etebarkala snappay
etebarkala snappay

چگونه از گوشی هوشمند سامسونگ خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

5
(1)
شکیبا گیلانی
2 سال پیش
چگونه از گوشی هوشمند سامسونگ خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

هر کسی که تا به حال صاحب یک گوشی هوشمند بوده، می‌داند از دست دادن اطلاعات شخصی می‌تواند ضرر جبران ناپذیری وارد سازد، به‌ویژه کسانی که اغلب به دنبال مدل‌های جدید گوشی هستند. برای جلوگیری از تکرار چنین اتفاقی، باید به طور منظم از اطلاعات موجود در گوشی هوشمند خود در فضای ابری نسخه پشتیبان تهیه کنید، تا بتوانید بعداً به راحتی آن را بازیابی کنید. گوشی‌های سامسونگ گلکسی دارای ابزارهای داخلی هستند که تهیه نسخه پشتیبان از فایل‌ها، برنامه‌ها و تنظیمات را برای کاربران آسان می‌کند.

در این راهنما، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه از اطلاعات موجود در گوشی هوشمند سامسونگ خود از جمله عکس‌ها، فیلم‌ها، مخاطبین، پیام‌ها، اسناد، یادداشت‌ها، آهنگ‌ها و موارد دیگر نسخه پشتیبان تهیه کنید. برای انجام این کار باید یک حساب سامسونگ و یک حساب مایکروسافت داشته باشید. با ما در مجله اعتبارکالا همراه باشید.

سامسونگ Cloud  چیست؟

سامسونگ Cloud یک سرویس ذخیره سازی ابری است که به شما این امکان را می‌دهد از اطلاعات خود در سرورهای سامسونگ نسخه پشتیبان تهیه کنید. شما می‌توانید از آن برای پشتیبان‌گیری از مخاطبین، گزارش تماس‌ها، پیام‌های SMS، برنامه‌ها، صفحه اصلی، تقویم، ساعت و موارد دیگر نیز استفاده کنید.

سامسونگ کلود همان گوگل درایو است، اما با چند محدودیت. در گذشته، Samsung Cloud می‌توانست از همه اطلاعات شما نسخه پشتیبان تهیه کند، اما در سال ۲۰۲۱، سامسونگ پشتیبانی از Gallery Sync و My Files را در این سرویس متوقف کرد. این بدان معناست که Samsung Cloud دیگر نمی‌تواند از عکس‌ها، فیلم‌ها و اسناد دستگاه شما نسخه پشتیبان تهیه کند. برای انجام این کار، به جای آن باید از Microsoft OneDrive استفاده کنید. اساسا Samsung Cloud چیزی جز داده‌های کم حجم را ذخیره نمی کند. بیایید ببینیم چگونه می‌توانید از اطلاعات گوشی سامسونگ خود نسخه پشتیبان تهیه کنید.

نحوه پشتیبان گیری از گوشی سامسونگ از طریق Samsung Cloud

ابتدا، از تمام مواردی که Samsung Cloud قادر است از آن پشتیبانی کند، نسخه پشتیبان تهیه کنیم. بکاپ گرفتن از اطلاعات در Samsung Cloud  نسبتا کار ساده‌ای است. کافیست مراحلی که در ادامه شرح خواهیم داد را مرحله به مرحله انجام دهید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

  • به بخش تنظیمات > حساب‌ها و پشتیبان‌گیری در گوشی هوشمند سامسونگ خود بروید.
  • در زیر Samsung Cloud، روی Back up data کلیک کنید.
  • سپس تمام مواردی را که می‌خواهید با روشن کردن سوییچ‌ها پشتیبان بگیرید، انتخاب کنید.
  • روی Back up now ضربه بزنید و منتظر بمانید تا نسخه پشتیبان کامل شود. توصیه می‌شود در طول این فرآیند از گوشی خود استفاده نکنید.

