etebarkala snappay
etebarkala snappay

چطور لوکیشن خود را در گوگل مپ به اشتراک بگذاریم؟

4
(4)
حسین رجب چالی
2 سال پیش
چطور لوکیشن خود را در گوگل مپ به اشتراک بگذاریم؟

اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارند که می‌تواند موقعیت مکانی یا لوکیشن خود را از طریق آن‌ها با دوستان یا خانواده خود به اشتراک بگذارید. درست است که همه آن‌ها همان کاری که باید را انجام می‌دهند؛ اما برخی از آن‌ها نگرانی‌های بابت حفظ حریم خصوصی ایجاد می‌کنند. در این ترفند، نحوه اشتراک لوکیشن از طریق گوگل مپ را به شما خواهیم گفت. پس با مجله اعتبارکالا همراه باشید.

گوگل مپ چه داده‌هایی از موقعیت مکانی را به اشتراک می‌گذارد؟

از آنجایی حفظ حریم خصوصی مسئله مهمی است (و اخیرا هم اهمیت بیشتری پیدا کرده است)، ممکن است بخواهید بدانید که گوگل مپ چه چیزهایی را برای افراد ارسال می‌کند. اگرچه این اپلیکیشن مانند Life360 تهاجمی عمل نمی‌کند؛ اما هنوز اطلاعات کمی از شما را با دوستان و خانواده‌تان به اشتراک می‌گذارد. این اطلاعات شامل موارد زیر هستند:

  • نام و عکس پروفایل
  • مکان فعلی
  • وضعیت باتری دستگاه
  • لوکیشن‌های برچسب‌گذاری شده مانند محل کار یا خانه

با اینکه ممکن است این اطلاعات زیاد به نظر برسند، اما شما کنترل موقعیت مکانی خود را همیشه در دست دارید و می‌توانید در صورت تمایل، اشتراک‌گذاری را متوقف کنید. ثابت شده که این عمل در بسیاری از مواقع مفید بوده است؛ مثلا اعضای خانواده که می‌خواهند از یکدیگر مطلع شوند یا دوستانی می‌خواهند به سفر بروند و با اشتراک موقعیت خود، ایمن بمانند.

این مطلب را هم بخوانید: چطور «OK Google» را در گوگل مپ آیفون روشن کنیم؟

اشتراک گذاری لوکیشن در گوگل مپ

اشتراک گذاری موقعیت مکانی در گوگل مپ بسیار ساده است و در صورت نیاز می‌توانید به سرعت این کار را انجام دهید. به خاطر داشته باشید که علاوه بر نصب گوگل مپ روی گوشی اندرویدی یا آیفون خود، باید وارد حساب گوگل خود نیز بشوید. گوگل مپ هنگام انتخاب افرادی که می‌خواهید لوکیشن خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارید، از مخاطبین شما استفاده می‌کند؛ بنابراین مطمئن شوید که اجازه دسترسی به مخاطبین‌تان را به گوگل مپ داده‌اید. پس از انجام این کارها مراحل زیر را طی کنید:

۱. گوگل مپ را در دستگاه خود باز کنید.

۲. روی عکس پروفایل خود در بالا سمت راست صفحه ضربه بزنید.

۳. در پایین لیست گزینه‌هایی که ظاهر می‌شود، اشتراک‌گذاری لوکیشن را انتخاب کنید.

۴. مدت زمان اشتراک گذاری را بین یک تا ۱۲ ساعت یا یک روز کامل را انتخاب کنید.

  • همچنین می‌توانید «Until you turn this off» را انتخاب کنید که اگر لینکی به اشتراک بگذارید، مکان شما تا ۲۴ ساعت در دسترس خواهد بود. در صورت اشتراک گذاری با یک حساب جیمیل، این گزینه به اشتراک گذاری همیشه روشن می‌ماند.

۵. مخاطب (یا مخاطب‌های) مورد نظر برای اشتراک‌گذاری را انتخاب کنید.

  • با کشیدن انگشت به سمت راست و ضربه زودن روی More، می‌توانید مخاطبین بیشتری پیدا کنید. ممکن است اینجا از شما خواسته شود که اجازه دسترسی به مخاطبین خود را بدهید.
  • در دستگاه‌های اندرویدی، می‌توانید از طریق واتساپ را پیام‌ها لوکیشن خود را به اشتراک بگذارید. با این کار، لوکیشن شما در قالب یک پیوند از طریق اپلیکیشنی که انتخاب کرده‌اید ارسال می‌شود.

۶. حالا می‌توانید گزینه Share را بزنید.

نکته‌ای که باید حتما به آن توجه کنید که اگر با یک حساب جیمیل موقعیت خود را به اشتراک نمی‌گذارید، ممکن است نتوانید همیشه به اشتراک گذاری لوکیشن را فعال کنید. اگر با حساب جیمیل موقعیت خود را به اشتراک بگذارید، لینک شما تا ۲۴ ساعت فعال خواهد ماند. با در نظر گرفتن این موضوع، به اشتراک گذاری موقعیت مکانی از طریق گوگل مپ آسان خواهد بود و کار شما به سرعت انجام می‌شود.

از این مطلب چقدر راضی بودید؟

روی ستاره کلیک کنید تا نظرتون ثبت بشه

4 / 5. تعداد رای دهندگان: 4

تا حالا امتیازی برای این مطلب ثبت نشده؛ با ثبت نظرتون مارو خوشحال می‌کنید


دیدگاه خود را ارسال کنید :

الی گفت:

بعد از اینکار کسانیکه لوکیشن واسشون فرستادیم چطوری ببینن مکان مون رو؟

پشتیبانی اعتبار کالا گفت:

سلام
کافی است روی لوکیشنی که به اشتراک گذاشته‌اید کلیک کنند تا مکان شما به آن ها نمایش داده شود