etebarkala snappay
etebarkala snappay

چگونه حافظه پنهان گوشی سامسونگ را پاک کنیم؟

4.9
(11)
عاطفه تاسا
2 سال پیش
چگونه حافظه پنهان گوشی سامسونگ را پاک کنیم؟

امروزه گوشی‌های هوشمند جزئی جدایی ناپذیر از زندگی روزمره ما هستند و اگر مشکلی برای آن‌ها پیش بیاید و یا عملکرد آن‌ها کند شود؛ بسیاری از کارهای روزمره ما دچار اختلال خواهند شد. شاید بسیاری از شما که در حال خواندن این مقاله هستید، هنگ کردن و کند شدن گوشی را بعد از مدتی تجربه کرده باشید. ممکن است اپلیکیشن‌های مختلف در بسیاری از مواقع پاسخگوی شما نباشند و دیر بالا آمدن آن‌ها شما را کلافه کند.

در این صورت شاید به فکر Uninstall کردن آن برنامه، بازگرداندن گوشی خود به تنظیمات کارخانه و یا حتی عوض کردن گوشی سامسونگ خود بیفتید. باید بگوییم که شما برای رفع این مشکل، نیازی به انجام این کارها ندارید و تنها با پاک کردن حافظه پنهان یا کش هر برنامه در گوشی خود، بدون از دست دادن اطلاعات دیگری، می‌توانید آن را حل کنید. ما در این مقاله قصد داریم شما را با حافظه کش گوشی سامسونگ آشنا کنیم و روش پاک کردن آن را به شما آموزش دهیم. پس با مجله اعتبار کالا همراه باشید.      

حافظه پنهان چیست ؟

هر بار که شما آنلاین می‌شوید و وب سایتی را با مرورگر خود باز می‌کنید و یا اپلیکیشن تازه‌ای را روی گوشی خود نصب می‌کنید؛ گوشی اندروید شما برای آنکه دفعه بعدی آن اپلیکیشن یا وب سایت را زودتر باز کند، اطلاعاتی از آن را در جایی ذخیره می‌کند. به مرور زمان مقدار این اطلاعات انباشته شده روی گوشی شما زیاد می‌شوند و به جای آنکه سرعت گوشی اندروید شما را در باز کردن برنامه‌ها و وب سایت‌ها بالا ببرند، باعث کند شدن گوشی شما و پر شدن حافظه آن می‌شوند.

اطلاعات موجود در کش گوشی شما معمولا فایل‌های جاوا اسکریپتی هستند که در جایی از گوشی ذخیره شده‌اند و باعث کند شدن عملکرد گوشی شما می‌شوند. معمولا کاربران فکر می‌کنند که با پاک کردن حافظه کش گوشی، اختلالاتی در عملکرد گوشی هوشمند آن‌ها به وجود خواهد آمد و یا مرورگر گوشی آن‌ها دچار مشکلاتی خواهد شد. در پاسخ باید بگوییم که اینطور نیست و این کار فقط باعث می‌شود که شما از شر یک سری فایل که گوشی شما را کند کرده‌اند، خلاص شوید. در ادامه قصد داریم روش پاک کردن حافظه کش گوشی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.    

روش پاک کردن حافظه پنهان اپلیکیشن‌ها در گوشی سامسونگ  

برای آنکه حافظه کش گوشی خود را پاک کنید، باید این کار را به صورت جداگانه برای هر برنامه‌ای انجام دهید. زیرا هر برنامه به مرور زمان در حافظه مربوط به بخش خود، اطلاعاتی را ذخیره می‌کند. برای پاک کردن حافظه کش هر برنامه باید گام‌های زیر را بپیمایید:

۱. ابتدا وارد بخش تنظیمات یا Settings  گوشی خود شوید.

۲. پس از وارد شدن به بخش تنظیمات گوشی خود، روی گزینه Apps  که در تصویر پایین مشخص شد است ضربه بزنید.

چگونه حافظه پنهان گوشی سامسونگ را پاک کنیم؟

۳. در صفحه باز شده تمام برنامه‌های نصب شده روی گوشی شما نمایش داده می‌شوند. برنامه‌ای که قصد پاک کردن حافظه کش آن را دارید، با ضربه زدن روی آن انتخاب کنید.

چگونه حافظه پنهان گوشی سامسونگ را پاک کنیم؟

۴. سپس در صفحه باز شده روی گزینه Storage  کلیک کنید.

چگونه حافظه پنهان گوشی سامسونگ را پاک کنیم؟

۵. برای پاک کردن حافظه پنهان مربوط به این اپلیکیشن، در این مرحله باید روی دکمه Clear Cache کلیک کنید. میزان حافظه کشی که این اپلیکیشن در گوشی شما اشغال کرده است در قسمت بالایی دکمه Clear Cache نشان داده شده است.

چگونه حافظه پنهان گوشی سامسونگ را پاک کنیم؟

تفاوت Clear Cache و Clear Data در چیست؟

تفاوت Clear Cavhe  و clear data چیست ؟

وقتی وارد بخش Storage  برنامه انتخابی خود می‌شوید تا حافظه کش آن را پاک کنید، متوجه وجود یک گزینه دیگر به نام Clear data در کنار این گزینه می‌شوید. شاید بپرسید که با انتخاب این گزینه چه اتفاقی می‌افتد و تفاوت آن را Clear Cache در چیست. این گزینه با  گزینه Clear Cache  تفاوت دارد و در صورتی که آن را انتخاب کنید برنامه مورد نظر شما به تنظیمات کارخانه باز خواهد گشت و هر گونه اطلاعات شخصی که بر روی آن برنامه دارید حذف خواهد شد.

در واقع Cache، در اثر کار با اپلیکیشن ایجاد می‌شود. اما یوزرنیم و پسوردی که شما هنگام ورود به آن برنامه به آن داده‌اید، داده‌های آن اپلیکیشن به حساب می‌آیند. پس اگر قصد انتخاب گزینه Clear data را دارید، یوزرنیم و پسورد خود را در جایی از قبل یادداشت کنید.  

ما در این آموزش روش پاک کردن حافظه کش مربوط به هر اپلیکیشن را به شما آموزش دادیم. امیدواریم که این آموزش برای شما مفید واقع شده باشد. از اینکه تا انتهای این مقاله ما را همراهی کردید، از شما متشکریم. نظرات خود را با مجله اعتبارکالا در میان بگذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.9 / 5. تعداد رای دهندگان: 11

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

del گفت:

هر کار میکنم حافظه گوشی پاک نمیشه چه کنم

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
از اطلاعات خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید و سپس آن را ریست فکتوری کنید