سامسونگ کلود (Samsung Cloud) به شما این امکان را می‌دهد تا از داده‌های زیر نسخه پشتیبان تهیه کنید

  • تلفن: سابقه تماس و پیام
  • پیام‌ها: پیام‌های پیشرفته، پیام‌های چندرسانه ای، پیام‌های متنی
  • مخاطبین: نام‌ها، شماره‌ها، آدرس‌های ایمیل، گروه‌ها
  • تقویم: رویدادها، وظایف، تاریخ‌های مهم
  • ساعت: زنگ هشدار، ساعت جهانی ذخیره شده، تایمر
  • تنظیمات: شبکه‌های Wi-Fi ذخیره‌شده، دستگاه‌های بلوتوث جفت‌شده، تنظیمات نمایشگر همیشه روشن، تنظیمات دسترس‌پذیری، تنظیمات صفحه‌کلید سامسونگ، آهنگ‌های زنگ
  • صفحه اصلی: وال‌پیپر، چیدمان، تنظیمات Samsung Dex
  • برنامه‌ها: فایل‌های APK سازگار، تنظیمات برنامه و داده‌ها
  • ضبط صدا: کلیپ‌های صوتی ذخیره شده

نحوه پشتیبان گیری از اینترنت سامسونگ در گوشی گلکسی

اگر از اینترنت سامسونگ به‌جای Google Chrome به‌عنوان مرورگر پیش‌فرض اندروید خود استفاده می‌کنید، برای ذخیره همه نشانک‌ها، صفحات ذخیره‌شده، برگه‌های باز و میانبرهای دسترسی سریع، باید از آن به‌طور جداگانه از برنامه نسخه پشتیبان تهیه کنید. در ادامه مراحل پشتیبان گیری از اینترنت سامسونگ را آموزش خواهیم داد. با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

  • برنامه اینترنت سامسونگ را باز کنید
  • به تنظیمات بروید و Sync with Samsung Cloud را انتخاب کنید، سپس روی Sync now ضربه بزنید و منتظر بمانید تا فرآیند تکمیل شود. فرآیند پشتیبان‌گیری برای هر برنامه سامسونگ تقریبا یکسان است.

چگونه از فایل‌ها و اسناد خود در Microsoft OneDrive نسخه پشتیبان تهیه کنید

اکنون بیایید ببینیم چگونه از محتوای گالری خود مانند عکس‌ها، ویدیوها و فایل‌های GIF و اسناد، برگه‌ها، اسلایدها، PDF، فایل‌های صوتی و غیره نسخه پشتیبان تهیه کنیم. برای انجام این کار، به یک اکانت مایکروسافت نیاز دارید. اگر اکانت مایکروسافت ندارید باید یک حساب کاربری بسازید.

به یاد داشته باشید، هرچه داده‌های بیشتری داشته باشید، پشتیبان گیری زمان بیشتر طول می‌کشد. طرح رایگان Microsoft OneDrive در مجموع ۵ گیگابایت فضای ذخیره سازی در اختیار شما قرار می‌دهد. اگر داده‌های شما بیش از این مقدار باشد باید نسخه پولی آن را خریداری نمایید.

  • برنامه Samsung Gallery را باز کنید
  • از منو، به Settings > Sync with OneDrive بروید و روی Continue کلیک کنید
  • روی Connect کلیک کرده تا به حساب مایکروسافت خود وارد شوید و آن‌را به حساب Samsung خود پیوند دهید، سپس روی Accept ضربه بزنید.
  • منتظر بمانید تا حساب‌ها متصل شوند، سپس روی Next ضربه بزنید.

ممکن است از شما خواسته شود که یک طرح اشتراک برای OneDrive انتخاب کنید. روی دکمه بستن ضربه بزنید، سپس روی Stay Basic در منوی پاپ آپ ضربه بزنید.

  • در نهایت، پس از تنظیم حساب مایکروسافت و اتصال به Samsung Cloud، روی Done ضربه بزنید.
  • پس از انجام این کار، به تنظیمات گالری هدایت خواهید شد. از آنجا، مطمئن شوید که سوئیچ Sync with OneDrive روشن است.
  • برای مشاهده گزینه‌های بیشتر، روی Sync with OneDrive ضربه بزنید. می‌بینید که عکس‌هایتان به‌طور خودکار با OneDrive همگام‌سازی می‌شوند. اگر اینطور نیستند، روی Sync now ضربه بزنید. همچنین می‌توانید انتخاب کنید که کدام آلبوم‌ها را می‌خواهید همگام‌سازی کنید و کدام را نادیده بگیرید.

