etebarkala snappay
etebarkala snappay

چگونه در اندروید حالت Safe Mode را فعال کنیم

3.5
(4)

حالت ایمن می‌تواند به شما در رفع مشکلات تلفن اندروید کمک کند

شکیبا گیلانی
1 سال پیش
چگونه در اندروید حالت Safe Mode را فعال کنیم

خرابی یک برنامه اندرویدی معمولا اتفاق می‌افتد و مشکل بزرگی نیست. با این حال، اگر این اتفاق به کرات رخ می‌دهد و شما را کلافه کرده، ممکن است نشان دهنده مشکل مهم‌تری باشد. در این مطلب نحوه فعال کردن حالت ایمن یا Safe Mode در دستگاه‌های اندرویدی و یافتن منبع مشکل این دستگاه‌ها را به شما نشان خواهم داد تا بتوانید مشکل گوشی یا تبلت اندرویدی خود را حل کنید.

کاربرد Safe Mode در اندروید چیست؟

حالت ایمن یا همان Safe Mode ساده‌ترین راه برای تشخیص مشکل در گوشی هوشمند و یا تبلت اندرویدی شما است زیرا برنامه‌های شخص ثالث را متوقف می‌کند. اگر در حالت ایمن بوت می‌شوید و متوجه جهش قابل توجهی در عملکرد شدید، احتمال زیادی وجود دارد که مشکل یکی از برنامه‌های شخص ثالث شما باشد.

قبل از اینکه وارد سیستم شوید و به حالت ایمن را فعال کنید، بهتر است کمی تحقیق کنید و ببینید که آیا سایر کاربران نیز چنین مشکلی دارند یا خیر. بررسی برنامه‌ها می‌تواند باعث صرفه جویی در زمان شود، زیرا می‌توانید بدون آزمایش تک به تک برنامه‌ها، برنامه مشکل آفرین را شناسایی و حذف کنید. به خاطر داشته باشید که پس از فعال کردن حالت ایمن، ممکن است مجبور شوید هر یک از برنامه‌های شخص ثالث خود را جداگانه آزمایش کنید تا مشکل را پیدا کنید.

در نهایت حالت ایمن به شما در عیب یابی کمک می‌کند و اگر فعال سازی Safe Mode عملکرد را افزایش نداد ، ممکن است مشکل از خود گوشی شما باشد و زمان آن رسیده است که آن را پیش یک تکنسین تعمیرات موبایل ببرید.

چه زمانی لازم است Safe Mode را فعال کنید؟

اگر می‌خواهید از برنامه یا ویجتی استفاده کنید که مدام خراب می‌شود، ممکن است زمان آن رسیده است که حالت ایمن را امتحان کنید. همانطور که در بالا ذکر شد، Safe Mode برنامه‌های شخص ثالث را غیرفعال می‌کند تا به شما در تشخیص مشکل کمک کند. البته حالت ایمن معجزه نمی‌کند، اما می‌تواند به شما کمک کند تا اکثر مشکلات سخت افزاری را در طول مسیر ردیابی کنید. در ادامه برخی از دلایلی که سبب می‌شود که از Safe Mode جهت عیب یابی کمک بگیرید را شرح خواهیم داد.

  • ویجت‌های معیوب؛ اندروید ۱۲ و ۱۳ بیشترین استفاده را از ویجت‌ها میبرند و این ویجت‌ها در برخی از موارد دچار مشکل می‌شوند. اگر مشکلی دارید که در آن اطلاعات خاص یا کل ویجت نمایش داده نمی شود، وقت آن رسیده که حالت ایمن را فعال کنید.
  • خرابی برنامه؛ این مورد با ویجت‌های خراب همراه است، اما برنامه‌ها نیز می‌توانند خراب شوند. گاهی اوقات، ممکن است در برنامه‌های پس‌زمینه با خرابی مواجه شوید، و حالت ایمن می‌تواند به شما کمک کند بفهمید کدام برنامه‌ها بیشترین مشکل را ایجاد می‌کنند.
  • عملکرد کند؛ مسائل مربوط به عملکرد ریشه همه مشکلات اندروید است و می‌تواند نتیجه ترکیب دو مشکل اول باشد. اگر تلفن شما برای مدیریت برنامه‌هایش بیش از حد کار کند، ممکن است به طور کلی عملکرد کندی ارائه دهد.

چگونه Safe Mode را فعال کنیم؟

ممکن است تصور کنید که فعال کردن حالت ایمن و کار با آن کمی پیچیده باشد. اما جای نگرانی نیست و فعال کردن و کار با آن ساده‌ترین روش برای عیب یابی گوشی اندرویدی است. برای فعال کردن Safe Mode مراحل زیر را دنبال کنید.

  1. دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید تا گزینه های روشن/خاموش ظاهر شوند.
  2. روی Power Off ضربه بزنید و نگه دارید.
  3. نگه دارید تا زمانی که Reboot to safe mode را مشاهده کنید و سپس این گزینه را انتخاب کنید.

جمله بندی دقیق Reboot to safe mode ممکن است بسته به سازنده تلفن هوشمند شما متفاوت باشد، اما روند باید یکسان باشد. پس از تایید راه اندازی مجدد در حالت ایمن، منتظر بمانید تا گوشی شما راه اندازی مجدد شود. اکنون باید برنامه‌ها و ویجت‌ها را خاکستری ببینید و فقط به ویژگی‌های اصلی دسترسی خواهید داشت.

با دکمه‌های دستگاه وارد حالت ایمن شوید

اگر مشکلی با صفحه نمایش دارید، می‌توانید با استفاده از دکمه‌های فیزیکی گوشی خود حالت ایمن را فعال کنید. انجام این کار به همین سادگی است که در زیر آمده.

  1. دکمه پاور را فشار داده و نگه دارید، سپس خاموش کردن را انتخاب کنید.
  2. گوشی خود را دوباره با دکمه پاور روشن کنید و دکمه پاور را نگه دارید تا زمانی که لوگوی متحرک ظاهر شود.
  3. پس از مشاهده لوگوی متحرک، دکمه کاهش صدا را نگه دارید.
  4. ولوم پایین را نگه دارید تا دستگاهتان بوت شود.

چگونه می توانید از Safe Mode خارج شوید؟

هنگامی که بررسی در حالت ایمن را به پایان رساندید، زمان آن رسیده که گوشی خود را به حالت قبل برگردانید. ساده‌ترین راه برای خارج شدن از حالت ایمن، راه‌اندازی مجدد گوشی است. کافیست دستگاه را طبق معمول restart کنید تا از این حالت خارج شوید.

برخی از پوسته های اندروید نیز راه سریع تری برای خارج شدن از حالت ایمن دارند. ممکن است یک اعلان در منوی بالا در امتداد خطوط با عنوان حالت ایمن روشن است – برای خاموش کردن حالت ایمن اینجا ضربه بزنید (Safe mode is on — Tap here to turn safe mode off) را مشاهده کنید. کافیست روی آن اعلان ضربه بزنید تا گوشی شما از حالت ایمن خارج شود.

سخن پایانی

فعال کردن حالت ایمن یا Safe Mode به همین سادگی بود که در این مطلب به شما نشان دادیم. این کار به شما کمک می‌کند تا برنامه مشکل ساز را در اندروید خود شناسایی کرده و با حذف آن عملکرد گوشی را افزایش دهید. امیدواریم این مطلب توانسته باشد به شما کمک کند تا پیش از آنکه مجبور شوید دستگاه اندرویدی خود را نزد تکنسین تعمیرات موبایل ببرید، آن را عیب یابی کنید.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

3.5 / 5. تعداد رای دهندگان: 4

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

جیمز داوری گفت:

حالت ایمن غیر فعال بکنم

امامی گفت:

برداشتن.قفل.ایمن

طیب‌مرادی گفت:

سلام.
دمتون‌گرم واسه اطلاعات‌مفیدتون.

پشتیبانی اعتبارکالا گفت:

سلام
ممنون از حسن نظر شما