به شما ارسال خواهد شد که حاوی لینکی برای دسترسی به ربات، دستوراتی برای مدیریت ربات و یک توکن برای کنترل ربات است. 

این توکن همان رمز عبور شما است که برای ادامه کار با ربات، به آن نیاز خواهید داشت. در واقع این توکن، کد شناسایی ربات شما در Api است و از طریق آن می‌توانید با سرورهای تلگرام ارتباط برقرار کنید. شما باید از این توکن به خوبی محافظت کنید و مواظب باشید که آن را در اختیار کسی قرار ندهید. اگر شخصی به آن دسترسی داشته باشد می‌تواند از ربات شما برای انجام کارهای غیر مجاز سو استفاده کند. می‌توانید برای ربات خود تصویر پروفایل نیز انتخاب کنید. 

۶. شما باید در گام بعدی ربات خود را به ابزار SendPulse متصل کنید و در واقع با این کار ربات جدید خود را به سرور اضافه کنید. برای این کار باید ابتدا در وب سایت SendPulse یک حساب کاربری بسازید. سپس به قسمت Chatbots که در نوار بالایی موجود در حساب کاربری شما در SendPulse وجود دارد، مراجعه کنید.

اگر برای اولین بار است که به این صفحه مراجعه می‌کنید و تا به حال هیچ رباتی را به SendPulse متصل نکرده‌اید، روی کلید Connect channels کلیک کنید. اما اگر قبلا ربا‌ت‌های دیگری را به این ابزار متصل کرده‌اید، روی گزینه Main که در نوار کناری وجود دارد کلیک کنید و سپس گزینه Manage Bots را انتخاب کنید. سپس از بین گزینه‌ها، گزینه Telegram را انتخاب و روی گزینه Enable Telegram کلیک کنید.

آموزش ساخت ربات تلگرام به صورت تصویری

۷. توکنی که در مراحل قبل دریافت کرده‌اید را کپی کنید و آن را در فیلد مشخص شده Paste کنید. سپس بر روی کلید Connect کلیک کنید.

آموزش ساخت ربات تلگرام به صورت تصویری

۸. در این مرحله یک صفحه جدید برای شما باز خواهد شد. در این صفحه جدید روی گزینه Subscribe  کلیک کنید.

آموزش ساخت ربات تلگرام به صورت تصویری

۹. با کلیک بر روی گزینه Subscribe  به برنامه telegram هدایت خواهید شد. سپس باید در برنامه تلگرام بر روی گزینه Start کلیک کنید.

آموزش ساخت ربات تلگرام به صورت تصویری

با کلیک بر روی این گزینه، شما با موفقیت ربات جدید خود را به SendPulse اضافه کردید.

آموزش ساخت ربات تلگرام به صورت تصویری

سخن آخر 

بعضی از افراد با استفاده از دانش برنامه نویسی، اقدام به ساخت ربات تلگرام می‌کنند. اما اگر با کدنویسی آشنایی ندارید، می‌توانید با استفاده از یک ربات از پیش نوشته شده مانند forex trading bot در تلگرام، مثل Botfather، ربات مورد نظر خود را با پیمودن چند گام ساده، ایجاد کنید. البته فقط ساختن ربات کافی نیست و برای آنکه بتوانید از آن استفاده کنید باید آن را با ابزاری مانند SendPulse به سرور اضافه کنید.

ما در این مقاله نحوه ساخت ربات در تلگرام با استفاده از این ابزارها را به شما آموزش دادیم. شما با پیمودن گام‌های گفته شده در این آموزش به راحتی می‌توانید ربات مورد نظر خود را بسازید. از اینکه تا انتهای این آموزش با ما همراه بودید از شما متشکریم. نظرات خود را با مجله اعتبارکالا در میان بگذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 11

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :