etebarkala snappay
etebarkala snappay

چگونه تلویزیون معمولی را به تلویزیون هوشمند تبدیل کنیم

5
(2)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
چگونه تلویزیون معمولی را به تلویزیون هوشمند تبدیل کنیم

حتی اگر تلویزیون شما هوشمند نباشد، می‌توانید به راحتی آن را به تلویزیون هوشمند تبدیل کنید. با اتصال یک دستگاه پخش جریانی یا کنسول بازی به درگاه HDMI تلویزیون معمولی خود، می‌توانید تلویزیون معمولی و قدیمی را به اینترنت متصل کنید، برنامه‌های پخش جریانی مورد علاقه خود مانند Netflix و Hulu را فعال کنید و هر آنچه را که می‌خواهید تماشا کنید! در این مطلب بهترین گزینه‌ها را برای تبدیل تلویزیون معمولی به تلویزیون هوشمند به شما معرفی خواهیم کرد. با ما در مجله اعتبارکالا همراه باشید.

تبدیل تلویزیون معمولی به تلویزیون هوشمند با کمک Amazon Fire TV Stick

اگر مشترک Amazon Prime هستید، دستگاه Fire TV را انتخاب کنید. این دستگاه‌های پخش مقرون‌به‌صرفه با اشتراک Prime شما به‌طور یکپارچه کار می‌کنند و مستقیماً به پورت HDMI وصل می‌شوند. گزینه Fire TV Stick Lite ارزان‌ترین گزینه است. به این ترتیب می‌توانید تمام سرویس‌های پخش عمده را در تلویزیون غیر هوشمند خود با دستگاه Fire TV تماشا کنید، از جمله Prime Video، Netflix، Hulu، Apple TV+، Disney+، HBO Max، Hulu، و Peacock.

  • تمامی دستگاه‌های Fire TV به شما این امکان را می‌دهند که محتوا را از مرورگر وب Android یا Google Chrome خود ارسال کنید.

تبدیل تلویزیون معمولی به تلویزیون هوشمند با کمک Roku

روکو (Roku) یکی از در دسترس‌ترین گزینه‌ها برای تبدیل تلویزیون معمولی به تلویزیون هوشمند است، زیرا محصولات مقرون به صرفه و با استفاده‌ای آسان دارد و از همه دستگاه‌های استریم Roku از Netflix، Hulu، Disney+، Amazon Prime Video، HBO Max، Apple TV+، Peacock و تقریباً هر سرویس پخش دیگری که فکرش را بکنید پشتیبانی می‌کند.

  • دستگاه‌های Roku Express و Express 4k+ دستگاه‌های پخش ساده و مقرون به صرفه برای هر تلویزیون هستند. همچنین Roku Ultra و Streambar دستگاه‌هایی برتر با ویژگی‌های اضافه هستند.
  • دستگاه Roku همچنین از AirPlay پشتیبانی می‌کند، به این معنی که اگر از iPhone، iPad یا Mac استفاده می‌کنید، می‌توانید نمایشگر خود را به صورت بی‌سیم به تلویزیون خود منتقل کنید. دستگاه Roku تنها دستگاه پخش قابل حملی است که از AirPlay پشتیبانی می‌کند.

تبدیل تلویزیون معمولی به تلویزیون هوشمند با کمک اپل تی وی

دستگاه استریم اپل، Apple TV، یک دستگاه HDMI است که به هر تلویزیونی، از جمله تلویزیون‌های معمولی و غیر هوشمند متصل می‌شود و آن‌ها را به دستگاه‌های پخش با قابلیت اتصال به اینترنت تبدیل می‌کند. اگر Mac، iPhone، iPad یا هر دستگاه اپل دیگری دارید، می توانید با Apple ID خود وارد شوید تا به همه کانال‌های پخش اصلی در Apple TV از جمله Prime Video، Netflix و Hulu دسترسی پیدا کنید.

  • اپل تی وی (Apple TV) همچنین از AirPlay پشتیبانی می‌کند، به این معنی که می‌توانید از آن برای پخش جریانی برنامه‌ها و انتقال پخش از نمایشگر Mac، iPhone یا iPad به تلویزیون نیز استفاده کنید. گزینه‌های Apple TV و Roku تنها دستگاه‌های پخش جریانی هستند که از AirPlay پشتیبانی می‌کنند.

تبدیل تلویزیون معمولی به تلویزیون هوشمند با کمک Chromecast با Google TV

آخرین Chromecast یک دستگاه پخش جریانی کاملاً کاربردی است. در حالی که کروم‌کست‌های قبلی فقط به شما امکان می‌داد فیلم‌ها، نمایش‌ها و سایر محتواها را از Android یا مرورگر وب Chrome پخش کنید، Chromecast جدید دارای Google TV داخلی است. در واقع Google TV تلویزیون معمولی شما را به تلویزیونی هوشمند تبدیل می‌کند.

  • دستگاه‌های Chromecast کلاسیک، از جمله Chromecast نسل سوم، کنترل‌های از راه دور یا رابط‌های خاصی شبیه تلویزیون‌های هوشمند ندارند. آن‌ها فقط برای ارسال محتوا از دستگاه‌های دیگر هستند.

 تبدیل تلویزیون معمولی به تلویزیون هوشمند با کمک کنسول‌های بازی

همه کنسول‌های بازی مدرن ایکس باکس و پلی استیشن به عنوان دستگاه‌های پخش تلویزیونی عمل می‌کنند. شما می‌توانید Amazon Prime Video، Netflix، Hulu، Disney+، HBO Max، YouTube، Apple TV+ و موارد دیگر را در بسیاری از مدل‌های Xbox و PlayStation بدون نیاز به تلویزیون هوشمند اختصاصی تماشا کنید.

  • کنسول‌های Xbox One، Xbox Series S و Xbox Series X همگی جایگزین‌های مناسبی برای تلویزیون‌های هوشمند هستند. کنسول Xbox 360 همچنین از بسیاری از کانال‌های استریم پشتیبانی می‌کند، اما اکنون به دلیل اینکه این کنسول قدیمی‌ شده، تعداد کمتری دانلود برنامه در دسترس است.
  • کنسول‌های PS5، PS4 و PS3 همگی دارای قابلیت‌های استریم هستند و از اکثر سرویس‌های پخش اصلی پشتیبانی می‌کنند.

تبدیل تلویزیون معمولی به تلویزیون هوشمند با کمک پخش کننده‌های بلوری

بسیاری از پخش‌کننده‌های بلوری مدرن به عنوان دستگاه‌های پخش تلویزیون هوشمند عمل می‌کنند. اگر به همان اندازه که عاشق پخش جریانی Netflix هستید، به پخش دیسک‌های Blu-ray خود علاقه دارید، پخش‌کننده‌های بلوری هوشمند ساخته‌شده توسط LG، Magnavox، Philips، Sony و Toshiba را بررسی کنید.

تبدیل تلویزیون معمولی به تلویزیون هوشمند با کمک تلویزیون NVIDIA Shield

اگر اهل بازی‌های ابری هستید، NVIDIA Shield را از دست ندهید. این دستگاه هر تلویزیونی را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل می‌کند و همچنین توانایی پخش جریانی بازی‌ها به رایانه شخصی مجهز به GeForce شما را دارد، همچنین Shield با Netflix، YouTube، Amazon Prime Video، Plex، Google Play Movies و برنامه NVIDIA Games از پیش نصب شده است و از آنجایی که Shield از Android TV پشتیبانی می‌کند، می‌توانید هر سرویس پخش جریانی دیگری را که در فروشگاه Play موجود است، از جمله Hulu، Disney+، و Apple TV+ نصب کنید.

  • مانند اکثر دستگاه‌های پخش جریانی دیگر، می‌توانید از فناوری Chromecast برای ارسال برنامه‌ها از Android یا محتوا از Chrome به تلویزیون خود با Shield TV استفاده کنید.

تبدیل تلویزیون معمولی به تلویزیون هوشمند با کمک TiVo Stream

گزینه TiVo چندین دستگاه پخش را برای هر تلویزیون ارائه می‌دهد که TiVo Stream 4K مقرون به صرفه ترین گزینه و استاندارد بوده و بیش از ۵۰۰۰ برنامه از جمله Netflix، Prime Video، Disney+، Hulu و HBO Max را با کیفیت بالا پخش می‌کند.

  • مدل‌های جدیدتر TiVo از Chromecast پشتیبانی می‌کنند، به این معنی که می‌توانید محتوا را از مرورگر وب Android یا Google Chrome خود به تلویزیون با TiVo ارسال کنید.

تبدیل تلویزیون معمولی به تلویزیون هوشمند با کمک تلویزیون پورتال

پورتال تلویزیون فیس بوک بهترین برنامه‌های پخش جریانی را با تماس ویدیویی با نمایشگر تلویزیون شما ترکیب می‌کند. این دستگاه پخش، مستقیما به پورت HDMI شما متصل می‌شود و از Amazon Prime Video، ESPN، Paramount+، Netflix، Showtime و Sling TV پشتیبانی می‌کند. اگر می‌خواهید برنامه‌های ویدیویی زیادی با تلویزیون خود ببینید، پورتال تلویزیون گزینه عالی خواهد بود، چرا که دارای یک دوربین HD داخلی است. حتی می‌توانید ویدیوهای Facebook Watch را به صورت زنده با دوستان خود تماشا کنید.

سخن پایانی

تلویزیون هوشمند دارای مزایایی مانند اتصال به شبکه جهانی اینترنت، صفحه نمایشگر لمسی، امکان دسترسی به پلی‌استور، قابلیت نصب انواع مختلف نرم‌افزارهای اندرویدی هستند. در تلویزیون‌های معمولی چنین امکاناتی وجود ندارد. به همین دلیل اغلب قیمت تلویزیون‌های هوشمند از نوع معمولی گران‌تر است. اما به کمک گزینه‌هایی که در این مطلب به شما معرفی شدند، می‌توانید تلویزیون معمولی خود را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل کنید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 2

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

زینب گفت:

آیا تلویزیون سونیا ۴۳ اینچ هوشمند است؟