etebarkala snappay
etebarkala snappay

روش بکاپ گیری از گوشی شیائومی

4.2
(5)
عاطفه تاسا
2 سال پیش
روش بکاپ گیری از گوشی شیائومی

اگر شما صاحب یک گوشی شیائومی باشید و یا گوشی موبایل جدیدی تهیه کرده باشید، ممکن است به فکر تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات موجود بر روی گوشی خود بیفتید. زیرا امروزه اطلاعات یکی از مهم‌ترین دارایی‌های افراد به حساب می‌آید و از دست دادن آن‌ها ممکن است مشکلات فراوانی را برای ما به وجود آورد. 

خوشبختانه برای بکاپ گیری از اطلاعات موجود بر روی گوشی شیائومی، راه‌ها و روش‌های زیادی وجود دارد. ما در این مقاله بهترین روش‌ها برای بکاپ گیری از گوشی شیائومی را به شما معرفی خواهیم کرد و هر روش را به صورت گام به گام توضیح خواهیم داد. با مجله اعتبارکالا تا پایان این مقاله همراه باشید.  

چه روش هایی برای بکاپ گیری از گوشی شیائومی وجود دارند؟   

در کل ۲ روش برای تهیه نسخه پشتیبان از گوشی شیائومی وجود دارند. این روش‌ها عبارت‌اند از: 

  • بکاپ گیری آنلاین (بکاپ گیری ابری)
  • بکاپ گیری بر روی لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی‌

یک روش سومی  نیز برای بکاپ گیری وجود دارد. این روش تهیه نسخه پشتیبان، بر روی همان گوشی شیائومی است که قصد بکاپ گیری از آن را دارید. ما این روش را توصیه نمی‌کنیم. زیرا ممکن است اطلاعات خود را از دست بدهید. در ادامه روش بکاپ گیری با استفاده از روش‌های گفته شده را توضیح خواهیم داد. با ما همراه باشید. 

 روش بکاپ گیری آنلاین از گوشی شیائومی

بکاپ گیری آنلاین از گوشی هوشمند مزایای بسیاری دارد. زیرا خطر از دست دادن اطلاعات در این روش، از همه روش‌ها کم‌تر است. همچنین در این روش، شما می‌توانید در هر نقطه‌ای از جهان، به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید و محدودیتی در دسترسی به آن‌ها ندارید. بکاپ گیری آنلاین نیز روش‌های مختلفی دارد که به چند نمونه از بهترین روش‌ها، در زیر اشاره خواهد شد.

تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات گوشی شیائومی بر روی گوگل درایو 

روش بکاپ گیطری از گوشی شیائومی بر روی گوگل درایو

بکاپ گیری بر روی گوگل درایو با استفاده از تنظیمات گوشی 

شما می‌توانید با پیمودن گام‌های زیر، بکاپ گیری اتوماتیک بر روی گوگل درایو را برای گوشی شیائومی خود فعال کنید: 

۱. ابتدا باید به بخش تنظیمات (Settings) گوشی شیائومی خود بروید.

۲. سپس به بخش «Google» بروید. 

روش بکاپ گیری از گوشی شیائومی

۳. گزینه «Backup» را انتخاب کنید. 

۴. سپس گزینه «Back up to Google drive» را فعال کنید. 

 

روش بکاپ گیری از گوشی شیائومی

۵. روی گزینه «back up Now» ضربه بزنید. 

روش بکاپ گیری از گوشی شیائومی

با پیمودن این مراحل، اطلاعات گوشی شیائومی شما بر روی اکانت گوگل درایوتان بکاپ گیری خواهد شد. این پروسه، چند دقیقه زمان می‌برد. 

بکاپ گیری بر روی گوگل درایو با استفاده از برنامه گوگل درایو  

این روش به اندازه روش قبلی اتوماتیک نیست و نیاز به کمی مداخله شما دارد. این روش برای کسانی مناسب است که می‌خواهند تنها اطلاعات خاصی از گوشی خود را بکاپ گیری کنند و قصد ندارند از همه اطلاعات موجود روی گوشی شیائومی خود، نسخه پشتیبان تهیه کنند. برای استفاده از این روش شما باید ابتدا اطمینان حاصل کنید که برنامه گوگل درایو را روی گوشی خود نصب دارید. اگر این برنامه روی گوشی شما وجود ندارد، می‌‌توانید آن را از «Google play Store» دانلود و نصب کنید. سپس گام‌های زیر را بپیمایید: 

۱. وارد اکانت گوگل (Google Account) خود شوید. 

۲. پس از آنکه وارد گوگل اکانت خود شدید روی علامت «+» قرمز رنگ که در گوشه سمت راست صفحه قرار دارد، ضربه بزنید. 

۳. سپس گزینه «Upload» را انتخاب کنید. با این روش، شما به آسانی می‌توانید هر فایلی را که بخواهید بر روی گوگل درایو آپلود کنید و از آن نسخه پشتیبان تهیه کنید. 

روش بکاپ گیری از گوشی شیائومی

بکاپ گیری از اطلاعات گوشی شیائومی بر روی فضای Mi/Xiaomi Cloud 

شیائومی فضای ابری اختصاصی را طراحی و در اختیار کاربران خود قرار داده است که Mi Cloud یا Xiaomi Cloud  نام دارد. شما از طریق این سرویس به آسانی می‌توانید از اطلاعات روی گوشی شیائومی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. البته باید بگوییم که شما می‌توانید تا سقف ۵ گیگابایت از اطلاعات خود را بر روی این فضای ابری به صورت رایگان بارگذاری کنید و اگر نیاز به فضای اضافه‌تر برای بارگذاری اطلاعات خود داشته باشید، باید با پرداخت هزینه‌ای، این فضا را خریداری کنید. 