نحوه پشتیبان گیری از فایل‌ها در گوشی سامسونگ

  • برنامه Samsung My Files را اجرا کنید و روی OneDrive زیر Storage ضربه بزنید تا وارد شوید.
  • وارد حساب مایکروسافت خود شوید، سپس روی Yes ضربه بزنید. اکنون می‌توانید از OneDrive به عنوان فضای ذخیره سازی فایل‌های خود استفاده کنید. به سادگی فایل‌های خود را از حافظه داخلی یا کارت SD گوشی به OneDrive کپی یا منتقل کنید.
  • از صفحه اصلی روی OneDrive ضربه بزنید تا همه فایل‌هایی را که منتقل کرده‌اید ببینید، سپس روی منوی سه نقطه ضربه بزنید و همگام سازی را انتخاب کنید.

چگونه داده‌های خود را بازیابی کنیم

  • ابتدا وارد اکانت سامسونگ خود شوید، سپس به Settings > Accounts and backup بروید، روی Restore data ضربه بزنید و گوشی خود را انتخاب کنید.
  • تمام داده‌هایی را که در Samsung Cloud خود نسخه پشتیبان تهیه شده است، خواهید دید. برای شروع فرآیند روی Restore ضربه بزنید.
  • ممکن است از شما خواسته شود که آیا می خواهید برنامه های پشتیبان گیری شده را روی تلفن جدید خود نصب کنید، برای انجام این کار روی Install ضربه بزنید.

اکنون فقط صبر کنید و اجازه دهید روند کامل شود. اگر تلفن جدید شما یک تلفن غیر سامسونگ است، همچنان می‌توانید به داده‌های خود از تلفن قدیمی سامسونگ خود دسترسی داشته باشید. برای انجام این کار، با یک مرورگر وب وارد Samsung Cloud شوید.

اگر این اقدامات بیش از حد پیچیده است، نگران نباشید. راه بهتری برای انتقال تمامی اطلاعات از تلفن قدیمی به تلفن جدید وجود دارد. وارد سوئیچ هوشمند سامسونگ شوید.

این برنامه از قبل روی همه گوشی‌های سامسونگ نصب شده است. می‌توانید آن را در منو برنامه‌تان پیدا کنید یا به تنظیمات > حساب‌ها و پشتیبان‌گیری بروید > داده‌ها را از دستگاه قدیمی زیر Smart Switch بیاورید. برای گوشی‌های غیر سامسونگ، این برنامه به‌صورت رایگان در فروشگاه Google Play در دسترس است و می‌توان از آن برای انتقال داده‌ها بین دستگاه‌های Android، iOS و Windows استفاده کرد.

سخن پایانی

متاسفانه از دست دادن اطلاعات گوشی همراه در بین کاربران بسیار رایج است چرا که اغلب فراموش می‌کنند از اطلاعات خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنند. خوشبختانه، ابزارهایی مانند Samsung Cloud به همراه ادغام OneDrive سامسونگ فرآیند پشتیبان‌گیری را آسان می‌کنند. توصیه می‌کنیم از این ابزارها برای کمک به حفظ امنیت فایل‌ها، برنامه‌ها و تنظیمات خود استفاده کنید تا همواره به اطلاعات ارزشمند خود دسترسی داشته باشید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

5 / 5. تعداد رای دهندگان: 1

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

نظا مرادی گفت:

سلام وقتی شما بخیر رمی من وقتی بندازم تو گوشی رم داغ میشه مینویسه پشتیبانی نشد چی کار کنم

معصومه رستم‌پور گفت:

پشتیبانگیری سامسونگ‌گلکسی‌تریم۵

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
فرقی نمی‌کند از کدام مدل از گوشی‌های سامسونگ گلکسی استفاده می‌کنید. این راهنما به شما کمک می‌کند تا از گوشی سامسونگ خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

افشار اومویی گفت:

مموریم پشتیبانی میخواد

افشار اومویی گفت:

مموریم پشتیبانی میخواد نمیدونم چیکار کنم