لازم به ذکر است که اگر بعدا قصد بازیابی این اطلاعات را بر روی کامپیوتر شخصی، همان گوشی قبلی یا گوشی دیگری از برند شیائومی دارید، این روش برای شما مناسب است. اما اگر قصد دارید اطلاعات گوشی قبلی خود را بر روی گوشی از برند دیگر بازیابی کنید، این روش با مشکلات و چالش‌هایی روبروست. 

برای استفاده از این روش باید گام‌های زیر را بپیمایید: 

۱. ابتدا گوشی شیائومی خود را باز کنید و به بخش «Settings» یا تنظیمات آن بروید.

۲. سپس در بخش «Accounts» به دنبال گزینه Mi Account بگردید و آن را انتخاب کنید. 

روش بکاپ گیری از گوشی شیائومی

۳. به دنبال بخش «Backup and Restore» بگردید و بر روی گزینه «Backup device» ضربه بزنید. 

۴. سپس گزینه «Mi Cloud Backup» را فعال کنید. 

 

روش بکاپ گیری از گوشی شیائومی

روش بکاپ گیری از گوشی شیائومی بر روی لپ تاپ یا کامپیوتر شخصی

بکاپ گیری از گوشی شیائومی از طریق کامپیوتر

این روش نیز مانند روش قبلی، برای انتقال فایل‌ها از گوشی شیائومی به گوشی از برند دیگر چندان مناسب نیست و اگر گوشی مقصد شما از برندی غیر از برند شیائومی است بهتر است روش دیگری را انتخاب کنید. شما با استفاده از برنامه Mi PC Suite می‌توانید به راحتی از اطلاعات روی گوشی شیائومی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. 

ابتدا باید این برنامه را دانلود و بر روی کامپیوتر یا لپ تاپ خود نصب کنید. از آنجائیکه این برنامه توسط خود شرکت شیائومی توسعه داده شده است، شما هیچ مشکلی در استفاده از آن نخواهید داشت. ابتدا باید فایل‌هایی که قصد پشتیبان گیری از آن‌ها را دارید را از گوشی شیائومی خود به کامپیوتر منتقل کنید. برای استفاده از این روش، کافیست گام‌های زیر را بپیمایید: 

۱. برنامه Mi PC Suite را دانلود و بر روی کامپیوتر خود نصب کنید. 

۲. گوشی شیائومی خود را با استفاده از یک کابل USB به کامپیوتر متصل کنید. 

۳. برنامه به صورت اتوماتیک گوشی شما را تشخیص خواهد داد و صفحه اصلی برنامه باز خواهد شد. 

۴. در این صفحه، برنامه به شما نشان خواهد داد که قادر است از چه چیزهایی نسخه پشتیبان تهیه کند. 

۵. در این مرحله باید روی گزینه «Backup» کلیک کنید تا فایل‌های مورد نظر شما از گوشی شیائومی به کامپیوتر منتقل شوند. 

روش بکاپ گیری از گوشی شیائومی

سخن آخر

 برای تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات گوشی شیائومی، راه‌های مختلفی وجود دارد که ما در این مقاله به بهترین و قابل اطمینان‌ترین آن‌ها اشاره کردیم. در کل شما می‌توانید به صورت آنلاین یا با استفاده از کامپیوتر شخصی یا لپ تاپ خود از گوشی شیائومی بکاپ گیری کنید. 

روش‌های آنلاین شامل بکاپ گیری از طریق گوگل درایو و استفاده از فضای ابری Mi Cloud هستند. اگر می‌خواهید از طریق کامپیوتر از گوشی خود بکاپ گیری کنید، می‌توانید Mi PC Suite استفاده کنید که قابل اطمینان‌ترین برنامه از میان برنامه‌های موجود برای بکاپ گیری است. زیرا این برنامه توسط شرکت شیائومی توسعه داده شده است. اگر گوشی هوشمند جدید شما از برند شیائومی نیست، روش بکاپ گیری از طریق گوگل درایو بهترین راه حل برای مشکل شماست. 

اما اگر گوشی جدیدی که تهیه کرده‌اید نیز از برند شیائومی است و یا قصد دارید بعدا اطلاعات را بر روی کامپیوتر بازیابی کنید، می‌توانید با خیال راحت از برنامه Mi PC Suite و یا Xiaomi Cloud استفاده کنید. از اینکه تا انتهای این مقاله همراه ما بودید از شما متشکریم. به نظر شما چه برنامه‌های دیگری برای بکاپ گیری از گوشی شیائومی مناسب هستند؟ آیا روش قابل اطمینانی را سراغ دارید که بتوان از طریق آن از گوشی شیائومی بکاپ گیری کرد؟ نظرات خود را با مجله اعتبارکالا در میان بگذارید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4.2 / 5. تعداد رای دهندگان: 5

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

ابوذر نجفی گفت:

میخواستم از گالری نسخه پشتیبان بگیرم اما فضای ابری شیایومی از گالری و مدیریت فایل بکاپ گیری نمیکنه،الان چجوری در گوگل بکاپ گیری انجام بدم؟

حسین گفت:

سلام گوشیه من نوت 11اس ردمی هست و میخوام عکسامو بازیافت کنم میدونید به چه روشی میشه

لیلا پارسا گفت:

سلام